![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Sen verran voin varmaksi sanoa, että ainakin jenkkiautojen rumpujarrujen pääsylinterissä on venttiilit jotka pitää pienen paineen linjassa ja tämä aiheuttaa jarrujen jumiutumisen levyjarrujen kanssa käytettäessä eli myös pääsylinteri pitää vaihtaa. Tiedä sitten oliko tuosta tiedosta mitään hyötyä ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Levyt ilman tehostajaa vaatii eläimellisen poljinvoiman..
EDITTI: Voithan tuota kokeilla, kun sammutat auton ja painelet alipaineet tehostimesta pois. En edes yrittäisi katsastusta ilman tehostinta. ![]() Rummuissa on voimakas itsetehostamis taipumus, jota levyissä ei ole.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. Viimeksi muokannut Gary Grand : 10.03.2014 12:55 Perustelu: ;-) |
#3
|
||||
|
||||
![]()
No jos taakse jättää alkup rummut ja laittaa tehostajan nii tuleeko takajarruista sitte supertehokkaat? Kuinkahan katsastus onnistuu ny sitte ku monen auton osia joutuu soveltaa
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onhan siihen joku syy, miksi takajarrupaineita säädetään kaikenmaailman venttiileillä..
![]() Levyjarrut ei tehosta itseään, rummut tehostaa. Levyjarruilla vaan saadaan painetta nostamalla reilusti enemmän tehoa ja ne jäähtyy paremmin.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Nii ja mistäs nyt alipainepumpun sitte pieraasoo
![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mikä kone? Imusarjasta, jos ihan normi bensa kattila?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
||||
|
||||
![]()
2litraanen alkup bensantuohamismasiina. Eikös imusarjan alipaine oo aika onneton?
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eihän sitä ihmeellisempiä alipaineen kehitysvehkeitä ole missään bensakoneisessa?!?!!
![]() Kyllä siellä sitä alipainetta on, kun läpän kiinni laskee..
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Lisää mutua, mutta eikös rumpujarruissa ole ns. 'itsetehostus' toiseen suuntaan kun taas levyjarruistahan moinen ominaisuus uupuu täysin?
Ainoa kuljin jolla olen ajanut, jossa on ollu tehostamattomat levyjarrut edessä, on ollut Citroen 2CV ja painoahan kikottimella on noin 600kg. Siinä ne jarrut riitti vielä hyvin, mutta painavampiin laittaisin ehkäpä jo tehostimen. Mut mutulla mennään. ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Takajarrujen tehoa saa helpoiten pois pienemmillä työsylintereillä, tai säädettävällä paineensäätimellä |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole toisinpäin.
![]() Levyjarrussa palauttavana elimenä on se tiiviste ja sen jousto. Palojen kuluma kompensoidaan liukumisella tiivisteessä. Rumpujarrussa taas ne jouset palauttaa kengät tasan niin kauaksi rummusta, kuin niiden säätö sallii. Eli jos säädät ne kauas rummusta ja pumppaat nopeasti poljinta, niin saatat saada ne ottamaan rumpuun, hetkellisesti.. Sitten jouset vetää ne taas irti rummusta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Molemmissa takaiskuissa on sama ajatus takana, pitää pikkuinen paine valmiina jarrujärjestelmässä jolloin polkimen liike on pienempi ja jarrut reagoivat nopeammin. |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Se venttiilihän toimii niin, että kun jarrua painetaan niin ensin ohjataan painetta rummuille sen verran että kengät ottaa rumpuun, sitten painetta annetaan etupään levyille.
http://auto.howstuffworks.com/auto-p...ter-brake2.htm
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Explorer tai Cherokee kokonaiset rumpujarrut | altraditional | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.04.2013 17:25 |
BJ, B moottori turbolla ja rumpujarrut edessä? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.11.2010 20:46 |
M: BJ rumpujarrut | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.06.2007 02:45 |
Rumpujarrut on persiistä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 21.03.2005 21:51 |