![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Takajarrujen tehoa saa helpoiten pois pienemmillä työsylintereillä, tai säädettävällä paineensäätimellä
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole toisinpäin.
![]() Levyjarrussa palauttavana elimenä on se tiiviste ja sen jousto. Palojen kuluma kompensoidaan liukumisella tiivisteessä. Rumpujarrussa taas ne jouset palauttaa kengät tasan niin kauaksi rummusta, kuin niiden säätö sallii. Eli jos säädät ne kauas rummusta ja pumppaat nopeasti poljinta, niin saatat saada ne ottamaan rumpuun, hetkellisesti.. Sitten jouset vetää ne taas irti rummusta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Molemmissa takaiskuissa on sama ajatus takana, pitää pikkuinen paine valmiina jarrujärjestelmässä jolloin polkimen liike on pienempi ja jarrut reagoivat nopeammin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Se venttiilihän toimii niin, että kun jarrua painetaan niin ensin ohjataan painetta rummuille sen verran että kengät ottaa rumpuun, sitten painetta annetaan etupään levyille.
http://auto.howstuffworks.com/auto-p...ter-brake2.htm
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Explorer tai Cherokee kokonaiset rumpujarrut | altraditional | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.04.2013 17:25 |
BJ, B moottori turbolla ja rumpujarrut edessä? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 09.11.2010 20:46 |
M: BJ rumpujarrut | A45 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 16.06.2007 02:45 |
Rumpujarrut on persiistä | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 21.03.2005 21:51 |