![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Tuli sitten aamusta muutettua tuota rakentelu suunnitelmaa ja aloitinkin taka-akselista ![]() Nyt on taka-akselista auto pukeilla ja pitää kattoa jarrut ja pyöränlaakerit ja vaihtaa jos tarttee. Joku siellä pitää meteliä mutta rengasta ei saanu heiluteltua vaikka miten yritin. Pittää käyttää jarrut pois ja kokeilla häipyykö valitus. Jotain muutakin saatu aikaseks eli purin tankin panssarin, vetokoukun tarpeettoman poikkipalkin ja ite tankin pois auton alta. Kohtuu paljon kevenee perä, panssari + moskat + vetokoukun palkki painoi yhteensä vajaa 60kg Tankkia en punninnu kun joka tapauksessa muovinentulee tilalle mutta sisälle. Tankin panssari pitää laittaa myyntiin tässä kun ehtii, samoten varmaan tuo muovinen vakiotankki jos jollain on tarvetta moiselle. Tästä se etenee pikku hiljaa...
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Aamusta tuli pikasesti käytyä tyhjentämässä ja purkamassa Jeepin takakonttia tuota kisakuution sijoittelua varten +
perän alakulmien pois leikkuuta varten. Tältä kontissa näytti aiemmin (joku vanha kuva): Työkalulaatikko ym. purettu pois ja hakevat uudet paikkansa jostakin, kisakuutio tulee jollekkin nuille main: Pitää kattoa upottaisko tuon tankin alareunan patin kontin lattiaan vai tekeekö tankille korokkeen alle että istuu koko matkalta lattiaan. Tankista on purettu pumppu-mittari-yhdistelmä pois ja mitottu Jaziin, mahtuu vähän liiankin hyvin, korkeutta Jazilla sais olla tuon yhdistelmän rankenteen takia pari senttiä vähemmän että yhdistelmän jousi painus kokonaan kasaan, mutta katellaan tuota tässä vielä... Sitten lähti sivuverhoukset takaa irti alakulmien muokkausta silmälläpitäen ja ei kumma vaikka kontissa on mutaa ja muuta yllin kyllin, jännä ettei tuota koteloa ole viittitty tehtaalla edes hitsata kiinni kontin sisäsaumasta? No nyt ne lähtee kävelemään joka tapauksessa. Seuraavaks pitänee leikkoa vanhat tankin täyttöputkien suojat ja muut pois tilaa viemästä ja alotella alakulmien leikkominen ja hitsaaminen. Takapuskurin päätkin pitää muokata noudattamaan uusia alakulmia... |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Hetki pyörähetty tallissa leikkomassa vanhoja peltejä pois uuden edestä. Samoten putkipuskurin päät lyhennelty.
Tankin vanhan täyttöletkun suojapellit lähti takavasemmalle, nyt on kontti järkevämmän mallinen ja ylimääräiset pellit koteloista aika pitkälle poistettu. Tuo pyöreä reikä pitää vain pellillä täyttää. Toiseltakin puolelta kotelosta näkyy ulos, sellanen 10-15cm noista alakulmista lähti pois: Tankin vanha täyttöluukun paikka pitää pellittää: Suunnitelma olis sitten seuraava eli koteloiden pohjat tulee suoraksi uudesta pellistä, putkipuskurin ylintä putkea jatketaan sivussa suorana parlokkiin asti ja hitsataan kotelon vahvistettuun pohjaan kiinni suojaamaan uusia alakulmia. Putkipuskurin alempaan putkenpäähän hitsataan mutka/kulma jolla tuetaan ylempi putki alempaan. Sitten vain massaa reilusti sisä- ja ulkopuolelle niin saattaa pysyä ruosteettomana jonkin aikaa. |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Oli taas niin luokattoman huono ohjelmatarjonta tv:ssä nyt illalla että piti puoli kymmenen aikaa lähteä ennemmin talliin
suunnittelemaan kisakuution ja Jeepin alkuperäisen pumppu-anturiyhdistelmän naittamista. Ensin kisatankin korkki pois, 'vaahdot' ulos tankista, reiän suurennus uuden laipan mukaan ja laipan pulteille reiät. Sitten vain pultit malliksi reikiin ja pumppu-anturiyhdistelmä tiivisteineen paikoilleen. Hyvin tuntus istuvan vaikka vähän tuo korkeusero mietityttikin. Jos tuohon tekasis laipalle tiivisteen vielä kumikorkista niin luulis pitävän. Jos joku noita 'vaahtoja' tarttee niin ne saa muutamalla kympillä ostaa tarpeeseen, mulle ne ei mene takas kun ei ne kuulemma kiisselistä tykkää
|
|
#5
|
|||
|
|||
|
Onko Jeeppi keksiny ikiliikkujan
![]() Minäkin haluan tuollaisen tankin joka regeneroi aina uudelleen kuuskytlitraa
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Kyllä se täyttö ja huohotuskin tulee kunhan tässä ehtii vähän suunnittelemaan. Mutta ensin tehdään nuo alakulmatja takapuskuri loppuun ja varmaan teline/kiinnitykset tuolle kuutiolle. Sitten suunnitellaan/päätetään miten/mihin tuo täyttö tulee... |
|
#7
|
||||
|
||||
|
Kuin varmaa tietoa on, että nuo "vaahtomuovit" liukenee dieseliin? Jos on näin niin itselläkin on tuo vaahtojen poisto vielä edessä. Mutta jotenkin muistelen, että noita Jazzin tankkeja on ollut jo pitkään dieseli-offipeleissa ja ihan vaahtojen kanssa?
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
|
#8
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Piti kerranki päästä sanomaan
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
| XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
| xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
| O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
| xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |