Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.01.2014, 00:59
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Töistä tullessa odotteli paketti postilaatikossa, pneumatiikkaosia UK:sta. Nyt pääsee virittelemään Volvon
penkin ilmasäädön toimimaan eikä tartte ahteria jäykällä penkillä pomppuuttaa

Tulikos tähän nyt se retarded joyride penkki

__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.01.2014, 07:45
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Tulikos tähän nyt se retarded joyride penkki
Katotaan mitä sitä saa kasaan
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2014, 12:35
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Suunnistuskamojen kanssa puuhastelua...


Tuli hommattua tällanen Android tabletti ja siihen OziExplorer for Android korvaamaan Jeepin miniläppäri:

Click image for larger version

Name:	WP_20140117_21_50_51_Pro.jpg
Views:	310
Size:	88,7 Kt
ID:	45238

Tänään sain sitten vihdoin vääntäydyttyä talliin ja tältä miniläppärin asennus näytti:

Click image for larger version

Name:	WP_20140119_10_56_13_Pro.jpg
Views:	362
Size:	76,0 Kt
ID:	45239Click image for larger version

Name:	WP_20140119_10_56_37_Pro.jpg
Views:	355
Size:	73,8 Kt
ID:	45240

Vähän toi ahtautta konttoriin ja tuo näppiskä on suurimman osan ajasta turha joten tabletin pitäs toimia paremmin.

Eli läppäri rojuineen pois, telineestä pala pois, tarranauhaa tabletin taakse ja uudet kamat paikoilleen:

Click image for larger version

Name:	WP_20140119_11_39_16_Pro.jpg
Views:	347
Size:	78,3 Kt
ID:	45241Click image for larger version

Name:	WP_20140119_11_39_40_Pro.jpg
Views:	390
Size:	67,7 Kt
ID:	45242

Nyt on huomattavasti parempi asennus, näin paljon sai konttorista ja katolta rojua pois:

Click image for larger version

Name:	WP_20140119_11_41_02_Pro.jpg
Views:	352
Size:	91,0 Kt
ID:	45243

Nyt sitten vielä isompi muistkortti tablettiin ja karttojen konvertointi Ozin Android versiolle ja homma olis selvä.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.02.2014, 23:12
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pitkästä aikaa...


Pistetäänpä päivitystä pitkästä aikaa tännekkin, luovutin tuon volvon alkuperäisen penkin virittelyn ja tilasin uuden työkonepenkin mekaanisella jousituksella.

Click image for larger version

Name:	WP_20140227_21_20_43_Pro.jpg
Views:	240
Size:	68,7 Kt
ID:	46616Click image for larger version

Name:	WP_20140227_21_20_50_Pro.jpg
Views:	219
Size:	68,9 Kt
ID:	46617Click image for larger version

Name:	WP_20140227_21_21_00_Pro.jpg
Views:	199
Size:	69,6 Kt
ID:	46618

Tuo ja lälläri pitäs asentaa volvon konttoriin tässä jossain vaiheessa ja kunhan kesä koittaa ruveta muutenkin volvoakin rakentelemaan.

Uusia osia tullu tässä keräiltyä pikku hiljaa eli erinäisiä huolto-osia (pyöränlaakerisarjat joka nurkalle, kääntöpäänlaakerit, jarrujen osia, jne)
ja Jazin 60L kisakuutio + alumiinilaippa johon pitäs passata Jeepin vakio pumppu-anturiyhistelmä tankista. Pitää muistaa napata tuo vaahto pois
tuolta kuutiosta kun tekasee isomman reiän, se ei ilmeisesti tykkää kiisselistä vaan murenee ajan myötä.

Click image for larger version

Name:	WP_20140227_21_19_39_Pro.jpg
Views:	184
Size:	59,0 Kt
ID:	46619Click image for larger version

Name:	WP_20140228_21_56_20_Pro.jpg
Views:	155
Size:	54,0 Kt
ID:	46620

Ajatus oli pistää kuutio sisälle ja napata alkuperäinen tankki + tankin panssari pois alta painamasta. Veikkaan että panssariakin
enemmän painaa kaikki se moska mitä tankin ja panssarin väliin on vuosien saatossa eksynyt.

Kun tankki lähtee alta pois niin täyttöputkikin poistuu kyljestä niin vois nuo ala-takakulmat nipistää jenkkityyliin pois ruttaantumasta.
Aiemmin jos ne olis ottanu pois olis tankin täyttöputki tullu vähän liian hyvin tyrkylle.

Tiiä sitten mihin tuon uuden täyttöputken sijoittais niin että se olis kätevä käyttää ja silti hyvin suojassa maastossa?

Ensin kuitenkin pitäs suunnitella ja tekasta ne pitkään listalla olleet long armit eteen. Samalla jos tarkastas etujarrut ja pyöränlaakerit ja
uusis mitä tarttee. Siitä sitten etenee taka-akselin tarkastukseen, tankin poistoon ja korin muokkaukseen.

Nämä ku ehtis saada viimeistään pääsiäis-safarille tekastua niin hyvä
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.03.2014, 12:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tuli sitten aamusta muutettua tuota rakentelu suunnitelmaa ja aloitinkin taka-akselista

Nyt on taka-akselista auto pukeilla ja pitää kattoa jarrut ja pyöränlaakerit ja vaihtaa jos tarttee. Joku siellä pitää meteliä mutta rengasta ei saanu
heiluteltua vaikka miten yritin. Pittää käyttää jarrut pois ja kokeilla häipyykö valitus.

Jotain muutakin saatu aikaseks eli purin tankin panssarin, vetokoukun tarpeettoman poikkipalkin ja ite tankin pois auton alta.

Click image for larger version

Name:	WP_20140301_10_58_47_Pro.jpg
Views:	265
Size:	80,3 Kt
ID:	46632Click image for larger version

Name:	WP_20140301_10_58_31_Pro.jpg
Views:	318
Size:	92,0 Kt
ID:	46633Click image for larger version

Name:	WP_20140301_10_57_57_Pro.jpg
Views:	274
Size:	84,1 Kt
ID:	46634

Kohtuu paljon kevenee perä, panssari + moskat + vetokoukun palkki painoi yhteensä vajaa 60kg Tankkia en punninnu kun joka tapauksessa muovinen
tulee tilalle mutta sisälle.

Tankin panssari pitää laittaa myyntiin tässä kun ehtii, samoten varmaan tuo muovinen vakiotankki jos jollain on tarvetta moiselle.

Tästä se etenee pikku hiljaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.03.2014, 12:11
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Aamusta tuli pikasesti käytyä tyhjentämässä ja purkamassa Jeepin takakonttia tuota kisakuution sijoittelua varten +
perän alakulmien pois leikkuuta varten.

Tältä kontissa näytti aiemmin (joku vanha kuva):

Click image for larger version

Name:	2013-01-10-112.jpg
Views:	286
Size:	100,2 Kt
ID:	46677

Työkalulaatikko ym. purettu pois ja hakevat uudet paikkansa jostakin, kisakuutio tulee jollekkin nuille main:

Click image for larger version

Name:	WP_20140302_10_22_40_Pro.jpg
Views:	266
Size:	79,0 Kt
ID:	46678

Pitää kattoa upottaisko tuon tankin alareunan patin kontin lattiaan vai tekeekö tankille korokkeen alle että istuu koko matkalta lattiaan.

Tankista on purettu pumppu-mittari-yhdistelmä pois ja mitottu Jaziin, mahtuu vähän liiankin hyvin, korkeutta Jazilla sais
olla tuon yhdistelmän rankenteen takia pari senttiä vähemmän että yhdistelmän jousi painus kokonaan kasaan,
mutta katellaan tuota tässä vielä...

Sitten lähti sivuverhoukset takaa irti alakulmien muokkausta silmälläpitäen ja ei kumma vaikka kontissa on mutaa ja muuta
yllin kyllin, jännä ettei tuota koteloa ole viittitty tehtaalla edes hitsata kiinni kontin sisäsaumasta?

Click image for larger version

Name:	WP_20140302_10_32_16_Pro.jpg
Views:	285
Size:	94,4 Kt
ID:	46679

No nyt ne lähtee kävelemään joka tapauksessa.

Seuraavaks pitänee leikkoa vanhat tankin täyttöputkien suojat ja muut pois tilaa viemästä ja alotella alakulmien leikkominen ja hitsaaminen.
Takapuskurin päätkin pitää muokata noudattamaan uusia alakulmia...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 02.03.2014, 17:54
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Hetki pyörähetty tallissa leikkomassa vanhoja peltejä pois uuden edestä. Samoten putkipuskurin päät lyhennelty.

Tankin vanhan täyttöletkun suojapellit lähti takavasemmalle, nyt on kontti järkevämmän mallinen ja ylimääräiset pellit koteloista aika pitkälle poistettu.
Tuo pyöreä reikä pitää vain pellillä täyttää.

Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_04_49_Pro.jpg
Views:	271
Size:	80,3 Kt
ID:	46689

Toiseltakin puolelta kotelosta näkyy ulos, sellanen 10-15cm noista alakulmista lähti pois:

Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_04_55_Pro.jpg
Views:	266
Size:	73,7 Kt
ID:	46690Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_04_24_Pro.jpg
Views:	269
Size:	70,4 Kt
ID:	46693Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_05_12_Pro.jpg
Views:	384
Size:	82,9 Kt
ID:	46694

Tankin vanha täyttöluukun paikka pitää pellittää:

Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_06_32_Pro.jpg
Views:	269
Size:	83,6 Kt
ID:	46692

Suunnitelma olis sitten seuraava eli koteloiden pohjat tulee suoraksi uudesta pellistä, putkipuskurin ylintä putkea jatketaan sivussa suorana parlokkiin
asti ja hitsataan kotelon vahvistettuun pohjaan kiinni suojaamaan uusia alakulmia. Putkipuskurin alempaan putkenpäähän hitsataan mutka/kulma
jolla tuetaan ylempi putki alempaan. Sitten vain massaa reilusti sisä- ja ulkopuolelle niin saattaa pysyä ruosteettomana jonkin aikaa.

Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_05_12_Pro.jpg
Views:	384
Size:	82,9 Kt
ID:	46694Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_04_37_Pro.jpg
Views:	262
Size:	79,1 Kt
ID:	46695Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_05_01_Pro.jpg
Views:	252
Size:	53,0 Kt
ID:	46696Click image for larger version

Name:	WP_20140302_17_05_25_Pro.jpg
Views:	285
Size:	76,0 Kt
ID:	46697
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 15:40 (GMT +2).