![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Tulikos tähän nyt se retarded joyride penkki ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Katotaan mitä sitä saa kasaan
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]() Suunnistuskamojen kanssa puuhastelua...
Tuli hommattua tällanen Android tabletti ja siihen OziExplorer for Android korvaamaan Jeepin miniläppäri:
Tänään sain sitten vihdoin vääntäydyttyä talliin ja tältä miniläppärin asennus näytti: Vähän toi ahtautta konttoriin ja tuo näppiskä on suurimman osan ajasta turha joten tabletin pitäs toimia paremmin. Eli läppäri rojuineen pois, telineestä pala pois, tarranauhaa tabletin taakse ja uudet kamat paikoilleen: Nyt on huomattavasti parempi asennus, näin paljon sai konttorista ja katolta rojua pois: Nyt sitten vielä isompi muistkortti tablettiin ja karttojen konvertointi Ozin Android versiolle ja homma olis selvä. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Pitkästä aikaa...
Pistetäänpä päivitystä pitkästä aikaa tännekkin, luovutin tuon volvon alkuperäisen penkin virittelyn ja tilasin uuden työkonepenkin mekaanisella jousituksella.
Tuo ja lälläri pitäs asentaa volvon konttoriin tässä jossain vaiheessa ja kunhan kesä koittaa ruveta muutenkin volvoakin rakentelemaan. Uusia osia tullu tässä keräiltyä pikku hiljaa eli erinäisiä huolto-osia (pyöränlaakerisarjat joka nurkalle, kääntöpäänlaakerit, jarrujen osia, jne) ja Jazin 60L kisakuutio + alumiinilaippa johon pitäs passata Jeepin vakio pumppu-anturiyhistelmä tankista. Pitää muistaa napata tuo vaahto pois tuolta kuutiosta kun tekasee isomman reiän, se ei ilmeisesti tykkää kiisselistä vaan murenee ajan myötä. Ajatus oli pistää kuutio sisälle ja napata alkuperäinen tankki + tankin panssari pois alta painamasta. Veikkaan että panssariakin enemmän painaa kaikki se moska mitä tankin ja panssarin väliin on vuosien saatossa eksynyt. Kun tankki lähtee alta pois niin täyttöputkikin poistuu kyljestä niin vois nuo ala-takakulmat nipistää jenkkityyliin pois ruttaantumasta. Aiemmin jos ne olis ottanu pois olis tankin täyttöputki tullu vähän liian hyvin tyrkylle. Tiiä sitten mihin tuon uuden täyttöputken sijoittais niin että se olis kätevä käyttää ja silti hyvin suojassa maastossa? Ensin kuitenkin pitäs suunnitella ja tekasta ne pitkään listalla olleet long armit eteen. Samalla jos tarkastas etujarrut ja pyöränlaakerit ja uusis mitä tarttee. Siitä sitten etenee taka-akselin tarkastukseen, tankin poistoon ja korin muokkaukseen. Nämä ku ehtis saada viimeistään pääsiäis-safarille tekastua niin hyvä ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuli sitten aamusta muutettua tuota rakentelu suunnitelmaa ja aloitinkin taka-akselista
![]() Nyt on taka-akselista auto pukeilla ja pitää kattoa jarrut ja pyöränlaakerit ja vaihtaa jos tarttee. Joku siellä pitää meteliä mutta rengasta ei saanu heiluteltua vaikka miten yritin. Pittää käyttää jarrut pois ja kokeilla häipyykö valitus. Jotain muutakin saatu aikaseks eli purin tankin panssarin, vetokoukun tarpeettoman poikkipalkin ja ite tankin pois auton alta. Kohtuu paljon kevenee perä, panssari + moskat + vetokoukun palkki painoi yhteensä vajaa 60kg ![]() tulee tilalle mutta sisälle. Tankin panssari pitää laittaa myyntiin tässä kun ehtii, samoten varmaan tuo muovinen vakiotankki jos jollain on tarvetta moiselle. Tästä se etenee pikku hiljaa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Aamusta tuli pikasesti käytyä tyhjentämässä ja purkamassa Jeepin takakonttia tuota kisakuution sijoittelua varten +
perän alakulmien pois leikkuuta varten. Tältä kontissa näytti aiemmin (joku vanha kuva): Työkalulaatikko ym. purettu pois ja hakevat uudet paikkansa jostakin, kisakuutio tulee jollekkin nuille main: Pitää kattoa upottaisko tuon tankin alareunan patin kontin lattiaan vai tekeekö tankille korokkeen alle että istuu koko matkalta lattiaan. Tankista on purettu pumppu-mittari-yhdistelmä pois ja mitottu Jaziin, mahtuu vähän liiankin hyvin, korkeutta Jazilla sais olla tuon yhdistelmän rankenteen takia pari senttiä vähemmän että yhdistelmän jousi painus kokonaan kasaan, mutta katellaan tuota tässä vielä... Sitten lähti sivuverhoukset takaa irti alakulmien muokkausta silmälläpitäen ja ei kumma vaikka kontissa on mutaa ja muuta yllin kyllin, jännä ettei tuota koteloa ole viittitty tehtaalla edes hitsata kiinni kontin sisäsaumasta? No nyt ne lähtee kävelemään joka tapauksessa. Seuraavaks pitänee leikkoa vanhat tankin täyttöputkien suojat ja muut pois tilaa viemästä ja alotella alakulmien leikkominen ja hitsaaminen. Takapuskurin päätkin pitää muokata noudattamaan uusia alakulmia... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Hetki pyörähetty tallissa leikkomassa vanhoja peltejä pois uuden edestä. Samoten putkipuskurin päät lyhennelty.
Tankin vanhan täyttöletkun suojapellit lähti takavasemmalle, nyt on kontti järkevämmän mallinen ja ylimääräiset pellit koteloista aika pitkälle poistettu. Tuo pyöreä reikä pitää vain pellillä täyttää. Toiseltakin puolelta kotelosta näkyy ulos, sellanen 10-15cm noista alakulmista lähti pois: Tankin vanha täyttöluukun paikka pitää pellittää: Suunnitelma olis sitten seuraava eli koteloiden pohjat tulee suoraksi uudesta pellistä, putkipuskurin ylintä putkea jatketaan sivussa suorana parlokkiin asti ja hitsataan kotelon vahvistettuun pohjaan kiinni suojaamaan uusia alakulmia. Putkipuskurin alempaan putkenpäähän hitsataan mutka/kulma jolla tuetaan ylempi putki alempaan. Sitten vain massaa reilusti sisä- ja ulkopuolelle niin saattaa pysyä ruosteettomana jonkin aikaa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |