![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Oisko siinä mitään järkeä laittaa jakolaatikolle etu ja takakardaanien laippoihin omat pumput niin että toinen vetää 1 ja 2 akselille ja toinen 3 ja4 akselille? Mutta milläs hydrauliikan komponentilla tasataan öljymäärä esim 1 ja 2 akselin välillä? Rinnakkain suorassa kytkennässä siinä akseleiden välille tulee hydreaulinen "tasauspyörästö".
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kuis käypi jos junttaa moottorit sarjaan?
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#4
|
||||
|
||||
![]()
edellinen antaa vastapaineen seuraavalle, eli viimeselle ei jää voimaa enää
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Moottorit sarjassa on siis sama asia kuin jakolaatikko ilman tasauspyörästöä. Moottorit rinnan niin voima kasvaa mutta noppeus laskee. Rinnan kytkennäsä moottoreiden toimintaan vaikuttaa kaikki nuo virtauksenjakomoottorit/venttiilit. Eli moottorien määrä ei vaikuta ulos saatavaan tehoon jos pumpun tuotto ja paine ei muutu. Kun tietäs tuon tarvittavan väännön pinionille niin vois laskia sopivat moottorit. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ....mites jos työnnettäs joka akselille tommoset: http://www.pmkaubamaja.ee/index.php?...mid=20&lang=fi ja ajettas niitä kahdessa piirissä, eli kaks etummaista sarjaan ja takimmaiset kans niin minkälaisella/laisilla pumpulla/pumpuilla niistä sais kaiken irti? ja paljon sille pumpulle pitäs tarjoilla voimaa?
__________________
WUOKSI OFFROAD |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Moottorisa pitäs olla joku 100kw tehoa ja halavin/järkevin pumppu ois joku 3sarjan kaksoispumppu, riippuu onko suoraan moottorisa kiinni vai välityksillä niin tuottoa pumpulla 55-80cm3. Nii ja en oo mikkää varsinainen alan ammattilainen, huvikseni näitä lasken enkä siis vastaa vaikkei mikkää edellämainitusta toimiskaa ![]() Hydrauliikkapumppu.fi löytyy hyviä laskureita joita käytän. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja sitten kun olet tekemisessä k.o aiheen kanssa, niin paljonko maksaa tuommoinen virtauksenjakomoottori, josta saadaan hytikka lukko 4 akselille? suurinpiirtein? Yhteen max. kävelynopeuksiseen hydraulivetoiseen suunnittelin taannoin muutoksen telavedosta linkkualustaa hj-61 lukollisista taka-akseleista, ja jakolaatikko myös land cruiserista. moottorissa on 2-kammio pumppu, ja pumput on niin suuret, että moottori jaksaa nostaa paineet maksimiin vain toisen pumpun kuormituksella, molemmilla paineet laskennallisesti jää n. 100 kg/cm2 ja telojen vetomoottorit siirretään pyörittämään jakolaatikkoa pääakselista. Nopeudet hydrauliikalla seuraavasti, hitain: moottorit rinnan, ja toinen pumppu vapaakierrolle tankkiin. 2: molemmat moottorit ja pumput rinnan, 3. moottorit kytketään sarjaan. ja aina nopeus tuplaantuu, toki tuolla 3:lla ylitetään täydellä kaasulla noiden moottorien speksit.... ja jakolaatikolla saadaan vielä nopeus puolitettua. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
eli aikasemmin kirjoitin väärinpäin.
eli jos paine vaikka 100bar kahella moottorilla ja viimenen ottaa 90bar ni ekalle ei jää kuin 10bar, tosin virtaushan on sama kummalakin, eli pyörät pyörii samaa vauhtia. eli kyllä se avantti jauhaa neljällä niinku kuulukin puhuin voiman jakautumisesta, eli eikös tää tavallaan toimi just toistepäin ku tasauspyörästö, eli voima menee sinne missä sitä tarvitaan?
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=BJ-40/76;1105730]No esim. vakio bj: suunnilleen: 200Nm x 5 (1 vaihteistossa) x2 (jakolaatikon hidas puoli) siis 2000 Nm.
Ja sitten kun olet tekemisessä k.o aiheen kanssa, niin paljonko maksaa tuommoinen virtauksenjakomoottori, josta saadaan hytikka lukko 4 akselille? suurinpiirtein? Tuoson yks hinnasto ja siinei ollu hintaa tuommoselle venttiilille. Jos kassais nelilohkosen hammaspyöräpumpun niin sehän toimis tuommosena venttiilinä ja sillä hintaa ehkä 1000-1200. Samalla sais moottoripaketin päästä vaikka ajovoimanulosoton. Luulen että sammaa luokkaa valamis venttiiliki, riippuu palijo tarvii ölijyä mennä läpi? Voin kysyä ku käyn alan liikkeesä seuraava kerran. |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kyllähän nuo avantitkin aika hyvin vetää molemmista päistä? lunttasin hd kaaviosta et sarjassa ois moottorit liukuohjatuissa, eli paljonkohan siinä tulee tehoeroa ensimmäisen ja toisen motorin välille? Hitto ku ei jymmärrä noit mehujuttui... eeedittiä... Jjurvan teksti vahvisti oman käsityksenki ![]() eli auton koneen nyyttonit kertaa vaihteistojen välitykset sais suuntaa-antavaa? kuullostaa vtun kalliilta moottorilta per akseli ![]()
__________________
WUOKSI OFFROAD Viimeksi muokannut aslakki : 20.02.2014 16:58 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään erilliset xenon ajovalot | antti-85 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.06.2011 16:32 |
New Process jakolaatikot? | -Jarkko- | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 18.05.2010 12:13 |
HJ:n jakolaatikot?? | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 28.01.2009 23:49 |
Jakolaatikot | Tumi | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 04.02.2008 17:35 |
BJ:n jakolaatikot | Killer-Wo | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 19.02.2005 11:12 |