Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ex_inkkari
Ainoa miinus tuosta yhtäpuuta 4wd:stä tulee kanittamisesta käännöksissä, muuten ominaisuudet vaan paranee, siis myös maantiellä. Loppuu se vähäinenkin levottomuus mitä ilmenee 2wd moodissa. Jostain syystä itse tykkään valita sen vetotavan, ainakin tietää miten sitä autoa tulee käskeä 
|
No, kyllä se kiinteä neliveto vaan puskee aivan helvetisti, jos vertaa sellaiseen mikä "joustaa" keskeltä. Oikeastaan ainoa miinus Jeepin viskolaatikossa ja uudemmassa progressiivisen kytkimen sisältävässä laatikossa on se, ettei halutessaan saa takavetoa tai kiinteää nelikkoa. Toisaalta takaveto päällä ajamisesta ei oikein ole mitään hyötyä, koska kulutus ei käytännössä tipu yhtään (ei ole napalukkoja). Itse olisin kaivannut lähinnä kiinteää nopeata nelivetoa tarvittaessa. Parin talven kokemuksella kiinteästä nelikosta, ja pari talvea jatkuvalla viskolla, niin ylivoimaisesti parempi kaupunki- ja maantiekäytös on ollut jatkuvalla nelikolla. Nimenomaan kiinteä on ollut levottomampi/ tempoilevampi (ja puskee), koska ei anna yhtään periksi keskeltä.
Siinä mielessä Pajeron superselect on varmasti paras mahdollinen jakis, kun on takaveto, viskolla jatkuva neliveto, ja lisäksi nopea ja hidas kiinteä nelikko. Hidas puoli vaan saisi olla hitaampi.
Mutta, hyvä että jokaiselle on jotain. Itselle ottaisin mieluiten tuon mitsun laatikon.. jos sellaisen vaikka rakentaisi doubleripakettina Jeepin jakiksen puolikkaan perään