Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2014, 20:05
Temehi Temehi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.14
Sijainti: Ranua
Viestit: 7
Perusasetus

Tietämätön kyselee yleistietoa nelivetoon koskien


Eli sotkin itseni aikanaan näihin metsäkonealan hommiin, ja työautohan se oli laitettava. Päädyin sitten tuollaiseen vuoden 1991 Mitsubishi L200seen.

Autossani on alla kitkanakit eli toisinaan on liukasta meininkiä ajella tuolla teillä.

Aloinkin siinä kerran neliveto päällä ajellessani miettimään että mites tämä nelivetohomma kestää, saako sen kanssa ajella talvella rajattomasti hyvän pidon takaamiseksi, vai pitääkö sitä käyttää vain kun tarve vaatii ja suditella takavedolla?

Autossahan tosiaan pyöräytetään etunavoista vetarit kiinni ja olen toistaiseksi ajellut aina vetarit päälle pyöräytettynä ja 4H päällä.

Samoiten alkuun ihmetytti kun hitaasti, esim parkkiruutuun kääntäessä kun renkaat on linkussa ja neliveto päällä auto tuntuu kuin ajaisi jarrut pohjassa, taitaa vain olla nelivedon ominaisuuksia?

Renkaat allani on 265/75/R16 eli ei mitkään pizzalautaset.

Niin ja tässä pari viikkoa sitten meni takakardaanilta se joustava laakeri, en nyt hienoa nimeä sille muista, riekaleiksi jonka jälkeen aloinkin epäilemään että onko ajotavassani jotain väärää vai oliko lie alkuperäinen osa. Kilometrejä kuitenkin on jo 450tkm.

Kaikenlaiset muutkin "protipit" nelivetoihin ja l200:siin liittyvä on aina hyvä kuulla!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2014, 20:26
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temehi Näytä viesti
Eli sotkin itseni aikanaan näihin metsäkonealan hommiin, ja työautohan se oli laitettava. Päädyin sitten tuollaiseen vuoden 1991 Mitsubishi L200seen.

Autossani on alla kitkanakit eli toisinaan on liukasta meininkiä ajella tuolla teillä.

Aloinkin siinä kerran neliveto päällä ajellessani miettimään että mites tämä nelivetohomma kestää, saako sen kanssa ajella talvella rajattomasti hyvän pidon takaamiseksi, vai pitääkö sitä käyttää vain kun tarve vaatii ja suditella takavedolla?

Autossahan tosiaan pyöräytetään etunavoista vetarit kiinni ja olen toistaiseksi ajellut aina vetarit päälle pyöräytettynä ja 4H päällä.

Samoiten alkuun ihmetytti kun hitaasti, esim parkkiruutuun kääntäessä kun renkaat on linkussa ja neliveto päällä auto tuntuu kuin ajaisi jarrut pohjassa, taitaa vain olla nelivedon ominaisuuksia?

Renkaat allani on 265/75/R16 eli ei mitkään pizzalautaset.

Niin ja tässä pari viikkoa sitten meni takakardaanilta se joustava laakeri, en nyt hienoa nimeä sille muista, riekaleiksi jonka jälkeen aloinkin epäilemään että onko ajotavassani jotain väärää vai oliko lie alkuperäinen osa. Kilometrejä kuitenkin on jo 450tkm.

Kaikenlaiset muutkin "protipit" nelivetoihin ja l200:siin liittyvä on aina hyvä kuulla!
Aikoinaan vastaavan -96 vuoden kinnerin omistin. Ei tykkää ajellelusta pitävällä alustalla neliveto päällä, kun ei ole laatikossa tasauspyörästöä. Napalukot saa olla päällä kyllä kokoajan, mutta kepistä annetaan nelivetoa ainostaan "ei pitävällä alustalla" (= ei asfaltti).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2014, 20:28
Temehi Temehi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.14
Sijainti: Ranua
Viestit: 7
Perusasetus

Juu no nyt vasta talven lumien ja jäiden tullessa olenkin sitä alkanut käyttämään, viime keväänä auton laitoin ja kesän puottelin takavedolla tietty.

Lasketaanko kova, simmakoitu jää pitäväksi alustaksi? sehän ei kuiteskaan nyt NIIN liukasta ole.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2014, 20:31
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Temehi Näytä viesti
Lasketaanko kova, simmakoitu jää pitäväksi alustaksi? sehän ei kuiteskaan nyt NIIN liukasta ole.
Ei lasketa. Lähinnä asfaltti ehkä jäinen ei luminen sorakin... Toisaalta kaikki missä pärjää takavedollakin on pitävää alustaa... Eli nelikkoa vain tarvittaessa. Menee heittämällä päälle vauhdissakin, jos napalukot on kiinni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2014, 20:34
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

http://www.totuusnelivedosta.com/ss_pages.php?sivu=34
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2014, 20:43
Temehi Temehi ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 09.02.14
Sijainti: Ranua
Viestit: 7
Perusasetus

Linkin nettisivu kertoi vain saman että ei pitävällä pinnalla..

Eli pyytäisin vastausta kyllä tai ei seuraavaan kysymykseen.

Kun ajan töihin ensin jäisiä, simmakoituja valtateitä pitkin, ja loppumatkasta lumisia sorateitä joka jossain vaiheessa muuttuu huonoksi talvitieksi, saanko ajaa koko matkan neliveto päällä? Kitkarenkaat tosiaan alla niin pito on mitä on.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
RJ 70 :n jakovaihteistoa koskien Artzi Tekniikka & Jutustelu 1 08.04.2008 20:47
Tietämätön -> toyota hilux Kirk Tekniikka & Jutustelu 29 29.11.2007 21:47
Tietämätön kysyy renkaiden muutoskatsastuksesta markoh Tekniikka & Jutustelu 10 28.10.2006 16:33
Nimimerkillä. Tietämätön kyselee. Duracell Chit-Chat 8 16.08.2006 09:23
moderaattoreille ehdotus myyntipalstaa koskien TimJus Chit-Chat 35 06.06.2006 21:36


Sivu luotu: 08:51 (GMT +2).