![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
![]() Tosi yleinen ruostekohta rungossa on takarenkaiden etupuolella, sen poikkilattaraudan kohdalla mistä roikkuu kuormaventtiili. Ja rungon sisäpuolella vieläpä. Sit voipi myös ruostua ne kulmaraudan irti rungosta mitkä on niiteillä kiinni siinä lattaläpyskässä. Jos ei oo tuolta ruosteessa ni sit äkkiä putsaamaa rungon sisää kertyneitä mujuja ja hiekkoja pois, mitkä kertyy sinne siitä renkaan vieressä olevasta neliskanttisesta reiästä.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Eipä se ollutkaan yhtä lappua vaille tuo peräkontti. Sen alla olevalle kotelolle tarjosin vasaraa ja ihan läpimätähän se oli
![]() Rälläkällä kaikki märänneet pellit pois, mitkä vain sai noin vittumaisen pienestä välistä laikattua ja uutta peltiä liimaamaan paikalleen. Tuollainen tuli, hitsisaumoihin vedin sikaliimaa ja ruosteenestomaalia sekä massaa päälle ![]() ![]() ![]() Löytyi massojen alta muitakin yllätyksiä, mutta niistä tuonnempana ![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Tuossa näyttäis oleva nuo astinlaudat viell paikallaan..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan siinä voinu ollaki sitä seassa ittel ainaki etuperäään kun vaihoin uudet öljyt ja pari kuukaut ajelin sit rupes stefat tiputteleen öljyä pihalle nii sit tuli etupää korjattuu ettei enää öljyt karannu vääräl puolel sit syksyl taas vaihoin joka paikkaa öljyt nii huomasin et oli kyll öljyt nyt jo melkosta soossia nii onha siinä voinu olla et öljyt karkaillu kankaal ja sit korjattu vika mut eii oo vaihettu sit öljyi perään.. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Itellä oli visio et jos ens kesänä kokeilis sopivan pientä vesiletkua vaan työntää rungon sisään ja koittais vaa veden kanssa saada paskoja tulvimaan ulos niistä isommista neliskanttisista reijistä. Tai sit tossa käy niin et ne paskat jämähtää vaan tiukemmin kiinni ja sit saa taas joskus hitsata ![]() Joskus oon kai lukenu jostai, että joku olis noita runkoja putsaillu semosella painepesuriin liitettävällä viemärinaukaisuletkulla.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Minne öljy valuu, kun etuperästä pettää stefat? Napalukkojen luo vai jonnekkin jarrukilven taakse?
Onko toi putki auki puolelta toiselle, missä iskarit? Nimittäin sekin aika muhjussa ja sitä voisi kokeilla jollain rautalangalla tökkiä sontia pois ja paineilmalla puhaltaa.. Työpaikka etuna mulla olis imu/paine loka-auto käytettävissä, perskeles jos laikkais isommat huoltoluukut noiden neliskanttireikien kohdalle rungossa ja pikku viemäri myyrällä siitä kokeilis pestä. 100bar painetta, niin luulis paska lähtevän ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sisustan osalta alkaa hojo olla hiljalleen mieluisassa kunnossa. Tänään tuli veisteltyä peräkonttiin koolaus ja koiranhäkille oma syvennys. Samalla takapenkin kohdalle säilytys/työkalulaatikko, erillisen rämisevän vetolaatikoston tilalle. Vielä pyöränkotelot, etulattiat ja kardaanitunneli päällystää silent coatilla ja lasikuidusta väsätä pyöränkoteloille katteet. Huomaa lain vaatima ruuvipenkki
![]() ![]() ![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos/kun etuvetoakseleiden stefat alkaa hikoilemaan, se vuoto kastelee lopulta kääntöpään sen näkyvän osan ja jos tippuu paljonkin tavaraa, niin tippuu renkaan kyljelle. Mulla vuotaa pikkusen, mutta ei oo jarruja liannut. Ei oo mikään maailman vaarallisin vuoto jos pysyy tossa parissa desissä vuoteen. PS. On kyllä hieno toi laatikosto. Pääseeks tuolta takatilan lämppärin ilmat kuitenkin kiertämään? Itellä on aina työhanskat siellä kuivatuksessa.
__________________
100% hiilineutraali vuoteen 2086 mennessä |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Taas lauantai päivitystä! Peräkontin pohja sai verhoilua ja äänieristettä. Rallirattikin tuli vaihdettua ja nyt toimii vilkunpalautus. Kiitokset Harrille ratista!
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mut sullahan on samanlainen rojekti menossa ku mulla ton aura-hj:n kanssa, meininkinä tehä kans ton tyylinen laatikkosysteemi, mutta koko kontin pohjan alalle ja takaosa perästä aukivedettävillä vetolaatikoilla. Etuosa juurikin takapenkin jalkatilojen kohilta erilliseksi ja se takalämppäri sitä lämmittämään niin saa kanssa ne mettästyskamppeet sinne lämpimään ![]() Mulla kanssa ollu vaimennusmattojen ja verhoilujen asentelua, mutta nyt tulee pieni viivästys kun tarttee hantinpuolen mädät ovet koittaa korjata ensin, että sikäli saat etumatkaa ton kontin kans, tosin mullon jo muu auto värissä paitti ne oikeanpuolen ovet ![]()
__________________
-95 Dodge Ram 2500 4x4 5.9cummins td ![]() -Miekka ja nakki risa polkupyörä ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Käyttöauton laittoa - Grand Cherokee maastokelpoiseksi | Timo_L | Maasturiprojektit | 974 | 23.04.2024 13:57 |
Käyttöauton etsintää... LC Disco III | AnttiH | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 29.03.2012 20:50 |
Käyttöauton entisöinti.... | Castrol | Maasturiprojektit | 8 | 17.03.2012 19:54 |
käyttöauton hankinta! | nyyberö1 | Chit-Chat | 3 | 19.03.2010 12:19 |
Käyttöauton koeajopäivä Jyväskylän Laajavuoressa | adv | Tapahtumat | 1 | 12.12.2005 13:46 |