Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2014, 12:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Riittääkö akselimassat?

Jos leveys on jotakuinkin sama eikä porttaalit korota liikaa, niin miksi ei saisi? Ongelmaksi tosin voi todellakin tulla tuo korkeus.. Eikös Volvon porttaalitkin nosta lähemmäs 15cm? Pitäisi sitten alustaa madaltaa sen mukaan, kun muistaakseni joskus asiasta kysyttäessä porttaalien aiheuttama korotus lasketaan alustan korotukseen.

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2014, 13:07
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Riittääkö akselimassat?

Jos leveys on jotakuinkin sama eikä porttaalit korota liikaa, niin miksi ei saisi? Ongelmaksi tosin voi todellakin tulla tuo korkeus.. Eikös Volvon porttaalitkin nosta lähemmäs 15cm? Pitäisi sitten alustaa madaltaa sen mukaan, kun muistaakseni joskus asiasta kysyttäessä porttaalien aiheuttama korotus lasketaan alustan korotukseen.
Koria ei oo korotettu eikä koroteta.. Jousikorotus 50mm on otteessa, edessä korotusjouset ja takana 50mm palikat akselin ja jousen välissä, nää korotukset olis tarkotus poistaa otteesta. Akselit on tarkotus pitää jatkossakin jousien alapuolella kuten vakionakin. Takaa otan nuo palikat veks ja edestä vaik lati tai pari pois.. Eikös ne mittaa katosta tms.jostai sen korkeuden muutoksen alkuperäsee verrattuna?
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2014, 13:16
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- Näytä viesti
Koria ei oo korotettu eikä koroteta.. Jousikorotus 50mm on otteessa, edessä korotusjouset ja takana 50mm palikat akselin ja jousen välissä, nää korotukset olis tarkotus poistaa otteesta. Akselit on tarkotus pitää jatkossakin jousien alapuolella kuten vakionakin. Takaa otan nuo palikat veks ja edestä vaik lati tai pari pois.. Eikös ne mittaa katosta tms.jostai sen korkeuden muutoksen alkuperäsee verrattuna?
Mulle sanottiin, jotta korkeus navasta (keskeltä) pyöränkaaren reunaan.
Sanoin ettei onnistu, kun kaaresta leikataan siivu pois, jotta rillat mahtuu alle ja siihen tulee erillainen reuna.

Sitten ehdottivat, jotta rungosta akselin yläpintaan, ja taas tyrmäsin, kun tulee erillainen akseli.

Totesi, jotta tee muutokset ja katotaan sitte, kyllä se paikka löytyy mistä verrokkikorkeuden saa mitattua...
Ehdotin, että mittaisi lattiapinnan ja maan välisen korkeuden, mutta ei kiinnostanut...:roll eyes:
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2014, 13:23
-Captain-:n Avatar
-Captain- -Captain- ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.10.06
Sijainti: Imatra, Finland.
Viestit: 1.191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Mulle sanottiin, jotta korkeus navasta (keskeltä) pyöränkaaren reunaan.
Sanoin ettei onnistu, kun kaaresta leikataan siivu pois, jotta rillat mahtuu alle ja siihen tulee erillainen reuna.

Sitten ehdottivat, jotta rungosta akselin yläpintaan, ja taas tyrmäsin, kun tulee erillainen akseli.

Totesi, jotta tee muutokset ja katotaan sitte, kyllä se paikka löytyy mistä verrokkikorkeuden saa mitattua...
Ehdotin, että mittaisi lattiapinnan ja maan välisen korkeuden, mutta ei kiinnostanut...:roll eyes:
Kaaret on jo avarrettu et jos ne mittais ne katsastuksessa ja tekis lapun ni olis helppo mitata muutos akseliswapin jälkeen ja täl hetkel joka kulmas on 38creepyjen kans kaaren ja kulutuspinnan väli reilu 20cm noil pikkupyöril en oo ees mitannu....
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4
Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO
SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla
-Dodge Ramcharger (offi-projekti)
-Nissan Patrol SOA vm-88
-Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS"
+liuta muita harraste ajoneuvoja

WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2014, 13:31
vekkipappa vekkipappa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.13
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 623
Perusasetus

Minkälaisia dokumentteja sitten akseleista täytyy olla vai riittääkö esim. Runkonumero/rekisteri mistä akselit on jos laite ollut suomen kilvissä minkä akselit alle tulee. ?
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2014, 13:33
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Onks ramchargerissa kuinka kaarevat jouset jos vertaa "hirvi-ö" blazerin jousiin tuolla projektipuolella...?

Tulee nimittäin helposti ihan riittävän korkea.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2014, 15:42
OnOff:n Avatar
OnOff OnOff ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 18.03.11
Sijainti: Tuusula
Viestit: 349
Perusasetus

Etujouset on lähestulkoon suorat ja vakiona akseli on suoraan sen alla.
Itsellä on vähän samat suunnitelmat ja yksi ajatus oli että laittaisi kaarevammat jouset eteen ja jousi akselin alle.
Takana on kaarevat jouset ja vakiona korokeblokki minkä voi helposti jättää pois.
Tosin takana taaempi kiinnike on melkein pakko leipoa uusiksi että saa riipukkeen ylöspäin, joten tarvittaessa paikkakin hienosäätyy siinä samalla.

Tosin mulla kyllä jo ajatukset eteni siihen asti että jos kuitenkin samalla kierteet...
Rangen takakolmio ja alavarret ilmeisesti riittäis?

Mulla ainakin otteessa etuakseli 1310kg ja taka-akseli 1460kg

Mitä jarruja Capteeni meinasi sovitella?
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
taas akseleista kävikökipiäää Tekniikka & Jutustelu 4 03.12.2007 14:57
TOYON AKSELEISTA? hoojii Tekniikka & Jutustelu 31 15.05.2007 07:39
hj 60 akseleista =? tonnisata Tekniikka & Jutustelu 7 22.10.2006 12:19
42:sen akseleista.. kenni Tekniikka & Jutustelu 0 11.10.2006 20:43
hj:n akseleista Jii-Jii Tekniikka & Jutustelu 8 24.11.2005 16:57


Sivu luotu: 22:09 (GMT +2).