Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 14.01.2014, 17:43
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Ei auttanut kampuran anturin vaihto, edelleen sama. Puolalle tulee virta ulostuloon joka lähtee jakajalle, kun virrat kääntää päälle, mutta kun yrittää käynnistää niin virtaa ei tule. Mitäs seuraavaksi?
Voiskohan sitä kokeilla käynnistää suoraan startista ilman avaimen kääntöä startti asentoon...?
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 14.01.2014, 17:52
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Ihan vaan taas varmistuksena... Onhan puola, virranjakaja ja tulpanjohdot hengissä... Muuten ainakin toistaiseksi loppuu ajatukset... Toki lainaan saat (ainakin toistaiseksi toimivaksi toden älyboksi), jotta saadaan sekin vika poistettua.
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 14.01.2014, 17:56
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Ei auttanut kampuran anturin vaihto, edelleen sama. Puolalle tulee virta ulostuloon 11,5V joka lähtee jakajalle, kun virrat kääntää päälle, käynnistäessä ei muutu miksikään. Mitäs seuraavaksi?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Puola_(moottoritekniikka) Nyt saatan olla hakoteillä, mutta eikös vasta sytkän katkomisen pitäisi tuottaa jakajalle nimenomaan korkeajännitepiikkejä, että saadaan kipinä aikaiseksi. Ilman moottorin pyörimistä ei jakajalle pitäisi tulla minkäänlaista jännitettä
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 14.01.2014, 18:20
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

En tosiaan tiedä, virranjakaja ja pyörijä on uusi. Ei vaan ole mitään iloa kun virta ei mene sinne asti.

En vaan nyt keksi mikä helkutti voisi olla vikana ja mistä lähteä kipinää metsästämään, kun tästäkin poistettu tuo bendixin ABS, niin ylimääräisiä irtojohtoja joka puolella ilman vastakappaleita.

Voiko puolaa testata jotenkin, entäpä MAP-anturia?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 14.01.2014, 18:45
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
En tosiaan tiedä, virranjakaja ja pyörijä on uusi. Ei vaan ole mitään iloa kun virta ei mene sinne asti.

En vaan nyt keksi mikä helkutti voisi olla vikana ja mistä lähteä kipinää metsästämään, kun tästäkin poistettu tuo bendixin ABS, niin ylimääräisiä irtojohtoja joka puolella ilman vastakappaleita.

Voiko puolaa testata jotenkin, entäpä MAP-anturia?
Puolan saa testattua ihan yleismittarilla ainakin sinne päin. En löytänyt nopeesti vastusarvoja ensiö- ja toisiokäämeille. Periaatteena kuitenkin se, että ainostaa kahden johdon välistä löytyy johtavuutta... Enpä ole koskaan Jeepin puolaa pyöritellyt kädessä, mutta periaatteessa se on muuntaja. Ensiökäämille kaksi johtoa ja toisiokäämille kaksi johtoa. Näiden ensiökäämin kahdenjohdon ja toisio käämin kahden johdon välillä "pienehkö" resistanssi. Jos ensiö- ja toisiokäämien piuhiojen välillä on edes jonkinlainen resistanssi niin sitten on puola sökö. Ja jotta elämä ei olisi näin helppoa saattaa tästä kaikesta huolimatta tapahtua puolassa jokinlainen läpilyönti startatessa. Ehkä näkyy pimeässä sinisenävalona tai sitten jos on riittävän syvällä niin ei vaan näy. Oliko riittävän sekava ja sekoittava? Siitä miten läpilyönnin pystyy testaamaan ei ole minkäänlaista käsitystä. Tohon loppu mun tiedot tastä aiheesta
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 14.01.2014, 20:19
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Puolan saa testattua ihan yleismittarilla ainakin sinne päin. En löytänyt nopeesti vastusarvoja ensiö- ja toisiokäämeille. Periaatteena kuitenkin se, että ainostaa kahden johdon välistä löytyy johtavuutta... Enpä ole koskaan Jeepin puolaa pyöritellyt kädessä, mutta periaatteessa se on muuntaja. Ensiökäämille kaksi johtoa ja toisiokäämille kaksi johtoa. Näiden ensiökäämin kahdenjohdon ja toisio käämin kahden johdon välillä "pienehkö" resistanssi. Jos ensiö- ja toisiokäämien piuhiojen välillä on edes jonkinlainen resistanssi niin sitten on puola sökö. Ja jotta elämä ei olisi näin helppoa saattaa tästä kaikesta huolimatta tapahtua puolassa jokinlainen läpilyönti startatessa. Ehkä näkyy pimeässä sinisenävalona tai sitten jos on riittävän syvällä niin ei vaan näy. Oliko riittävän sekava ja sekoittava? Siitä miten läpilyönnin pystyy testaamaan ei ole minkäänlaista käsitystä. Tohon loppu mun tiedot tastä aiheesta
Pakko myöntää että en ymmärtänyt, sähkötietouteni on esikoululuokkaa.


Alla olevan ohjeen mukaan tota kampuran tunnistinta mittasin jos tuosta esimerkkimittarista katsoo niin DCV 200m asennossa, vanhaa sekä uutta anturia, niin ei anna lukemasi kuin 0,2(V?) mitä ilmeisesti pitäis vaan jotain 0,5V tosin lukema hyppii niin että tulee starttia pyörittäessä vuorotellen vilahtaen 0,1-0,2-0,7-0,3 tyyliin. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä sähköhommista hölkäsen pöläystä.

Renix CPSs have to put out a strong enough signal to the ECU so that it will provide spark.
Most tests for the CPS suggest checking it for an ohms value. This is unreliable and can cause some wasted time and aggravation in your diagnosis of a no-start issue as the CPS will test good when in fact it is bad.
The problem with the ohms test is you can have the correct amount of resistance through the CPS but it isn’t generating enough voltage to trigger the ECU to provide spark.
Unplug the harness connector from the CPS. Using your voltmeter set on AC volts and probing both wires in the connector going to the CPS, crank the engine over. It won’t start with the CPS disconnected.
You should get a reading of .5 AC volts.
If you are down in the .35 AC volts range or lower on your meter reading, you can have intermittent crank/no-start conditions from your Renix Jeep. Some NEW CPSs (from the big box parts stores) have registered only .2 AC volts while reading the proper resistance!! That’s a definite no-start condition. Best to buy your CPS from Napa or the dealer.
Sometimes on a manual transmission equipped Renix Jeep there is an accumulation of debris on the tip of the CPS. It’s worn off clutch material and since the CPS is a magnet, the metal sticks to the tip of the CPS causing a reduced voltage signal. You MAY get by with cleaning the tip of the CPS off.
A little trick for increasing the output of your CPS is to drill out the upper mounting hole, or slot it so the CPS bracket rests on the bell housing when pushed down. Then, when mounting it, hold the CPS down as close to the flywheel as you can while tightening the bolts.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 14.01.2014, 20:37
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Heikkoa on omakin sähkötietämys, mutta kovasti vaikuttais järkeviltä lukemilta mittarista... Tarvis varmaan jonkin sortin MIN-MAX/ True rms mallin mittarin, että sais oikeita lukemia. Luulisin ma...
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 15.01.2014, 08:05
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Moi, veikkaisin että tarkkuus ei riitä tuolla asteikolla. 0,35-0,5 VAC on mulla näyttänyt kaikki anturit, eikä ole lukemisessa ollut epäselvyyttä. Kokeile mitata toisella mittarilla missä 1V tai 10V asento.
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 15.01.2014, 18:47
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

En saanut toista mittaria, mutta uusi anturi ei anna kuin 0,07V joten jossain on vikaa, mikä helvetti voisi olla, ihan kuin CPS ei olisi lähelläkään vauhtipyörää, puola kunnossa ainostaan ohjausvirta (katkominen) puuttuu.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 15.01.2014, 19:55
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH on kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.606
Perusasetus

Nyt en äkkiseltää löytäny sivua missä ohjeistettiin tekemään toisesta kiinnitysreiästä soikea, jolloin anturin saa lähemmäs kehää.

En tiedä miten toimis CPS:n kanssa, mutta irtonaisen abs-anturin toimivuuden voi kokeilla siten, että ottaa rautalankaa ja tekee siitä sopivan koukun. Sitten koukku akkuporaan kiinni ja pyörittäen anturin edessä sopivalla nopeudella (suht hitaasti). Yleismittarilla sitten katsotaan että tulee yli 500mV vaihtovirtaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 15.01.2014, 20:06
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.874
Perusasetus

Tuossa ylläolevassa ohjeessa sanotaan, että pitää mitata vaihtojännitettä ja sitten kerroit mitanneesi 200mV DC asteikolla? Vai enkö mä nyt käsittänyt jotain?
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 15.01.2014, 20:11
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja vmt Näytä viesti
Tuossa ylläolevassa ohjeessa sanotaan, että pitää mitata vaihtojännitettä ja sitten kerroit mitanneesi 200mV DC asteikolla? Vai enkö mä nyt käsittänyt jotain?
Täytyy taas todeta, että hitto kun mä olen ihan sekaisin noista AC ja DC-termeistä. Koskaan tajunnut yleismittaria muutakuin jännitteen mittaukseen perus AC:lla. Täyty huomenna koittaa uudestaan DC:llä

Mun mittarissa ei meinaa lue kuin V~ ja V jossa viiva ja kaksoispiste niin en pysy yhtään mukana. Mutta täytyy nyt tutkia tätä, jotenkin uskon että syy kipinättömyyteen olisi CPS.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 15.01.2014 20:13
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 15.01.2014, 21:02
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Mittaus AC asennossa eli V~ on oikein. Asteikolla pitää päästä lähelle sitä 0-5V aluetta. Laitoit sie sen muoviläpän sinne kunnolla, ettei se ole muuttanut anturin asemointia? Oliko molemmat cps:t mitoitukseltaan vastaavat?
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 16.01.2014, 06:37
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Mulla ei ole sitä muoviläppää ollenkaan siellä, mitoitus antureilla oli vastaava, en silmämääräisesti huomannut mitään eroa antureiden välillä.

Ajattelin jos nyt sit mittaisin anturin oikealla asteikoilla, jos näyttää edelleen liian vähän, ottaisin anturin irti ja poraisin ylemmän reiän karvan isommaksi ja anturi lähemmäks. Katsotaan sit auttaako.

Tää CPS on Crownin osa 4x4-tarvikkeesta, olen uusi jenkkiautojen parissa, että onko mikään laatu osa vai ns. motonet-paskaa?
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 16.01.2014, 14:04
koira koira ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 28.03.11
Sijainti: Lappeenranta/Hamari
Viestit: 357
Perusasetus

Olikos sulla semmoset olakkeelliset ruuvit? jos joku on joskus vaihtanut normiruuvit, niin ei asetu oikein.

Varmaan Mopar osa on "takuulla" hyvä. Itse olen kokeillut Crownia ja Standardia, molemmilla on kyllä toiminut, mutta en osaa sanoa pitkäikäisyydestä. Toisessa oli ainakin täysin kelvoton WP liittimen kiinakopio, mistä nastat meni heti lyttyyn.
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 16.01.2014, 14:36
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Elikkä sain etenee sen verran että uusi anturi oikein mitattuna eli AC-voltteina, tuli 0.2V tulokseks, otin irti anturin ja koitin vanhalla, poraten siihen 3/8" reiän ylempään kiinnikkeeseen jotta tulis lähemmäks vauhtista ja takas, nyt tuli 0.6V ja 200ohm, eli pitäis toimia täydellisesti.

Pultit on alkuperäiset.

Mutta ei kipinää.

Puola mitattu ja antoi 1ohm, ja tosiaan heräte meni läpi, muttei katko.

Joten nyt olis enää mitattavana ICM, tajusin juuri mitanneeni sen aikasemmin väärin, joten uudestaan mitattavaksi tuo että katkooko maata tai plussaa. Sitten MAP-anturi, en tiedä miten vaikuttaa sytytykseen. Sitten piuhat ECU:lle ja itse ECU. Itse kyllä toivon että vika löytyy ICM:ästä.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 16.01.2014, 14:53
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Selvispäs tuo, puola paskana, kipinöi sisältä. Eiköhän se *kopkop* tuon vaihdolla käynnisty. Näköjään pitää paikkaansa ettei auta vaikka mittais, ei välttämättä siltikään toimi.

Ens viikolla saan puolan euroopasta, katsellaan sitten lisää.
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland

Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 17.01.2014 06:48
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 26.01.2014, 20:13
Jax_KiBez:n Avatar
Jax_KiBez Jax_KiBez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.12
Sijainti: Pirkkala
Viestit: 179
Perusasetus

Noniin, puola saapui pienien vaikeuksien jälkeen ja Jeeppi käy taas, kiitos auttaneille!
__________________
Offipeli: -
Käyttöpeli: E39 BMW 523iA

MMC Mansen Maasturi Club
NORT Noormarkun Offroad Team
BTCF Bimmer Tuning Club Finland
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 27.01.2014, 22:18
popo99:n Avatar
popo99 popo99 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.06.04
Sijainti: Salo
Viestit: 1.306
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jax_KiBez Näytä viesti
Noniin, puola saapui pienien vaikeuksien jälkeen ja Jeeppi käy taas, kiitos auttaneille!
mistä tuli puola ja paljonko kustansi?
__________________
Mouho Motorsport
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
cherokee xj -90 ei käynnisty garpo Tekniikka & Jutustelu 29 25.02.2014 14:31
Myyty Jeep XJ 4.0 Renix muuris O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 7 06.09.2013 12:44
Myyty Jeep Cherokee 4.0 Renix ohjainlaite. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 07.01.2013 08:21
XJ ei starttaa Killman Tekniikka & Jutustelu 3 02.10.2005 13:58
Ei starttaa ! Yleiset 8 12.06.2004 11:45


Sivu luotu: 23:01 (GMT +2).