|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
Voiskohan sitä kokeilla käynnistää suoraan startista ilman avaimen kääntöä startti asentoon...?
__________________
Montenegro Offroad #55 2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler |
#27
|
|||
|
|||
Ihan vaan taas varmistuksena... Onhan puola, virranjakaja ja tulpanjohdot hengissä... Muuten ainakin toistaiseksi loppuu ajatukset... Toki lainaan saat (ainakin toistaiseksi toimivaksi toden älyboksi), jotta saadaan sekin vika poistettua.
|
#28
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#29
|
||||
|
||||
En tosiaan tiedä, virranjakaja ja pyörijä on uusi. Ei vaan ole mitään iloa kun virta ei mene sinne asti.
En vaan nyt keksi mikä helkutti voisi olla vikana ja mistä lähteä kipinää metsästämään, kun tästäkin poistettu tuo bendixin ABS, niin ylimääräisiä irtojohtoja joka puolella ilman vastakappaleita. Voiko puolaa testata jotenkin, entäpä MAP-anturia?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#30
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#31
|
||||
|
||||
Lainaus:
Alla olevan ohjeen mukaan tota kampuran tunnistinta mittasin jos tuosta esimerkkimittarista katsoo niin DCV 200m asennossa, vanhaa sekä uutta anturia, niin ei anna lukemasi kuin 0,2(V?) mitä ilmeisesti pitäis vaan jotain 0,5V tosin lukema hyppii niin että tulee starttia pyörittäessä vuorotellen vilahtaen 0,1-0,2-0,7-0,3 tyyliin. Mutta kuten sanoin, en ymmärrä sähköhommista hölkäsen pöläystä. Renix CPSs have to put out a strong enough signal to the ECU so that it will provide spark. Most tests for the CPS suggest checking it for an ohms value. This is unreliable and can cause some wasted time and aggravation in your diagnosis of a no-start issue as the CPS will test good when in fact it is bad. The problem with the ohms test is you can have the correct amount of resistance through the CPS but it isn’t generating enough voltage to trigger the ECU to provide spark. Unplug the harness connector from the CPS. Using your voltmeter set on AC volts and probing both wires in the connector going to the CPS, crank the engine over. It won’t start with the CPS disconnected. You should get a reading of .5 AC volts. If you are down in the .35 AC volts range or lower on your meter reading, you can have intermittent crank/no-start conditions from your Renix Jeep. Some NEW CPSs (from the big box parts stores) have registered only .2 AC volts while reading the proper resistance!! That’s a definite no-start condition. Best to buy your CPS from Napa or the dealer. Sometimes on a manual transmission equipped Renix Jeep there is an accumulation of debris on the tip of the CPS. It’s worn off clutch material and since the CPS is a magnet, the metal sticks to the tip of the CPS causing a reduced voltage signal. You MAY get by with cleaning the tip of the CPS off. A little trick for increasing the output of your CPS is to drill out the upper mounting hole, or slot it so the CPS bracket rests on the bell housing when pushed down. Then, when mounting it, hold the CPS down as close to the flywheel as you can while tightening the bolts.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#32
|
|||
|
|||
Heikkoa on omakin sähkötietämys, mutta kovasti vaikuttais järkeviltä lukemilta mittarista... Tarvis varmaan jonkin sortin MIN-MAX/ True rms mallin mittarin, että sais oikeita lukemia. Luulisin ma...
|
#33
|
|||
|
|||
Moi, veikkaisin että tarkkuus ei riitä tuolla asteikolla. 0,35-0,5 VAC on mulla näyttänyt kaikki anturit, eikä ole lukemisessa ollut epäselvyyttä. Kokeile mitata toisella mittarilla missä 1V tai 10V asento.
|
#34
|
||||
|
||||
En saanut toista mittaria, mutta uusi anturi ei anna kuin 0,07V joten jossain on vikaa, mikä helvetti voisi olla, ihan kuin CPS ei olisi lähelläkään vauhtipyörää, puola kunnossa ainostaan ohjausvirta (katkominen) puuttuu.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#35
|
||||
|
||||
Nyt en äkkiseltää löytäny sivua missä ohjeistettiin tekemään toisesta kiinnitysreiästä soikea, jolloin anturin saa lähemmäs kehää.
En tiedä miten toimis CPS:n kanssa, mutta irtonaisen abs-anturin toimivuuden voi kokeilla siten, että ottaa rautalankaa ja tekee siitä sopivan koukun. Sitten koukku akkuporaan kiinni ja pyörittäen anturin edessä sopivalla nopeudella (suht hitaasti). Yleismittarilla sitten katsotaan että tulee yli 500mV vaihtovirtaa.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#36
|
||||
|
||||
Tuossa ylläolevassa ohjeessa sanotaan, että pitää mitata vaihtojännitettä ja sitten kerroit mitanneesi 200mV DC asteikolla? Vai enkö mä nyt käsittänyt jotain?
|
#37
|
||||
|
||||
Lainaus:
Mun mittarissa ei meinaa lue kuin V~ ja V jossa viiva ja kaksoispiste niin en pysy yhtään mukana. Mutta täytyy nyt tutkia tätä, jotenkin uskon että syy kipinättömyyteen olisi CPS.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 15.01.2014 20:13 |
#38
|
|||
|
|||
Mittaus AC asennossa eli V~ on oikein. Asteikolla pitää päästä lähelle sitä 0-5V aluetta. Laitoit sie sen muoviläpän sinne kunnolla, ettei se ole muuttanut anturin asemointia? Oliko molemmat cps:t mitoitukseltaan vastaavat?
|
#39
|
||||
|
||||
Mulla ei ole sitä muoviläppää ollenkaan siellä, mitoitus antureilla oli vastaava, en silmämääräisesti huomannut mitään eroa antureiden välillä.
Ajattelin jos nyt sit mittaisin anturin oikealla asteikoilla, jos näyttää edelleen liian vähän, ottaisin anturin irti ja poraisin ylemmän reiän karvan isommaksi ja anturi lähemmäks. Katsotaan sit auttaako. Tää CPS on Crownin osa 4x4-tarvikkeesta, olen uusi jenkkiautojen parissa, että onko mikään laatu osa vai ns. motonet-paskaa?
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#40
|
|||
|
|||
Olikos sulla semmoset olakkeelliset ruuvit? jos joku on joskus vaihtanut normiruuvit, niin ei asetu oikein.
Varmaan Mopar osa on "takuulla" hyvä. Itse olen kokeillut Crownia ja Standardia, molemmilla on kyllä toiminut, mutta en osaa sanoa pitkäikäisyydestä. Toisessa oli ainakin täysin kelvoton WP liittimen kiinakopio, mistä nastat meni heti lyttyyn. |
#41
|
||||
|
||||
Elikkä sain etenee sen verran että uusi anturi oikein mitattuna eli AC-voltteina, tuli 0.2V tulokseks, otin irti anturin ja koitin vanhalla, poraten siihen 3/8" reiän ylempään kiinnikkeeseen jotta tulis lähemmäks vauhtista ja takas, nyt tuli 0.6V ja 200ohm, eli pitäis toimia täydellisesti.
Pultit on alkuperäiset. Mutta ei kipinää. Puola mitattu ja antoi 1ohm, ja tosiaan heräte meni läpi, muttei katko. Joten nyt olis enää mitattavana ICM, tajusin juuri mitanneeni sen aikasemmin väärin, joten uudestaan mitattavaksi tuo että katkooko maata tai plussaa. Sitten MAP-anturi, en tiedä miten vaikuttaa sytytykseen. Sitten piuhat ECU:lle ja itse ECU. Itse kyllä toivon että vika löytyy ICM:ästä.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#42
|
||||
|
||||
Selvispäs tuo, puola paskana, kipinöi sisältä. Eiköhän se *kopkop* tuon vaihdolla käynnisty. Näköjään pitää paikkaansa ettei auta vaikka mittais, ei välttämättä siltikään toimi.
Ens viikolla saan puolan euroopasta, katsellaan sitten lisää.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 17.01.2014 06:48 |
#43
|
||||
|
||||
Noniin, puola saapui pienien vaikeuksien jälkeen ja Jeeppi käy taas, kiitos auttaneille!
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
#44
|
||||
|
||||
mistä tuli puola ja paljonko kustansi?
__________________
Mouho Motorsport |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
cherokee xj -90 ei käynnisty | garpo | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 25.02.2014 14:31 |
Myyty Jeep XJ 4.0 Renix | muuris | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 06.09.2013 12:44 |
Myyty Jeep Cherokee 4.0 Renix ohjainlaite. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.01.2013 08:21 |
XJ ei starttaa | Killman | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 02.10.2005 13:58 |
Ei starttaa ! | Yleiset | 8 | 12.06.2004 11:45 |