Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.01.2014, 10:03
tepa250d tepa250d ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.08.08
Sijainti: oripää
Viestit: 533
Perusasetus

jaa sää teit sen tosta keltasesta raadosta,se oli kyl mätä

__________________
riiseli mersedes
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.01.2014, 10:11
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Ihan mielenkiinnosta kyselen tuosta laatikosta ku itellä on tulossa semmonen nyt tuommosen 603 jatkeeksi tojjotaan ja en oo kuullu näissä piireissä mersun automaateista kuin huonoa sanottavaa Tosin eihän esim 722.3 ja 722.4 voi edes puhua samassa lauseessa?

Mites teillä on kestäny tuo 722.3? Onko originellinä vai vahvistettu? Oma käsitys tuosta automaatista on että pesee kyllä manuaalit kestossa, mutta muut väittävät toisin.. Vai onko nämä levenneet laatikot noita 722.4 ja ihmiset sitten haukkuvat kaikki mersun automaatit paskaksi?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.01.2014, 14:24
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.778
Perusasetus

Tuo V8:sin (saati V12:sen) perässä oleva 722.3 on aikalailla erilaitos kuin turbodiiselin 722.3
Ne (722.3XX) .3 jälkeiset numerot on tässä vaiheessa ratkaisevia, ja kertovat laatikosta enemmän.

Vahvistaa kannattaa ja säätää se sitten sellaiseksi ettei vaihdot pääse lipsumaan.

722.4 ei tuossa käytössä varmasti kestä kuin maks, viikon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.01.2014, 17:21
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Tuo V8:sin (saati V12:sen) perässä oleva 722.3 on aikalailla erilaitos kuin turbodiiselin 722.3
Ne (722.3XX) .3 jälkeiset numerot on tässä vaiheessa ratkaisevia, ja kertovat laatikosta enemmän.

Vahvistaa kannattaa ja säätää se sitten sellaiseksi ettei vaihdot pääse lipsumaan.

722.4 ei tuossa käytössä varmasti kestä kuin maks, viikon.
ahaaa, minä ku oon käsittäny että ne ois samoja
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2014, 17:58
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Ei niissä 722.3 laatikoissa kovin isoja eroja ole, V8: ja V12 koneen perässä olevissa on ilmeisesti levypakoissa yksi levypari enemmän kuin turbodiiselin laatikossa.
722.4 on tarkoitettu pienemmille koneille eikä ole alunperinkään niin kovin vahva.
Kun turbodieselin 722.3:sen laatikon on vahvistanut, laatikossa on öljyä, öljynlauhdutus on riittävä ja öljyt edes joskus vaihdetaan niin sitä ei saa rikki millään.

Vakion turbodieselin perässä ehjä vakiolaatikko kestää maasturissakin täysin ilman ongelmia.

Se että jos joltakin on joskus Mersun automaatti porsinut johtuu yleensä huonosta hoidosta ja siitä että sillä saattaa olla jo valmiiksi ajettu taksiajoa yhden miljoonan verran. Sitten mootori viritetään alkuperäiseen nähden kaksinkertaiselle teholle, laatikolle ei tehdä mitään, ei edes vaihdeta öljyjä ja suodatinta (eikä tarkisteta öljyn määrää), sitten poltetaan kumia joka kadunkulmassa, laatikko hajoaa siksi että se on ihan paska, oikeastaan kaikki Mersun automaatiti on ihan paskoja

Mulla on Wanhassa Wihreessä turbodiiiselin 722.3 jonka Siekkinen Maaningassa on vahvistanut. Laatikko ei lipsu ja vaihteet vaihtuu sopivasti (ei liian terävästi). laatikko on saanut sikaa jo vuosia 35" renkailla ja n. 300-350hp tehoilla, välillä ruoputettu isolla puolella suossa pitkät tovit, ja joskus on jopa laatikon lämpömittari ollut tapissa. Täysin ilman ongelmia.

MAN:ia ei keritä vuosia rakentelemaan se tarvitaan helmikuun lopussa valmiina ajoon.

Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 22:49
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2014, 19:05
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Mistäs noi mersun laatikot tunnistaa toisistaan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2014, 20:20
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Mistäs noi mersun laatikot tunnistaa toisistaan
Siihen laatikon kylkeen on meistattu tyyppinumero 722.3xx, ja V8+V12 kaaveli on suurempi kuin muitten moottoreitten kaaveli. Joku paremmin nettiä tunteva löytää varmasti jostain taulukon josta ilmenee laatikon tyyppinumeron mukaan alkuperäinen käyttötarkoitus.

Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 22:48
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.01.2014, 09:47
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Ihan fiksu toi vinssi systeemi. Omassani oli mekaanisen sijasta kylläkin sähkövirveli kuskin penkin takana, mutta vaijeri oli linjattu samaa reittiä keulaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 10.01.2014, 21:25
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti

MAN:ia ei keritä vuosia rakentelemaan se tarvitaan helmikuun lopussa valmiina ajoon.
Tuoreg Rally.

Kilpuriin valot, pidemmät välitykset, mestat eväille, suunnistus kamat ja six pack cokista?

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.01.2014, 21:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Thumbs up

MAN nilla kisaan, ja mersulla haetaan puuttuvia tuotteita
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.01.2014, 23:03
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Pikkuhiljaa kori alkoi olla siinä vaiheessa että sitä täytyi sovittaa rungolle. Matalasta tallista johtuen runko pudotettiin ensin lattialle jotta korin sai kikkailtua rungolle.


Värkkäsimme myös lasikuituisen flippikeulan jota sovitettiin myös samassa yhteydessä paikalleen


Flippi kiinnittyy konepellin saranoihin ja sen saa käännettyä kokonaan ylös.


Tässä yhteydessä oli hyvä valmistaa myös etupuskuri ja etupanssari.




Akkutelineestä teurastettiin ylimääräinen pelti pois. Harmaa iso putki on moottorin imuilmaputki, se tulee ohjaamon läpi. Ilmansuodatin on sijoitettu takaluukkuun. Harmaan putken takana näkyvä reikä on ylävesiletkun suojaputki joka myös menee nousujohteisesti kohti peräluukussa olevaa jäähdytintä.


Ajatuksena on siirtää kaikki mahdolliset komponentit pois konehuoneesta, tavoitteena on että sinne ei jää muuta kuin moottori, jarrutehostaja ja ohjaussimpukka.

Viimein oltiin tultu siihen pisteeseen että runko siirrettiin hiekkapuhalluspaikalle.


Puhalluksen jälkeen maalarimestari hemmotteli runkoa epoksipohjalla ja uretaani pintavärillä.

Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 23:37
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.01.2014, 15:39
k.j:n Avatar
k.j k.j ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.10.05
Sijainti: Turusta +300 km
Viestit: 1.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti

Tässä yhteydessä oli hyvä valmistaa myös etupuskuri ja etupanssari.


Jäikös tähän ilmastointi paikoilleen?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.01.2014, 16:39
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja k.j Näytä viesti
Jäikös tähän ilmastointi paikoilleen?
Ei jäänyt, eihän sitä kompuraakaan enään kuvassa ole, ja remmikin on löysällä
Mootorin kyljessä on kyllä magneettikytkimellä jokin laite mutta mikähän se on?
Ja se muuten jäi paikalleen.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.01.2014, 19:14
mäksä:n Avatar
mäksä mäksä ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 21.05.09
Sijainti: nakkila
Viestit: 4.925
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti
Ei jäänyt, eihän sitä kompuraakaan enään kuvassa ole, ja remmikin on löysällä
Mootorin kyljessä on kyllä magneettikytkimellä jokin laite mutta mikähän se on?
Ja se muuten jäi paikalleen.
oisko smokkipumppu,, olikos tossa koneessa EGR..?
__________________
vapari ei ole vaihtoehto
Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta
No worries, mate !
Hojossa on sitä jotai
Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.01.2014, 21:52
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti
Ei jäänyt, eihän sitä kompuraakaan enään kuvassa ole, ja remmikin on löysällä
Mootorin kyljessä on kyllä magneettikytkimellä jokin laite mutta mikähän se on?
Ja se muuten jäi paikalleen.
Ilmapumppu se tosiaan on, eli noiden sen aikaisten määräysten täyttämiseksi jonkun aikaa pumppaa ilmaa pakosarjaan (jos nyt ihan oikein muistelen..)
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 13.01.2014, 22:17
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Hakoteillä ollaan...
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 13.01.2014, 22:27
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti
Hakoteillä ollaan...
Kerro terveisiä, vieläkös se sitä BJ projektia rakentelee?

Onks siinä nykyään Procharger?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu, mersu g


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Talvisafari Venäjälle Maaliskuun loppuun _Tero_ Tapahtumat 58 03.04.2011 18:13
Myyty Pajero huoltoauto leimaa 2010 loppuun Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 09.09.2009 17:52
kuinka BJ:n kytkin ajetaan loppuun mikjus Tekniikka & Jutustelu 10 29.11.2007 16:54
M : Maastotunkki "60" loppuun myyty ... SERMAX O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.01.2007 16:41
O: 35" loppuun ajetut renkaat O/M/V Muut 0 05.07.2005 08:02


Sivu luotu: 09:16 (GMT +2).