Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.01.2014, 19:57
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Jakolaatikon leveys 46cm, ilman ulosottoa n.10 cm vähemmän, ja etukardaani todellakin pyörii autoa takaapäin katsottuna myötäpäivään, ja takakardaani vastapäivään. uudemman G:n jakolaatikossa kardaanit pyörii molemmat samaan suuntaan, eli vastapäivään. uudemmat jakikset on vaan tosi harvinaisia, niitä ei ole myynnissä juuri koskaan ja missään.

Kyllä tallilla kaljaakin juodaan, mutta Kokis on kullä mun pahimpia syntejä, varsinkin kesällä sitä meneeeee... Tyhjille hylsyille on oma paikkansa minne ne kerätään.

Pakosarjat menee todella läheltä iskaritorneja mutta mahtuu kuitenkin.


HJ:n mekaaninen vinssi asennettiin "takapenkin" kohdalle runkoaisojen väliin, toiminnan nopeuttamiseksi väliin tuli kolme kertainen ylennysvaihde


Vinssin köysi lähtee taaksepäin josta kahden välipyörän kautta eteen.

Kardaanien suunnittelua. Takakardaaniin asennettiin pitkän joustovaran vuoksi HJ:n etukardaanin tuplanivel.


Myös vinssin kardaani tehtiin Toyotan osista koska niitä löytyi nurkista. En muuten olisi uskonut että DX Corollassa ja HJ:ssa on kardaaniputket samaa halkaisijaa ja (ohutta) seinämävahvuutta.

Vinssin köydelle linjattiin laserilla reittiä oikean runkoaisan sisäreunaa pitkin. Köyden kannakkeiksi hitsattiin hiukan järeämmän kettingin lenkkejä.


Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 00:11
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.01.2014, 18:52
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja MikkoVuorsola Näytä viesti
. uudemman G:n jakolaatikossa kardaanit pyörii molemmat samaan suuntaan, eli vastapäivään. uudemmat jakikset on vaan tosi harvinaisia, niitä ei ole myynnissä juuri koskaan ja missään.
NOPEAA toimintaa!!

Omaa Geländeniä hierottu muutama vuosi, tosin ollut välillä reiluja puolenvuoden taukoja...

Tuollainen 461 tai 463 jakolaatikko itselläki hakusessa. Pitäs saada matka-ajoon kierroksia alemmas ja noita harvoja etuperiä ku ei oo kuin uudemman mallisia jotka pyörivät erisuuntaan kuin 460 mallin...

Gee.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.01.2014, 23:37
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Kasa lohduttoman näköistä ruosterautaa.


Taka-akselia on jo hiukan purettu, mm. jarrut on purettu ja jarrukilvet on irrotettu.

Kurassa uittamista ja tekniikan yksinkertaistamista varten päätimme rakentaa myös taka-akselille levyjarrut. Jotta reissussa varastoitavien varaosien määrä pysyisi minimaalisena, levyjarrut rakennettiin kokonaan samoista osista mitä etupäässäkin käytetään.

Osien hahmottelua paikalleen


Alkuperäinen jarrukilpi korvattiin vastaavan paksuisella levyllä jotta laakerivälys säilyy oikean.
Tähän levyyn kiinnitettiin paksumpi satulan kiinnityslevy jossa kierteiset reiät jarrusatulan pulteile.
Vetoakselin laipan päästä täytyi pyyhkäistä sorvilla pieni siivu jotta jarrulevy mahtui paikalleen.


Osat ovat hakeneet paikkansa ja paketti alkaa valmistua. Tähän sopii edelleen 15 tuuman vanne.


Etuakselia varten haettiin aika kerpu laakereita ja stefoja.

Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 23:33
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.01.2014, 23:56
MikkoVuorsola:n Avatar
MikkoVuorsola MikkoVuorsola ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 18.09.05
Sijainti: PORI, Finland.
Viestit: 678
Perusasetus

Seuraavaksi päätettiin valmistaa riittävän tukeva ja vähintään FIA:n vauhtilajien säännöt täyttävä turvakehikko.

Turvakaariputkien päiden muotoilua tig-hitsausta varten


Käytimme putken pään muotoiluun sopivan kokoista putkiporaa jolloin putkiliitosten täydellinen istuvuus oli taattu.


Kehikko alkaa hahmottumaan.

Viimeksi muokannut MikkoVuorsola : 09.01.2014 22:41
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.01.2014, 08:22
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

No on, jos parissa KK on tämä kaikki saatu aikaan, niin mitähän siitä isosta möröstä valmistuu muutamaan vuoteen :O


*rispektiä*
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.

Viimeksi muokannut Jari : 09.01.2014 09:25
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.01.2014, 09:01
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.052
Perusasetus

Sit kun saat kuvat ladattua ja tarinan kerrottua niin kerropas paljon tämä painaa?
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.01.2014, 09:45
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Vihdoin


Tätä projektikertomusta on jo pitkään odoteltu.
Hyvän näkönen toi vinssi systeemi, onko vinssin ja ton suunnanvaihtaja lootan välis joku koplinki. Itekin katellu IKH ssa ja peuralan sivuilta noita laatikoita samaan käyttötarkotukseen, muttaku kaikki on vaikuttanut niin isoilta ja kolhoilta. Toi istuu tohon kyllä nätisti. Ei o käyny kyllä mielessäkään että sen vois laittaa pystyyn.
Vastaa lainaten
Vastaus

Luokat
mercedes, mersu, mersu g


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Talvisafari Venäjälle Maaliskuun loppuun _Tero_ Tapahtumat 58 03.04.2011 18:13
Myyty Pajero huoltoauto leimaa 2010 loppuun Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 09.09.2009 17:52
kuinka BJ:n kytkin ajetaan loppuun mikjus Tekniikka & Jutustelu 10 29.11.2007 16:54
M : Maastotunkki "60" loppuun myyty ... SERMAX O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.01.2007 16:41
O: 35" loppuun ajetut renkaat O/M/V Muut 0 05.07.2005 08:02


Sivu luotu: 02:49 (GMT +2).