Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 23.12.2013, 12:03
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.005
Perusasetus

Mun mielestä perässä vedettävä linko autossa ei kuulosta kovin kätevältä koska autossa ei ole traktorin tapaan kolmipistekiinnitystä ja nostolaitetta ja sellaista siihen on muutenkin vaikea saada kun huomioidaan lingon paino.

Lisäksi linkoa voi olla vaikea nähdä takana.

Takana olevalla lingolla saisi tietysti lumet pois jos itselle on joku pitkä tie.

Omasta mielestä näille traktoria kevyemmille vehkeille olisi sarkaa enempi jossain pikkutarkemmassa hommassa viitaten keskusteluun, jossa harmiteltiin kunnan tienauraajan tekemiä lumikasoja oman liittymän kohdalla.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 23.12.2013, 12:18
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.381
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tekniikkamies Näytä viesti
Mun mielestä perässä vedettävä linko autossa ei kuulosta kovin kätevältä koska autossa ei ole traktorin tapaan kolmipistekiinnitystä ja nostolaitetta ja sellaista siihen on muutenkin vaikea saada kun huomioidaan lingon paino.
Laittaa lingon+moottorin runkoon, jossa on aisa eteenpäin ja lingon takana akseli pitkittäisillä tukivarsilla ja panhardilla kiinni. Sitten hytikkasylinterit painamaan akselia rungosta alaspäin. Näin nousee runko linkoineen ylös siirtoa varten.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 23.12.2013, 14:35
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 3.005
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JiiPee Näytä viesti
Laittaa lingon+moottorin runkoon, jossa on aisa eteenpäin ja lingon takana akseli pitkittäisillä tukivarsilla ja panhardilla kiinni. Sitten hytikkasylinterit painamaan akselia rungosta alaspäin. Näin nousee runko linkoineen ylös siirtoa varten.
Noin se vois toimii, että lingon paino tulis oman akselinsa varaan ja hydrauliikalla ohjattaisiin korkeutta. Tällä tavalla saisi vaikka kuinka tehokkaan lingon.

Yhtenä lisähuomiona - jotkut mönkijään laitettavat lumilingot on ainakin netistä saatujen tietojen mukaan menetteleviä jonkinlaiseen käyttöön:
http://www.rammy.fi/
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ford 3000 & linko? -Stedt- Chit-Chat 9 15.08.2011 02:45
4runnerin nokalle linko rakennuspastori Tekniikka & Jutustelu 8 13.02.2011 20:33
Aura vs. Linko Rekisteröimätön Linkit 0 02.12.2010 13:39
Ostetaan linko + perälevy 565 valmetin perään, pohjois-karjala Andde O/M/V Muut 6 05.11.2010 22:02
Vaihtoa Volvo 303 / asunto autoon / LINJA autoon? O/M/V Ajoneuvot 1 27.04.2008 18:48


Sivu luotu: 08:13 (GMT +2).