![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() siis kaikki alkoi kun ihmettelin miksi teholappu ei kelpaa kun moottorin teho on laskenut siihen tehtyjen muutosten johdosta. siellä on sellainen tulkinta että Pääsääntöisesti lähdetään siitä olettamuksesta, että valmistajan ilmoittama moottorin nimellisteho ei missään tapauksessa laske muutosten takia vaihtoehtona imestyi itsevalmistettu moottori mutta se ei saanut pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, muita vaatimuksia päästöjen lisäksi eivät vielä ole pyynnöstä huoliomatta kertoneen
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Outo ja aika villi kannanotto tuo ettei saa pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, taitaa olla ko. tarkastajan ihan ikioma näkemys mikä ei perustu mihinkään. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
miten on jos otan bmw:n v12 koneen jossa on alunperin 300 hp
vaihdan siihen suoran kuutosen 160 hp kannet ja minulla on dynolapu 230hp mitähän tehoa tulee käyttää muutoskatsastuksessa kun vaihdan sen autoon mihin saa laittaa 240 hp -pete- Lainaus:
Viimeksi muokannut PT : 20.12.2013 13:37 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tuosta oikein ota selvää. Tuota aiempaa kaavaa soveltaen, yksi kansi siis virtaa 160 hv, niitä on 2, mutta iskutilavuus per kansi on pienempi (V12 = 5 litraa, kutonen 3 litraa). Eli menis varmaan näin: 2,5/3 x 160 x 2 = 267 hv.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mikäs on Matin näkemys siihen, että jos auto varustetaan moottoripyörän moottorilla, niin onko yleisesti hyväksyttävissä oleva keino tiputtaa tehoja kuristimilla yms, samalla tyylillä kuin kaksipyöräistenkin kanssa?
__________________
-Pauli- |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mutta jos käyt teholapun joka on vaikka 96hp ja meet sen kans konttorille, sanot että oot vähä virittäny.
![]() ![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
katsastuskonttoreille on kuulemma tullut ohje ettei moottorin tehon laskua saa hyväksyä
vaikka olisi teholappu todisteena ois kiva tietää mihinkähän lakiin tai asetukseen tuollainen tulkinta perustuu |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Terve, Liikenneministeriön rakennemuutospäätöksen mukaisesti sylinterinkannen vaihtaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon. Minkälaisesta moottorista kansi on ja paljonko teho vaihdon seurauksena on kasvanut? T. hyvä jätkä -----Alkuperäinen viesti----- Lähettäjä: Mie Lähetetty: 12. toukokuuta 2008 11:54 Vastaanottaja:ake Aihe: Re: VS: UAZ rekisteröinti Tervehdys taas Yritin taas rekisteröintiä ja olin vaihtanut sylinterikannen ja katalysaattori olikin entuudestaan. Katsastusmies (Ilkeä Inssi tällä kertaa) ilmoitti ettei voi suorittaa muutoskatsastusta koska AKE vaatii poikkeusluvan sille. Olisikohan nyt pieni ohjeistamisen paikka x-konttorille, nyt minulla on toki päätös ja 30 päivää aikaa mutta vaikuttaisi todella typerältä valittaa selvästä asiasta joka olisi hoidettavissa 15:sta minuutissa jos katsastusmiehet viitsisivät lukea ohjeita (jotka heidän pitäisi tuntea muutenkin kai ??) Terveisin Mie Ja aikaisempi ohjeistus : Tervehdys Alla oleva teksti löytyy nettisivuiltamme moottorinvaihtoa koskevasta osiosta ja näyttäisi olevan sovellettavissa myös tässä tapauksessa. Henkilöauton, joka on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.7.1987 - 31.12.1991 välisenä aikana ja jota ei ole merkitty vähäpäästöiseksi, tulee moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeen täyttää ECE R15-04 pakokaasupäästönormit. Korjaamolla tai katsastustoimipaikalla tehty käytönaikainen pakokaasupäästömittaus ei tällöin riitä. Pakokaasupäästöistä tulee hankkia valmistajan, valmistajan edustajan taikka puolueettoman tutkimuslaitoksen todistus siitä, että auto täyttää moottorin vaihdon tai muutoksen jälkeenkin em. päästönormit. Näiden vaatimusten katsotaan täyttyvän jos autoon asennetaan moottorille sopiva katalysaattori. Terveisin, Pöhelö Ajoneuvohallintokeskus AKE Tekniset säädökset ja ohjeistus -----Alkuperäinen viesti----- Lähettäjä: Mie Lähetetty: 11. maaliskuuta 2008 18:33 Vastaanottaja: Pöhelö Aihe: UAZ rekisteröinti Hei Soitin tänään päivällä ja kysyin ongelmasta UAZ-3741 auton rekisteröinnissä. Ajoneuvosta ei ole valitettavasti mitään dokumenttia moottorin päästötasosta ja koska auto on otettu käyttöön 1.7.1987 jälkeen tulisi auton täyttää ECE 15/04 päästönormi. Annoittekin puhelimessa ohjeen, että katalysaattorin lisäys ja käytönaikainen päästömittaus riittää jotta auto voidaan hyväksyä rekisteriin. Tarvitsen vain tämän kirjallisena katsastusmiehelle. Terveisin Mie |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Hienosti menee
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nopeusrajoitusten lasku. | Ooppeli | Chit-Chat | 17 | 11.07.2012 21:21 |
Lj:n Tehon lisäys | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 23.07.2011 13:44 |
tehon lisäystä pajeroon | tyross | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 16.07.2011 08:15 |
Vesimäärän lasku kaava unholassa! | azizp | Chit-Chat | 14 | 17.12.2010 12:07 |
Ohjaustehostimen tehon säätäminen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.08.2007 21:36 |