![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() Tehoa ei voi alentaa tehdaskoneesta kantta vaihtamatta. Mutta kyllä se "omavalmiste" on heti ku sotkee osia muista koneista, eli vaadittava tehonmittaus.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vasta vähän aikaa sitten näin, kun bemari katsastettiin turbomoottorilla. Tehot olivat alentuneet jopa alkuperäisestä lähtötasosta. :P Mutta kun oli mustaa valkoisella dynosta, niin eipä siinä kinaamaan?
Trafista on ohje tullut, että naurettavilla ahtopaineilla olevia lappuja ei saa hyväksyä... Mutta tässä bemarissa oli 1bar ahtopaineet heti turbon jälkeen. Kukaan ei mitannu paineta väliläädyttimen jälkeen. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
joku väitti että raja olisi, ettei alle 0,3bar kelpaa, tubokoneelle
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tarkastaja Liikennekelpoisuus Liikenneväline ja infraluvat |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]()
siis kaikki alkoi kun ihmettelin miksi teholappu ei kelpaa kun moottorin teho on laskenut siihen tehtyjen muutosten johdosta. siellä on sellainen tulkinta että Pääsääntöisesti lähdetään siitä olettamuksesta, että valmistajan ilmoittama moottorin nimellisteho ei missään tapauksessa laske muutosten takia
vaihtoehtona imestyi itsevalmistettu moottori mutta se ei saanut pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, muita vaatimuksia päästöjen lisäksi eivät vielä ole pyynnöstä huoliomatta kertoneen |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Outo ja aika villi kannanotto tuo ettei saa pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, taitaa olla ko. tarkastajan ihan ikioma näkemys mikä ei perustu mihinkään. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
miten on jos otan bmw:n v12 koneen jossa on alunperin 300 hp
vaihdan siihen suoran kuutosen 160 hp kannet ja minulla on dynolapu 230hp mitähän tehoa tulee käyttää muutoskatsastuksessa kun vaihdan sen autoon mihin saa laittaa 240 hp -pete- Lainaus:
Viimeksi muokannut PT : 20.12.2013 13:37 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Eipä tuosta oikein ota selvää. Tuota aiempaa kaavaa soveltaen, yksi kansi siis virtaa 160 hv, niitä on 2, mutta iskutilavuus per kansi on pienempi (V12 = 5 litraa, kutonen 3 litraa). Eli menis varmaan näin: 2,5/3 x 160 x 2 = 267 hv.
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Mutta jos käyt teholapun joka on vaikka 96hp ja meet sen kans konttorille, sanot että oot vähä virittäny.
![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Nopeusrajoitusten lasku. | Ooppeli | Chit-Chat | 17 | 11.07.2012 21:21 |
Lj:n Tehon lisäys | make764 | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 23.07.2011 13:44 |
tehon lisäystä pajeroon | tyross | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 16.07.2011 08:15 |
Vesimäärän lasku kaava unholassa! | azizp | Chit-Chat | 14 | 17.12.2010 12:07 |
Ohjaustehostimen tehon säätäminen | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.08.2007 21:36 |