![]() |
moottorin tehon lasku
Moi
Ajatuksena on vaihtaa autoon moottori.vertailu moottori+20% tekee 240 heppaa Tarjolla olisi 290 heppainen ruiskumoottori mutta jos otan ruiskun pois ja teho laskee alle 240 Onnistuuko vai onko trafi kimpussa? |
käsittääkseni moottoria ei saa "ali" virittää.
|
Olisko tuo ollut sen 10% ruiskun poistamisen vaikutus katsastuksessa.
Helpoin lienee turbon asentaminen, niin sitten ainakin dynolapuilla saa katsastettua. Tai riittävästi muutoksia eli omavalmiste moottori. |
teoriassa pakosarjan teko riittää, ni on omavalmiste, tai mikä tahansa muutos joka vaikuttaa tehoon, siitä dynolapulla homma jatkuu
|
Jos moottoriin laitetaan ruisku se lisää trafin mukaan 10% tehoja jos dynolapulla ei muuta todisteita,tämän hän pitäisi toimia myös toisin päin kun ruisku poistetaan dynolapuilla todistetaan teho.
Toisaalta jos moottorin ohjainboksin ohjelmaa muutetaan silloin pitää todistaa tehon muutos, jos laittaisi sellaisen offi ohjelman että teho on laskenut |
Muuta kaasulle...
|
Muuttuuku tilavuus tai koneen malli samalla ? Onko siitä pakko mainita edes jos ei sitä erikseen kysellä ? :D
|
Lainaus:
|
muuttuu tilavuus ja sylinterien määrä
|
Lainaus:
Pitää olla aika iso kaasuputeli, että pääsee ajelemaan myös oulussa, kun tuo jakeluverkko on keskittynyt reunasuomeen....:o Mutta kunhan (jos joskus) tulee jakeluasema, ja nykyisellä hinta suhteella, niin varmaan alkaa yleistymään täälläkin.... |
Lainaus:
|
Lainaus:
Tehoa ei voi alentaa tehdaskoneesta kantta vaihtamatta. Mutta kyllä se "omavalmiste" on heti ku sotkee osia muista koneista, eli vaadittava tehonmittaus. |
Vasta vähän aikaa sitten näin, kun bemari katsastettiin turbomoottorilla. Tehot olivat alentuneet jopa alkuperäisestä lähtötasosta. :P Mutta kun oli mustaa valkoisella dynosta, niin eipä siinä kinaamaan?
Trafista on ohje tullut, että naurettavilla ahtopaineilla olevia lappuja ei saa hyväksyä... Mutta tässä bemarissa oli 1bar ahtopaineet heti turbon jälkeen. Kukaan ei mitannu paineta väliläädyttimen jälkeen. |
joku väitti että raja olisi, ettei alle 0,3bar kelpaa, tubokoneelle
|
Lainaus:
Tarkastaja Liikennekelpoisuus Liikenneväline ja infraluvat |
Lainaus:
|
siis kaikki alkoi kun ihmettelin miksi teholappu ei kelpaa kun moottorin teho on laskenut siihen tehtyjen muutosten johdosta. siellä on sellainen tulkinta että Pääsääntöisesti lähdetään siitä olettamuksesta, että valmistajan ilmoittama moottorin nimellisteho ei missään tapauksessa laske muutosten takia
vaihtoehtona imestyi itsevalmistettu moottori mutta se ei saanut pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, muita vaatimuksia päästöjen lisäksi eivät vielä ole pyynnöstä huoliomatta kertoneen |
Lainaus:
Outo ja aika villi kannanotto tuo ettei saa pohjautua toisen valmistajan moottorilohkoon, taitaa olla ko. tarkastajan ihan ikioma näkemys mikä ei perustu mihinkään. |
Lainaus:
|
miten on jos otan bmw:n v12 koneen jossa on alunperin 300 hp
vaihdan siihen suoran kuutosen 160 hp kannet ja minulla on dynolapu 230hp mitähän tehoa tulee käyttää muutoskatsastuksessa kun vaihdan sen autoon mihin saa laittaa 240 hp -pete- Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mikäs on Matin näkemys siihen, että jos auto varustetaan moottoripyörän moottorilla, niin onko yleisesti hyväksyttävissä oleva keino tiputtaa tehoja kuristimilla yms, samalla tyylillä kuin kaksipyöräistenkin kanssa?
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Mutta jos käyt teholapun joka on vaikka 96hp ja meet sen kans konttorille, sanot että oot vähä virittäny. :D Ei minulla ole ollu ongelmia vaikka yleensä katsastus lappussa on vähemmän tehoa mitä alkuperäisessä moottorissa. "mitä laitetaan ahtopaineeks" :D
|
Sivu luotu: 17:58 (GMT +2). |