Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock
Niitä ei tartte katsastaa ja niiden jatkuva vaihtaminen ei taida paljoa kaikkien muiden kulujen rinnalla tuntua
|
Kyllä nekin katsastetaan, ei tosin katsastuskonttorilla.
Ei sitä karbonaattilasia tarvi olla yhtenään vaihtamassa. Ajaa kaksikin kautta vaihtamatta, riippuu ihan miten on kiviä osunut. Jokkisautoissa olen käyttänyt 3 millin karbonattia laseina, naarmuuntuuhan se helpommin kuin lasi mutta kun ei hinkkaa kuiviltaan niin kestää. Harmaantuu auringonvalossa mutta uv-suojattu kestää useamman vuoden. Kiveniskemien vuoksi joutuu yleensä vaihtamaan, laminaattilasi saattaa mennä paskaksi jo yhdestä kivestä, karbonaattiin tulee yleensä vaan ns. häränsilmä kun taas laminaattilasi halkeilee joka suuntaan ja menee sameaksi. Ja muutamaan kertaan kaadettuun hyttiin on paljon helpompi asentaa karbonaattilasi, laminaattilasi kun ei yleensä sovi reikään ja sitä on kohtuu mahdoton työstää kotikonstein. Karbonaatti kestää isoja muodonmuutoksia hajoamatta, laminaattilasia ei juuri taitella (ja karkaistua sivulasia vielä vähemmän). Yhtään kiveä ei ole tullut karbonaatista läpi, laminaattilasista tuli.
Karkaisematonta float lasia (tavallinen ikkunalasi) ei sitten missään nimessä saa käyttää missään auton lasissa (ei kai kukaan niin hullu olekaan). Aina karkaistua sivu- ja takalaseina, tuulilasina vain laminoitua lasia.