![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mulla on HJ:n takaluukunssa biltemasta haettu 4mm Puristettua styreeni-akryylinitriiliä (kopioitu bilteman sivulta) ja on käyty leimaamassa sen muovi-ikkunan kanssa...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Joo, tämäkin on niitä sääntöjä, joita nyt ei oo mietitty ihan loppuunasti. hassua, et ikkunat pitäs olla sekuriittilasia, mutta pakussa saa pellittää vaikka koko tavaratilan umpeen. mut jos siihen peltiin tekee pienen tirkistysreiän, se pitäisi olla sitten lasia, eikä karbonaattia.
Ja joo, pleksillä ja karbonaatilla miekin oon särkyneet ikkunat korvannu, eikä niistä oo kukaan valittanu.. Mm. LJ:ssa ei ollu leimalla valittamista pleksisistä takasivuikkunoista. Jos olis, niin tilalle tulis millistä peltiä. Viimeksi muokannut Viipo : 15.12.2013 10:53 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja joku pleksinen takaikkuna lie pienin murhe, kun ruuvipenkit ja moottorisahat on siellä kontissa. Lähempänä on kuitenkin tuulilasi, josta kyllä irtoo isoja säleitä naamalle. Viimeksi muokannut Viipo : 15.12.2013 11:05 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Noi oppii pistämään kiinni yleensä ekan kaadon jälkeen. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
tainnu mennä muovilaadut sekaisin...
alla linkki, joka kannattaa vilkasta: http://www.foiltek.fi/tuotteet/muovi...olykarbonaatti |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kuinkahan napakka sen iskun pitäisi olla kun metsäkoneiden polykarbonaatti ikkunat kestää vaikka pinon päältä putoavan sylentäyteisen pöllin ja pysäyttävät pienoiskiväärin luodin. kerran yritettiin särkeä yhtä pilalle naarmuuntunutta ikkunaa pienoiskiväärillä ampumalla ja lekalla hakkaamalla, luodit upposivat noin 5mm ja leka teki vain pieniä naarmuja. Lopulta ajeltiin pari kertaa ajokonella yli (teloilla ja riimuilla tietysti kuorma päällä kivikossa) eikä silloinkaan saatu kuin pari repeämää aikaiseksi. Akryyli-pleksit taas ovat paljon hauraampia.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Akryyli (Lexan) hajoaa iskusta tai väännöstä, polykarbonaatti ei.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Kunnon karkaistun polykarbonaatin naarmuuntuminen on omien kokemusten mukaan höpöpuhetta. Mun työpaikassa puutavaranostureissa ja kaivinkoneissa on ikkunat osassa luodinkestävää tuplalasia osassa karkaistua 10mmpolykarbonaattia kun näistä hakkureista ja murskista lentelee kaikki raudat pihalle mitä noihin enerkiakasoihin on eksyny. Täälä pöläjää koko ajan hietaa ja puupölyä laseihin ja puuhkijöillä poistetaan tomu eikä oo lasit naarmuuntunu. Superkestäviä on kyllä, yhen polykarb tuulilasin sain säröille kun murskanterä (n.1,5kg) lenti koneesta niin lujaa keskelle lasia että karmit vääntyi. Keskelle lasia tuli säröt noin 10cm halkaisijalle Työkaverilla lenti muistaaksen joku iso raudankappale ,urskan kidasta kaivurin tuulilasiin (polykarb), karmit tuli syliin mutta itse pleksiin vain n. 1mm syvä naarmu.
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja Viimeksi muokannut Häänrik : 01.04.2015 07:27 Perustelu: selkeyttämistä |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mitähän tuo direktiivi muusta materiaalista taas mahtaa tarkoittaa? "463/2002 68 § Tuulilasi ja muut ikkunat 1. Auton tuulilasin tulee olla kerroslasia. 2. Tuulilasin ja muiden ikkunoiden on oltava turvalasia tai muuta sellaista ainetta, että leikkaavien särmien syntyminen lasin särkyessä jää mahdollisimman vähäiseksi. Tuulilasin ja muiden ikkunoiden tulee vastata turvalaseista ja lasimateriaaleista moottoriajoneuvoissa ja niiden perävaunuissa annetun neuvoston direktiivin 92/22/ETY vaatimuksia, sellaisina kuin ne ovat muutettuina komission direktiivillä 2001/92/EY, tai E-säännön n ![]() Viimeksi muokannut 454SS : 15.12.2013 12:28 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Patukassa toinen takasivulasi polykarbonaattia, ja toinenkin tulee. On osunu puihin ja vasarallakin sipastu
![]()
__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan- |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tätäkin näyttää olevan kahta laatua perus ja sitten karkaistulla pinnalla!
Eiks toi jälkimmäinen käy sitten ihan lainpuitteissakin autokäyttöön,joissakin jutuissa ainakin oli että saa laittaa kilpaautoihin jokkis,drifting jne.(ei tuulilasia) ja metsäkoneisiin? JA mistä katsastus setä muka erottaa noi kaksi laatua toisistaan? ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Niimpäs se onkin että vaikka soveltuis kilpapuolelle tms.,niin "ei hyväksytty tieliikenteeseen"
No hyvä ideahan se olikin ja helppoja kiloja,kaikkea pitää yrittää... |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Sen verta vielä wikipediasta lainattuna.
Polykarbonaatti-muovien merkittävin ominaisuus on niiden iskunkestävyys. Polykarbonaateista valmistetaan muun muassa CD-levyjä, kypäriä, iskunkestävää läpinäkyvää muovia, matkapuhelinten näyttöjä, suojalasien linssejä ja aikaisemmin myös armeijan muovisia lautasia. Ainakin mopokypäriä näytti olevan pc:tä,Niin eikös se nyt sirpaloidu ja lävistä pään ihan yhtälailla,kuin auton ikkunassa käytettynä ![]() |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Kuinka helposti tua naarmuuntuu?
|
#18
|
|||
|
|||
![]()
Eikös täällä kemissä oo yks nimeltä mainitsematon auto joka on varsin maastokelpoinen ja rekisteröity jossa on tuulilasia vaille kaikki ikkunat jotai muovia?
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Jos polykarbonaatti olisi vaarallista niin kuvittelisin, ettei sitä sallittaisi melkein kaikessa moottoriurheilussa sivuikkunoissa ja joissain luokissa tuulilasinakin. Sen mitä ite on käsitellyt kyseistä materiaalia, niin en ole koskaan saanut sitä sälöytymään. Tieliikennelait on tietenkin oma lukunsa.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Meillä on venneesä lasit kovapintasta, UV-n kestävää polykarbonaattia. 3mm vahavaa. Parikessää sitä on pyyhkimillä hinkattu eikä oo naarmuuntunu. Tosin ei siinä juuri hiekkaakaan oo. Kuletuksen jäläkeen oon ämpärillä heittäny vettä että ois puhas ennen pyyhkimien käyttyä. Aina siinä kuitenki jotaki hienua pölyä tahtoo olla.
Niittaamalla kiinni niin joittenkin niittien ympärille tuli pieniä halakeemia(muutaman millin pitusia) eka talaven aikana. Niitin reijät ei ollu välijät, ois varmaan pitäny olla. Sirpaloituun en oo tuota saanu. On kantattu kylymänä, oon laittanu alasimen kulumaa vasten ja lyöny vasaralla, ruuvipenki leukoihin ja vasaralla lyöty. Saa siittä kappaleen irti hakkaamalla muttei se sirpaleiksi oo menny. Voisin viikoloppuna koittaa onko kaksvuotta aiheuttanu heikkenemistä. Antakaa nyt vinkkejä miten saan sirpaleiksi niin torstaina luppaan yrittää? Nii ja lenti sielä kolarisa mitä vaan niin kaiken otan vastaa mieluummin kun sen luodin jos valita pitäs. Tämmösiä kokemuksia mulla polykarbonaatista. |
#21
|
||||
|
||||
![]()
Jos tästä nyt on jotain opittu ja kaikki on ollu samaa mieltä, niin CD levyistä ei kannata tehdä sivuikkunoita.
![]() ![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Rallicross autoissa käytetään tuulilasina polykarbonaattia. Tuli vaan mieleen
![]()
__________________
Masinmäki. Kaasulla sitä autoa viedään. |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mieluiten lähemmäs 5mm. Painonsäästö onki sitte eri juttu paksummissa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kosteus pois tupla lasien välistä? | KoniJeep | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.06.2013 15:44 |
Myydään SASMOX-levyä | ORR | O/M/V Muut | 0 | 29.03.2012 14:10 |
Ostetaan 10mm levyä | Caddy | O/M/V Muut | 0 | 25.01.2012 13:13 |
Lasien irroitus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.11.2004 11:28 |
Lasien tummennus | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 10:34 |