![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Akryyli (Lexan) hajoaa iskusta tai väännöstä, polykarbonaatti ei.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#27
|
||||
|
||||
![]()
No saiskos niitä kiimaliiterin akkunoita sitte laittaa muihin autoihi??
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#28
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan toki, samat vaatimukset/hyväksynnät.
|
#29
|
||||
|
||||
![]()
Muuten oikein, mutta lexan on polykarbonaattia, eikä siis hajoa ollenkaan helposti, eikä varsinkaan sirpaloidu.
|
#30
|
||||
|
||||
![]()
Kokeileppa joskus taittaa cd-levyä. Kyllä ne sirpaloituu välillä oikeinkin hyvin. Jos sopivasti on jännitystä tai sopiva isku, niin halkeaa ja tulee sirpaleita.
|
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Olen tehnyt prätkään useemmankin "pleksin" 4 mm polykarbonaattilevystä ja hukkapaloja koittanut särkeä. Eipä niitä rikki ole saanut. Eikä kylmänäkään taivuttaminen ole mitään aiheuttanut. Ja tosiaan siitä materiaalistahan tehdään kypäröitäkin ja luodinkestäviä "laseja" myös on samasta tavarasta tehty. |
#32
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Voi sen niinkin ajatella, että riittävän paksu polykarbonaatti vaatii sen verran kovan iskun, että se mihin se on kiinnitety, antaa jo myöten ja pehmentää iskua. Impulssi jää kauas diracin deltafunktiosta ja on paljo lähempänä tempur-patjaan pierasua ![]() |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Mä kun ostin itselleni polykarbonaattilevyn, niin se pakattiin rullalle tuotetta myyvässä liikkeessä. Levy oli 3mm paksua. Aika kestävää se tuntuu olevan...
__________________
____________________________ Harbor Cruisers |
#36
|
||||
|
||||
![]()
oon polykarbonaatteja hajotellu 20 vuotta, ei tarvi todistella mitään.
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
Jossain oli että tota pystyy särmäämään ongelmitta 90-asteen kulmaan(ainoastaan kirkkaus lähtee pois kantin kohtaa,muuttuu valkoiseksi)
|
#38
|
||||
|
||||
![]()
Kevysti paljon enemmänkin, jos säde on joku 2 kertaa paksuus. alle milliset menee kaksinkerroin.
|
#39
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Paljon noissa on sitten eroa murtolujuudessa vs tavallinen auton lasi?
Paljon enemmän mua huolestuttaa tollaisen suzukin kestävyys jossain rajussa kolaritilanteessa,kun toi polykarbonaatin pirstoutuminen... Tyyliin:jos pellit ympäriltä kestää vähemmän kuin toi.. Vähän offtopic. Mutta löihän se uskomaton herra goodwingin yhdellä sormella auton sivulasin rikki,Mitenköhän ton kanssa ois mahtanut käydä ![]() |
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() esmes sakemannien mellakkakypärän visiiri on polykarbonaattia, taivutettuna hiukan jännitykseen ja siihen saat tumpata .308 hirvikiväärillä, eikä sirpaloidu, sen nyt sanoo jo järkikin, ettei tuollaseen voi laittaa osia jotka ois käyttäjälleen vaarallisia.. sen kypärän päässä pitäjän niskat voi olla heikossa hapessa, mutta reikää siihen ei tule 308:lla :P sen lisäksi, että se on vaikee rampauttaa muuten kun naarmuttamalla niin se on yksi parhaista muoveista työstää ns normaaleilla menetelmillä, eli sahaamalla ja viilaamalla tms.
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#42
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Enkä kertaakaan väittäny, että se ei kävisi sivulasien tilalle autoon, vaan ainoastaa että sen saa säleiksi jos haluaa. Kannattaa lukasta enemmänkin kuin yksi rivi. |
#43
|
||||
|
||||
![]()
Oikealta nimeltään plexi on akryylimuovia.
Jos kerran tuulilasia hamuat autoosi niin oikea vaihtoehto on kuten edellä jo mainittiin niin polykarbonaatti. Ja sitäkin kun saa kahta mallia niin kannattaa ottaa sitä karkaistua sillä ei karkaistu naarmuuntuu todella helposti. Karkaistun polykarbonaatin kun vielä kaäsittelee puulattiavahalla(kiinteällä) niin kestää vielä pitempään ja naarmuntuminen on vaikeampaa. Kirjoitettu: 12.01.2005 12:53:00 (lainattu jokkis.net sivuilta) Mites toi ylläoleva väite pitää paikkansa puulattiavahasta,Kun useammalla nyt tuntuu noista olevan tietoa? |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#45
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#46
|
||||
|
||||
![]()
sit ne möi tuossa paikallisessa kaupassa varmaankin jotain uberkarbonaattia, kun patun takasivulasi ei taivutettaessa räjähdä tappaen ympäristöstään kaiken sirpaloitumisen takia, eikä se sen puoleen ole millänsäkään myöskään vasaralla lyömisestä.. teinkin hyvän diilin, kun sain ikkunan kahdella kympillä jos neliöhinta on yli kolme hunttia!!
![]() samoten miulla on ollut ihan USKOMATON, siis toistan U-S-K-O-M-A-T-O-N munkki, kun olen vääntänyt varmaan yhen viis sataa cd levyä poikki ja miulla on viellä sormet tallella, koska ne ei oo nekään RÄJÄHTÄNY kappaleiksi sirpaloituen ja tuhoten miun pienokaiset nakkisormet.. taidampa tehhä loton, KESTONA ku oon näin helevetin onnekas jamppari, säilyny hengis ja ympärillä melkeen JOKA PAIKASSA, tuota tappavaa POLYKARBONAATTIA ![]() ![]() ![]() ![]() vai oks ne sit kuiten sitä UBERKarbonaattia, eikä POLYkarbonaattia nuo sawossa myytävät cd:t sun muut?? meille turaperseille ihan omat muoviseokset, täh?? nimim: epätietoinen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#47
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Osta parilla kympillä neliö ja myy vaikka 100e edelleen. Toista tarvittaessa niin rikastut http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6...rbonaatti-levy Muualla se on vähän kalliimpaa, ei tosin 300e neliö niin ku muistin Viimeksi muokannut GaryRock : 15.12.2013 18:13 Perustelu: typo |
#48
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaveri kolhi syksyllä 2001-mallisen asuntoautonsa muovisen sivuikkunan, ja siitäkin irtosi teräviä kappaleita. Vaikuttaako tuohon sitten jokin ympäristötekijä, lämpötila? Vai onko osa noista vaan huonompilaatuisia kuin muut? |
#49
|
||||
|
||||
![]()
Haurautusko iän myötä? söiskö auringonvalo tai lämpötilavaihtelut...
|
#50
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisköhän teidän ymmärtää myös se, että lasin saa tarvittaessa pelastusviranomainen rikki, mutta jos ei muovia saa rikki, jää ehkä uhri pelastamatta (siis helposti pelastamatta, niissä tapauksissa, kun onnettomuuden kohdatessa, uhri ei saa esim oven lukitusta enää itse avattua ja pelastaja haluais oven auki, että sais uhrin ulos, ennen kuin palaa auton sisään)... Oliskohan sen takia sen "lasin" oltava myös rikottavaa?? Onnettomuustilanteet pitää ottaa myös huomioon asetuksissa, ei vain se, että jossain haetussa tilanteessa maastoajossa menee ikkunalasi rikki...
__________________
Killing time is not murder |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kosteus pois tupla lasien välistä? | KoniJeep | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.06.2013 15:44 |
Myydään SASMOX-levyä | ORR | O/M/V Muut | 0 | 29.03.2012 14:10 |
Ostetaan 10mm levyä | Caddy | O/M/V Muut | 0 | 25.01.2012 13:13 |
Lasien irroitus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.11.2004 11:28 |
Lasien tummennus | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 10:34 |