![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() sit ne möi tuossa paikallisessa kaupassa varmaankin jotain uberkarbonaattia, kun patun takasivulasi ei taivutettaessa räjähdä tappaen ympäristöstään kaiken sirpaloitumisen takia, eikä se sen puoleen ole millänsäkään myöskään vasaralla lyömisestä.. teinkin hyvän diilin, kun sain ikkunan kahdella kympillä jos neliöhinta on yli kolme hunttia!! ![]() samoten miulla on ollut ihan USKOMATON, siis toistan U-S-K-O-M-A-T-O-N munkki, kun olen vääntänyt varmaan yhen viis sataa cd levyä poikki ja miulla on viellä sormet tallella, koska ne ei oo nekään RÄJÄHTÄNY kappaleiksi sirpaloituen ja tuhoten miun pienokaiset nakkisormet.. taidampa tehhä loton, KESTONA ku oon näin helevetin onnekas jamppari, säilyny hengis ja ympärillä melkeen JOKA PAIKASSA, tuota tappavaa POLYKARBONAATTIA ![]() ![]() ![]() ![]() vai oks ne sit kuiten sitä UBERKarbonaattia, eikä POLYkarbonaattia nuo sawossa myytävät cd:t sun muut?? meille turaperseille ihan omat muoviseokset, täh?? nimim: epätietoinen
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Osta parilla kympillä neliö ja myy vaikka 100e edelleen. Toista tarvittaessa niin rikastut http://www.virtasenkauppa.fi/tuote/6...rbonaatti-levy Muualla se on vähän kalliimpaa, ei tosin 300e neliö niin ku muistin Viimeksi muokannut GaryRock : 15.12.2013 18:13 Perustelu: typo |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sen olen huomannut et cd;itä on eri aines-seoksilla osa kestää taittelua ja osa katkeaa jos päälle sohvalla istuu
sit sellainen on tullut kans vastaan mikä tosiaan pirstoutui kiiloiksi kun kaveri sen kaksinkerroin käsissään taittoi ![]() Kaikki kirkaat läpinäkuvät muovit on seoksia ei niitä maasta louhita ja levyksi valssata vasta tarkat prosentit saamalla voi sanoa mitä ominaisuuksia niissä on En tiedä, mutta jos esim pleksi voitaisiin tehdä 30% ainesheitoilla ja kaikki kirkkaita 3mm paksuja niin onkos niissä ominaisuudet kaikissa täysin samat? "pleksit" mahtaa olla yhtä suurilla ominaisuuksien eroilla kuin metalli levyt
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaveri kolhi syksyllä 2001-mallisen asuntoautonsa muovisen sivuikkunan, ja siitäkin irtosi teräviä kappaleita. Vaikuttaako tuohon sitten jokin ympäristötekijä, lämpötila? Vai onko osa noista vaan huonompilaatuisia kuin muut? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Haurautusko iän myötä? söiskö auringonvalo tai lämpötilavaihtelut...
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Pitäisköhän teidän ymmärtää myös se, että lasin saa tarvittaessa pelastusviranomainen rikki, mutta jos ei muovia saa rikki, jää ehkä uhri pelastamatta (siis helposti pelastamatta, niissä tapauksissa, kun onnettomuuden kohdatessa, uhri ei saa esim oven lukitusta enää itse avattua ja pelastaja haluais oven auki, että sais uhrin ulos, ennen kuin palaa auton sisään)... Oliskohan sen takia sen "lasin" oltava myös rikottavaa?? Onnettomuustilanteet pitää ottaa myös huomioon asetuksissa, ei vain se, että jossain haetussa tilanteessa maastoajossa menee ikkunalasi rikki...
__________________
Killing time is not murder |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Eikös lentokoneissakin käytetä tätä ihmemuovia? Tuli lenkillä mieleen myytinmurtajien jäinen kana ja siinä se tais mennä päreiksi. Onhan pakkasella jäisen mehton osuminen tuulilasiin ihan mahdollista mettässä ajellessa
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
no rehellisyyden nimissä piti savolaisittain hiukan jo vittuilla tuosta kestävyydesta, koska oli niin tiukkoja teesejä polykarbonaattia vastaan.
![]() vakavissaan jos tuota rikki menemistä ajattelee, niin ei ole kokemusta esmes tapauksesta, että levy olisi ollut vaikka taivasalla (niinko auton maholliset ikkunat) vuosikausia, niin varsin sen rakenne heikentyy ja se voi hajota aika hitokseen helepommin kun pakasta vedetty. cd levyt tehään ainakin kokemusperäsesti millon mistäkin, koska ne tosiaan osa menee rikki aika helpostikin ja toisia saa ihan oikeesti raivon kanssa taivuttaa, että ne saa kappaleiksi. luulen, että levyissä on aika paljon myös muita laatueroja kun pelkästään se materiaali mistä ne on tehty. ihe en lasin korvaajana sitä juuri jännittäisi, ehken käyttäisi etu/etusivu laseina jo ihan lain takia, mutta peräkontin ikkunoina ei varmastikaan edes vanhemmiten ole yhtään hassumpaa tavaraa, varsinkin kun sitä pystyy ite aika helpostikin muokkailemaan (työkulut jää pois), niin tälläsellekin tyhjätaskulle se on ihan hyvä valinta jos ei jostain ehjää lasia ihan helpolla löydä. toisekseen muovin "sirpaloituminen" on aika paljon maltillisempaa kun lasin, toki silläkin viiltää huonolla tuurilla sormensa auki, mutta se on epätodennäköisempää kun oikeen lasin kanssa, lasin siruja noukkiessa paljain käsin ne haavat on selviö ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Isoissa, eli ns.matkustajakoneissa tuulilasit ovat paksuja kerroslaseja. Uloimmat kerrokset ovat lasia ja välissä muovia + ne lämmityselementit. Pääsääntöisesti nämä ovat useamman sentin paksuisia paketteja, eikä niitä esim. nostele yksin kovinkaan helposti. Tarpeeksi iso esine noistakin kyllä tulee läpi, lintutörmäyksistä selvitään yleensä vaurioitta tai sitten se ulkoruutu säröytyy ja lasi vaihdetaan ilman sen kummempaa dramatiikkaa. Harvoin noihinkaan jäisiä kanoja osuu. ![]() Matkustamoikkunat ovat muovia, ulkoruutu ~10mm paksua ja sen sisäpuolella sisäruutu joka on ehkä 3mm. Lisäksi vielä ohut verhoiluruutu siinä kaihtimen yhteydessä. Ulkoruudut ovat aika painavia kuten tuossa aiemmin tuli jo julki. Näitä vaivaa yleisesti muovin vaivat. Samentuvat, naarmuuntuvat, tulee niitä mikrokräkkejä(kuten koulun viivoittimeen), tulee isoja naarmuja. Useimmiten vaihdetaan ulkonäöllisistä syistä ennenkuin varsinainen rakenteellinen lujuus on heikentynyt.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Muovin rikkominen
Tuo polykarponaatin rikkominen on helppoa esim moottorisahalla ja puukkosahalla joten pelastaminen ei liene ongelma.
ylensä myös ikkunan karmien pahasti vääntyessä repeää nuo muovit irti |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Itse olen käyttänyt 1mm polykarponaattia takalaseina on kevyttä voi helposti leikata esim peltisaksilla ja eipä nuihin ole katsastuksessa puututtu
![]() |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
http://www.tuotteet.vink.fi/tuotteet...rbonaatti.html |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kosteus pois tupla lasien välistä? | KoniJeep | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.06.2013 15:44 |
Myydään SASMOX-levyä | ORR | O/M/V Muut | 0 | 29.03.2012 14:10 |
Ostetaan 10mm levyä | Caddy | O/M/V Muut | 0 | 25.01.2012 13:13 |
Lasien irroitus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.11.2004 11:28 |
Lasien tummennus | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 10:34 |