![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Rallicross autoissa käytetään tuulilasina polykarbonaattia. Tuli vaan mieleen ![]()
__________________
Masinmäki. Kaasulla sitä autoa viedään. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
10mm polykarbonaatti 90cm×90cm kestää 20tonnin painon
__________________
Masinmäki. Kaasulla sitä autoa viedään. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Sillä sitte säästämään sitä painoa
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Pellin läpi kulkevan valon määrä on kuulemma matalampi...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Jaa eikös moton lasi ole kanssa muovii? Ainakin aikoinaan metsäkäyttöön meneviin kaivureihin vaihdettiin muovilasi siltä varalta jos kaatopään sahasta lenti jotain ruutuun niin ei heti kilahda...
Tuolla on myös muovii myynnissä. http://tuotteet.etra.fi/fi/g2228412/iskunkestava-xt |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2226988/...as-uv-suojattu
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) Viimeksi muokannut ZeiZei : 17.12.2013 17:08 Perustelu: Ulkokäyttö PC |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Käytän noin 5000€ esdestä polykarponaattia vuodessa .kyllä niitä rikki saa varsinkin kun vahenee ja naarmuntuu helposti sekä samenee .jos on suoria laseja niin kannattaa teettää lasiliikkeessä leikkaavat sopiavia paloja ja on paljo halvempaa
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Miksi samenee? Ja miten saa rikki normaali lasikäytösä? Sen uskon että jos hiekkasta pintaa hangataan vaikka pyyhkijällä niin naarmuuntuu ja himmenee mutta niin lasikin.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Niitä ei tartte katsastaa ja niiden jatkuva vaihtaminen ei taida paljoa kaikkien muiden kulujen rinnalla tuntua
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ei sitä karbonaattilasia tarvi olla yhtenään vaihtamassa. Ajaa kaksikin kautta vaihtamatta, riippuu ihan miten on kiviä osunut. Jokkisautoissa olen käyttänyt 3 millin karbonattia laseina, naarmuuntuuhan se helpommin kuin lasi mutta kun ei hinkkaa kuiviltaan niin kestää. Harmaantuu auringonvalossa mutta uv-suojattu kestää useamman vuoden. Kiveniskemien vuoksi joutuu yleensä vaihtamaan, laminaattilasi saattaa mennä paskaksi jo yhdestä kivestä, karbonaattiin tulee yleensä vaan ns. häränsilmä kun taas laminaattilasi halkeilee joka suuntaan ja menee sameaksi. Ja muutamaan kertaan kaadettuun hyttiin on paljon helpompi asentaa karbonaattilasi, laminaattilasi kun ei yleensä sovi reikään ja sitä on kohtuu mahdoton työstää kotikonstein. Karbonaatti kestää isoja muodonmuutoksia hajoamatta, laminaattilasia ei juuri taitella (ja karkaistua sivulasia vielä vähemmän). Yhtään kiveä ei ole tullut karbonaatista läpi, laminaattilasista tuli. Karkaisematonta float lasia (tavallinen ikkunalasi) ei sitten missään nimessä saa käyttää missään auton lasissa (ei kai kukaan niin hullu olekaan). Aina karkaistua sivu- ja takalaseina, tuulilasina vain laminoitua lasia. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kosteus pois tupla lasien välistä? | KoniJeep | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 08.06.2013 15:44 |
Myydään SASMOX-levyä | ORR | O/M/V Muut | 0 | 29.03.2012 14:10 |
Ostetaan 10mm levyä | Caddy | O/M/V Muut | 0 | 25.01.2012 13:13 |
Lasien irroitus? | jambo72 | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 21.11.2004 11:28 |
Lasien tummennus | kottero | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 14.11.2004 10:34 |