![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Artikkelista lainattua: "Tammikuussa sattui Ikaalisissa kuolonkolari, jonka yhdeksi syyksi poliisi epäilee päälle kytkettyä vakionopeudensäädintä. Poliisin mukaan säätimen käyttö on saattanut johtaa liian suureen tilannenopeuteen. Ulosajo sattui paikassa, jossa tie nousee ylämäkeen alamäen ja mutkan jälkeen. Tie oli onnettomuushetkellä erittäin liukas. Liikkuvan poliisin ajokouluttaja Manu Eskola kertoo, että takavetoisissa autoissa oleva vakionopeudensäädin voi saada auton luistamaan poikittain liukkaassa ylämäessä. - Säädin lisää tehoa ylämäessä, ja jos kitka on huono, takapyörät voivat luistaa. Jos tiessä on vielä urat, auto on vaarassa luistaa poikittain. Etuvetoiset puskevat yleensä suoraan ja mutkasta ulos. Myös vaihteen vaihtuminen pienemmäksi saattaa aiheuttaa sen, että auto lähtee luisuun. Näin voi käydä esimerkiksi automaattivaihteisissa autoissa" |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tämä ihan kyllä totta, tulee talvella kuulemma kuormurissa rattitöitä kun ylämäen mutkassa cruise ottaa takapään luisuun Nelikko voyager oikeen potkaisee kun cruise päällä pienempää pykältää liukkaalla se aiheuttaa "mukavan" nelipyörä luisun ![]() Erikonen, että jos raskaassa liikenteessä cruisea ei saa käyttää niin miksi se melkein joka uudessa raskaassa on vakio varusteena ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Eihän cruise pitoa takarenkaiden alta vähennä liukkaassa mäessä, samalla tavalla se auto missä ei ole cruisea lähtee luistelemaan kun mäkeen tullessa lisää itse kaasua
![]() Mutta onhan se toki niin, että cruisea ei kannata todellakaan käyttää huonoissa olosuhteissa. Vähentää tuntumaa jalan/ perseen alla mitä renkaan ja tien välillä tapahtuu. Jos cruise päällä ajaa kolarin, niin peiliin sitä voi taas kerran katsoa. Ei kannata ajaa jalat ratin vieressä ylhäällä tuulettuen, niinkuin välillä rekkamiehillä näkee ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Millä minä ajanu ni puottaa kruisen päältä kun ruopasee, raskaasta kalustosta en tiedä, kun ei ole vielä pito hävinny.
Olis kyllä kiva nähdä se pykälä mikä cruisen käytön kieltää, on mulle ihan uusi tieto
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Veikkaanpa, että oli lähinnä varote uusille kuskeille. Ota noista nyt sitte selvää..
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kesällä tuli ajeltu Ruotsissa ristiin rastiin niin siellä huomasin että puuttuu kokonaan tuo jojottaminen vaikka kameroita on aika paljon, varmaankin enemmän kuin Suomessa. En tiedä sitten vaikuttaako ruotsalaisten nopeusporrastus asiaan mutta tyypit ajaa siellä aika tarkkaan 90 alueella 90-95 ja 110 alueella 110-115. Suomessa ajetaan samoja vauhteja mutta rajoitukset ovat 80 ja 100...
Lisäksi lähes aina ennen kameratolppaa on nopeusrajoitusmerkki. Suomessahan vaihdellaan rajoituksia hullun raivolla milloin mistäkin syystä ja mistään ei voi päätellä pitkillä taipaleilla oliko se nyt 80 vai 100 lätkä mikä oli tienpielessä kun edellisestä kylästä 40km sitten ajeli ulos. Sitten se kamera pönöttää siellä keskellä metsätaivalta ja kaikki himmaa siitä satasesta kaheksaankymppiin kun eivät ole varmoja paljonko sai ajaa. Ruotsissa oli tämmöttis aina ennen kameraa: Ei tullut jojotusta.
__________________
Tiäräksää tuanoi |
#9
|
||||
|
||||
![]()
on muutenki ruotsissa parempi autoilu kulttuuri, omien kokemusten perusteella ei ole minä minä minäensin meininki
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joskus aikanaan oli juttua, et joku olisi menettänyt työpaikkansa kameratolpan takia. Oli pollareilta "unohtunut", että kesärajoitukset on jo voimassa ja sakkohan pamahti Kyseinen virka vaati nuhteettoman historian ja ylinopeus sakko rekisterissä niin työpaikka lähti alta ![]() Sillä ei kaiketi ollut merkitystä, että se sakko kumottiin kun merkintä oli jo ilmi tullut. En ole varma mutta käsittääkseni merkintä rekisteriin jää vaikka sakko poliisinkin toimesta ilman tuomioistuinta kumottaisiin.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
![]() |
Luokat |
liikenne |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ennakkovaroitus Kusettajasta | SuurSyömäri | Linkit | 117 | 07.07.2015 13:58 |
Peltipoliisin kiertoa... | murkula_ | Chit-Chat | 80 | 13.06.2013 22:15 |