![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ..ja näköjään muistin väärin noitten työvalojen kohtalon maastoautoissa. Eihän se tietenkään voi Suomen kommunistisessa kielto-ja kyttäyspoliittisessa valtiossa olla sallittua. Ihme että suostuivat edes noiden katolle asennettavien lisäpitkien sallimiseen. ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Taitaa vaan nykyään olla ainakin joissain autoissa, että suuntimat pitää täyttyä ja heijastumia ei saa olla eli tarpeeksi kauas katolle ne valot Mutta TODELLA paska homma tollanen työvalo kielto, kaikki ei halua pakua ja jos vähän mökillä puita ajelee ja hirviä mettästä vetelee ja on bensa kone niin pitää sitten jumpata niitä valoja kerran vuoteen katolta
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Itselläni on pari tuollaista ja piha-ajossa ihan kätevä vehje: saa näyttämään juuri sinne, minne haluaa, pystyy kääntelemään tarpeen mukaan ja on helppo irrottaa. Jos tilanne vaatii, sen saa vaikka auton puskuriin, kylkeen tai jopa pohjaan kiinni. Rajoittavana tekijänä on lähinnä virtajohdon pituus ja virtapistokkeiden sijainti, mutta nämä on pienellä nikkaroinnilla ratkottu. Ja väitän, että huomattavasti pienemmällä nikkaroinnilla, kuin mitä niiden työvalojen jumppaaminen - tai edes asentaminen - vaatii. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Tuo on niin vanhaa tietoa. Lueppa vaikka tuossa Timon postauksessa (#2) olevat linkit.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: olinpas hidas.. ![]()
__________________
RASOR |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Pitää tehdä "pika klipsit" lampuille..kunhan saa leiman niin lyö takas. Mullakin etulisät näyttää enemmän sivulle kuin eteen.
Kertokaas fiksummat mitä mää tarviin en saan vaihdettua kempin orkkikseks? Sais hilut tilattua niin vien korjaamolle kun noitten kans en oo ite koskaan pelaillu.Takamurikka vaihtoon? Viimeksi muokannut Redbull : 05.11.2013 08:33 |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
riippuu mitä sielt on hitsattu kiinni mut helpoin tietty ostaa koko murikka ja jos et meinaa vaihtaa kemppii takas ni pitää sit olla samal välityksel, tai no ainaha voit vaihtaa välityksen vanhasta. ei oo tuo perän vaihto monen tunnin homma..
__________________
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Ok!Mitä tuosta takamurikasta kannattaa maksaa? Onko tietoa mihin hintoihin yleensä täällä myyty?
|
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
btw. Tulikin tässä mieleen että mulla on yks kitkalukko jouten h.50e ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
tietty jos akselista poorit rälläköis pois... |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pitää olla joo, muuten pyörä "kaatuu" ja rikkoo laakerin..
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Itse muinoin viritin nuo lisävalot johonkin kattotelineisiin tms. Sai helposti koko telineen irti. Katolle menevät sähköt oli sitten vaikka tällä perävaunuliitännällä toteutettu. Oli se välillä vähän typerän näköinen kun katolle jäi joku vaunun sähköliitäntä. Mutta sieltä sai kaiken tarvittavan sähkön. Muilla nähnyt vähän vastaavia virityksiä.
|
#14
|
||||
|
||||
![]()
Ei pidä paikkaansa, mulla on Jeepissä kattovalot ja vuosimalli 2003 (siis tehtaalta lähtiessä, ne on aina saaneet olla katolla)
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita Viimeksi muokannut sjeeppi : 06.11.2013 09:10 |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuolla jo ylempänä aihetta käsiteltiin että ne saa nykyisin olla missä vain autossa, ja ko. Jeepeissä ne on Suomessa saanut olla erikoisluvalla VAIN niissä yksilöissä joihin ne on tehtaalla asennettu. Eli edes jälkiasennuksena et niitä voinut täällä asentaa ennen loppukesästä tapahtunutta muutosta Trafin asetuksiin.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#16
|
|||
|
|||
![]()
Itellä oli lisäpitkät(laittomat xenon) carina 2 sessa ja katastukseen johdot irti ja teippiä päälle. ei kyselly katsuri mitään. Luulis että työvaloissa sama homma että jos piuhat irti ja teipattu.
Taitaa olla konttorikohtasta Ja Beejii toitsia käytetty leimalla takalukko päällä että meni jarrut läpi, silti oli 13% heittoa jarruissa voiko pitää paikkansa. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olihan jenkkifoorumin puolella kun jollain oli spooli taka-akselilla ja ei mennyt jarruista läpi kun yli 30% heittoa vaikka toisella puolella ei ollut jarruhiluja ollenkaan paikallaan sit kokeilivat jos vaihtaisi toiselle puolelle ne jarru kamat et saavat sen puolen läpi niin vieläkin oli kuulemma ollut liki 30% heittoa ja nyt sinne jarrulliselle puolelle et kyllä ne rullat eri tahtiin pyörii. Samalla asemalla oli katsuri kuulemma sanonut kun spoolista kyseli et mites sen kanssa kun kemppi ei ole laillinen niin oli katsuri todennut, et älä huutele niin hän ei hylkää kun kuitenkin sen sinne kotona sitten pulttaat. Tuttu kaiketi katsastaa melekin aina maasturinsa ottamalla vain umpiot lisäpitkä"työvalojen" koteloista pois alussa oli kuulemma irrotellut kaikkineen, mutta kats.mies oli sanonut, ettei tartte vaan valoja vain ei saa olla kun kuitenkin ne paikalleen remppaa ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei riitä teippaukset ja piuhojen irroitukset jälkikäteen asennettuihin. Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkään sen kummemmin tähän asiaan liittyen, mun mielestä on hauskaa kun näistä valoista jne. pikku tilpehööreistä jaksetaan aina vinkua että eikö saa vai saako olla katsastuksessa paikoillaan. Mun mielestä kun autoja harrastetaan, rakennetaan, rassataan ja tehdään kaikkia paskaremontteja vuoden mittaan niin miksei ihminen sitten jaksaisi kerran vuodessa vaikka ruuvata työvaloja pois katolta, vaihtaa katsastusrenkaita jne muuta pientä näpräystä tehdä, ihan vaan omaa konttorireissua helpottaen.
![]()
__________________
Toyota RJ70 -89 Toyota HDJ80 -92 - Eastcoast Offroad ry - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katsastus | sjeeppi | Chit-Chat | 1 | 05.08.2010 21:58 |
Katsastus? | komu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.11.2009 20:17 |
katsastus | Rälläri | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.05.2009 21:18 |
katsastus | offirauta | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.09.2006 13:05 |
katsastus | tare | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 17.07.2003 08:22 |