Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Katsastus (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=116952)

Redbull 04.11.2013 20:44

Katsastus
 
Olipa tiukka katsastusmies kaikin puolin.

Eli mulla 5 paikkainen LJ70 ja ei vielä huoltoautona..
Valot katolla eessä ja takana nyt pitäis poistaa mutta saako olla esim pelkästään edessä? Tai riittääkö jos niihin laittaa muovisuojat päälle?Tarrat pitää myös poistaa laseista..


Ja eka kerran sanoivat kempistä eli kaippa pitää poistaa..eli uutta perää hakusessa :/


Muuten menikin suht ok.


Vai onko vinkkejä miten saa purkamatta perää katsastuksesta läpi? Pystyykö yleensäkään kiertää mitenkään ettei katsastusmies havaitse lukkoperää?

Timo_L 04.11.2013 20:57

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062176)
Olipa tiukka katsastusmies kaikin puolin.

Eli mulla 5 paikkainen LJ70 ja ei vielä huoltoautona..
Valot katolla eessä ja takana nyt pitäis poistaa mutta saako olla esim pelkästään edessä? Tai riittääkö jos niihin laittaa muovisuojat päälle?Tarrat pitää myös poistaa laseista..

Katsastusmies tainnut elää uutispimennossa?

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/katt...-myos-suomessa

http://trafi.fi/filebank/a/136851270...aatimuksia.pdf

En nyt päätäni pantiksi laita, mutta käsittääkseni myös työvalot voi asentaa esim. maasturiin vaikkei olisikaan huoltoauto.

Missä sulla on tarroja ja millä tavalla, mitkä pitää katsastusmiehen mukaan poistaa? Ei noihin tartte eikä pidäkään alistua, vaan tapella vastaan jos inssi hylkää perusteettomasti auton tai käskee jotain korjaamaan/ poistamaan missä ei vikaa/ mitään väärää ole.


Lainaus:

Ja eka kerran sanoivat kempistä eli kaippa pitää poistaa..eli uutta perää hakusessa :/

Vai onko vinkkejä miten saa purkamatta perää katsastuksesta läpi? Pystyykö yleensäkään kiertää mitenkään ettei katsastusmies havaitse lukkoperää?
Kemppilukko toki on kielletty.. sanoisin että ota takavetari pois, mutta jos on semifloat- perä niin on vähän hankalaa ajaa leimalle ilman että leimasetä huomaa mitään outoa :D

HeikkiH 04.11.2013 21:01

Kaukovalotko katolla on? Saa ne olla siellä jos keulassa ei ennestään ole lisäpitkiä. Muovisuojat ei kelpaa, pitää poistaa kokonaan jos niin joutuu tekemään.

Redbull 04.11.2013 21:02

Etulasissa ylhäällä melki läpinäkyvät tarrat..toisaalta sen ymmärrän mut mussutti takalasistakin :DOisko noi valot vaan eteenpäin sallittu ku mulla myös taaksepäin..
Pitää varmaan toi kemppi poistaa kokonaan..ei ole edes oma laittama enkä siitä tykkää kyl yhtään..paitsi talvella ihan hyvä. Mut kesällä kaikkee muuta..pitäis vaan saada uus perä .Ite en ala laittaa vaan käytän tuttua mekaanikkoa tällä kertaa..

-Captain- 04.11.2013 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062176)
Olipa tiukka katsastusmies kaikin puolin.

Eli mulla 5 paikkainen LJ70 ja ei vielä huoltoautona..
Valot katolla eessä ja takana nyt pitäis poistaa mutta saako olla esim pelkästään edessä? Tai riittääkö jos niihin laittaa muovisuojat päälle?Tarrat pitää myös poistaa laseista..


Ja eka kerran sanoivat kempistä eli kaippa pitää poistaa..eli uutta perää hakusessa :/


Muuten menikin suht ok.


Vai onko vinkkejä miten saa purkamatta perää katsastuksesta läpi? Pystyykö yleensäkään kiertää mitenkään ettei katsastusmies havaitse lukkoperää?

työvaloja ei saa olla henkilöautossa, tarroja ei saa olla tuulilasissa eikä etusivulaseissa.. lainaat jostain poikkinaisen vetarin toiselle puolelle :)

Redbull 04.11.2013 21:11

Meinaatko et katsari ei nää poikkinaista vetaria?Varmaan parempi vaihtaa ehjä perä siihen kun en tuosta kempin lukosta välitä muutoinkaan..auto kuitenkin jokapäiväisessä ajossa

Timo_L 04.11.2013 23:18

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062200)
Meinaatko et katsari ei nää poikkinaista vetaria?Varmaan parempi vaihtaa ehjä perä siihen kun en tuosta kempin lukosta välitä muutoinkaan..auto kuitenkin jokapäiväisessä ajossa

No jos tossa sattuisi olemaan full- float perä, niin eipä se katsuri periaatteessa voi ihan helposti tietää kemppilukon kanssa rikkinäisestä vetarista. Jos on semi- float perä, niin katsuri huomaa rikkinäisen vetarin siitä että se vetarin jämä ja takarengas pyörii viimeistään katsastuskonttorin pihalla epämääräistä ympyrää :D mutta juu eihän toi kemppilukko ihan paras vaihtoehto ole, varsinkaan katuajossa.


..ja näköjään muistin väärin noitten työvalojen kohtalon maastoautoissa. Eihän se tietenkään voi Suomen kommunistisessa kielto-ja kyttäyspoliittisessa valtiossa olla sallittua. Ihme että suostuivat edes noiden katolle asennettavien lisäpitkien sallimiseen. :rolleyes:

Vit*ra 05.11.2013 00:06

Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.

Nikuzai 05.11.2013 00:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vit*ra (Viesti 1062288)
Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.


Taitaa vaan nykyään olla ainakin joissain autoissa, että suuntimat pitää täyttyä ja heijastumia ei saa olla eli tarpeeksi kauas katolle ne valot




Mutta TODELLA paska homma tollanen työvalo kielto, kaikki ei halua pakua ja jos vähän mökillä puita ajelee ja hirviä mettästä vetelee ja on bensa kone niin pitää sitten jumpata niitä valoja kerran vuoteen katolta

HeikkiH 05.11.2013 00:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vit*ra (Viesti 1062288)
Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.

Tuo on niin vanhaa tietoa. Lueppa vaikka tuossa Timon postauksessa (#2) olevat linkit.

Mutis 05.11.2013 00:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vit*ra (Viesti 1062288)
Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.

Käy lukaisemassa nuo Timo_L laittamat linkit läpi.


Edit: olinpas hidas.. :)

Redbull 05.11.2013 08:14

Pitää tehdä "pika klipsit" lampuille..kunhan saa leiman niin lyö takas. Mullakin etulisät näyttää enemmän sivulle kuin eteen.

Kertokaas fiksummat mitä mää tarviin en saan vaihdettua kempin orkkikseks?
Sais hilut tilattua niin vien korjaamolle kun noitten kans en oo ite koskaan pelaillu.Takamurikka vaihtoon?

-Captain- 05.11.2013 08:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062200)
Meinaatko et katsari ei nää poikkinaista vetaria?Varmaan parempi vaihtaa ehjä perä siihen kun en tuosta kempin lukosta välitä muutoinkaan..auto kuitenkin jokapäiväisessä ajossa

ei se pitäs huomata sitä, varsinkaan jos apparin puolella.. ja tuo lj:n vetari ei tuu murikkaa millään kiinni, ainoastaan neljällä pultilla napa tulee akseliputkeen. aika monta kertaa tullu lj:n perä avattua.

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062327)
Kertokaas fiksummat mitä mää tarviin en saan vaihdettua kempin orkkikseks?
Sais hilut tilattua niin vien korjaamolle kun noitten kans en oo ite koskaan pelaillu.Takamurikka vaihtoon?

riippuu mitä sielt on hitsattu kiinni mut helpoin tietty ostaa koko murikka ja jos et meinaa vaihtaa kemppii takas ni pitää sit olla samal välityksel, tai no ainaha voit vaihtaa välityksen vanhasta. ei oo tuo perän vaihto monen tunnin homma..

Redbull 05.11.2013 09:08

Ok!Mitä tuosta takamurikasta kannattaa maksaa? Onko tietoa mihin hintoihin yleensä täällä myyty?

hiluvitkutin 05.11.2013 09:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -Captain- (Viesti 1062336)
ei se pitäs huomata sitä, varsinkaan jos apparin puolella.. ja tuo lj:n vetari ei tuu murikkaa millään kiinni, ainoastaan neljällä pultilla napa tulee akseliputkeen. aika monta kertaa tullu lj:n perä avattua.



riippuu mitä sielt on hitsattu kiinni mut helpoin tietty ostaa koko murikka ja jos et meinaa vaihtaa kemppii takas ni pitää sit olla samal välityksel, tai no ainaha voit vaihtaa välityksen vanhasta. ei oo tuo perän vaihto monen tunnin homma..

eikös sen vetarin pään pitäs olla siellä murikassa ohjauksessa? muute voi laakerille aika rasitus tulla.
tietty jos akselista poorit rälläköis pois...

MakeO 05.11.2013 09:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062346)
Ok!Mitä tuosta takamurikasta kannattaa maksaa? Onko tietoa mihin hintoihin yleensä täällä myyty?

Lienee viisainta että purat sen murikan ja otat sen kemppi tasauspyörästön pois ja laitat vaikka kitkalukollisen tilalle niin pääset kaikista halvimmalla... Noita Lj:n kokonaisia murikoita 4.88 välityksillä ei oo oikein kauheasti edullisesti kaupan.

btw. Tulikin tässä mieleen että mulla on yks kitkalukko jouten h.50e :D

MakeO 05.11.2013 09:29

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hiluvitkutin (Viesti 1062348)
eikös sen vetarin pään pitäs olla siellä murikassa ohjauksessa? muute voi laakerille aika rasitus tulla.
tietty jos akselista poorit rälläköis pois...

Pitää olla joo, muuten pyörä "kaatuu" ja rikkoo laakerin..

bluevan 05.11.2013 10:02

Oliko se niin että lj:n kitkamurikassa on eri laakerit kuin esim kitkalukottomassa perässä.
Eli jos ostat irtoromut kitkalla niin ei se välttämäti sovi paikoilleen heittämällä jos joku onkin kempannut sinne sisuskalut avoimesta perästä. Näkiskö riittävästi täyttöropun reiästä ?

MakeO 05.11.2013 13:08

Mites se menikään kun ei oo tullu hetkeen aikaan puljattua noiden kans. Mulla on hiluxin takamurikassa Lj:n etumurikan avoin pyörästö mihin on asennettu lock raitti eli niin päin osat ainakin käy...

Voisiko joku mitata ton Lj:n takaperän poskilaakerin ulko- ja sisähalkaisijan..?

Viipo 05.11.2013 14:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeO (Viesti 1062408)

Voisiko joku mitata ton Lj:n takaperän poskilaakerin ulko- ja sisähalkaisijan..?

Alunperin LJ:ssä on takaperän poskilaakerit 83/50mm. Avoimissa perissä poskilaakerit on 80/45mm. Hiluksin kitkalukkoperässä poskilaakerit on 80/50mm

Tapsa 05.11.2013 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai (Viesti 1062289)
Mutta TODELLA paska homma tollanen työvalo kielto, kaikki ei halua pakua ja jos vähän mökillä puita ajelee ja hirviä mettästä vetelee ja on bensa kone niin pitää sitten jumpata niitä valoja kerran vuoteen katolta

Tähän tilanteeseen voisi olla passeli ratkaisu sellainen magneettikiinnitteinen työvalo, niin ei tartte jumpata - muuten kun ihan pikkasen joka puunajon tai hirven vinssaamisen yhteydessä. :D

Itselläni on pari tuollaista ja piha-ajossa ihan kätevä vehje: saa näyttämään juuri sinne, minne haluaa, pystyy kääntelemään tarpeen mukaan ja on helppo irrottaa. Jos tilanne vaatii, sen saa vaikka auton puskuriin, kylkeen tai jopa pohjaan kiinni. Rajoittavana tekijänä on lähinnä virtajohdon pituus ja virtapistokkeiden sijainti, mutta nämä on pienellä nikkaroinnilla ratkottu. Ja väitän, että huomattavasti pienemmällä nikkaroinnilla, kuin mitä niiden työvalojen jumppaaminen - tai edes asentaminen - vaatii. ;)

Nerd-O 06.11.2013 08:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Redbull (Viesti 1062327)
Pitää tehdä "pika klipsit" lampuille..kunhan saa leiman niin lyö takas. Mullakin etulisät näyttää enemmän sivulle kuin eteen.

Itse muinoin viritin nuo lisävalot johonkin kattotelineisiin tms. Sai helposti koko telineen irti. Katolle menevät sähköt oli sitten vaikka tällä perävaunuliitännällä toteutettu. Oli se välillä vähän typerän näköinen kun katolle jäi joku vaunun sähköliitäntä. Mutta sieltä sai kaiken tarvittavan sähkön. Muilla nähnyt vähän vastaavia virityksiä.

sjeeppi 06.11.2013 09:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Vit*ra (Viesti 1062288)
Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.

Ei pidä paikkaansa, mulla on Jeepissä kattovalot ja vuosimalli 2003 (siis tehtaalta lähtiessä, ne on aina saaneet olla katolla)

Timo_L 06.11.2013 11:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sjeeppi (Viesti 1062725)
Ei pidä paikkaansa, mulla on Jeepissä kattovalot ja vuosimalli 2003 (siis tehtaalta lähtiessä, ne on aina saaneet olla katolla)

Tuolla jo ylempänä aihetta käsiteltiin että ne saa nykyisin olla missä vain autossa, ja ko. Jeepeissä ne on Suomessa saanut olla erikoisluvalla VAIN niissä yksilöissä joihin ne on tehtaalla asennettu. Eli edes jälkiasennuksena et niitä voinut täällä asentaa ennen loppukesästä tapahtunutta muutosta Trafin asetuksiin.

Tuisku 06.11.2013 18:53

Itellä oli lisäpitkät(laittomat xenon) carina 2 sessa ja katastukseen johdot irti ja teippiä päälle. ei kyselly katsuri mitään. Luulis että työvaloissa sama homma että jos piuhat irti ja teipattu.
Taitaa olla konttorikohtasta
Ja Beejii toitsia käytetty leimalla takalukko päällä että meni jarrut läpi, silti oli 13% heittoa jarruissa voiko pitää paikkansa.


Sivu luotu: 12:46 (GMT +2).