![]() |
Katsastus
Olipa tiukka katsastusmies kaikin puolin.
Eli mulla 5 paikkainen LJ70 ja ei vielä huoltoautona.. Valot katolla eessä ja takana nyt pitäis poistaa mutta saako olla esim pelkästään edessä? Tai riittääkö jos niihin laittaa muovisuojat päälle?Tarrat pitää myös poistaa laseista.. Ja eka kerran sanoivat kempistä eli kaippa pitää poistaa..eli uutta perää hakusessa :/ Muuten menikin suht ok. Vai onko vinkkejä miten saa purkamatta perää katsastuksesta läpi? Pystyykö yleensäkään kiertää mitenkään ettei katsastusmies havaitse lukkoperää? |
Lainaus:
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/katt...-myos-suomessa http://trafi.fi/filebank/a/136851270...aatimuksia.pdf En nyt päätäni pantiksi laita, mutta käsittääkseni myös työvalot voi asentaa esim. maasturiin vaikkei olisikaan huoltoauto. Missä sulla on tarroja ja millä tavalla, mitkä pitää katsastusmiehen mukaan poistaa? Ei noihin tartte eikä pidäkään alistua, vaan tapella vastaan jos inssi hylkää perusteettomasti auton tai käskee jotain korjaamaan/ poistamaan missä ei vikaa/ mitään väärää ole. Lainaus:
|
Kaukovalotko katolla on? Saa ne olla siellä jos keulassa ei ennestään ole lisäpitkiä. Muovisuojat ei kelpaa, pitää poistaa kokonaan jos niin joutuu tekemään.
|
Etulasissa ylhäällä melki läpinäkyvät tarrat..toisaalta sen ymmärrän mut mussutti takalasistakin :DOisko noi valot vaan eteenpäin sallittu ku mulla myös taaksepäin..
Pitää varmaan toi kemppi poistaa kokonaan..ei ole edes oma laittama enkä siitä tykkää kyl yhtään..paitsi talvella ihan hyvä. Mut kesällä kaikkee muuta..pitäis vaan saada uus perä .Ite en ala laittaa vaan käytän tuttua mekaanikkoa tällä kertaa.. |
Lainaus:
|
Meinaatko et katsari ei nää poikkinaista vetaria?Varmaan parempi vaihtaa ehjä perä siihen kun en tuosta kempin lukosta välitä muutoinkaan..auto kuitenkin jokapäiväisessä ajossa
|
Lainaus:
..ja näköjään muistin väärin noitten työvalojen kohtalon maastoautoissa. Eihän se tietenkään voi Suomen kommunistisessa kielto-ja kyttäyspoliittisessa valtiossa olla sallittua. Ihme että suostuivat edes noiden katolle asennettavien lisäpitkien sallimiseen. :rolleyes: |
Lisäkaukovalot katolla saa olla, mikäli ne ovat etuakselin etupuolella, muuten kielletty. Tulee konepeltiin heijastumia. Eli vain bulldoggi pakuissa ja kuorma-autoissa hyväksytty.
|
Lainaus:
Taitaa vaan nykyään olla ainakin joissain autoissa, että suuntimat pitää täyttyä ja heijastumia ei saa olla eli tarpeeksi kauas katolle ne valot Mutta TODELLA paska homma tollanen työvalo kielto, kaikki ei halua pakua ja jos vähän mökillä puita ajelee ja hirviä mettästä vetelee ja on bensa kone niin pitää sitten jumpata niitä valoja kerran vuoteen katolta |
Lainaus:
|
Lainaus:
Edit: olinpas hidas.. :) |
Pitää tehdä "pika klipsit" lampuille..kunhan saa leiman niin lyö takas. Mullakin etulisät näyttää enemmän sivulle kuin eteen.
Kertokaas fiksummat mitä mää tarviin en saan vaihdettua kempin orkkikseks? Sais hilut tilattua niin vien korjaamolle kun noitten kans en oo ite koskaan pelaillu.Takamurikka vaihtoon? |
Lainaus:
Lainaus:
|
Ok!Mitä tuosta takamurikasta kannattaa maksaa? Onko tietoa mihin hintoihin yleensä täällä myyty?
|
Lainaus:
tietty jos akselista poorit rälläköis pois... |
Lainaus:
btw. Tulikin tässä mieleen että mulla on yks kitkalukko jouten h.50e :D |
Lainaus:
|
Oliko se niin että lj:n kitkamurikassa on eri laakerit kuin esim kitkalukottomassa perässä.
Eli jos ostat irtoromut kitkalla niin ei se välttämäti sovi paikoilleen heittämällä jos joku onkin kempannut sinne sisuskalut avoimesta perästä. Näkiskö riittävästi täyttöropun reiästä ? |
Mites se menikään kun ei oo tullu hetkeen aikaan puljattua noiden kans. Mulla on hiluxin takamurikassa Lj:n etumurikan avoin pyörästö mihin on asennettu lock raitti eli niin päin osat ainakin käy...
Voisiko joku mitata ton Lj:n takaperän poskilaakerin ulko- ja sisähalkaisijan..? |
Lainaus:
|
Lainaus:
Itselläni on pari tuollaista ja piha-ajossa ihan kätevä vehje: saa näyttämään juuri sinne, minne haluaa, pystyy kääntelemään tarpeen mukaan ja on helppo irrottaa. Jos tilanne vaatii, sen saa vaikka auton puskuriin, kylkeen tai jopa pohjaan kiinni. Rajoittavana tekijänä on lähinnä virtajohdon pituus ja virtapistokkeiden sijainti, mutta nämä on pienellä nikkaroinnilla ratkottu. Ja väitän, että huomattavasti pienemmällä nikkaroinnilla, kuin mitä niiden työvalojen jumppaaminen - tai edes asentaminen - vaatii. ;) |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Itellä oli lisäpitkät(laittomat xenon) carina 2 sessa ja katastukseen johdot irti ja teippiä päälle. ei kyselly katsuri mitään. Luulis että työvaloissa sama homma että jos piuhat irti ja teipattu.
Taitaa olla konttorikohtasta Ja Beejii toitsia käytetty leimalla takalukko päällä että meni jarrut läpi, silti oli 13% heittoa jarruissa voiko pitää paikkansa. |
Sivu luotu: 12:46 (GMT +2). |