Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.11.2013, 17:29
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Pick-up pullinkia.

"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI
"pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.11.2013, 20:44
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jarkko- Näytä viesti
Miten nuo tekee tossa "pro" luokan vedon alussa ton kierrosten nostatuksen? Jarrua vastaan vai vetääkö ne vaihteen vaan raa-asti päälle ku kierrokset tapissa?
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.11.2013, 21:31
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...

Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä

http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.11.2013, 16:52
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...

Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä

http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo
Osa näytti siltä et on nelivedolla vetäviä... Eli painoo saa myös eteenkin ku vetää, eikä keula niin kevenis.Ja ohjattavuuudenkin takia monella keulassa painoo, kun näissä ei taida paljoo jarrulla pystyy ohjaan. Kuten traktoreissa voi jarrulla ohjata ku keula on ilmassa tehokkaimmissa peleissä (Pro Sock laitteet ja SuperFarmit)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.11.2013, 08:11
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jyrden Näytä viesti
Osa näytti siltä et on nelivedolla vetäviä... Eli painoo saa myös eteenkin ku vetää, eikä keula niin kevenis.Ja ohjattavuuudenkin takia monella keulassa painoo, kun näissä ei taida paljoo jarrulla pystyy ohjaan. Kuten traktoreissa voi jarrulla ohjata ku keula on ilmassa tehokkaimmissa peleissä (Pro Sock laitteet ja SuperFarmit)
Joo kyl mä raktoreissa ymmärrän hyvinki noi painot, varsinki pienissä.
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg?

Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.11.2013, 08:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kippo86 Näytä viesti
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg?

Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...
Kevyt on Valmetin kone sulla, eiköhän tuo painane vähintään tuplat. Kuitenki vajaan parin tonnin traktori, eikä siin ole ees hyttiä.

Samaten noita vastapainoja on varmasti useempi sata kiloo ja 4 metrin akseliväli tuo mukavasti vipuvartta eli tehostaa vaikutusta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.11.2013, 09:18
Rngd Rngd ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.08.13
Sijainti: Turku, Suomi
Viestit: 312
Perusasetus

Jokainen joskus salilla käynyt tietää, että tollanen nippu rautalevyjä painaa ennemminkin sen 500kg kuin 100.
Jos on 100kg tangossa niin eihän se ole kuin pari hassua kiekkoa vasta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.11.2013, 09:25
kippo86:n Avatar
kippo86 kippo86 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 05.05.07
Sijainti: Asikkala, Vääksy
Viestit: 2.425
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Kevyt on Valmetin kone sulla, eiköhän tuo painane vähintään tuplat. Kuitenki vajaan parin tonnin traktori, eikä siin ole ees hyttiä.

Samaten noita vastapainoja on varmasti useempi sata kiloo ja 4 metrin akseliväli tuo mukavasti vipuvartta eli tehostaa vaikutusta.

No joo, toi paino ihan hatusta heitetty, mut ei kai se mitää 400kg paina!?

Tehostaahan se akseliväli joo, mut ei niistä kovinkaa moni ihan keulimalla keuli ilman painojakaa...

Enemmän riippuu miten alhaalla vetopiste on.
__________________
__________________________
"Ne piirtää jol on liituuu!"
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.11.2013, 22:15
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Miten nuo tekee tossa "pro" luokan vedon alussa ton kierrosten nostatuksen? Jarrua vastaan vai vetääkö ne vaihteen vaan raa-asti päälle ku kierrokset tapissa?
Jarrua vasten ne taitaa sen ottaa. Turbiinissa vaan sopiva stalli, koska jos liian kiree turbiini niin ei pitele kyllä noilla tehoilla enään jarrullakaan paikallaan, kun alkaa ahdot nousta.

Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.11.2013, 19:31
Nikuzai Nikuzai ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 02.12.12
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 3.863
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Jarrua vasten ne taitaa sen ottaa. Turbiinissa vaan sopiva stalli, koska jos liian kiree turbiini niin ei pitele kyllä noilla tehoilla enään jarrullakaan paikallaan, kun alkaa ahdot nousta.

Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw


Jenkeistä saa "launch" kytkintä turbiiniin ihan kaiketi melkein kaikkiin autoihin sitä en tiedä mitä se tekee vai pitääkö vaihteen vapaalla kunnes jarru päästetään.

tai sitten "ammatti" tasoisissa laitteissa on erillinen pumppu pitämässä laatikossa vaihteilla paineet ja turbiini on vain kytkimenä joka nappaa kiinni kun kytkin poljin päästetään ja samaan kuuluu myös jonkinlainen turbiinijarru jota vasten spoolataan.
Tämmöisen selityksen sain joskus kun samaa kyselin et miten ne spoolataan
__________________
Positiivinen rasismi?

Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 13:20 (GMT +2).