![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Yks kaksitahti DD on tehty missä ei ollu huuhtelupumppua. Joku 30-40 luvun keksintö, tais jäädä ihan prototyypiksi.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Laitetaas ny lissää näitä 2 tahteja.
http://www.youtube.com/watch?v=vS_dnFVYGpA Ei palijo kierrokset humpaa kuhan käynnistyy. Ja tuosa vielä saman sarjan 6 sylinterinen versio. http://www.youtube.com/watch?v=qmUvgbKiW-g http://www.youtube.com/watch?v=yqjq5aU8dnE Viimeksi muokannut Jjurva : 02.11.2013 11:39 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine? Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia? Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna. siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen. Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla... |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Pick-up pullinkia.
"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI "pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g |
#5
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...
Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä ![]() http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg? Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jenkeistä saa "launch" kytkintä turbiiniin ihan kaiketi melkein kaikkiin autoihin sitä en tiedä mitä se tekee vai pitääkö vaihteen vapaalla kunnes jarru päästetään. tai sitten "ammatti" tasoisissa laitteissa on erillinen pumppu pitämässä laatikossa vaihteilla paineet ja turbiini on vain kytkimenä joka nappaa kiinni kun kytkin poljin päästetään ja samaan kuuluu myös jonkinlainen turbiinijarru jota vasten spoolataan. Tämmöisen selityksen sain joskus kun samaa kyselin et miten ne spoolataan
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille. |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta tuossa minun viestissä tarkoitin juurikin sitä, että ilmaa täytyy saada palotilaan (ja nimenomaan siten että kampikammion voitelu ei häiriinny/sekoa) Ja tuo ajatustasolla ollut; 4t diesel 2-tahtiseksi, helppo homma jos verrataan sitä vanhaan bensa peräprutkuun.... |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kulkeeko ilma noissa 2 tahti diesel paikallismoottoreissa tosiaan kampikammion kautta?
2 tahti Detroit Diesel koneissa kampikammiossa on moottori öljy, eikä ilma käy siellä ollenkaan. Ilma sylinteriin menee sylinteriputken huuhtelukanavan kautta. Pakokaasut poistuvat sylinterikannen pakoventtiilien kautta, joita on mallista riippuen 2 tai 4 kpl per sylinteri.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kulukee ilima kampikammion kautta aivan niinku perus 2t bensakonneesa. Voitelu myös toimii niinku 2t tuoreölijyvoitelu eli ölijypumppu painaa ölijyä tarvittavviin paikkoihin.
Tuosa kuvaki tuommosesta isommasta konneesta. http://oldmachinepress.wordpress.com...ionary-engine/ Pikkukonneisa vettää iliman suoraan läpän ohi kampikammioon. |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |