Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.10.2013, 17:28
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonzkuu Näytä viesti
Turbottaisin sen nykyisen 2H-koneen muttakun en itse ole kiisseli-miehiä vaikka työkseni ajan kaivinkonetta. Bensa v8 juuri sen takia kun sattuu löytymään viripalikkaa lähes joka koti nurkilta ja vieläpä ihan 440 cid:iin asti kohtuu hinnalla Joten ei oo kallista virittää vapariakaan

Juu olenkin ajatellut et jos sattuu löytymään oikea koneinen auto kohtuu hinnalla niin ostan koko auton kerralla. Saa ainakin seuraavan uuden projektin kun HJ valmistuu eikä tarvi miettiä mitä alkaa seuraavaksi tekemään. Elikkä mielessä pyörii juuri nuo capricet/80-luvun El Caminot tällä hetkellä.

Jos on muita vaihtoehtoja niin voi ilmoittaa tänne tai privanakin. Arvelen että oikeita jenkki harrastajiakin täältä löytyy varmasti.
no ihellani on rojektina Astro, eli tuo sikavarma 150 heppanen kutoskikotin, eikai se "oikee" jenkki ole, mutta siihen tutkin kasiswappia ja hylkasin sitten sen ajatuksen justiinsa koneen kalliin virittamisen takia. talvella, jos rahat piisaa niin astroon tuherretaan turbotekniikka, megaruutta3 ohjauksella ja tahan on kustannusarvio osineen noin tuhat euroa.

ilmanen vinkki, hankit 350 pikkulohkon, siihen saat paremmin viripalikkaa kun 305:een (+nama on paallepain saman nakosia...) ja se tulee pukkaamaan voimaakin ihan eri malliin kun tuo 5l, kone meinaan omaa paremman viripotentiaalin kun pienempi malli. paperilla sitten kanta-autoksi koneen luovuttajalle justiikaan joku TBI/TPI ruiskunen <180hv 305cid "tykkimoottorilla", katiska kilpiin ja sitten vasta alat avartelemaan kansia ja kaivamaan siihen niita kunnon palikoita noita vastaavuustodistuksiahan saa kun osaa oikeista paikoista pyytaa, eli jos kaveripiirissa on jenkkimiehia, niin etkohan sie moiset saa aika helpostikin

vaihat konepellin alle GM:n V6 koneen ja ahdat sen, suorilla putkilla normi kansalaiset ei alya mitaan eroa ja kylla tuosta 4,3l kutosesta saa sen 300 irti turbotekniikalla helpostikin

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.10.2013, 17:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
no ihellani on rojektina Astro, eli tuo sikavarma 150 heppanen kutoskikotin, eikai se "oikee" jenkki ole, mutta siihen tutkin kasiswappia ja hylkasin sitten sen ajatuksen justiinsa koneen kalliin virittamisen takia. talvella, jos rahat piisaa niin astroon tuherretaan turbotekniikka, megaruutta3 ohjauksella ja tahan on kustannusarvio osineen noin tuhat euroa.

ilmanen vinkki, hankit 350 pikkulohkon, siihen saat paremmin viripalikkaa kun 305:een (+nama on paallepain saman nakosia...) ja se tulee pukkaamaan voimaakin ihan eri malliin kun tuo 5l, kone meinaan omaa paremman viripotentiaalin kun pienempi malli. paperilla sitten kanta-autoksi koneen luovuttajalle justiikaan joku TBI/TPI ruiskunen <180hv 305cid "tykkimoottorilla", katiska kilpiin ja sitten vasta alat avartelemaan kansia ja kaivamaan siihen niita kunnon palikoita noita vastaavuustodistuksiahan saa kun osaa oikeista paikoista pyytaa, eli jos kaveripiirissa on jenkkimiehia, niin etkohan sie moiset saa aika helpostikin

vaihat konepellin alle GM:n V6 koneen ja ahdat sen, suorilla putkilla normi kansalaiset ei alya mitaan eroa ja kylla tuosta 4,3l kutosesta saa sen 300 irti turbotekniikalla helpostikin
Ei mahdu kilpien väliin tuo 350...

Ja sitten se vajaa 180 hv 350 TPI; missä semmoiset tehot on paperilla?

Tuo chevyn pikkulohko on "helppo" istuttaa cruiseriin, menee vaikka orkkislaatikkoon sopivilla adabtereilla.

p.s kestääkö tuo 305 porata 350:seksi?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.10.2013, 20:02
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

nopiasti kun wikista kahtoo niin tuota 350:sta koytyy aika matalilla tehoilla en tieda paljonko on 305 koneen seinamavahvuus, mutta voin kylla kysasta pariltakin kaverilta jotka nuihen kanssa on enempi pulanneet. litratilavuutensa puolestahan se EI ilmeisesti Cruiseriin kuitenkaan mene, ainakaan laillisesti..

350 Production: 1967–2003 Displacement: 350 cu in (5.7 L) Power: 145 hp (108 kW)-370 hp (276 kW) Bore and Stroke: 4.000 in × 3.48 in (101.6 mm × 88.4 mm)



305 Production: 1976–2000 Displacement: 305 cu in (5.0 L) Power: 130 hp (97 kW)-250 hp (186 kW) Bore and Stroke: 3.736 in × 3.48 in (94.9 mm × 88.4 mm)

loytyykos patrolliin muuten moista adapteria milla GM:n SB kavis suoraan vaihelootaan?!?!?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.10.2013, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mulla oli taannoin 4,3 litrainen v-6, siis 350 sb lyhennetty painos, ja se oli tarkoitus istuttaa bj:n keulalle; se oli tbi-ruiskulla, ja vielä kireimmästä päästä, tehot oli pikkaisen alle tuon 180hv.

Tuo letukan sb v-8 menee mittojen ja painon puolesta bj-40 konehuoneeseen huomattavan helposti, ja hj-60 on runkoaisojen välistä 7cm? leveämpi. (esim. oldsin 5 litran kasin kanssa tulee paljon enemmän ongelmia)
tuo V-6 on reipas 10cm lyhempi, siis konetta saa max reipas10cm eteenpäin, siis takakardaaniin lisää pituutta, jakolaatikkoa ylemmäs...

Noita adabtereita voi katsella netistä, itse olen tehnyt ne itse...
Myös Nissan/Chevy olen siittänyt yhteen, toki nissanin LD28 koneen chevyn tilalle veneeseen...

Tuossa vuosi takaperi, kun tuo hdj alkoi kaivata huomiota, meinasin tilata ebaysta sb 305 tpi:n ja... ja hdj:ssa ei ole niin suurta ongelmaa noista tehoista... mekaaninen ahdin mahtuisi tilan/tehon puolesta mukaan...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.10.2013, 22:24
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Oma 5 penniä tähän keskusteluun.. Jos (eli kun ) V8 pitää olla, niin Fjord tai Mopsi tarjoaa paremman potentiaalin. Siis kun se n. 5.2 litraa on maksimi..

Viimeksi muokannut SauliS : 12.10.2013 22:43
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.10.2013, 08:51
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
hdj:ssa ei ole niin suurta ongelmaa noista tehoista...
HDJ:t on vähäpäästöisiä, joten se rajaa ikävästi vaihtoehtoja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 14.10.2013, 13:34
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja dirtysalami Näytä viesti
HDJ:t on vähäpäästöisiä, joten se rajaa ikävästi vaihtoehtoja
Onko Tieto vaan luulo? uusimmat lienevät, mutta onko nuo alkupään, siis esim. tuo minun v. 1990?

Mulla on muistikuva, että ennen auton ostoa tarkistin, että olisi käytönaikaisilla päästöillä? (Yksi mersu jäi ostamatta, kun oli vähäpäästöinen)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.10.2013, 13:44
dirtysalami dirtysalami ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.08
Sijainti: Etelä-Suomi
Viestit: 212
Perusasetus

hmmm taisin höpistä lööperiä, alkupään HDJ:t voi teorassa olla ei-vähäpäästöisiä, koska vähäpäästöisyyspakko tuli vasta -92. 1HD-T on kuitenkin mainittu vähäpäästöiseksi kelpuutettavien joukossa ja siitä on saanut jonkun verohelpotuksen, eli todennäköisesti vanhemmatkin on rekisteröity vähäpäästöisinä. Kannattaa selvittää ihan kyseisen yksilön tarkkuudella konttorilta, nää on melkoisia kiemuroita...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: RR 3.5L V8 + hj60 akselit hintaa muokattu Vilkutin O/M/V Ajoneuvot 30 18.06.2007 07:19
v8 hj60 tapsa4x4 Chit-Chat 14 24.06.2005 15:46
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 11:22 (GMT +2).