![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() etit sen 305:sen luovuttajan sellasesta autosta jossa on joku 140hp, esmes Caprice tms matalaviritteinen. taisiis, kaytannossa paperit/todistuksen, etta ko kone on ollu tuon tehosena tietyssa automallissa. talleen sie et tarvia pelleilla noiden verrokkiautojen kanssa yhtaan, jenkeissa on se hyva puoli, etta samaa perusblokkia on todella laaja kirjo, nimenomaan just tehojen puolesta ![]() ![]() meinaan, sen koneenvaihtoaihion hinnalla, puhutaan kuitenkin tonnista-parista, sie vaihdat dieseliin isomman ahtimen, preppautat pumpun ja saat viella helevetin ison valijaahdyttimenkin putkineen konehuoneeseen. nuilla evailla neljan litran diiseli jos ei kehita 200hp takarenkailta ni sillo on jotakin menny pirusti pieleen ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep ISORY |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Joo, suomesta ei oo vaikeeta löytää pienitehosta pikkulohkoa.
![]() Tarkka koneen maksimikoko on 60 sarjaan (sekä 40 ja 55 sarja) 5287.5 cc. Kuutiotuumina 322.6 cid. Eli 305 letukan lisäksi listaan voi laittaa 273, 318 mopar 262 (110 hv ![]() 260, 289, 302 ford 267, 301 pontiac 260, 307 oldsmobile 300 buick 304 amc Jos ostaa kasari farmari-GM:n, niin kannattaa katsoa minkä merkkinen kone siellä on nokalla. Ei oo välttämättä sama mitä nokkamerkissä lukee. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Hmm, tuon 262 muskelimoottorin voisi laittaa vaikka mihin kikottimeen. Mistähän tuollainen löytyy? 110hv
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Autohan minulla toimii tällä hetkellä työautona, mutta talveksi se on tarkoitus purkaa ja rakentaa uusiksi. Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja siihen päälle vielä 30 vuotta huonoo huoltoo ja kovaa ajoo, niin nokalla voi löytyä mitä vaan. ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
|||
|
|||
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Nimimerkillä Junebella:lla oli HJ60 Mopen 360 727 loota ja 203 jakis. Haulla löytyy vanhoja juttuja. Rakennettu -90 luvulla offroad centerissä
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Lainaus:
![]() |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Ja siitä tulevasta koneesta sen verran että olen alkanut etsimään muunkin merkkisiä koneita jotka sopivat tilavuudensa ja tehonsa puolesta vaihdoehdoksi. Kunhan vaan sopiva tulee vastaan. Autoa pitää muutenkin hitsata talven aikana jotta sen kehtaa ensi kesänä taas viedä katsastukseen. Joten siinä sivussa olisi hyvä alkaa suunnittelemaan uutta konetta samalla ja ehkä laatikon ja jakiksen vaihtoakin, mutta katsotaan miten käy.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Joo no tuohan helpottaa ku ei tarvi murehtia päästötasoista.
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#14
|
|||
|
|||
![]()
No niin elikkäs nytten alkaa olemaan tuo tuleva konekkin jo suurin piirtein tiedossa elikkäs ajatuksissa olisi tuo LO3 TBI kone.
Ja laitetaampa vielä sellainen kysymys, että mitenkäs tuo sähköpuoli olisi hyvä toteuttaa? Muuntamalla tuo koko sähköpuoli 12 volttiseksi vai sitten laittaa koneen sähköt jännitteen muuntimella 24v->12v. Ehdotuksia otetaan vastaan kumpi olisi pidemmän päälle parempi ratkaisu. Ja jos jollain on kokemuksia noista BJ/HJ V8 vaihdoista niin kuunnellaan vinkkejä myös. |
#15
|
|||
|
|||
![]()
No tuolta löytyy juuri sopiva. Heikko ihminen ei kyllä kykene ostamaan tuota kun vertaa hintaa L31R moottoriin
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() http://www.summitracing.com/int/part...make/chevrolet |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Mua on aina harmittanut amerikan vehkeiden hinnat, niitä on jossain varastossa paljon!
En vaan näe mitä hyvää japsiaihiossa on, eikö se kone ole sen ainoa hyväpuoli?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#17
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Juu olenkin ajatellut et jos sattuu löytymään oikea koneinen auto kohtuu hinnalla niin ostan koko auton kerralla. Saa ainakin seuraavan uuden projektin kun HJ valmistuu eikä tarvi miettiä mitä alkaa seuraavaksi tekemään. Elikkä mielessä pyörii juuri nuo capricet/80-luvun El Caminot tällä hetkellä. Jos on muita vaihtoehtoja niin voi ilmoittaa tänne tai privanakin. Arvelen että oikeita jenkki harrastajiakin täältä löytyy varmasti. |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Itse en ole koskaan oikein joutunu näiden iskutilavuuksien/tehojen kanssa leikkimään kun olen enempi muutenkin ollu noiden yli 400 cid:ien parissa aikoinaan. Pikku lohkot on minulle ihan uusi käsite sekä niiden tehot tähän omaan "pikku" autoon
![]() |
#19
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaisko tuohon hommata 305 TBI ruiskulla, 2 piste pruutta 80 luvun lopusta ta 90 alusta. TBI on helppo ruisku asentaa toiseen koriin ja ei tarvis pelätä kaasarin kiehumisia ja auton sammuilemisia kallistuksissa jne kaasarien kiroja. Parhaita varaosa-autoja olis varmaan läpimädät 90luvun alun vanit.
|
#20
|
|||
|
|||
![]() itse etsisin
camaroita niissä oli tbi koneita enemmänkuin suomessa bensakoneisia vaneja,
niitä löytyi valillä tolpanympärille kiedottuna jolloin kone vielä ehjä eikä kukaan kiukuttele että menit pilaamaan "hyvän"aihion. Viimeksi muokannut mechanic-71 : 12.10.2013 08:30 |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ilmanen vinkki, hankit 350 pikkulohkon, siihen saat paremmin viripalikkaa kun 305:een (+nama on paallepain saman nakosia...) ja se tulee pukkaamaan voimaakin ihan eri malliin kun tuo 5l, kone meinaan omaa paremman viripotentiaalin kun pienempi malli. paperilla sitten kanta-autoksi koneen luovuttajalle justiikaan joku TBI/TPI ruiskunen <180hv 305cid "tykkimoottorilla", katiska kilpiin ja sitten vasta alat avartelemaan kansia ja kaivamaan siihen niita kunnon palikoita ![]() ![]() vaihat konepellin alle GM:n V6 koneen ja ahdat sen, suorilla putkilla normi kansalaiset ei alya mitaan eroa ja kylla tuosta 4,3l kutosesta saa sen 300 irti turbotekniikalla helpostikin ![]()
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja sitten se vajaa 180 hv 350 TPI; missä semmoiset tehot on paperilla? Tuo chevyn pikkulohko on "helppo" istuttaa cruiseriin, menee vaikka orkkislaatikkoon sopivilla adabtereilla. p.s kestääkö tuo 305 porata 350:seksi? |
#23
|
||||
|
||||
![]()
nopiasti kun wikista kahtoo niin tuota 350:sta koytyy aika matalilla tehoilla
![]() 350 Production: 1967–2003 Displacement: 350 cu in (5.7 L) Power: 145 hp (108 kW)-370 hp (276 kW) Bore and Stroke: 4.000 in × 3.48 in (101.6 mm × 88.4 mm) 305 Production: 1976–2000 Displacement: 305 cu in (5.0 L) Power: 130 hp (97 kW)-250 hp (186 kW) Bore and Stroke: 3.736 in × 3.48 in (94.9 mm × 88.4 mm) loytyykos patrolliin muuten moista adapteria milla GM:n SB kavis suoraan vaihelootaan?!?!?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Mulla oli taannoin 4,3 litrainen v-6, siis 350 sb lyhennetty painos, ja se oli tarkoitus istuttaa bj:n keulalle; se oli tbi-ruiskulla, ja vielä kireimmästä päästä, tehot oli pikkaisen alle tuon 180hv.
Tuo letukan sb v-8 menee mittojen ja painon puolesta bj-40 konehuoneeseen huomattavan helposti, ja hj-60 on runkoaisojen välistä 7cm? leveämpi. (esim. oldsin 5 litran kasin kanssa tulee paljon enemmän ongelmia) tuo V-6 on reipas 10cm lyhempi, siis konetta saa max reipas10cm eteenpäin, siis takakardaaniin lisää pituutta, jakolaatikkoa ylemmäs... Noita adabtereita voi katsella netistä, itse olen tehnyt ne itse... Myös Nissan/Chevy olen siittänyt yhteen, toki nissanin LD28 koneen chevyn tilalle veneeseen... Tuossa vuosi takaperi, kun tuo hdj alkoi kaivata huomiota, meinasin tilata ebaysta sb 305 tpi:n ja... ja hdj:ssa ei ole niin suurta ongelmaa noista tehoista... mekaaninen ahdin mahtuisi tilan/tehon puolesta mukaan... |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Oma 5 penniä tähän keskusteluun.. Jos (eli kun
![]() Viimeksi muokannut SauliS : 12.10.2013 22:43 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) | Juuz | O/M/V Renkaat ja vanteet | 3 | 25.07.2010 12:13 |
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! | Karvanaama | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 05.12.2009 23:29 |
M: RR 3.5L V8 + hj60 akselit hintaa muokattu | Vilkutin | O/M/V Ajoneuvot | 30 | 18.06.2007 07:19 |
v8 hj60 | tapsa4x4 | Chit-Chat | 14 | 24.06.2005 15:46 |
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia | Ahma | O/M/V Muut | 14 | 26.07.2004 20:19 |