Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.10.2013, 21:34
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

etit sen 305:sen luovuttajan sellasesta autosta jossa on joku 140hp, esmes Caprice tms matalaviritteinen. taisiis, kaytannossa paperit/todistuksen, etta ko kone on ollu tuon tehosena tietyssa automallissa. talleen sie et tarvia pelleilla noiden verrokkiautojen kanssa yhtaan, jenkeissa on se hyva puoli, etta samaa perusblokkia on todella laaja kirjo, nimenomaan just tehojen puolesta ite en kylla pilais hyvaa HJ:ta alitehosella GM:n vaparikasilla, vaan panostasin sen orggiksen dieselipadan virittamiseen esm just ahtamalla jne.. tulee kaikesta huolimatta pitkan paalle halvemmaksi, kun se tehon puute pakottaa siut sitten virittamaan vaparikonetta = helvetin kallista

meinaan, sen koneenvaihtoaihion hinnalla, puhutaan kuitenkin tonnista-parista, sie vaihdat dieseliin isomman ahtimen, preppautat pumpun ja saat viella helevetin ison valijaahdyttimenkin putkineen konehuoneeseen. nuilla evailla neljan litran diiseli jos ei kehita 200hp takarenkailta ni sillo on jotakin menny pirusti pieleen

__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.10.2013, 22:50
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
ite en kylla pilais hyvaa HJ:ta alitehosella GM:n vaparikasilla, vaan panostasin sen orggiksen dieselipadan virittamiseen esm just ahtamalla jne.. tulee kaikesta huolimatta pitkan paalle halvemmaksi, kun se tehon puute pakottaa siut sitten virittamaan vaparikonetta = helvetin kallista
Mutta kun kasissa on kaunis ääni! Näitä puhkuvia ja pihiseviä hoojiitä on jo vaikka kuinka, mutta harvemmin kasin sulosointuja sieltä kuuluu...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 11.10.2013, 22:51
KoniJeep:n Avatar
KoniJeep KoniJeep ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.02.10
Sijainti: Halinjälvi / Pohjois-Kaljala
Viestit: 1.904
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Mutta kun kasissa on kaunis ääni! Näitä puhkuvia ja pihiseviä hoojiitä on jo vaikka kuinka, mutta harvemmin kasin sulosointuja sieltä kuuluu...
ISO peukutus
__________________
Jeep


ISORY
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.10.2013, 23:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Joo, suomesta ei oo vaikeeta löytää pienitehosta pikkulohkoa. Muutaman satasen leima-loppui-lauluautoja tulee syksyisin myyntiin.

Tarkka koneen maksimikoko on 60 sarjaan (sekä 40 ja 55 sarja) 5287.5 cc. Kuutiotuumina 322.6 cid.

Eli 305 letukan lisäksi listaan voi laittaa

273, 318 mopar
262 (110 hv ), 265, 267, 283, 307 letukka
260, 289, 302 ford
267, 301 pontiac
260, 307 oldsmobile
300 buick
304 amc

Jos ostaa kasari farmari-GM:n, niin kannattaa katsoa minkä merkkinen kone siellä on nokalla. Ei oo välttämättä sama mitä nokkamerkissä lukee.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.10.2013, 23:18
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Smile

Hmm, tuon 262 muskelimoottorin voisi laittaa vaikka mihin kikottimeen. Mistähän tuollainen löytyy? 110hv
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.10.2013, 23:22
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Hmm, tuon 262 muskelimoottorin voisi laittaa vaikka mihin kikottimeen. Mistähän tuollainen löytyy? 110hv
Chevrolet monza. Joskus näin tummoisen myynnissä romupäivillä. Myyjä puhui vaan pikkulohkosta ja kasista kun ihmiset kyseli koneen kokoo. Mutta tuli se selvyys viimein...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.10.2013, 01:46
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Tarkka koneen maksimikoko on 60 sarjaan (sekä 40 ja 55 sarja) 5287.5 cc. Kuutiotuumina 322.6 cid.
Juu kiitoksia Sisua45:lle tuosta suurimmasta iskutilavuudesta. Itsekkin päädyin samaan lukuun kun olen lukenut noita Finlexin sivuja juuri tämän asian takia.

Autohan minulla toimii tällä hetkellä työautona, mutta talveksi se on tarkoitus purkaa ja rakentaa uusiksi.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Eli 305 letukan lisäksi listaan voi laittaa

273, 318 mopar
262 (110 hv ), 265, 267, 283, 307 letukka
260, 289, 302 ford
267, 301 pontiac
260, 307 oldsmobile
300 buick
304 amc

Jos ostaa kasari farmari-GM:n, niin kannattaa katsoa minkä merkkinen kone siellä on nokalla. Ei oo välttämättä sama mitä nokkamerkissä lukee.
Juu noista eri autoista ei nykyään voi sanoa onko minkäläinen kone paikallaan ja jos irtonaisen ostaa niin ei voi sanoa suorilteen onko 60-70-80- vai 90-luvun moottori. Vaatii hieman tutkimista ja tuntemusta. Joku osa voi luvata sitä parasta vuosimallia elikkä tuota <--60 voiman osalta mutta muuten saattaakin olla -->80 luvulta. Tuommosiakin on tullut vastaan pieni- että isolohkoissa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.10.2013, 10:54
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Jos ostaa kasari farmari-GM:n, niin kannattaa katsoa minkä merkkinen kone siellä on nokalla. Ei oo välttämättä sama mitä nokkamerkissä lukee.
Tarkoitin, että tehtaan jäljiltä on "väärän" merkkisiä koneita nokalla. Eli esim letukassa ja buickissa oli oldsin konetta.

Ja siihen päälle vielä 30 vuotta huonoo huoltoo ja kovaa ajoo, niin nokalla voi löytyä mitä vaan.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.10.2013, 13:10
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Ei tuo uusi seevu ole kyllä hinnankiroissa...

http://www.uspartsperformance.fi/moo...che-350-uusi-t
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.10.2013, 13:23
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Nimimerkillä Junebella:lla oli HJ60 Mopen 360 727 loota ja 203 jakis. Haulla löytyy vanhoja juttuja. Rakennettu -90 luvulla offroad centerissä
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.10.2013, 18:38
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Ei tuo uusi seevu ole kyllä hinnankiroissa...

http://www.uspartsperformance.fi/moo...che-350-uusi-t
Tuo kone ei olisi kyllä liian kallis uutena, mutta iskutilavuutta on vähän liikaa vain

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 4x4_76 Näytä viesti
Tuohan on just sopiva kone. Tilavuus sopiva, tehoa ei ole liikaa, ruisku, päästöjen kanssakaan ei tule ongelmaa jos Jonzkuun auto on otettu käyttöön 1.7.1987 jälkeen ja tolla mosalla olevia pick-uppeja on jonkun verran suomessa.
Juu se oma HJ on ensi rekisteröity -83 keväällä, jolloin se samalla on muutettu 6-paikkaiseksi pakettiautoksikin
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.10.2013, 18:42
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Ja siitä tulevasta koneesta sen verran että olen alkanut etsimään muunkin merkkisiä koneita jotka sopivat tilavuudensa ja tehonsa puolesta vaihdoehdoksi. Kunhan vaan sopiva tulee vastaan. Autoa pitää muutenkin hitsata talven aikana jotta sen kehtaa ensi kesänä taas viedä katsastukseen. Joten siinä sivussa olisi hyvä alkaa suunnittelemaan uutta konetta samalla ja ehkä laatikon ja jakiksen vaihtoakin, mutta katsotaan miten käy.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.10.2013, 20:24
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonzkuu Näytä viesti
Juu se oma HJ on ensi rekisteröity -83 keväällä, jolloin se samalla on muutettu 6-paikkaiseksi pakettiautoksikin
Joo no tuohan helpottaa ku ei tarvi murehtia päästötasoista.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 13.10.2013, 21:40
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

No niin elikkäs nytten alkaa olemaan tuo tuleva konekkin jo suurin piirtein tiedossa elikkäs ajatuksissa olisi tuo LO3 TBI kone.

Ja laitetaampa vielä sellainen kysymys, että mitenkäs tuo sähköpuoli olisi hyvä toteuttaa? Muuntamalla tuo koko sähköpuoli 12 volttiseksi vai sitten laittaa koneen sähköt jännitteen muuntimella 24v->12v. Ehdotuksia otetaan vastaan kumpi olisi pidemmän päälle parempi ratkaisu. Ja jos jollain on kokemuksia noista BJ/HJ V8 vaihdoista niin kuunnellaan vinkkejä myös.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 13.10.2013, 21:52
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

No tuolta löytyy juuri sopiva. Heikko ihminen ei kyllä kykene ostamaan tuota kun vertaa hintaa L31R moottoriin.

http://www.summitracing.com/int/part...make/chevrolet
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.11.2013, 12:17
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Mua on aina harmittanut amerikan vehkeiden hinnat, niitä on jossain varastossa paljon!
En vaan näe mitä hyvää japsiaihiossa on, eikö se kone ole sen ainoa hyväpuoli?
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig,
after a couple of hours you realize the pig likes it.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 12.10.2013, 02:13
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
etit sen 305:sen luovuttajan sellasesta autosta jossa on joku 140hp, esmes Caprice tms matalaviritteinen. taisiis, kaytannossa paperit/todistuksen, etta ko kone on ollu tuon tehosena tietyssa automallissa. talleen sie et tarvia pelleilla noiden verrokkiautojen kanssa yhtaan, jenkeissa on se hyva puoli, etta samaa perusblokkia on todella laaja kirjo, nimenomaan just tehojen puolesta ite en kylla pilais hyvaa HJ:ta alitehosella GM:n vaparikasilla, vaan panostasin sen orggiksen dieselipadan virittamiseen esm just ahtamalla jne.. tulee kaikesta huolimatta pitkan paalle halvemmaksi, kun se tehon puute pakottaa siut sitten virittamaan vaparikonetta = helvetin kallista

meinaan, sen koneenvaihtoaihion hinnalla, puhutaan kuitenkin tonnista-parista, sie vaihdat dieseliin isomman ahtimen, preppautat pumpun ja saat viella helevetin ison valijaahdyttimenkin putkineen konehuoneeseen. nuilla evailla neljan litran diiseli jos ei kehita 200hp takarenkailta ni sillo on jotakin menny pirusti pieleen
Turbottaisin sen nykyisen 2H-koneen muttakun en itse ole kiisseli-miehiä vaikka työkseni ajan kaivinkonetta. Bensa v8 juuri sen takia kun sattuu löytymään viripalikkaa lähes joka koti nurkilta ja vieläpä ihan 440 cid:iin asti kohtuu hinnalla Joten ei oo kallista virittää vapariakaan

Juu olenkin ajatellut et jos sattuu löytymään oikea koneinen auto kohtuu hinnalla niin ostan koko auton kerralla. Saa ainakin seuraavan uuden projektin kun HJ valmistuu eikä tarvi miettiä mitä alkaa seuraavaksi tekemään. Elikkä mielessä pyörii juuri nuo capricet/80-luvun El Caminot tällä hetkellä.

Jos on muita vaihtoehtoja niin voi ilmoittaa tänne tai privanakin. Arvelen että oikeita jenkki harrastajiakin täältä löytyy varmasti.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 12.10.2013, 02:21
Jonzkuu Jonzkuu ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.10.13
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 60
Perusasetus

Itse en ole koskaan oikein joutunu näiden iskutilavuuksien/tehojen kanssa leikkimään kun olen enempi muutenkin ollu noiden yli 400 cid:ien parissa aikoinaan. Pikku lohkot on minulle ihan uusi käsite sekä niiden tehot tähän omaan "pikku" autoon
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 12.10.2013, 08:12
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Kannattaisko tuohon hommata 305 TBI ruiskulla, 2 piste pruutta 80 luvun lopusta ta 90 alusta. TBI on helppo ruisku asentaa toiseen koriin ja ei tarvis pelätä kaasarin kiehumisia ja auton sammuilemisia kallistuksissa jne kaasarien kiroja. Parhaita varaosa-autoja olis varmaan läpimädät 90luvun alun vanit.
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 12.10.2013, 08:26
mechanic-71 mechanic-71 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.03.07
Sijainti: Finland.Sastamala
Viestit: 121
Perusasetus

itse etsisin


camaroita niissä oli tbi koneita enemmänkuin suomessa bensakoneisia vaneja,
niitä löytyi valillä tolpanympärille kiedottuna jolloin kone vielä ehjä eikä kukaan kiukuttele että menit pilaamaan "hyvän"aihion.

Viimeksi muokannut mechanic-71 : 12.10.2013 08:30
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 12.10.2013, 17:28
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonzkuu Näytä viesti
Turbottaisin sen nykyisen 2H-koneen muttakun en itse ole kiisseli-miehiä vaikka työkseni ajan kaivinkonetta. Bensa v8 juuri sen takia kun sattuu löytymään viripalikkaa lähes joka koti nurkilta ja vieläpä ihan 440 cid:iin asti kohtuu hinnalla Joten ei oo kallista virittää vapariakaan

Juu olenkin ajatellut et jos sattuu löytymään oikea koneinen auto kohtuu hinnalla niin ostan koko auton kerralla. Saa ainakin seuraavan uuden projektin kun HJ valmistuu eikä tarvi miettiä mitä alkaa seuraavaksi tekemään. Elikkä mielessä pyörii juuri nuo capricet/80-luvun El Caminot tällä hetkellä.

Jos on muita vaihtoehtoja niin voi ilmoittaa tänne tai privanakin. Arvelen että oikeita jenkki harrastajiakin täältä löytyy varmasti.
no ihellani on rojektina Astro, eli tuo sikavarma 150 heppanen kutoskikotin, eikai se "oikee" jenkki ole, mutta siihen tutkin kasiswappia ja hylkasin sitten sen ajatuksen justiinsa koneen kalliin virittamisen takia. talvella, jos rahat piisaa niin astroon tuherretaan turbotekniikka, megaruutta3 ohjauksella ja tahan on kustannusarvio osineen noin tuhat euroa.

ilmanen vinkki, hankit 350 pikkulohkon, siihen saat paremmin viripalikkaa kun 305:een (+nama on paallepain saman nakosia...) ja se tulee pukkaamaan voimaakin ihan eri malliin kun tuo 5l, kone meinaan omaa paremman viripotentiaalin kun pienempi malli. paperilla sitten kanta-autoksi koneen luovuttajalle justiikaan joku TBI/TPI ruiskunen <180hv 305cid "tykkimoottorilla", katiska kilpiin ja sitten vasta alat avartelemaan kansia ja kaivamaan siihen niita kunnon palikoita noita vastaavuustodistuksiahan saa kun osaa oikeista paikoista pyytaa, eli jos kaveripiirissa on jenkkimiehia, niin etkohan sie moiset saa aika helpostikin

vaihat konepellin alle GM:n V6 koneen ja ahdat sen, suorilla putkilla normi kansalaiset ei alya mitaan eroa ja kylla tuosta 4,3l kutosesta saa sen 300 irti turbotekniikalla helpostikin
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 12.10.2013, 17:44
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN Näytä viesti
no ihellani on rojektina Astro, eli tuo sikavarma 150 heppanen kutoskikotin, eikai se "oikee" jenkki ole, mutta siihen tutkin kasiswappia ja hylkasin sitten sen ajatuksen justiinsa koneen kalliin virittamisen takia. talvella, jos rahat piisaa niin astroon tuherretaan turbotekniikka, megaruutta3 ohjauksella ja tahan on kustannusarvio osineen noin tuhat euroa.

ilmanen vinkki, hankit 350 pikkulohkon, siihen saat paremmin viripalikkaa kun 305:een (+nama on paallepain saman nakosia...) ja se tulee pukkaamaan voimaakin ihan eri malliin kun tuo 5l, kone meinaan omaa paremman viripotentiaalin kun pienempi malli. paperilla sitten kanta-autoksi koneen luovuttajalle justiikaan joku TBI/TPI ruiskunen <180hv 305cid "tykkimoottorilla", katiska kilpiin ja sitten vasta alat avartelemaan kansia ja kaivamaan siihen niita kunnon palikoita noita vastaavuustodistuksiahan saa kun osaa oikeista paikoista pyytaa, eli jos kaveripiirissa on jenkkimiehia, niin etkohan sie moiset saa aika helpostikin

vaihat konepellin alle GM:n V6 koneen ja ahdat sen, suorilla putkilla normi kansalaiset ei alya mitaan eroa ja kylla tuosta 4,3l kutosesta saa sen 300 irti turbotekniikalla helpostikin
Ei mahdu kilpien väliin tuo 350...

Ja sitten se vajaa 180 hv 350 TPI; missä semmoiset tehot on paperilla?

Tuo chevyn pikkulohko on "helppo" istuttaa cruiseriin, menee vaikka orkkislaatikkoon sopivilla adabtereilla.

p.s kestääkö tuo 305 porata 350:seksi?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 12.10.2013, 20:02
PunisherFIN:n Avatar
PunisherFIN PunisherFIN ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.13
Sijainti: Savonlinna
Viestit: 1.883
Perusasetus

nopiasti kun wikista kahtoo niin tuota 350:sta koytyy aika matalilla tehoilla en tieda paljonko on 305 koneen seinamavahvuus, mutta voin kylla kysasta pariltakin kaverilta jotka nuihen kanssa on enempi pulanneet. litratilavuutensa puolestahan se EI ilmeisesti Cruiseriin kuitenkaan mene, ainakaan laillisesti..

350 Production: 1967–2003 Displacement: 350 cu in (5.7 L) Power: 145 hp (108 kW)-370 hp (276 kW) Bore and Stroke: 4.000 in × 3.48 in (101.6 mm × 88.4 mm)



305 Production: 1976–2000 Displacement: 305 cu in (5.0 L) Power: 130 hp (97 kW)-250 hp (186 kW) Bore and Stroke: 3.736 in × 3.48 in (94.9 mm × 88.4 mm)

loytyykos patrolliin muuten moista adapteria milla GM:n SB kavis suoraan vaihelootaan?!?!?
__________________
Mercenaries never die, they just go to HELL for regrouping!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 12.10.2013, 21:37
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mulla oli taannoin 4,3 litrainen v-6, siis 350 sb lyhennetty painos, ja se oli tarkoitus istuttaa bj:n keulalle; se oli tbi-ruiskulla, ja vielä kireimmästä päästä, tehot oli pikkaisen alle tuon 180hv.

Tuo letukan sb v-8 menee mittojen ja painon puolesta bj-40 konehuoneeseen huomattavan helposti, ja hj-60 on runkoaisojen välistä 7cm? leveämpi. (esim. oldsin 5 litran kasin kanssa tulee paljon enemmän ongelmia)
tuo V-6 on reipas 10cm lyhempi, siis konetta saa max reipas10cm eteenpäin, siis takakardaaniin lisää pituutta, jakolaatikkoa ylemmäs...

Noita adabtereita voi katsella netistä, itse olen tehnyt ne itse...
Myös Nissan/Chevy olen siittänyt yhteen, toki nissanin LD28 koneen chevyn tilalle veneeseen...

Tuossa vuosi takaperi, kun tuo hdj alkoi kaivata huomiota, meinasin tilata ebaysta sb 305 tpi:n ja... ja hdj:ssa ei ole niin suurta ongelmaa noista tehoista... mekaaninen ahdin mahtuisi tilan/tehon puolesta mukaan...
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 12.10.2013, 22:24
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Oma 5 penniä tähän keskusteluun.. Jos (eli kun ) V8 pitää olla, niin Fjord tai Mopsi tarjoaa paremman potentiaalin. Siis kun se n. 5.2 litraa on maksimi..

Viimeksi muokannut SauliS : 12.10.2013 22:43
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan 16" vanteet (HJ60) ja startti (HJ60) Juuz O/M/V Renkaat ja vanteet 3 25.07.2010 12:13
Ostetaan HJ60 61 tai HJ60 bolt on sopivan moottorin! Karvanaama O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 05.12.2009 23:29
M: RR 3.5L V8 + hj60 akselit hintaa muokattu Vilkutin O/M/V Ajoneuvot 30 18.06.2007 07:19
v8 hj60 tapsa4x4 Chit-Chat 14 24.06.2005 15:46
M: hj60/61 5v laatikko+muita hj60:sen osia Ahma O/M/V Muut 14 26.07.2004 20:19


Sivu luotu: 20:57 (GMT +2).