Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.10.2013, 21:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

No mutta älkääs ny hyvä väki enempää takertuko ajovarusiteisiin, vaan miettikääs ny, millä saadaan uusia autoja mukaan ja katsojia ja kisoja

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.10.2013, 01:34
TERO77 TERO77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.09.11
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Jep
En miekään lähtis hirmusesti tätä kypärä asiaa tonkimaan ku tosi on että tää ei ketään oikeesti kaada ja nyt kun hulluuksissani lupasin kypäriä litle vuokraavastaan lainailla. joten se siitä. kun ei tällä asialla ketään kiusata.

Mut sitten tää kromoputki asia. se varmaan montaa kaivertaa, että jos kromoputket o eurosäännöis hyväksytty, mut niitten korjaus on niin mahottomaks kisapaikal tehty,että oisko tälle asialle jotain tehtävis( vai oonkos taasen ulkona asiasta kuin lumiukko) Tästähän viimevuonna jo puhuttiin Hämeenlinnan palaverissa.

Ja sitten tietty toi pro Modien korin muutelu. olikos se nyt niin että kunhan auto muistuttaa jotain sarjavalmisteista autoa (esim rantakirppu tai siis törkeimmillään vaikka yellow spider(valmistettu enempi kuin yks) jatietty akselien tulee sijaita auton korin sisäpuolella (siis jotenkin näin) Tähänhän haluttiin lisä selvyyttä euro komitealta oisko nämä asioita sinne mikin listalle... mut jos muistini pettää niin deletoikaa täämun viesti ajatus nystyröistänne ja jatketaan kyselyä.

Sitten tähän meidän palaveriin!!

KETKÄ SUUNNITTELETTE (SIIS VAIKKA VAAN HAAVEILETTE) KISAN JÄRJESTÄMISESTÄ, ottakaa yhteys tänne Tai minulle suoraan joko pu h elimellä 0400975496 tai spostiin tsuomalainen77@gmail.com ja vaikka viel tännekin. Koska palaverissa on siis Huom tarkoitus puida JA SOPIA ens kaudelle yhden suht varakkaan sponsorin kanssa mainossopimus enskaudesta. ja tätä varten alustavasti olisi saatava päivämääriä, jota sponsorille esitetään (pvm, paikka,järjestäjä ja kellon ajat) näistä mahd cup tai ainakin raision osalta cup tai jotain.
Raisio on hieno paikka ja huippu järjestäjät ja kelitkin aina hellii, mutta oishan se mukavaa muuallakin... joten Hesan, Tampereen,Porin, luumäen, pohjoissuomen yms yms. Tässä olis lajille mahdollisuus isoon piristysruiskeeseen

Homman idea kevyesti olisi seuraava:
¤Sponsori maksaa mainonnan a3, a4, isot julisteet ja panderollit, radio ja mahd alueellinen mainonta ja pätkä valtakunnallisessa mediassa.
¤Sponsori voi tuoda paikalle ns VIP tilansa ravintoloineen ja vieraineen(he itse myy lippuja ja antaa muutamia aina myös kisan järjestäjälle).
¤Sponsori antaa hotelli/matkailupalkintoja palkintoihin lisäksi (ei mihkään ihan perus räkälöihin)
¤Sponsorin nimi liitetään kilpailun nimeen
¤mahdollinen kauden avaus / media tapahtuma heidän tiloissa, sekä kauden päätösjuhla myös heillä.


Lisäksi jos kellään on yhtään intoa herännyt trialiin niin nyt on se hetki kun laitetaan menopelit kuntoon ja lähetään pitään hauskaa vuonna 2014

SAA JA PITÄÄ KOMMENTOIDA
T: Tero

Viimeksi muokannut TERO77 : 05.10.2013 01:42
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.10.2013, 07:56
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

Offi suunnitelmia Raision Kallioilla vuoreksi 2014


Joo mehän ollaan alustavasti RaisUaan (Jarskin) kanssa suunniteltu 4 kisan sarjaa Raision kallioilla, Harbor Cruisers eli mää olen ajatellut näiden kahden kisan päivämääriksi keväällä 24.5 2014 ja syyskisa 27.9.
Ja RaisUa ajaa varmasti sen juhannuskisan viikkoo ennen juhannusta mutta toisesta ei mulla tiatoo mutta varmaan Jarski tarkentaa Raisuan osalta noita päivämääriä.
Tuo ajatus että ajetaan Raisio Cup tarkoittaa että noista neljästä kisasta lasketaan pisteet ja viimesen kisan päätyttyä katsotaan Raisio cupin pistetilanne ja jaetaan kisapalkinnot ja Cup palkinnot.
Taitaa olla vielä ajatuksena että nuo kisat ajetaan jäsenten/kerhojen välisinä sillä silloin nuo harrastestanutkin pääsee kisailemaan, muistaakseni HS ei voi kisailla kansallisessa kilpailussa.
Jos kilpailun järjestäji' ilmaantuu lisää niin voiraan ajatella myös Raisio cupin lisäksi atettavan koko sarjan sisältävä cup.
Mäitä ajatuksii näin aamutuimaan.
Terv. Reima

Ps. Ja tiätysti keväällä ennen kisakauren alkua testipäivä Raisiossa jossain huhtikuun/toukokuun vaihteessa.
++++Alkakaahan touhuta siellä talleilla ettei tuu kiire keväällä.
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.10.2013, 07:43
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
No mutta älkääs ny hyvä väki enempää takertuko ajovarusiteisiin, vaan miettikääs ny, millä saadaan uusia autoja mukaan ja katsojia ja kisoja
Uusia autoja saa paikalle sillä, että harrasteluokkaa helpotetaan. Madalletaan kynnystä, vaikeustason pitäisi olla sillä tasolla, että vakioauto vähän suuremmilla pyörillä voi ajaa kaikki jaksot läpi.

Oikean kuskin tai oikealla autolla harrasteessa ajamisesta piti seurata hamekangasta.

Vanhoja autoja, jotka ei sovi nykyisiin sääntöihin oikeissa kilpaluokissa saa paikalle, kun harrasteluokkaa vaikeutetaan ja perutaan hamekangassääntö. Paikalle tulleita säilymäihmeitä sitten säännöt tunteva delegaatio tutkimaan ja miettimään millä muutoksin auto sopisi johonkin oikeaan luokkaan.

Maksimi automäärää varten kaksi harrasteluokkaa, harraste ja harraste +.

Harraste + luokan radat voisi olla jotain muuta kuin vain kääntymiskilpailu, jotta (uudelleen?) kisaamista aloittavat autokunnat voisi kokea jonkinlaista ajamisen iloa?
__________________
www.alanmiehet.com #1

Viimeksi muokannut kivinen : 05.10.2013 08:00 Perustelu: kirjoitusvihre
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.10.2013, 08:10
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti
Uusia autoja saa paikalle sillä, että harrasteluokkaa helpotetaan. Madalletaan kynnystä, vaikeustason pitäisi olla sillä tasolla, että vakioauto vähän suuremmilla pyörillä voi ajaa kaikki jaksot läpi.

Oikean kuskin tai oikealla autolla harrasteessa ajamisesta piti seurata hamekangasta.

Vanhoja autoja, jotka ei sovi nykyisiin sääntöihin oikeissa kilpaluokissa saa paikalle, kun harrasteluokkaa vaikeutetaan ja perutaan hamekangassääntö. Paikalle tulleita säilymäihmeitä sitten säännöt tunteva delegaatio tutkimaan ja miettimään millä muutoksin auto sopisi johonkin oikeaan luokkaan.

Maksimi automäärää varten kaksi harrasteluokkaa, harraste ja harraste +.

Harraste + luokan radat voisi olla jotain muuta kuin vain kääntymiskilpailu, jotta (uudelleen?) kisaamista aloittavat autot ja kuskit voisi kokea jonkinlaista ajamisen iloa?
En nyt ihan tajua tota "kääntymiskilpailua" sanaa, koska kuitenkin rarat on pyritty tekemään siten että portista on mahdollista ajaa ilman tiukkoja käännöksiä "kääntymiskilpailua" jos vain haluaa hakea sen ajolinjan mikä ei ole suora linja ykköselta kakkoselle ja kolmoselle, portit on ollu tarkoitus rakentaa että pitemmän lenkin kautta on mahdollisuus hakea löysempää mutkaa kuin suora linja. No pakko sanoa että maasto-olosuhteen tekee joskus tuon että tiukkojakin kurveja tulee. Heitettiinhän Ennen viime kisaa että aamulla kymmenen ohjaajakokouksessa annetaan joka ryhmälle omat värikepit ja kuskit saa itse laittaa portit paikalle. ensin lähtis HS ja sit S ja sit PM ja lopuksi P olisitte itse aamulla saaneet sitten tehdä portit valmiisiin keppeihin, kuinkahan paljon rarat olis ollu erilaisia.
Aamun ajatuksia.
Terv. Reima
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 05.10.2013, 09:12
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Täällä meilläpäin ollaan kans suunniteltu (pikku) trial kisan pitämistä. Ajankohta voisi olla kesällä joskus. Paikkana Matikaisen lomaparatiisi.

Tähän hommaan tarvitaan vaan jostakin toimitsijoita (lisenssin omaavia). Onko muuten offroadiin oma toimitsijalisenssi vai voiko toimitsijoita pyytää paikallisesta moottorikerhosta, joka jokkista pääasiassa harrastaa? Toimitsijamäärähän rippuu kuitenkin paljolti siitä, että onko kilpailu seurojenvälinen vai kansallinen.

Suomen cuppi kuulostaa ihan mielenkiintoiselle.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.10.2013, 12:36
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Offilla on oma päätoimitsijalisenssi


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Täällä meilläpäin ollaan kans suunniteltu (pikku) trial kisan pitämistä. Ajankohta voisi olla kesällä joskus. Paikkana Matikaisen lomaparatiisi.

Tähän hommaan tarvitaan vaan jostakin toimitsijoita (lisenssin omaavia). Onko muuten offroadiin oma toimitsijalisenssi vai voiko toimitsijoita pyytää paikallisesta moottorikerhosta, joka jokkista pääasiassa harrastaa? Toimitsijamäärähän rippuu kuitenkin paljolti siitä, että onko kilpailu seurojenvälinen vai kansallinen.

Suomen cuppi kuulostaa ihan mielenkiintoiselle.

AKK:n sääntökirjan yleissäännöistä; Kilpailutoimitsijat kohdasta 79. Toimitsijoiden luokittelu ja lisenssit, löytyy tarkempaa tietoa lisenssivaatimuksista.
Tuolla olevassa taulukossa Offi kuuluu "Muu laji"-sarakkeeseen!
Offissa kuten muissakin lajeisa vain joiltakin kisatoimitsijoilta edellytetään päätoimitsijalisenssiä. Offissakin on oma päätoimitsijalisenssi, mutta kannattaa käyttää hyväksi naapuriseuran tekniikka- ja turvapäätoimitsijalisenssinhaltijoita. Seurojen välisissä kisoissa organisaatio on huomattavasti kevyempi joten niissä pääsee helpommalla myös toimitsijametsästyksessä
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.10.2013, 13:09
TERO77 TERO77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.09.11
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Lisenssin omaavia.


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Täällä meilläpäin ollaan kans suunniteltu (pikku) trial kisan pitämistä. Ajankohta voisi olla kesällä joskus. Paikkana Matikaisen lomaparatiisi.

Tähän hommaan tarvitaan vaan jostakin toimitsijoita (lisenssin omaavia). Onko muuten offroadiin oma toimitsijalisenssi vai voiko toimitsijoita pyytää paikallisesta moottorikerhosta, joka jokkista pääasiassa harrastaa? Toimitsijamäärähän rippuu kuitenkin paljolti siitä, että onko kilpailu seurojenvälinen vai kansallinen.

Suomen cuppi kuulostaa ihan mielenkiintoiselle.

Viimevuonna palaverissa puhuttiin ja osittain jo käytettiinkin järjestelmää, jiossa kaikissa kisoissa olisi samat päätoimihenkilöt ja kisapaikalla olis ns auttavat käet, jottei päätoimihenkilöiden tarvi ajaa jokaisen palaverin takia esim 100 tai 600 kilometriä. näin lisenssipulmastakin päästään. tarkoitus olis kysellä päätoimihenkilöitä valmiiks ens kaudelle, mutta siihenkin asiaan helppaa, jos tiedetään noi päivämäärät hyvissä ajoin. ESIM Siis todellakin esim ja saa siis huutaa heppi jos homma käy ens vuuelle
Kilapilujohtaja Reima tai puumiska tai saija tai...
turvallisuus mä voin tehä paperit mutta mulla ei oo lisenssiä...?
katastus Hannu....
näin esimerkiksi

Lisäkisi offipowerin linkussa matkaa kisapaikoille riittävästi sammutinkalustoo ja ensihoitopakki (b-pakki) tarvittessa. ja palohaalareita yms...
eli näin me voimma auttaa.

Tehdään yhessä ja helposti... ja vaikka päätoimihenkilöt olis kaikissa kisoissa samat niin silti ne todellakin tekevät kädet ja osaajat omilta paikkakunnilta tarvitaan mukaan...
Nyt häivyn pariks päiväks netin ulkopuolelle, mutt jos et ymmärrä mun pointtii ja haluut jutella niin soita 0400975496
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.10.2013, 15:03
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.737
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA Näytä viesti
En nyt ihan tajua tota "kääntymiskilpailua" sanaa, koska kuitenkin rarat on pyritty tekemään siten että portista on mahdollista ajaa ilman tiukkoja käännöksiä "kääntymiskilpailua" jos vain haluaa hakea sen ajolinjan mikä ei ole suora linja ykköselta kakkoselle ja kolmoselle, portit on ollu tarkoitus rakentaa että pitemmän lenkin kautta on mahdollisuus hakea löysempää mutkaa kuin suora linja. No pakko sanoa että maasto-olosuhteen tekee joskus tuon että tiukkojakin kurveja tulee. Heitettiinhän Ennen viime kisaa että aamulla kymmenen ohjaajakokouksessa annetaan joka ryhmälle omat värikepit ja kuskit saa itse laittaa portit paikalle. ensin lähtis HS ja sit S ja sit PM ja lopuksi P olisitte itse aamulla saaneet sitten tehdä portit valmiisiin keppeihin, kuinkahan paljon rarat olis ollu erilaisia.
Aamun ajatuksia.
Terv. Reima
En kommentoi Raisioin kisoja, en ole ollut edes paikalla. Joissain kisoissa auton kääntyvyys on vain ollut suoraan verrannollinen virhepiste määrään.

Esitin vain idean tuollaisesta olemassaolevien autojen keräilyerästä, jolla koitetaan saada pyydystettyä uusia ja vanhoja kilpailijoita. Se tosiaan oli vain idea, ei edes ehkä hyvä sellainen?
__________________
www.alanmiehet.com #1
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.10.2013, 21:02
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kivinen Näytä viesti

Esitin vain idean tuollaisesta olemassaolevien autojen keräilyerästä, jolla koitetaan saada pyydystettyä uusia ja vanhoja kilpailijoita. Se tosiaan oli vain idea, ei edes ehkä hyvä sellainen?

Kyllä itelläkin joku tällainen ajatus poksahti mieleen Raisiossa, kun katseli HS kalustoa. Osahan selvästi kaipaisi haasteellisempaa ajoa, mutta nykyinen modiluokka on säännöiltään vaan "tiukka", kun katselee millaista autokalustoa harrastelijoilla on. MUTTA tuleeko niitä "Harraste+" autoja kuitenkaan, vaikka tällaisen luokan perustaisi???? Ja kuinka äkkiä kyseisen luokan radat "karkaa"? Ideoita? Kommentteja?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.10.2013, 21:54
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyllä itelläkin joku tällainen ajatus poksahti mieleen Raisiossa, kun katseli HS kalustoa. Osahan selvästi kaipaisi haasteellisempaa ajoa, mutta nykyinen modiluokka on säännöiltään vaan "tiukka", kun katselee millaista autokalustoa harrastelijoilla on. MUTTA tuleeko niitä "Harraste+" autoja kuitenkaan, vaikka tällaisen luokan perustaisi???? Ja kuinka äkkiä kyseisen luokan radat "karkaa"? Ideoita? Kommentteja?
Minä olisin mieluusti vaikeampia pätkiä ajanut, ja tulen kyllä HS+:aa ajamaan jos sellainen syntyy. Vaikka kyllähän noita virhepisteitä tuli kerättyä helpoillakin radoilla, joten harjoittelun ja koukuttumisen voi hoitaa nykyisessäkin HS:ssä.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.10.2013, 23:03
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Mutta mitä jos niitä nykyisiä hs/stanu ratoja helpottais sen verran että ne olis ajettavissa jopa sillä valkoisella suzukilla ja edelleen kuskimies sais palkinnoksi sen hameen sieltä, helpottaisko se määrän kasvuun...?

sitte luotte sen hs+ jutun mihin ne keräilyerä unelmiensisuakselkuramatowrangler autot ja muut puun alta kaivetut sitte pääsis ajan vähän nykyistä haastavampia, silti ajettavissa olevia jaksoja (modi?)

itse kun en ole ajanut enkä muuten rataa tehnyt niin tiedä että tuleeko siitä jonkun täällä ehdottamasta porttien yhdistelystä mitään, siis että niitä portteja yhdistelee siten että vaikea s= myös helppo M portti ja vaikeammat M portit = PM porttejakin... protojuttuja niistä ei varmaan?

HS luokassa ei mun mielestä kuuluis silti jakaa ollenkaan palkintoa... siis sen hameen lisäksi jos se kerran on välttämätön, tai jos jotain niin ekalle ja vikalle seuraavan kisan osallistumismaksun kuittaus palkinnoksi?

tämä oli nyt aika kärjistettyä mutta toivottavasti edes jotain ajatusta herättää.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 06.10.2013, 07:03
RJCOBRA RJCOBRA ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.12.06
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 847
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Kyllä itelläkin joku tällainen ajatus poksahti mieleen Raisiossa, kun katseli HS kalustoa. Osahan selvästi kaipaisi haasteellisempaa ajoa, mutta nykyinen modiluokka on säännöiltään vaan "tiukka", kun katselee millaista autokalustoa harrastelijoilla on. MUTTA tuleeko niitä "Harraste+" autoja kuitenkaan, vaikka tällaisen luokan perustaisi???? Ja kuinka äkkiä kyseisen luokan radat "karkaa"? Ideoita? Kommentteja?
Oliskos se sit harrastestanu ajaa omia ratoja harrastestanu+ ajaa stanujen ratoja modeille omat kuten promodi ja prototoil. kuhan ny kysyn
__________________
Kyl määki Turuus kerra
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.10.2013, 11:04
HannuNurminen:n Avatar
HannuNurminen HannuNurminen ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.03
Sijainti: heinola 10, Finland.
Viestit: 820
Perusasetus

Missä ja milloin palaveri on? Mun sisälukutaidol en löytäny infoo. Sehän vissii sovittii alustavasti 2.11, mut onks lisätietoo?

Kannaisko sinne nyt koettaa saada myös suunnistuspuolen sääntöjen laatijoita jutulle että voisi turvamääräyksiä yhtenäistää edes siihen AKK:lle menevään ehdotelmaan... Sekin olis askel yhteenhiileen puhaltamiseen.

Hannu
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
II HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 28.09 2013 KLO 11.00 RJCOBRA Tapahtumat 156 14.11.2013 12:14
Nordic trial 2013 Byrocrat Tapahtumat 117 13.06.2013 22:29
HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 18.05 2013 KLO 11.00 RAISIO RJCOBRA Tapahtumat 125 28.05.2013 10:56
OFFROAD TRIAL KAUSI 2013 SUUNNITTELUA sirP Tapahtumat 126 17.05.2013 16:01
Trial kisoja Raisiossa 2013 sirP Tapahtumat 35 26.04.2013 21:09


Sivu luotu: 21:08 (GMT +2).