Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tapahtumat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=152)
-   -   Off Road Trial sääntökeskustelu! (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=115708)

sirP 03.10.2013 19:07

Off Road Trial sääntökeskustelu!
 
Tänne nyt niitä parannus, kehitys, sääntö, tekniikka ym. asioita kilpailunjärjestäjien pohdittavaksi. Myös Eurotrial asiat sopinevat tänne. Perustelut myös suotavia, lähes pakollisia.
Tuolta voi katsoa millaisia jaksoja esimerkiksi Raision kisassa 2002 on ajettu modeissa ja stanuissa.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5889

Byrocrat 03.10.2013 19:51

Kypäräsääntöihin kaivataan helpotusta
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 1050637)
Tänne nyt niitä parannus, kehitys, sääntö, tekniikka ym. asioita kilpailunjärjestäjien pohdittavaksi. Myös Eurotrial asiat sopinevat tänne. Perustelut myös suotavia, lähes pakollisia.
Tuolta voi katsoa millaisia jaksoja esimerkiksi Raision kisassa 2002 on ajettu modeissa ja stanuissa.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=5889

Jokohan tuo kypärävaatimus saatais tuleviin Trial-sääntöihin sanamuodoltaan samansisältöiseksi kuin Eurotrialin säännöissä (3.2.1 Helmets; passanger helmets must be worn in all groups and sections. The helmets must comply with the ISO Standard for vehicles use) eli siis viimeinen lause vapaasti suomennettuna. Kypärän tulee olla Iso Standardin mukainen ja ajoneuvokäyttöön tarkoitettu. :) FIA:n kaikissa nopeuslajeissa ja meillä AKK:n alaisissa kisoissa (myös offi-trialissa) vaaditaan FIA-hyväksytty "tuoreella hyväksynnällä vaarustettu" kypärä! joka ainakin Trialissa on hiukka turhaa kun nopeudet ovat hitaita ja paloturvallisuuskin kisoissa suht hyvällä mallilla jokaisella jaksolla :)

sirP 03.10.2013 20:37

FIA ei vaikuta juurikaan eurotrialissa :(
Olisihan tuo ollut hyvä meilläkin mutta kun noudatamme niitä FIA:n sääntöjä.
Pidetään kuitenkin mielessä, ja onpahan Mikille puuhaa :)

Jare 03.10.2013 21:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sirP (Viesti 1050675)
FIA ei vaikuta juurikaan eurotrialissa :(
Olisihan tuo ollut hyvä meilläkin mutta kun noudatamme niitä FIA:n sääntöjä.
Pidetään kuitenkin mielessä, ja onpahan Mikille puuhaa :)


Mun mielestä ehdottomasti tästä kypärä hommasta pitää jatkaa vastaan purnaamista!!!

Mikki 03.10.2013 22:04

Ja tarkennukseksi tähän asiaan:

Eurotrial työryhmä kokoontuu 9-10.11.2013 ja esiteltävät asiat TULEE OLLA toimitettuna n. 2viikkoa ennen kokousta, jotta saadaan jonkinlainen työjärjestys aikaiseksi.

Listaan tähän alle esille tulevat asiat ja mitä muutosta / tarkennusta haetaan Suomen esittämänä.


Toinen lista on sitten AKK:n sääntökirjaan haettavia muutoksia varten, josta TRIAL työryhmä asiaa miettii ja esittää muutosta haettavaksi Suomen sääntökirjaan.

- Kilpailijan kypärän vaatimukset.

Mikki 03.10.2013 22:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat (Viesti 1050656)
Jokohan tuo kypärävaatimus saatais tuleviin Trial-sääntöihin sanamuodoltaan samansisältöiseksi kuin Eurotrialin säännöissä (3.2.1 Helmets; passanger helmets must be worn in all groups and sections. The helmets must comply with the ISO Standard for vehicles use) eli siis viimeinen lause vapaasti suomennettuna. Kypärän tulee olla Iso Standardin mukainen ja ajoneuvokäyttöön tarkoitettu. :) FIA:n kaikissa nopeuslajeissa ja meillä AKK:n alaisissa kisoissa (myös offi-trialissa) vaaditaan FIA-hyväksytty "tuoreella hyväksynnällä vaarustettu" kypärä! joka ainakin Trialissa on hiukka turhaa kun nopeudet ovat hitaita ja paloturvallisuuskin kisoissa suht hyvällä mallilla jokaisella jaksolla :)

Kypärät
Ohjaajien on sekä kilpailuissa, että niiden harjoitusajois-
sa käytettävä normimerkinnällä varustettua kypärää.
Kypärän tulee olla tiiviisti päässä ja leukanauha hyvin
kiinni. Leukakupin käyttö on kielletty.
Kypärän tulee täyttää jokin seuraavista normeista
(merkintä kypärässä):

BSI BS 6658-85 type A/FR (punainen etiketti) (Englanti) voimassa kansainvälisesti vuoden 2013 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun.

Snell Foundation SA 2000 voimassa kansainvälisesti vuoden 2014 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun

Snell Foundation 2005 (USA) kansainvälisesti voimassa vuoden 2018 loppuun
Snell SA 2010 ja SAH 2010

FIA standard 8860-2010

FIA standard 8860-2004

SFI 31.1, SFI 31.1A , SFI 31.2A (USA) voimassa kansainvälisesti vuoden 2018 loppuun

Tossa olisi tämän hetkinen kypäräsääntö kopioituna sääntökirjasta.

Tokkopa tuosta hirveästi saadaan "viilattua" pois, mutta katsotaan miten käy...

TERO77 03.10.2013 23:29

Okei
Kypärä asia tuntuu tärkeeltä.... hmmm. laitat koneeseen hieman hitekkiä ja sitten kaakkeja parikymmentä lisää.... tonni pari meni siinä... no ostampa mutka akselit 2-4 tonnia levällään... Tai sitten lähetään johonkin n 200 km päähän katsoon offia viikonlopuks matka juomineen n 4-500 loiroo... mut sit satanen kypärään Hmmm,,, sehän VAAN voi pelastaa sun hengen... EI PE...KELE! OLETTEEKS HULLUJA ei mulle eilenkään sattunu mitään...
Sama asia näissä rata sm luokkien äijillä, kalustossa 100-150 tonnia, mutta sammuttimen tarkastuksesta 9 euroo... se on liikaa EI HELVETTI EI MAKSETA!!!

Joten Täten ilmoitan
Ensi kaudella tarkastan Kilpakaluston sammuttimet kisapaikalla niin halutessanne. ilmaiseksi jos haluatte ja jos koette piston niin saa nimettömänä laittaa haluamansa summan offipower ry:n linkussa olevaan lippaaseen.
Toiseksi.
Ostan ensikaudeksi 2 tai 4 kypärää, jotka voi minulta varata ennen kisaa ja tulla pienellä korvauksella mukaan kisaan ja päättää sitten ostaako oman kypärän. Jotta tästä asiasta päästään eteenpäin.

Sillä osa on nähnyt livenä, osa kuvina, ja osa kuullut esim rj kobran huiman pyörityksen em trialissa tänä vuonna, tumpin kaadon ruottissa, pöyrynj hurja kaato itaaliassa... yms yms
Panee vaan miettiin että eikö kypärä olisi kumminkin AIKASTA hyvä juttu, sillä kerran kun osuu, siis ihan vähänkin, eikä tarkoituksella(omakohtainen kokemus, pysyvä aivovamma)niin se on sitten ohi... niin mikä... muisti(on erikoinen tunne kun ei tunne edes perhettään), näkö, puhekyky, kävely, tunto jaloissa, käsissä, liike raajoissa... yms. Ei tällä säännöllä ainakaan ketään kiusata yritetä!!!
Joten kaikki halukkaat ens kaudella ottakaa yhteys ja kertokaa montako kypärää tarviitte niin lainaan ne teille pienellä kulukorvauksella.
Kiitos ja anteeks tilitykseni

myllis 04.10.2013 12:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1050720)
Kypärät
Ohjaajien on sekä kilpailuissa, että niiden harjoitusajois-
sa käytettävä normimerkinnällä varustettua kypärää.
Kypärän tulee olla tiiviisti päässä ja leukanauha hyvin
kiinni. Leukakupin käyttö on kielletty.
Kypärän tulee täyttää jokin seuraavista normeista
(merkintä kypärässä):

BSI BS 6658-85 type A/FR (punainen etiketti) (Englanti) voimassa kansainvälisesti vuoden 2013 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun.

Snell Foundation SA 2000 voimassa kansainvälisesti vuoden 2014 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun

Snell Foundation 2005 (USA) kansainvälisesti voimassa vuoden 2018 loppuun
Snell SA 2010 ja SAH 2010

FIA standard 8860-2010

FIA standard 8860-2004

SFI 31.1, SFI 31.1A , SFI 31.2A (USA) voimassa kansainvälisesti vuoden 2018 loppuun

Tossa olisi tämän hetkinen kypäräsääntö kopioituna sääntökirjasta.

Tokkopa tuosta hirveästi saadaan "viilattua" pois, mutta katsotaan miten käy...

Siis eihän tuolla FIA ja ISO -kypärällä ole muuta eroa kuin, että FIA kypärä on paloturvallinen. Ja sehän siinä maksaa plus FIA:n leima. Kun trialissa ei muutenkaan vaadita paloturvallisia asusteita niin miksi ihmeessä sitä vaaditaan kypärältä. Tuohon voisi joku fiksu antaa vastauksen. Mun mielestä tuo on joskus jäänyt lapsus, jonka jo voisi korjata. Ainakin autosuunnistus luopui tuosta FIA -kypärästä. Ei kait se ole Off Roadin puolelta kun Mikan selkärangasta kiinni.

Mikki 04.10.2013 18:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 1050852)
Kun trialissa ei muutenkaan vaadita paloturvallisia asusteita niin miksi ihmeessä sitä vaaditaan kypärältä. Tuohon voisi joku fiksu antaa vastauksen. Mun mielestä tuo on joskus jäänyt lapsus, jonka jo voisi korjata. Ainakin autosuunnistus luopui tuosta FIA -kypärästä. Ei kait se ole Off Roadin puolelta kun Mikan selkärangasta kiinni.

Kyllä ne fiksut sen on ajatellu, mutta tällä hetkellä tuo sääntö on ja kun "keksitään" riittävän painavat kriteerit niin eiköhän se "erivapaus" saattaisi irrota. Hyvä pointti tuo muihin varusteisiin vetoaminen!

Ja jos selkärangasta on kyse, niin pakko tehdä jotai... Se meinaan löytyi keväällä kuvauksissa ja siinä ei ollut (silloin) vikaa, oli kuulemma lihas? revennyt (joka vieläkin vihoittelee)!

Kiitos jo etukäteen myllikselle...;)

Tojo4wd 04.10.2013 18:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Mikki (Viesti 1050913)
Hyvä pointti tuo muihin varusteisiin vetoaminen!

;)


Ja tulos on todennäköisesti se että vaaditaan tulenkestävät kalsarit,ajopuku,hanskat ja kengät.:D:D:D:mad::mad::mad:

Mikki 04.10.2013 18:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 1050919)
Ja tulos on todennäköisesti se että vaaditaan tulenkestävät kalsarit,ajopuku,hanskat ja kengät.:D:D:D:mad::mad::mad:

Taitas paremminkin ajoittain riittää nuo tulenkestävät hihat....:D:D:D

Byrocrat 04.10.2013 19:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja myllis (Viesti 1050852)
Kun trialissa ei muutenkaan vaadita paloturvallisia asusteita niin miksi ihmeessä sitä vaaditaan kypärältä.

Tuohon voisi joku fiksu antaa vastauksen. Mun mielestä tuo on joskus jäänyt lapsus, jonka jo voisi korjata. Ainakin autosuunnistus luopui tuosta FIA -kypärästä. Ei kait se ole Off Roadin puolelta kun Mikan selkärangasta kiinni.

Ei siinä Mikan selkäranka auta (ja on siis lääkäri todennut että löytyy :rolleyes:) jos AKK:n turva&tekniikkaryhmät ovat jääräpäisesti sitä mieltä ettei muita kypäriä voi/saa käyttää. Perustelu on aina ollut juurikin tuo paloturvallisuus = siis palamaton materiaali :cool: Trial-järjestäjien perusteluna tavan kypärän sallimiseen on ollut, että sammutuskalusto on lähes välittömästi paikalla, mutta päättäjille tämä ei ole riittänyt! Asiaa on yritetty vääntää rautalangasta epävirallisesti ja vähän virallisemminkin jo yli 10 vuotta tuloksetta:(

Tuohon ajopukuun, että kyllä siellä Trialsäännöissä (2.2.12 Ajopuku) kuitenkin jo nyt viitataan palamattomaan asusteeseen " Ajoasun on oltava yksiosainen, pitkähihainen ja -lahkeinen. Materiaali joko tulelta suojaava tai muutoin huonosti syttyvää. Vähintään nilkkapituiset sulamattomat/huonosti syttyvät ajojalkineet.

Ja kun viittaat autosuunnistukseen, niin eipä ole autosuunnistuksessa koskaan vaadittu kypärää ainakaan sinä aikana kun meikä on autourheilussa mukana ollut eli 60-luvun lopulta lähtien:rolleyes:

sos 04.10.2013 19:26

Sehän on riskinä, että kohta vaaditaan ne tulenkestävät vaatteet, eli eikä olis parempi tyytyä nykyiseen kypärä vaatimukseen ja olla ihan hissukseen

Jare 04.10.2013 21:45

No mutta älkääs ny hyvä väki enempää takertuko ajovarusiteisiin, vaan miettikääs ny, millä saadaan uusia autoja mukaan ja katsojia ja kisoja;)

TERO77 05.10.2013 01:34

Jep
En miekään lähtis hirmusesti tätä kypärä asiaa tonkimaan ku tosi on että tää ei ketään oikeesti kaada ja nyt kun hulluuksissani lupasin kypäriä litle vuokraavastaan lainailla. joten se siitä. kun ei tällä asialla ketään kiusata.

Mut sitten tää kromoputki asia. se varmaan montaa kaivertaa, että jos kromoputket o eurosäännöis hyväksytty, mut niitten korjaus on niin mahottomaks kisapaikal tehty,että oisko tälle asialle jotain tehtävis( vai oonkos taasen ulkona asiasta kuin lumiukko) Tästähän viimevuonna jo puhuttiin Hämeenlinnan palaverissa.

Ja sitten tietty toi pro Modien korin muutelu. olikos se nyt niin että kunhan auto muistuttaa jotain sarjavalmisteista autoa (esim rantakirppu tai siis törkeimmillään vaikka yellow spider(valmistettu enempi kuin yks) jatietty akselien tulee sijaita auton korin sisäpuolella (siis jotenkin näin) Tähänhän haluttiin lisä selvyyttä euro komitealta oisko nämä asioita sinne mikin listalle... mut jos muistini pettää niin deletoikaa täämun viesti ajatus nystyröistänne ja jatketaan kyselyä.

Sitten tähän meidän palaveriin!!

KETKÄ SUUNNITTELETTE (SIIS VAIKKA VAAN HAAVEILETTE) KISAN JÄRJESTÄMISESTÄ, ottakaa yhteys tänne Tai minulle suoraan joko pu h elimellä 0400975496 tai spostiin tsuomalainen77@gmail.com ja vaikka viel tännekin. Koska palaverissa on siis Huom tarkoitus puida JA SOPIA ens kaudelle yhden suht varakkaan sponsorin kanssa mainossopimus enskaudesta. ja tätä varten alustavasti olisi saatava päivämääriä, jota sponsorille esitetään (pvm, paikka,järjestäjä ja kellon ajat) näistä mahd cup tai ainakin raision osalta cup tai jotain.
Raisio on hieno paikka ja huippu järjestäjät ja kelitkin aina hellii, mutta oishan se mukavaa muuallakin... joten Hesan, Tampereen,Porin, luumäen, pohjoissuomen yms yms. Tässä olis lajille mahdollisuus isoon piristysruiskeeseen

Homman idea kevyesti olisi seuraava:
¤Sponsori maksaa mainonnan a3, a4, isot julisteet ja panderollit, radio ja mahd alueellinen mainonta ja pätkä valtakunnallisessa mediassa.
¤Sponsori voi tuoda paikalle ns VIP tilansa ravintoloineen ja vieraineen(he itse myy lippuja ja antaa muutamia aina myös kisan järjestäjälle).
¤Sponsori antaa hotelli/matkailupalkintoja palkintoihin lisäksi (ei mihkään ihan perus räkälöihin)
¤Sponsorin nimi liitetään kilpailun nimeen
¤mahdollinen kauden avaus / media tapahtuma heidän tiloissa, sekä kauden päätösjuhla myös heillä.


Lisäksi jos kellään on yhtään intoa herännyt trialiin niin nyt on se hetki kun laitetaan menopelit kuntoon ja lähetään pitään hauskaa vuonna 2014

SAA JA PITÄÄ KOMMENTOIDA
T: Tero

kivinen 05.10.2013 07:43

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1051020)
No mutta älkääs ny hyvä väki enempää takertuko ajovarusiteisiin, vaan miettikääs ny, millä saadaan uusia autoja mukaan ja katsojia ja kisoja;)

Uusia autoja saa paikalle sillä, että harrasteluokkaa helpotetaan. Madalletaan kynnystä, vaikeustason pitäisi olla sillä tasolla, että vakioauto vähän suuremmilla pyörillä voi ajaa kaikki jaksot läpi.

Oikean kuskin tai oikealla autolla harrasteessa ajamisesta piti seurata hamekangasta.

Vanhoja autoja, jotka ei sovi nykyisiin sääntöihin oikeissa kilpaluokissa saa paikalle, kun harrasteluokkaa vaikeutetaan ja perutaan hamekangassääntö. Paikalle tulleita säilymäihmeitä sitten säännöt tunteva delegaatio tutkimaan ja miettimään millä muutoksin auto sopisi johonkin oikeaan luokkaan.

Maksimi automäärää varten kaksi harrasteluokkaa, harraste ja harraste +.

Harraste + luokan radat voisi olla jotain muuta kuin vain kääntymiskilpailu, jotta (uudelleen?) kisaamista aloittavat autokunnat voisi kokea jonkinlaista ajamisen iloa?

RJCOBRA 05.10.2013 07:56

Offi suunnitelmia Raision Kallioilla vuoreksi 2014
 
Joo mehän ollaan alustavasti RaisUaan (Jarskin) kanssa suunniteltu 4 kisan sarjaa Raision kallioilla, Harbor Cruisers eli mää olen ajatellut näiden kahden kisan päivämääriksi keväällä 24.5 2014 ja syyskisa 27.9.
Ja RaisUa ajaa varmasti sen juhannuskisan viikkoo ennen juhannusta mutta toisesta ei mulla tiatoo mutta varmaan Jarski tarkentaa Raisuan osalta noita päivämääriä.
Tuo ajatus että ajetaan Raisio Cup tarkoittaa että noista neljästä kisasta lasketaan pisteet ja viimesen kisan päätyttyä katsotaan Raisio cupin pistetilanne ja jaetaan kisapalkinnot ja Cup palkinnot.
Taitaa olla vielä ajatuksena että nuo kisat ajetaan jäsenten/kerhojen välisinä sillä silloin nuo harrastestanutkin pääsee kisailemaan, muistaakseni HS ei voi kisailla kansallisessa kilpailussa.
Jos kilpailun järjestäji' ilmaantuu lisää niin voiraan ajatella myös Raisio cupin lisäksi atettavan koko sarjan sisältävä cup.
Mäitä ajatuksii näin aamutuimaan.
Terv. Reima

Ps. Ja tiätysti keväällä ennen kisakauren alkua testipäivä Raisiossa jossain huhtikuun/toukokuun vaihteessa.
++++Alkakaahan touhuta siellä talleilla ettei tuu kiire keväällä.

RJCOBRA 05.10.2013 08:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 1051151)
Uusia autoja saa paikalle sillä, että harrasteluokkaa helpotetaan. Madalletaan kynnystä, vaikeustason pitäisi olla sillä tasolla, että vakioauto vähän suuremmilla pyörillä voi ajaa kaikki jaksot läpi.

Oikean kuskin tai oikealla autolla harrasteessa ajamisesta piti seurata hamekangasta.

Vanhoja autoja, jotka ei sovi nykyisiin sääntöihin oikeissa kilpaluokissa saa paikalle, kun harrasteluokkaa vaikeutetaan ja perutaan hamekangassääntö. Paikalle tulleita säilymäihmeitä sitten säännöt tunteva delegaatio tutkimaan ja miettimään millä muutoksin auto sopisi johonkin oikeaan luokkaan.

Maksimi automäärää varten kaksi harrasteluokkaa, harraste ja harraste +.

Harraste + luokan radat voisi olla jotain muuta kuin vain kääntymiskilpailu, jotta (uudelleen?) kisaamista aloittavat autot ja kuskit voisi kokea jonkinlaista ajamisen iloa?

En nyt ihan tajua tota "kääntymiskilpailua" sanaa, koska kuitenkin rarat on pyritty tekemään siten että portista on mahdollista ajaa ilman tiukkoja käännöksiä "kääntymiskilpailua" jos vain haluaa hakea sen ajolinjan mikä ei ole suora linja ykköselta kakkoselle ja kolmoselle, portit on ollu tarkoitus rakentaa että pitemmän lenkin kautta on mahdollisuus hakea löysempää mutkaa kuin suora linja. No pakko sanoa että maasto-olosuhteen tekee joskus tuon että tiukkojakin kurveja tulee. Heitettiinhän Ennen viime kisaa että aamulla kymmenen ohjaajakokouksessa annetaan joka ryhmälle omat värikepit ja kuskit saa itse laittaa portit paikalle. ensin lähtis HS ja sit S ja sit PM ja lopuksi P olisitte itse aamulla saaneet sitten tehdä portit valmiisiin keppeihin, kuinkahan paljon rarat olis ollu erilaisia.
Aamun ajatuksia.
Terv. Reima

oska80 05.10.2013 09:12

Täällä meilläpäin ollaan kans suunniteltu (pikku) trial kisan pitämistä. Ajankohta voisi olla kesällä joskus. Paikkana Matikaisen lomaparatiisi.

Tähän hommaan tarvitaan vaan jostakin toimitsijoita (lisenssin omaavia). Onko muuten offroadiin oma toimitsijalisenssi vai voiko toimitsijoita pyytää paikallisesta moottorikerhosta, joka jokkista pääasiassa harrastaa? Toimitsijamäärähän rippuu kuitenkin paljolti siitä, että onko kilpailu seurojenvälinen vai kansallinen.

Suomen cuppi kuulostaa ihan mielenkiintoiselle.

Byrocrat 05.10.2013 12:36

Offilla on oma päätoimitsijalisenssi
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oska80 (Viesti 1051184)
Täällä meilläpäin ollaan kans suunniteltu (pikku) trial kisan pitämistä. Ajankohta voisi olla kesällä joskus. Paikkana Matikaisen lomaparatiisi.

Tähän hommaan tarvitaan vaan jostakin toimitsijoita (lisenssin omaavia). Onko muuten offroadiin oma toimitsijalisenssi vai voiko toimitsijoita pyytää paikallisesta moottorikerhosta, joka jokkista pääasiassa harrastaa? Toimitsijamäärähän rippuu kuitenkin paljolti siitä, että onko kilpailu seurojenvälinen vai kansallinen.

Suomen cuppi kuulostaa ihan mielenkiintoiselle.


AKK:n sääntökirjan yleissäännöistä; Kilpailutoimitsijat kohdasta 79. Toimitsijoiden luokittelu ja lisenssit, löytyy tarkempaa tietoa lisenssivaatimuksista.
Tuolla olevassa taulukossa Offi kuuluu "Muu laji"-sarakkeeseen!
Offissa kuten muissakin lajeisa vain joiltakin kisatoimitsijoilta edellytetään päätoimitsijalisenssiä. Offissakin on oma päätoimitsijalisenssi, mutta kannattaa käyttää hyväksi naapuriseuran tekniikka- ja turvapäätoimitsijalisenssinhaltijoita. Seurojen välisissä kisoissa organisaatio on huomattavasti kevyempi joten niissä pääsee helpommalla myös toimitsijametsästyksessä:)

TERO77 05.10.2013 13:09

Lisenssin omaavia.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja oska80 (Viesti 1051184)
Täällä meilläpäin ollaan kans suunniteltu (pikku) trial kisan pitämistä. Ajankohta voisi olla kesällä joskus. Paikkana Matikaisen lomaparatiisi.

Tähän hommaan tarvitaan vaan jostakin toimitsijoita (lisenssin omaavia). Onko muuten offroadiin oma toimitsijalisenssi vai voiko toimitsijoita pyytää paikallisesta moottorikerhosta, joka jokkista pääasiassa harrastaa? Toimitsijamäärähän rippuu kuitenkin paljolti siitä, että onko kilpailu seurojenvälinen vai kansallinen.

Suomen cuppi kuulostaa ihan mielenkiintoiselle.


Viimevuonna palaverissa puhuttiin ja osittain jo käytettiinkin järjestelmää, jiossa kaikissa kisoissa olisi samat päätoimihenkilöt ja kisapaikalla olis ns auttavat käet, jottei päätoimihenkilöiden tarvi ajaa jokaisen palaverin takia esim 100 tai 600 kilometriä. näin lisenssipulmastakin päästään. tarkoitus olis kysellä päätoimihenkilöitä valmiiks ens kaudelle, mutta siihenkin asiaan helppaa, jos tiedetään noi päivämäärät hyvissä ajoin. ESIM Siis todellakin esim ja saa siis huutaa heppi jos homma käy ens vuuelle
Kilapilujohtaja Reima tai puumiska tai saija tai...
turvallisuus mä voin tehä paperit mutta mulla ei oo lisenssiä...?
katastus Hannu....
näin esimerkiksi

Lisäkisi offipowerin linkussa matkaa kisapaikoille riittävästi sammutinkalustoo ja ensihoitopakki (b-pakki) tarvittessa. ja palohaalareita yms...
eli näin me voimma auttaa.

Tehdään yhessä ja helposti... ja vaikka päätoimihenkilöt olis kaikissa kisoissa samat niin silti ne todellakin tekevät kädet ja osaajat omilta paikkakunnilta tarvitaan mukaan...
Nyt häivyn pariks päiväks netin ulkopuolelle, mutt jos et ymmärrä mun pointtii ja haluut jutella niin soita 0400975496

kivinen 05.10.2013 15:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RJCOBRA (Viesti 1051159)
En nyt ihan tajua tota "kääntymiskilpailua" sanaa, koska kuitenkin rarat on pyritty tekemään siten että portista on mahdollista ajaa ilman tiukkoja käännöksiä "kääntymiskilpailua" jos vain haluaa hakea sen ajolinjan mikä ei ole suora linja ykköselta kakkoselle ja kolmoselle, portit on ollu tarkoitus rakentaa että pitemmän lenkin kautta on mahdollisuus hakea löysempää mutkaa kuin suora linja. No pakko sanoa että maasto-olosuhteen tekee joskus tuon että tiukkojakin kurveja tulee. Heitettiinhän Ennen viime kisaa että aamulla kymmenen ohjaajakokouksessa annetaan joka ryhmälle omat värikepit ja kuskit saa itse laittaa portit paikalle. ensin lähtis HS ja sit S ja sit PM ja lopuksi P olisitte itse aamulla saaneet sitten tehdä portit valmiisiin keppeihin, kuinkahan paljon rarat olis ollu erilaisia.
Aamun ajatuksia.
Terv. Reima

En kommentoi Raisioin kisoja, en ole ollut edes paikalla. Joissain kisoissa auton kääntyvyys on vain ollut suoraan verrannollinen virhepiste määrään.

Esitin vain idean tuollaisesta olemassaolevien autojen keräilyerästä, jolla koitetaan saada pyydystettyä uusia ja vanhoja kilpailijoita. Se tosiaan oli vain idea, ei edes ehkä hyvä sellainen?

Jare 05.10.2013 21:02

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 1051279)

Esitin vain idean tuollaisesta olemassaolevien autojen keräilyerästä, jolla koitetaan saada pyydystettyä uusia ja vanhoja kilpailijoita. Se tosiaan oli vain idea, ei edes ehkä hyvä sellainen?


Kyllä itelläkin joku tällainen ajatus poksahti mieleen Raisiossa, kun katseli HS kalustoa. Osahan selvästi kaipaisi haasteellisempaa ajoa, mutta nykyinen modiluokka on säännöiltään vaan "tiukka", kun katselee millaista autokalustoa harrastelijoilla on. MUTTA tuleeko niitä "Harraste+" autoja kuitenkaan, vaikka tällaisen luokan perustaisi???? Ja kuinka äkkiä kyseisen luokan radat "karkaa"? Ideoita? Kommentteja?

offroadjouni 05.10.2013 21:54

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jare (Viesti 1051456)
Kyllä itelläkin joku tällainen ajatus poksahti mieleen Raisiossa, kun katseli HS kalustoa. Osahan selvästi kaipaisi haasteellisempaa ajoa, mutta nykyinen modiluokka on säännöiltään vaan "tiukka", kun katselee millaista autokalustoa harrastelijoilla on. MUTTA tuleeko niitä "Harraste+" autoja kuitenkaan, vaikka tällaisen luokan perustaisi???? Ja kuinka äkkiä kyseisen luokan radat "karkaa"? Ideoita? Kommentteja?

Minä olisin mieluusti vaikeampia pätkiä ajanut, ja tulen kyllä HS+:aa ajamaan jos sellainen syntyy. Vaikka kyllähän noita virhepisteitä tuli kerättyä helpoillakin radoilla, joten harjoittelun ja koukuttumisen voi hoitaa nykyisessäkin HS:ssä.

Rytari 05.10.2013 23:03

Mutta mitä jos niitä nykyisiä hs/stanu ratoja helpottais sen verran että ne olis ajettavissa jopa sillä valkoisella suzukilla :) ja edelleen kuskimies sais palkinnoksi sen hameen sieltä, helpottaisko se määrän kasvuun...?

sitte luotte sen hs+ jutun mihin ne keräilyerä unelmiensisuakselkuramatowrangler autot ja muut puun alta kaivetut sitte pääsis ajan vähän nykyistä haastavampia, silti ajettavissa olevia jaksoja (modi?)

itse kun en ole ajanut enkä muuten rataa tehnyt niin tiedä että tuleeko siitä jonkun täällä ehdottamasta porttien yhdistelystä mitään, siis että niitä portteja yhdistelee siten että vaikea s= myös helppo M portti ja vaikeammat M portit = PM porttejakin... protojuttuja niistä ei varmaan?

HS luokassa ei mun mielestä kuuluis silti jakaa ollenkaan palkintoa... siis sen hameen lisäksi jos se kerran on välttämätön, tai jos jotain niin ekalle ja vikalle seuraavan kisan osallistumismaksun kuittaus palkinnoksi?

tämä oli nyt aika kärjistettyä mutta toivottavasti edes jotain ajatusta herättää.


Sivu luotu: 01:25 (GMT +2).