Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.10.2013, 22:11
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Jokohan tuo kypärävaatimus saatais tuleviin Trial-sääntöihin sanamuodoltaan samansisältöiseksi kuin Eurotrialin säännöissä (3.2.1 Helmets; passanger helmets must be worn in all groups and sections. The helmets must comply with the ISO Standard for vehicles use) eli siis viimeinen lause vapaasti suomennettuna. Kypärän tulee olla Iso Standardin mukainen ja ajoneuvokäyttöön tarkoitettu. FIA:n kaikissa nopeuslajeissa ja meillä AKK:n alaisissa kisoissa (myös offi-trialissa) vaaditaan FIA-hyväksytty "tuoreella hyväksynnällä vaarustettu" kypärä! joka ainakin Trialissa on hiukka turhaa kun nopeudet ovat hitaita ja paloturvallisuuskin kisoissa suht hyvällä mallilla jokaisella jaksolla
Kypärät
Ohjaajien on sekä kilpailuissa, että niiden harjoitusajois-
sa käytettävä normimerkinnällä varustettua kypärää.
Kypärän tulee olla tiiviisti päässä ja leukanauha hyvin
kiinni. Leukakupin käyttö on kielletty.
Kypärän tulee täyttää jokin seuraavista normeista
(merkintä kypärässä):

BSI BS 6658-85 type A/FR (punainen etiketti) (Englanti) voimassa kansainvälisesti vuoden 2013 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun.

Snell Foundation SA 2000 voimassa kansainvälisesti vuoden 2014 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun

Snell Foundation 2005 (USA) kansainvälisesti voimassa vuoden 2018 loppuun
Snell SA 2010 ja SAH 2010

FIA standard 8860-2010

FIA standard 8860-2004

SFI 31.1, SFI 31.1A , SFI 31.2A (USA) voimassa kansainvälisesti vuoden 2018 loppuun

Tossa olisi tämän hetkinen kypäräsääntö kopioituna sääntökirjasta.

Tokkopa tuosta hirveästi saadaan "viilattua" pois, mutta katsotaan miten käy...

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------

Viimeksi muokannut Mikki : 03.10.2013 22:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.10.2013, 23:29
TERO77 TERO77 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 08.09.11
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 245
Perusasetus

Okei
Kypärä asia tuntuu tärkeeltä.... hmmm. laitat koneeseen hieman hitekkiä ja sitten kaakkeja parikymmentä lisää.... tonni pari meni siinä... no ostampa mutka akselit 2-4 tonnia levällään... Tai sitten lähetään johonkin n 200 km päähän katsoon offia viikonlopuks matka juomineen n 4-500 loiroo... mut sit satanen kypärään Hmmm,,, sehän VAAN voi pelastaa sun hengen... EI PE...KELE! OLETTEEKS HULLUJA ei mulle eilenkään sattunu mitään...
Sama asia näissä rata sm luokkien äijillä, kalustossa 100-150 tonnia, mutta sammuttimen tarkastuksesta 9 euroo... se on liikaa EI HELVETTI EI MAKSETA!!!

Joten Täten ilmoitan
Ensi kaudella tarkastan Kilpakaluston sammuttimet kisapaikalla niin halutessanne. ilmaiseksi jos haluatte ja jos koette piston niin saa nimettömänä laittaa haluamansa summan offipower ry:n linkussa olevaan lippaaseen.
Toiseksi.
Ostan ensikaudeksi 2 tai 4 kypärää, jotka voi minulta varata ennen kisaa ja tulla pienellä korvauksella mukaan kisaan ja päättää sitten ostaako oman kypärän. Jotta tästä asiasta päästään eteenpäin.

Sillä osa on nähnyt livenä, osa kuvina, ja osa kuullut esim rj kobran huiman pyörityksen em trialissa tänä vuonna, tumpin kaadon ruottissa, pöyrynj hurja kaato itaaliassa... yms yms
Panee vaan miettiin että eikö kypärä olisi kumminkin AIKASTA hyvä juttu, sillä kerran kun osuu, siis ihan vähänkin, eikä tarkoituksella(omakohtainen kokemus, pysyvä aivovamma)niin se on sitten ohi... niin mikä... muisti(on erikoinen tunne kun ei tunne edes perhettään), näkö, puhekyky, kävely, tunto jaloissa, käsissä, liike raajoissa... yms. Ei tällä säännöllä ainakaan ketään kiusata yritetä!!!
Joten kaikki halukkaat ens kaudella ottakaa yhteys ja kertokaa montako kypärää tarviitte niin lainaan ne teille pienellä kulukorvauksella.
Kiitos ja anteeks tilitykseni
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.10.2013, 12:40
myllis myllis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Kyrsälä
Viestit: 1.059
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Kypärät
Ohjaajien on sekä kilpailuissa, että niiden harjoitusajois-
sa käytettävä normimerkinnällä varustettua kypärää.
Kypärän tulee olla tiiviisti päässä ja leukanauha hyvin
kiinni. Leukakupin käyttö on kielletty.
Kypärän tulee täyttää jokin seuraavista normeista
(merkintä kypärässä):

BSI BS 6658-85 type A/FR (punainen etiketti) (Englanti) voimassa kansainvälisesti vuoden 2013 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun.

Snell Foundation SA 2000 voimassa kansainvälisesti vuoden 2014 loppuun ja kansallisesti vuoden 2018 loppuun

Snell Foundation 2005 (USA) kansainvälisesti voimassa vuoden 2018 loppuun
Snell SA 2010 ja SAH 2010

FIA standard 8860-2010

FIA standard 8860-2004

SFI 31.1, SFI 31.1A , SFI 31.2A (USA) voimassa kansainvälisesti vuoden 2018 loppuun

Tossa olisi tämän hetkinen kypäräsääntö kopioituna sääntökirjasta.

Tokkopa tuosta hirveästi saadaan "viilattua" pois, mutta katsotaan miten käy...
Siis eihän tuolla FIA ja ISO -kypärällä ole muuta eroa kuin, että FIA kypärä on paloturvallinen. Ja sehän siinä maksaa plus FIA:n leima. Kun trialissa ei muutenkaan vaadita paloturvallisia asusteita niin miksi ihmeessä sitä vaaditaan kypärältä. Tuohon voisi joku fiksu antaa vastauksen. Mun mielestä tuo on joskus jäänyt lapsus, jonka jo voisi korjata. Ainakin autosuunnistus luopui tuosta FIA -kypärästä. Ei kait se ole Off Roadin puolelta kun Mikan selkärangasta kiinni.
__________________
Jablonkaa, jablonkaa sitä äiti koittaa piilottaa sama se, löydän ne!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.10.2013, 18:05
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis Näytä viesti
Kun trialissa ei muutenkaan vaadita paloturvallisia asusteita niin miksi ihmeessä sitä vaaditaan kypärältä. Tuohon voisi joku fiksu antaa vastauksen. Mun mielestä tuo on joskus jäänyt lapsus, jonka jo voisi korjata. Ainakin autosuunnistus luopui tuosta FIA -kypärästä. Ei kait se ole Off Roadin puolelta kun Mikan selkärangasta kiinni.
Kyllä ne fiksut sen on ajatellu, mutta tällä hetkellä tuo sääntö on ja kun "keksitään" riittävän painavat kriteerit niin eiköhän se "erivapaus" saattaisi irrota. Hyvä pointti tuo muihin varusteisiin vetoaminen!

Ja jos selkärangasta on kyse, niin pakko tehdä jotai... Se meinaan löytyi keväällä kuvauksissa ja siinä ei ollut (silloin) vikaa, oli kuulemma lihas? revennyt (joka vieläkin vihoittelee)!

Kiitos jo etukäteen myllikselle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.10.2013, 18:21
Tojo4wd:n Avatar
Tojo4wd Tojo4wd ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 04.07.03
Sijainti: Pirkanmaa/AKAA, Finland.
Viestit: 2.193
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Hyvä pointti tuo muihin varusteisiin vetoaminen!


Ja tulos on todennäköisesti se että vaaditaan tulenkestävät kalsarit,ajopuku,hanskat ja kengät.
__________________
#################
Tää on ihan helpporeitti.
#################
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.10.2013, 18:37
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd Näytä viesti
Ja tulos on todennäköisesti se että vaaditaan tulenkestävät kalsarit,ajopuku,hanskat ja kengät.
Taitas paremminkin ajoittain riittää nuo tulenkestävät hihat....
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.10.2013, 19:26
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

Sehän on riskinä, että kohta vaaditaan ne tulenkestävät vaatteet, eli eikä olis parempi tyytyä nykyiseen kypärä vaatimukseen ja olla ihan hissukseen
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.10.2013, 19:26
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja myllis Näytä viesti
Kun trialissa ei muutenkaan vaadita paloturvallisia asusteita niin miksi ihmeessä sitä vaaditaan kypärältä.

Tuohon voisi joku fiksu antaa vastauksen. Mun mielestä tuo on joskus jäänyt lapsus, jonka jo voisi korjata. Ainakin autosuunnistus luopui tuosta FIA -kypärästä. Ei kait se ole Off Roadin puolelta kun Mikan selkärangasta kiinni.
Ei siinä Mikan selkäranka auta (ja on siis lääkäri todennut että löytyy ) jos AKK:n turva&tekniikkaryhmät ovat jääräpäisesti sitä mieltä ettei muita kypäriä voi/saa käyttää. Perustelu on aina ollut juurikin tuo paloturvallisuus = siis palamaton materiaali Trial-järjestäjien perusteluna tavan kypärän sallimiseen on ollut, että sammutuskalusto on lähes välittömästi paikalla, mutta päättäjille tämä ei ole riittänyt! Asiaa on yritetty vääntää rautalangasta epävirallisesti ja vähän virallisemminkin jo yli 10 vuotta tuloksetta

Tuohon ajopukuun, että kyllä siellä Trialsäännöissä (2.2.12 Ajopuku) kuitenkin jo nyt viitataan palamattomaan asusteeseen " Ajoasun on oltava yksiosainen, pitkähihainen ja -lahkeinen. Materiaali joko tulelta suojaava tai muutoin huonosti syttyvää. Vähintään nilkkapituiset sulamattomat/huonosti syttyvät ajojalkineet.

Ja kun viittaat autosuunnistukseen, niin eipä ole autosuunnistuksessa koskaan vaadittu kypärää ainakaan sinä aikana kun meikä on autourheilussa mukana ollut eli 60-luvun lopulta lähtien

Viimeksi muokannut Byrocrat : 04.10.2013 22:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
II HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 28.09 2013 KLO 11.00 RJCOBRA Tapahtumat 156 14.11.2013 12:14
Nordic trial 2013 Byrocrat Tapahtumat 117 13.06.2013 22:29
HARBOR CRUISERS OFF ROAD TRIAL 18.05 2013 KLO 11.00 RAISIO RJCOBRA Tapahtumat 125 28.05.2013 10:56
OFFROAD TRIAL KAUSI 2013 SUUNNITTELUA sirP Tapahtumat 126 17.05.2013 16:01
Trial kisoja Raisiossa 2013 sirP Tapahtumat 35 26.04.2013 21:09


Sivu luotu: 12:48 (GMT +2).