![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Kuuluuko tosiaan olla niin, että kun tuo pidempi hihna on rullineen merkeillä, niin lyhyemmän hihnan merkit ei osu kohdalleen? Ja tuo alimman rullan merkki jää tuohon hihnan taakse, mutta se on kohdallaan. https://www.dropbox.com/s/nurd4n6qvf...2011.28.18.jpg
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Jaa se alin rulla olikin väärin päin
![]() ![]()
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Vaihdoin alimman rullan oikein päin. Eipä se lyhyen ja pitkän hihnan merkkien paikkansapitävyyteen vaikuttanut, eli ne ei ole yhtä aikaa kohdallaan.
Sitten kun on tuo apuhihnan rulla ja se suojamuovi paikallaan ja merkki osoittaa siihen suojamuovin 0-kohtaa, niin missä pitää muiden merkkien olla? Tuntuu hämärästi siltä, että tein vituiks. Kone kyllä pyörii käsipelissä ja ottaa välillä vastaankin kunnolla, eli paineita on?
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kun se dampperipyörän merkki on muovikopan 0-kohdassa pitää kaikkien muittenkin merkkien olla kohallaan. Siinä jakohihnan kampuran pyörässä on muistaakseni kaks merkkiä. voi hämätä
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#5
|
||||
|
||||
![]()
No stana. Pitääpä sitten vielä tutkailla.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Siinä remmipyörien välipellissä on ajotusmerkki.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Se oli kohdallaan kyllä.
__________________
Tietä kulkein tien oot vanki, vapaa on vain umpihanki. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Pajeron laatikon häntäpään laakerista.
Terve vaan kaikille tasapuolisesti!
Kävin paheron alla pyörimässä ja rasvailemassa kardaaneita. Siinä samalla huomasin että takakardaanissa vaihteiston puolella on noin 5mm välys. Siinä aikani sitä vääntelin ja ainakaan ristikossa ei ole väljää vaan vika on todennäköisesti laatikon pyrstössä sijaitsevassa takimmaisessa laakerissa. Auto pitää tietyillä kierroksilla hieman resonointi ääntä, varmaan johtuu tästä tai sitten siitä että vaihteiston kannatin kumi on vaihtokunnossa ja loota pääsee täristämään runkoa. Kysymys kuuluukin että kun auto ei mitään isompiä ääniä pidä ja paljon tuolla välykselläkin on kilometrejä menty niin pysyykö tuommoinen välys yleensä samanlaisena ja vaan on siellä eikä niinkään haittaa mitään, vai voiko se särkyä täysin ja hajottaa kaiken ympäriltään vai kuluuko se ajanmittaan lisää? Aika paljon mitä oon näistä lukenu ja puhunut muiden kanssa kenellä samanlaisia vehkeitä on niin tuntuu että vähän kaikissa vanhemmissa vehkeissä kyseistä kuluumaa löytyy. Ei viitsisi turhaan tuommoista ruveta ruuvailemaan jos ei hirveästi ole tavallisessa ajossa merkitystä kun rahaa menee koko ajan muutenkin joka suuntaan. Siksi kysynkin kokeneemmilta pajeromiehiltä mielipidettä asiasta. Auto on kevyessä käytössä ja sillä ei vedetä mitään, käytännössä mennään kauppaan ja takas, syksyllä jahtiajot hoidetaan mutta siinä se. Eli auto on 2.8td vuosimallia 2000 ja ajettu noin 250 tkm. Kiitos vastauksista jo etukäteen! |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Jakiksessa kun on tarpeeks öljyä niin ei se juurikaan kulu. Sen voitelu tapahtuu täysin roiskevoitelulla joten riittävä öljymäärä on aika tärkeä. Jos ei vuoda niin kovaa ajoa vaan
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pajerot -92-> | KarvaTurpa | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 01.07.2009 08:50 |
Psychobillyn ystävät tänne | T.T.T | Chit-Chat | 35 | 25.11.2007 02:02 |
Mitä painaan teijän pajerot? | offipete | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 22.09.2006 07:01 |
Tänne kuvia! | Linkit | 1 | 25.10.2004 18:21 |