Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.08.2013, 09:41
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Mutta tämä ei liity juurikaan topiikin aloittajan tarpeisiin: Joka oli muistaakseni se, että pitää etuvetoisen ranskattaren pyllyyn saada vaki/oma kärry; jolla kuskataan mönkijää....
Tai kuskataan autoa Mönkkäriä varten on jarruton kärry missä se tulee hienosti. Mönkkäreitä ja autoa varten taas pitäisi olla vähän isompi kärry. Mutta jos auto siihen tulee niin Patongin 1700kg vetokyky taitaa loppua aika nopeasti kesken. Eikä muuten tuo Patonki ole kovin kehuttava vetolaite. Vaikka kuin pitäisi olla 110hv turbodiesel niin ei se vaan jaksa. Vanha 90hv Pajerokin veti paljon paremmin isompaa kärryä.

Tuossa muuten kävin paria kärryä katsomassa. Harvassa on muuten 2m leveät kärryt. Kyllä melko moni on 180-185cm leveä, mikä tuli itselle vähän yllätyksenä. Mutta jos kärry nyt otetaan lavetti mallisena niin siinä pitäs kyllä lähteä 2m leveydestä. Tuossa myös eräs tuttu sanoi että 4m pitkä kärry riittää kyllä melkein kaikkeen, mutta välillä tulee ongelmaksi ettei takalaitaa saa kiinni tasapainoituksen takia. Ratkaisu asiaan olisi 4,5m pitkä kärry. Mitä taas ei lavetti mallisina näytä olevan missään. 4m hypätään suoraan 5m kärryyn. Nooh. Onneksi tuon kanssa ei ole vielä mikään kiire. Voi rauhassa käydä katseleen eri kärryjä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.08.2013, 09:58
Tuomo Tuomo ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.04.08
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 788
Perusasetus

Se 4m kärry ainakin laitojen kanssa on lyhyt jos autoja meinaa, esim. 124-koppanen farkkumese ei meinannut mahtua mitenkään fiksusti kyytiin kun oli sellanen kärry missä on "kiinteät" etu ja takalaidat. 5m on jo hyvä, 6 metriseen menee kaikki.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.08.2013, 15:19
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Tai kuskataan autoa Mönkkäriä varten on jarruton kärry missä se tulee hienosti. Mönkkäreitä ja autoa varten taas pitäisi olla vähän isompi kärry. Mutta jos auto siihen tulee niin Patongin 1700kg vetokyky taitaa loppua aika nopeasti kesken. Eikä muuten tuo Patonki ole kovin kehuttava vetolaite. Vaikka kuin pitäisi olla 110hv turbodiesel niin ei se vaan jaksa. Vanha 90hv Pajerokin veti paljon paremmin isompaa kärryä.

Tuossa muuten kävin paria kärryä katsomassa. Harvassa on muuten 2m leveät kärryt. Kyllä melko moni on 180-185cm leveä, mikä tuli itselle vähän yllätyksenä. Mutta jos kärry nyt otetaan lavetti mallisena niin siinä pitäs kyllä lähteä 2m leveydestä. Tuossa myös eräs tuttu sanoi että 4m pitkä kärry riittää kyllä melkein kaikkeen, mutta välillä tulee ongelmaksi ettei takalaitaa saa kiinni tasapainoituksen takia. Ratkaisu asiaan olisi 4,5m pitkä kärry. Mitä taas ei lavetti mallisina näytä olevan missään. 4m hypätään suoraan 5m kärryyn. Nooh. Onneksi tuon kanssa ei ole vielä mikään kiire. Voi rauhassa käydä katseleen eri kärryjä.
No ne on työhevoset ja herraskiesin vetäjät erikseen. En tosin tiiä kumpaan ryhmään nuo pajeron kaakit kuuluu ,aika nälkämaan kaakkeja nekin ja mikään ei tässä kohtaa korvaa iskutilavuutta ,mutta asiaan...

Eli mikä vaatii tuon 2 metrin leveyden? Melkein joka vehje menee tuohon 1.8 metriin samoin kuin kaksi eurolavaa rinnakkain. Mites styroksipaalit? Minkäs kokoisia ne on?

Jos puljaisi halkosäkkien ym.heinähommien kanssa niin sitten tuo 2 metriä alkaisi olla tarpeen.

Tosin ei siitä isommasta lavasta varmaan haittaakaan ole oikein missään tilanteessa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.08.2013, 16:26
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.490
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eli mikä vaatii tuon 2 metrin leveyden? Melkein joka vehje menee tuohon 1.8 metriin samoin kuin kaksi eurolavaa rinnakkain.
En tiedä mitä Nerd-O on vetämässä, mutta lähes kaikki maasturit vaativat 2-metrisen lavan. Ja harva "isopyöräinen" mahtuu siihenkään - siitä syystä itsellänikin on 220 leveä.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.08.2013, 16:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
En tiedä mitä Nerd-O on vetämässä, mutta lähes kaikki maasturit vaativat 2-metrisen lavan. Ja harva "isopyöräinen" mahtuu siihenkään - siitä syystä itsellänikin on 220 leveä.
Ja varsinkin, jos on lavetti mallinen kärry; kuorma ei saa tulla ainakaan kärryä leveämmälle, siitä, että saako kuorma tulla lokasuojien leveydelle, en ole aivan varma, oli taannoin aiheesta juttua
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 14.08.2013, 17:02
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus



Veljellä on tuollainen 4x2 metrin 2700 kg eduard. Mielestäni juuri sopivan kokoinen yleiskäyttöön. Kyytiin sopii polttopuut, kappaletavarat, autot, jne.

(kärry saattaa tulla myöhemmin myyntiin, jos kiinnostaa)

Edit: Myyty

Viimeksi muokannut sisua45 : 08.09.2013 20:44
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.08.2013, 14:03
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Eli mikä vaatii tuon 2 metrin leveyden? Melkein joka vehje menee tuohon 1.8 metriin samoin kuin kaksi eurolavaa rinnakkain. Mites styroksipaalit? Minkäs kokoisia ne on?

Jos puljaisi halkosäkkien ym.heinähommien kanssa niin sitten tuo 2 metriä alkaisi olla tarpeen.

Tosin ei siitä isommasta lavasta varmaan haittaakaan ole oikein missään tilanteessa.
Jos otetaan normi traileri missä renkaat on siinä sivulla niin silloin tuo 185cm on ok leveys, mutta lavettina näyttäisi olevan 2m se leveys. Lavettina 2m levee kärry on kapeampi kuin 185cm levee kärry missä renkaat on siinä sivulla johtuen siitä kun ne renkaat on siinä sivulla. Ei siihen mitään sen kummempaa syytä ole

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
En tiedä mitä Nerd-O on vetämässä, mutta lähes kaikki maasturit vaativat 2-metrisen lavan. Ja harva "isopyöräinen" mahtuu siihenkään - siitä syystä itsellänikin on 220 leveä.
Sillä varmaan vedetään 80% jotain muuta kuin autoa. Loput 20% kun vedetään autoa niin siinä on varmaan joku perus henkilöauto kyydissä. Tuo vetokyky kun tuppaa vähän loppumaan Toisaalta ei sitä tiedä jos innostuisi maasturin ostamaan niin sitten olisi vetokykyä. Mutta tuskin siihen silti mitään maasturia laitetaan. Lavettimallina siitä varmaan voi ne laidat ottaa pois kuljetuksen ajaksi niin kyllä siihen leveempikin maasturi silloin menee.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.08.2013, 14:45
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.490
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Sillä varmaan vedetään 80% jotain muuta kuin autoa. Loput 20% kun vedetään autoa niin siinä on varmaan joku perus henkilöauto kyydissä. Tuo vetokyky kun tuppaa vähän loppumaan Toisaalta ei sitä tiedä jos innostuisi maasturin ostamaan niin sitten olisi vetokykyä. Mutta tuskin siihen silti mitään maasturia laitetaan. Lavettimallina siitä varmaan voi ne laidat ottaa pois kuljetuksen ajaksi niin kyllä siihen leveempikin maasturi silloin menee.
Laidat saa ehkä pois, mutta kuorma ei saa tulla lavan yli lain mukaan. Ei kukaan silti estä ylileveää kuormaa vetämästä - paitsi ehkä poliisi.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.08.2013, 19:22
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Ei tuosta poliisista paljon tarvi välittää. Ei ne tuolla nykyään mitään valvo. Ne on korvattu tolppapoliiseille ja niitä ei kiinnosta kuormat, kiinnitykset tai kuorman leveydet.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.08.2013, 21:04
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Ja kai siihen saa katastettua lisää leveyttä jos tarvii...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.08.2013, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Kärryllä sakot voivat olla aika kirpaisevia; aika herkästi päiväsakkoja?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei tuosta poliisista paljon tarvi välittää. Ei ne tuolla nykyään mitään valvo. Ne on korvattu tolppapoliiseille ja niitä ei kiinnosta kuormat, kiinnitykset tai kuorman leveydet.
Itse olen saanut taannoin, -90 luvulla, sakot, vajaa 250 kg lautanippu oli jarruttomasssa kärryssä, siis lähyslista minun nimellä ja osoitteella, siis kokonaispaino reilusti alle 600 kg, mitä tulla mitsulla sai vetää:

Vaaksa liikaa takaylitystä, olikohan 228cm, lippu MITATTU oikean kokoiseksi, ja vetokoukussa nostetta alle 20 kg ja kaikki valot ja heijastimet OK!
Virkavalta siis ajoi siviili autolla, ja lähti seuraamaan; kun käännyin työpaikan pihaan, niin seurasin silmä tarkkana, ettei kusipää persekärpänen lähde ohittamaan, kun jalkakäytävien väli oli alle/noin 6m, ja sitten syyttyi siniset, ja ääniefekti! Toki tärkeä, että ettei kukaan juokse Oulun Teknologiakylässä "tappaja kuorman" alle, joka Jyrää pitkillä suorilla 40 km/h!

Tajusin tilanteen, ja en alkanut vittuilemaan tms.

Tuli sakkoa "niin paljon", että vaikka sain minimin tuosta negatiivisesta aisakuormasta, ja tuo vaaksan ylitys unohtui kaikkien ihmetellessä, niin sain päiväsäkkoja niin paljon, että saman olis saanut kapakoiden sulkeutuessa, räntäsateessa ja tuulessa ajaessa reipasta ylinopeutta keskustassa.
Vaikka nuo kytät soitti jollekkin esimiehelle, ja kertoi tilanteen, niin tuo "raamatun" minimi piti, olisi kuulemma pitänyt valittaa syyttäjälle.
Sakkolapussa luki että kuorma ja yhdistelmä oli kunnossa, ajanut varovaisesti hyvässä kelissä, ja huomioinut mun liikenteen.
Niin kirveli vaan niin per....sti tuo elämäni suurin sakko! Ja konstaapelitkin sen verran ihmetteli, että kirjoittivat uuden kupongin ilmoittamaani pienemmällä tulolla, toki kysyi; että kerroithan nuo tulot näin?

Soitin yhdelle tutulle, ja tuumasi että päiväsakko määrä on minimi, kannattaisi varmaan maksaa....
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 21.08.2013, 07:49
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

No jaa. Ajoin melkein 10v ilman mitään pikku e korttia ja kukaan koskaan mitään kysellyt. Nyt kun on kortti tuohonkin niin ei sitäkään olla kyselty. En edes muista milloin poliisi olisi viimeksi kysellyt korttia. Niin harvoin ne tuolla on pysäytellyt. Puhallusratsioissakaan ne ei kysele korttia. Joten jos tässä joku kaunispäivä joku sakko tulee niin sen kun suhteuttaa noihin vuosiin niin aika pieni summa.

Tietääkö kukaan mikä sakko seuraa kortin ylityksestä? Jos käyttää vetoautona kevyt kuormuria (vaikka Ducatoa) ja perässä on autotraileri auton kera, mutta C1E tai iso E kortti puuttuu niin minkälainen sakko tuollaisesta seuraa? Ainahan tuossa voi yrittää selitellä että luulin tätä peliä pakuksi ja onhan mulla tuo pikku e, mut oikein vittumainen poliisi kun tulee niin sehän kirjoittaa sakot tuosta. Piti muinoin ajaa samalla c1e kortti kun ajoin c-kortin, mutta eihän sitä saanut samalla ajaa. Piti vuosi olla c-kortti ennen tuota ja sitten tulikin tuo typerä lakimuutos voimaan minkä myötä 150€ maksava kortti onkin nykyään yli 2000€ maksava kortti. Mitään järkeä tuollaisen kortin ajamisessa jos ei ammatikseen aja.

Mietin jospa ostaisin itselleni kevyt kuormuria, mutta silloin ei saisi traileria vedellä. Edelleenkään sitä korttia ei ole koskaan kyselty jos yhdistelmä on vaan jotenkin laillisen näköinen. Mutta kerta se on ensimmäinen.. Tietäis vähän että onko sakko alle satasen vai mäjäytetäänkö siitä oikein kunnon sakko.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
maasturin hankintaa pete4x4 Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2012 17:31
Maasturin hankintaa Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 75 20.08.2012 13:49
Pajeron hankintaa.. Machist Tekniikka & Jutustelu 14 28.03.2012 17:59
Ajoalueen hankintaa Nerd-O Chit-Chat 3 20.12.2006 21:14
Iskareiden hankintaa jallu80 Tekniikka & Jutustelu 20 28.05.2006 12:02


Sivu luotu: 05:52 (GMT +2).