Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.08.2013, 23:06
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti

Tuo EDIC -siis sähköinen sammutin, toimii myös öljynpaineen vahtina; siis jos muutaman sekunnin paineet liian alhaiset, niin sammuttaa koneen.

Ja nyt sinulla ei siis toimi oikein, vaan kun väännät virran pois; niin edic jää surisemaan edestakaisin? JOS ei parane liittimien/johtojen/maadoitusten tarkistuksella/puhdistuksella ja edic:n moottorin sisäisten liukukontaktien tarkistuksella; niin menee vian hakeminen sähkötekniikan puolelle.... Siis joku kylmäjuotos hapettuma taikka kuivunut konkka tuolla ohjain ECU:ssa
p.s onko koelaudassa "EDIC" -kytkintä? toimiiko samoin kytkin molemmissa asennoisissa?
Onko varmaa tietoa? Meinaan mulla chevyssäkin aiheuttaa ongelmia tuo sähkönen sammuttaja.. Ainiin pitääpä mainita että siinä on 2H-moottori
Siinä väliin jää se sammuttaja runkkaamaan eestaas, ja vika katoaa kun tarttaa 3-12000krt uudestaan Öljynpaineita on aika vähän mutta tarpeeksi Jos jollakin tietoa mikä sen surraamisen aiheuttaa tai miten sen öljynpainevahdin saa ohitettua niin tack!

__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.08.2013, 00:06
Reetu:n Avatar
Reetu Reetu ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.02.05
Sijainti: Ruokolahti, Finland.
Viestit: 3.536
Perusasetus

Hojos auttoi kun rassas boksin liitokset, paisto epäilyttävät tinaukset siitä ja töräytti suojaspräyt.

En jaksanut tutkia missä kohtaa tökki, mutta noilla rauhoittui...
__________________
RUMARACING Esla T4
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.08.2013, 05:26
holtom holtom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.13
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 43
Perusasetus

Kiitos


Kiitti näistä vastauksista. Täytyy tutkia lisää näiden pohjalta. Pertassa ei tosiaan ole turboa ja tehostajasimpukka taitaa olla HJ:sta kun on etuakselin etupuolella syylärin vieressä. Täytyy tutkia kaikki letkuliitokset alkpaineen osalta ja aukoa rummut jotka siis joka nurkassa.

Sammutin moottorin kytkin suoraan akulta eli vivusta ohjaan auki ja kiinni kun ei virta-avaimesta pelannut. Mutta pitää sitäkin vielä tsekata. Siinä oli akselin päästä päässyt kuula karkuun ja oli jumissa mut kasasin ja putsasin sen niin alko pelaamaan. Öljynpaineet on ok, mutta onko edic se toinen paketti sammutin moottorin vieressä ja mitkä sen tehtävät on? Tästä voi löytyä syy savuuttamiseen jos oikein ymmärsin. Niin raitisilmaputsari on vaihdettu kartiomalliseen pestävään ja siinä ei ole nesteitä tms. jos ymmärsin oikein että alkuperäisessä olis.

Laitan kuvia konehuoneesta heti kun ehdin.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.08.2013, 05:44
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

No jos sitä moottoria ohjataan käsikäytöllä niin se menee varmaan sitten pakkosyötölle asti. Elikkös se edicci on sammutin,öljynpainevahti, ja pakkosyöttö käynnistyksen yhteydessä.

Minkä takia se putsari on vaihdettu? Jos se on joku tuninki putsari niin se ei kyllä pidä kuin oravaa isommat kappaleet pois koneesta.

Vaan mikä on se orkkis syy miksi se sammutin on korvattu napilla?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.08.2013, 07:54
holtom holtom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.13
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 43
Perusasetus

Kiitos Bj Andy näistä vastauksista.

Eli syy miksi laitoin erillisen katkaisijan sammutin moottorille on se että se ei pelannut virta-avaimesta ja piti vaihteella sammuttaa kone. Joten ajattelin että teen ohituksen ja ohjaan hytistä sammutinmoottorin toimintaa katkaisijalla (vipumalli). Toisinsanoen annan virtaa n. 2 sekuntia jolloin sammutin moottori aukaisee syötön. Kun sammutan niin toisin päin eli n. 2 sekuntia virtaa sammutinmoottorille ja se ehtii vetää varren siten että syöttöpumppu ei saa poltinainetta.

Taitaa olla kyllä nyt sitten aina pakkosyötöllä kun savuuttaa niin pirusti tai riippuu miten paljon auki menee nupikka vivun liikkuessa. Onko niin että jos se sammutin moottorin vipu joka avaa syötön menee ääriasentoon niin silloin ollaan tilassa käynnistys? Eli sen edicin pitäisi rajoittaa sen liikeratoja käynnistyksen, ajonaikana käynnissä olon ja sammutuksen aikana? Olikohan siinä kolme rajaa kun avasin kannen....noh pitää katsoa.
Pitää purkaa koko setti pois ja käydä lävitse.

Putsarin vaihdon syytä en tiedä kun oli paikoillaan kun ostin vehkeen. Olisko pönttö ruostunu puhki tai jotakin. Taitaa olla jokin tuninki putsari jossa pestävä kangas tai olen ainakin pessyt sen bensalla. Imee ihan ok ja en usko että kurret kuitenkaan lävitse menee eli ihan se on suht hyvässä kunnossa.

P.S jos ymmärtäis niin osaisi ajatella.. tulee mieleen sanonta jonka voi kohdistaa itseensä tekijänä ja työnantajana: "Kun tietämätön antaa taitamattomalle tarpeettoman työn, menee siinä turha työ hukkaan."
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.08.2013, 16:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Onko varmaa tietoa? Meinaan mulla chevyssäkin aiheuttaa ongelmia tuo sähkönen sammuttaja.. Ainiin pitääpä mainita että siinä on 2H-moottori
Siinä väliin jää se sammuttaja runkkaamaan eestaas, ja vika katoaa kun tarttaa 3-12000krt uudestaan Öljynpaineita on aika vähän mutta tarpeeksi Jos jollakin tietoa mikä sen surraamisen aiheuttaa tai miten sen öljynpainevahdin saa ohitettua niin tack!
Chevyssä voi olla kytketty miten vaan, samalla lailla kyllä myös toyotassa käsistään kätevän kodin sähkömiehen jäljiltä! (saa muuten sähköisen pakkosyötön tehtyä, siis esim. kaasu pohjassa vetää pakkosyötön päälle, ja mustaa tulee aika mukavasti)

Mutta se on varmaa tietoa, että BJ:ssä toimii sähköisenä sammuttimena, estona käyttää ilman öljynpaineita, ja sitten vielä pakkosyöttönä startatessa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.08.2013, 17:49
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Chevyssä voi olla kytketty miten vaan, samalla lailla kyllä myös toyotassa käsistään kätevän kodin sähkömiehen jäljiltä! (saa muuten sähköisen pakkosyötön tehtyä, siis esim. kaasu pohjassa vetää pakkosyötön päälle, ja mustaa tulee aika mukavasti)

Mutta se on varmaa tietoa, että BJ:ssä toimii sähköisenä sammuttimena, estona käyttää ilman öljynpaineita, ja sitten vielä pakkosyöttönä startatessa.
Ok... Ei kyllä mitään hajua kuinka nuo sähköt on ex omistaja vetäny tossa moottoriswapissa Ja värinä kaikissa johdoissa on vihreä ja 45887kpl apicoliittimiä ja sokerinpaloja
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.08.2013, 21:01
holtom holtom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.13
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 43
Perusasetus

No niin, nyt edic käytetty irti ja levällään. Toimintakaavion pohjalta tutkittu kaikki piuhat ja edicin rajat ja hammasrattaiden asennot.. Kaikki näyttäsi olevan ok. Sitten johdot aina releelle asti ( se peltikuorinen hanskalokeron kupeessa) ja johdot kunnossa. Purin releboksin irti ja aukaisin sen ja päällisin puolin ok. Ei hapetusta tai lämpiämisen merkkejä.

Mutta virta-avaimenkautta edic ei ala surraamaan. Syötin virtaa moottorille suoraan akulta ja johan surisee edestakasin. Edic siis kunnossa. Epäilys on että toi releboxi on ikääntyny ja ei kytke kuten sen pitäs toimia. Muutenhan se ei selviä kuin hommaamalla uuden. Mistä niitä saa? Onko kukaan hommannut?

Jarruihin ei tälle iltaa ehtiny perehtymään mut sekin tässä aikanaan.

Viimeksi muokannut holtom : 09.08.2013 07:43
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.08.2013, 12:37
holtom holtom ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.02.13
Sijainti: Suomussalmi
Viestit: 43
Perusasetus

Onko tietoa EDICistä ja sen releestä mistä saisi? uskon että vika releessä kun muutoin tuntuu pelaavan.

Jarru jarrukengät kardaanijarruun on hukassa. Ei mistään löydy paitsi amerikasta ja rahti maksaa miljoonan
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.08.2013, 13:45
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja holtom Näytä viesti
Onko tietoa EDICistä ja sen releestä mistä saisi? uskon että vika releessä kun muutoin tuntuu pelaavan.

Jarru jarrukengät kardaanijarruun on hukassa. Ei mistään löydy paitsi amerikasta ja rahti maksaa miljoonan
Siis eikö löydy Toyotalta? ainakin muutama vuosi sitten löytyi, tuli tosin jostain kauempaa, kun kesti monta päivää odottaa...

oletko purkanut kaikki viritykset pois, ja tarkistanut että tulee sähköä k.o releelle?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.08.2013, 13:48
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.616
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja holtom Näytä viesti
Ei mistään löydy paitsi amerikasta ja rahti maksaa miljoonan
Mistä oot kattonu/kysyny ja paljon rahti on?
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.08.2013, 14:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Onks motonet tsekattu ?

Ei kai nuo toyollakaan viittäkymppiä enempää maksa ?
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 13.08.2013 14:09
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-40 Rakentelua ja parantelua. Pieniä päivityksiä sokkalanmäki Maasturiprojektit 20 22.11.2009 13:46
öljyvuoto bj:ssä HannuN Tekniikka & Jutustelu 5 10.05.2006 22:37
Lumiauravarustus bj:ssä HannuN Tekniikka & Jutustelu 19 03.01.2006 23:41
Nelikko jumissa BJ:ssä Palde Tekniikka & Jutustelu 4 29.11.2005 17:28
bj;ssä liikalämpöjä kristian Tekniikka & Jutustelu 7 03.11.2005 10:36


Sivu luotu: 04:10 (GMT +2).