![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
![]() ![]() Siinä väliin jää se sammuttaja runkkaamaan eestaas, ja vika katoaa kun tarttaa 3-12000krt uudestaan ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Hojos auttoi kun rassas boksin liitokset, paisto epäilyttävät tinaukset siitä ja töräytti suojaspräyt.
En jaksanut tutkia missä kohtaa tökki, mutta noilla rauhoittui...
__________________
RUMARACING Esla T4 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Kiitos
Kiitti näistä vastauksista. Täytyy tutkia lisää näiden pohjalta. Pertassa ei tosiaan ole turboa ja tehostajasimpukka taitaa olla HJ:sta kun on etuakselin etupuolella syylärin vieressä. Täytyy tutkia kaikki letkuliitokset alkpaineen osalta ja aukoa rummut jotka siis joka nurkassa.
Sammutin moottorin kytkin suoraan akulta eli vivusta ohjaan auki ja kiinni kun ei virta-avaimesta pelannut. Mutta pitää sitäkin vielä tsekata. Siinä oli akselin päästä päässyt kuula karkuun ja oli jumissa mut kasasin ja putsasin sen niin alko pelaamaan. Öljynpaineet on ok, mutta onko edic se toinen paketti sammutin moottorin vieressä ja mitkä sen tehtävät on? Tästä voi löytyä syy savuuttamiseen jos oikein ymmärsin. Niin raitisilmaputsari on vaihdettu kartiomalliseen pestävään ja siinä ei ole nesteitä tms. jos ymmärsin oikein että alkuperäisessä olis. Laitan kuvia konehuoneesta heti kun ehdin. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
No jos sitä moottoria ohjataan käsikäytöllä niin se menee varmaan sitten pakkosyötölle asti. Elikkös se edicci on sammutin,öljynpainevahti, ja pakkosyöttö käynnistyksen yhteydessä.
Minkä takia se putsari on vaihdettu? Jos se on joku tuninki putsari niin se ei kyllä pidä kuin oravaa isommat kappaleet pois koneesta. Vaan mikä on se orkkis syy miksi se sammutin on korvattu napilla?
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitos Bj Andy näistä vastauksista.
Eli syy miksi laitoin erillisen katkaisijan sammutin moottorille on se että se ei pelannut virta-avaimesta ja piti vaihteella sammuttaa kone. Joten ajattelin että teen ohituksen ja ohjaan hytistä sammutinmoottorin toimintaa katkaisijalla (vipumalli). Toisinsanoen annan virtaa n. 2 sekuntia jolloin sammutin moottori aukaisee syötön. Kun sammutan niin toisin päin eli n. 2 sekuntia virtaa sammutinmoottorille ja se ehtii vetää varren siten että syöttöpumppu ei saa poltinainetta. Taitaa olla kyllä nyt sitten aina pakkosyötöllä kun savuuttaa niin pirusti tai riippuu miten paljon auki menee nupikka vivun liikkuessa. Onko niin että jos se sammutin moottorin vipu joka avaa syötön menee ääriasentoon niin silloin ollaan tilassa käynnistys? Eli sen edicin pitäisi rajoittaa sen liikeratoja käynnistyksen, ajonaikana käynnissä olon ja sammutuksen aikana? Olikohan siinä kolme rajaa kun avasin kannen....noh pitää katsoa. Pitää purkaa koko setti pois ja käydä lävitse. Putsarin vaihdon syytä en tiedä kun oli paikoillaan kun ostin vehkeen. Olisko pönttö ruostunu puhki tai jotakin. Taitaa olla jokin tuninki putsari jossa pestävä kangas tai olen ainakin pessyt sen bensalla. Imee ihan ok ja en usko että kurret kuitenkaan lävitse menee eli ihan se on suht hyvässä kunnossa. P.S jos ymmärtäis niin osaisi ajatella.. tulee mieleen sanonta jonka voi kohdistaa itseensä tekijänä ja työnantajana: "Kun tietämätön antaa taitamattomalle tarpeettoman työn, menee siinä turha työ hukkaan." |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Mutta se on varmaa tietoa, että BJ:ssä toimii sähköisenä sammuttimena, estona käyttää ilman öljynpaineita, ja sitten vielä pakkosyöttönä startatessa. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan. Toyota crown rs50 OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta) Plus muita romuja |
#8
|
|||
|
|||
![]()
No niin, nyt edic käytetty irti ja levällään. Toimintakaavion pohjalta tutkittu kaikki piuhat ja edicin rajat ja hammasrattaiden asennot.. Kaikki näyttäsi olevan ok. Sitten johdot aina releelle asti ( se peltikuorinen hanskalokeron kupeessa) ja johdot kunnossa. Purin releboksin irti ja aukaisin sen ja päällisin puolin ok. Ei hapetusta tai lämpiämisen merkkejä.
Mutta virta-avaimenkautta edic ei ala surraamaan. Syötin virtaa moottorille suoraan akulta ja johan surisee edestakasin. Edic siis kunnossa. Epäilys on että toi releboxi on ikääntyny ja ei kytke kuten sen pitäs toimia. Muutenhan se ei selviä kuin hommaamalla uuden. Mistä niitä saa? Onko kukaan hommannut? Jarruihin ei tälle iltaa ehtiny perehtymään mut sekin tässä aikanaan. Viimeksi muokannut holtom : 09.08.2013 07:43 |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Onko tietoa EDICistä ja sen releestä mistä saisi? uskon että vika releessä kun muutoin tuntuu pelaavan.
Jarru jarrukengät kardaanijarruun on hukassa. Ei mistään löydy paitsi amerikasta ja rahti maksaa miljoonan |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
oletko purkanut kaikki viritykset pois, ja tarkistanut että tulee sähköä k.o releelle? |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mistä oot kattonu/kysyny ja paljon rahti on?
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Onks motonet tsekattu ?
Ei kai nuo toyollakaan viittäkymppiä enempää maksa ?
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 13.08.2013 14:09 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
BJ-40 Rakentelua ja parantelua. Pieniä päivityksiä | sokkalanmäki | Maasturiprojektit | 20 | 22.11.2009 13:46 |
öljyvuoto bj:ssä | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 10.05.2006 22:37 |
Lumiauravarustus bj:ssä | HannuN | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 03.01.2006 23:41 |
Nelikko jumissa BJ:ssä | Palde | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 29.11.2005 17:28 |
bj;ssä liikalämpöjä | kristian | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 03.11.2005 10:36 |