![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Vittumitäpaskaa, taitaa syksyn suunnitelmat muuttua ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Isoveli-EU valvoo.
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Olihan siellä tämmöinenkin kohta.. siis joka toinen vuosi auton eliniän loppuun asti??
Lainaus:
|
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Prätkien katsastuksesta.
Eihän tuosta ole muut kuin rahallista haittaa motoristille jolla on pyörä kunnossa.
Saisivat kyllä muuttaa samalla tuon moottoripyörien katsastuskätännön samanlaiseksi kuin autoisssa. En voi käsittää miksi pitää maksaa liikenne vakuutusta talvellakin? Mitenkähän nuo prätkien vakuutukset menee muissa maissa? t. Ismo ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikös samantien pitäisi veneetkin viedä katsastukseen? Onhan moni niin huteralla purtilolla liikenteessä vesillä ettei mitään rajaa. Samoin traktorit, kuinka monen traktorissa on ohjausnivelet täysin tiukat, välyksettömät ja jarrut pysäyttää sen vanhan massikan edes tasaisella? Ruohonleikkureillekkin voisi jonkun määräaikaiskatsastuksen määrätä. Tiedä vaikka terä pääsisi löysälle ja lentäisi sitä pihalätäkössä olevaa sisiliskoa silmään
![]() HYVÄ SUOMI ! |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Traktorit ne olisi kyllä saatana syytä katsastaa! Semmoisia romuja tuolla liikenteessä näkee. Huippu oli kun oltiin pähkimässä landebaanalla aikanaan ohitusta, niin Massikka päätti oksentaa tien puoleisen etufillarinsa ja liki kaatui eteen. BTW. Montako kertaa olet nähnyt sisiliskon lätäkössä? Pois lukien että et ole sitä sinne itse rontannut... |
#8
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
mutta suomalian katsuri insinööri teettää helvetin moisen ylimääräisen homman kun ennen katsastusta pitää alle laittaa oikean kokoiset renkaat ja niitten varastointikaan ei ihan huoletonta ole ![]()
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Voihan tuo olla, ettei maaseudulla olisi monessakaan traktorissa enää liikennevakuutusta moisen jälkeen.
Vai lähtisittekö itse ajelemaan jollain 60-luvun, pääosin talon töissä olevalla traktorilla ajamaan esim 30km päähän katsastamaan? Siinähän vasta riskitekijöitä olisikin ![]() Isäntiä vituttaisi kun ei saisi ajaa sitä puolen kilometrin matkaa hiekkatietä pellolleen ilman virkavallan kuumotteluita. .. Mopojen / kevareiden yms meluvalvonta kuuluu poliisille, ei sitä vuosikatsastuksella estetä. Ei itselläni ole ainakaan tapana lähteä moottoripyörällä kaupunkiin ajamaan pillurallia urku auki yöaikaan, kuten tuskin kovin monella muullakaan. Estääkö vuosikatsastus amisautojen pörinäpöntöt ja subbariarsenaalin? Entäs niiden käytön yöaikaan? |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Toi traktorien katsastus oliskin mielenkiintonen episodi, kun keväisin muutama 10tuhatta natikkaa yms. painelin pitkin maanteitä konttoreille kaupunkeihin. Ehkä hieman jopa liian hankalaa ja vaarallista ajattaa ne traktorit asemille. Lisäksi traktoreilla varsinkin vanhemmilla taidetaan pääosin ajella maantiellä silloin kun ne vaihtavat omistajaa.
Mopoloista, mönkijöistä ja motskareista olen kaikista samaa mieltä, että 2vuoden välein saisi leimanhakureissu olla jos kilvissä pidetään. Se onkin mielenkiintonen yhdenvertaisuus, että jarrullinen kärry täytyy hinata leimasedälle, mutta jarrutonta ei, saatika sitten näitä moottorikulkuneuvoja. Suomessa 2011 onnettomuuksissa kuolleet / loukkaantuneet / rekisteröidyt menopelit: Mopo 10 / 1111 / 279 000 Moottoripyörä 28 / 626 / 237 000 Henkilöauto (kuljettaja) 126 / 2606 / 3milj. Oisko kyse kuitenkin pääosin tästä karusta taulukosta joka ei ainakaan motoristien puolella ole. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Meilla Australian Capital Territorissa luovuttiin yli 10 vuotta sitten kokonaispainoltaan alle 4500 kilon painoisten yksityiskaytossa olevien ajoneuvojen seka moottoripyorien ja peravaunujen vuosikatsastuksesta, koska vuosikatsastuksella ei todettu olevan liikenneturvallisuutta parantavaa vaikutusta. Meilla on vuosikatsastus alle 4.5 tonnin ajoneuvoille, jotka ovat ammattiliikenteessa, kuten esim. taksit seka yli 4.5 tonnin ajoneuvoille. Lisaksi ajoneuvo on katsastettava omistajan vaihdoksen yhteydessa, jos ajoneuvo on vanhempi kuin 6 vuotta. Kun vuosikatsastukset loppuivat, monet ajattelivat, etta nyt se vapaus koitti. Uuden kaytannon myota katsastusmeihet lahetettiin kaduille ja liikenteeseen, joten katsastus voi tulla milloin vain ja auto on pidettava aina ja jatkuvasti saannosten edellyttamassa kunnossa. |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Meni ot:ksi mutta wtf...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tyypillinen suppeakatseinen suomalainen, joka on tottunut liikkumaan ja toimimaan byrokraattien ja muiden pilkun viilaajien oikkujen mukaan, ei kykene nakemaan, etta asiat voisi olla toisinkin. Tama on moneen kertaan nahty, kuultu ja koettu asia. Meilla Suomessa tehdaan nain... Sita saa kuulla monen taalla kavijoiden suusta, kun ei kyeta eika haluta nahda eika kuulla, etta asiat voisi olla toisinkin. Tukoon nyt sanottua tamakin. |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Aivan sama, milta se kuulostaa, mutta ammattimies kylla nakee ja kuulee muutamassa minuutissa, kannattaako viettaa aikaa taman auton tarkistuksessa vai ottaako seuraavan potilaan. Yleisesti ottaen muutamia kukkahattutateja lukuunottamatta seka autoilijat, viranomaiset ja vakuutusyhtiot ovat olleet hyvin tyytyvaisia nykyiseen kaytantoon.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
En dissaa vuosikatsastusta mitenkään. Vaan juurikin päin vastoin. monet jotka eivät "harrasta" ajokkejansa tai tunne niihin mitään mielenkiintoa, vaan ne ovat heille välttämätön paha, laiminlyövät monesti niiden kunnon, ja tuntevat katsastuksen vain vittuiluna. Muutokset sitten erikseen... |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Okei, jossain maassa siis asia osataan hoitaa niinkuin se pitääkin - kuten siis esimerkiksi Australiassa
![]() Olen 100% samaa mieltä oziollin kanssa siitä, että tuo systeemi on ihan satavarmasti toimiva. On vain suomalaista byrokraattiseen toimintaan fakkiutunutta idioottimaisuutta, että katsastustoiminta menee niinkuin menee. Ihan yhtälailla päin persettä menee suomessa liikennevalvonta. Ne tolpat teiden varsilla on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun todellinen liikkuva valvonta on kutistettu jo lähes olemattomiin. Valvonta tien päällä ja odottamatta eteen tulevat tarkastukset, ratsiat yms. on ihan satavarmasti tehokkaampi keino pitää liikennekuri hyvänä ja autot kondiksessa, kuin se että kerran vuodessa käyt jännittämässä leimalla ja sen jälkeen ei ole vuoteen (tai puoleentoista, kun sopivasti kikkailee katsastuspäivän kanssa) juuri mitään väliä mitä autolla tekee. Sama tolppien kanssa, tiedät tarkalleen missä ne on ja niissä hidastetaan, muut välit painetaan 15-20km/h yli rajoituksen, mutta puhalluksia ja todellista valvontaa et näe oikein ikinä. Sinä aikana kun mulla on kortti ollut vuodesta '99, ajanut 20-40tkm vuodessa, olen joutunut puhallusratsiaan muistaakseni kolme tai neljä kertaa, rengasratsiaan kerran. Mitä vittua?
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Vuoden turhake. | Bruno | Chit-Chat | 26 | 10.12.2007 10:54 |
M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 |
Vuoden moottoriurheilija | h-a-r-z-a | Chit-Chat | 51 | 01.12.2005 21:47 |
K:Ensi vuoden säännöt? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.08.2004 18:57 |
Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta | bono | This And That | 13 | 14.03.2003 20:41 |