![]()  | 
	    | 
		
			
  | 
	|||||||
| Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. | 
![]()  | 
	
	
| 
		 | 
	Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä | 
| 
	 | 
| 
		 
			 
			#1  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Posted via Mobile Device 
  | 
| 
		 
			 
			#2  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			joo en tajuu mikä idea on ajaa pitkät päällä keskellä päivää?? 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	ja jotkut pyörät pitää niin järkyttävää meteliä et huh huh.  | 
| 
		 
			 
			#3  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 samaa ajattelin itsekin, kunnes viimevuonna vaihtokaupassa sain itselleni pyörän (Honda 1100 super blackbird) ja kyllähän muuten oli yllättävän paljon sivuteiltä eteen ajajia ![]() erottumisen takia moni ajaa pitkät päällä myin pyörän pois aika nopeesti kortin säilymisen parantamiseksi, miten noilla voi ajaa rajoitusten mukaan.. ![]() onhan tää harmi lainkuuliaisia harrastajia kohtaan!  | 
| 
		 
			 
			#4  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Näytti katsastus välin vaihtuvan joka toiselle vuodelle. Tiedä sitten onko hyvä asia tällä Suomen autokannalla. Allekirjoittanutkin joskus ajeli autolla, missä pakoputki kolahti runkoon montun kohdalla. Eiku se olikin katkennut tukivarsi mikä siellä kolisi...
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	RASOR  | 
| 
		 
			 
			#5  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Tuohan oli vain vähimmäisvaatimus, Suomen tyyliin ei sitä katsastuksen väliä ainakaan pidennetä.
		 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#6  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			kjäh kjäh. ja vielä kuukausittainen metelimittaus niille. ja jos möly ylittyy nii rekisteröimiskieltoon koko vehjas.. nimimerkillä viime yön valvonut ku taitaa kylän helvetin perkeleet herätä vasta klo 22.00
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	puukko 2  | 
| 
		 
			 
			#7  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Vittumitäpaskaa, taitaa syksyn suunnitelmat muuttua  
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	 
		 | 
| 
		 
			 
			#8  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Lainaus: 
	
 http://www.karjalainen.fi/uutiset/uu...ntui-kolarissa http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...-eteen/1223953 http://www.savonsanomat.fi/uutiset/k...-eteen/1078119 Tässä vain muutamia esimerkkejä.... ja läheltäpiti tilanteita varmasti sattuu päivittäin kun autoilijat eivät huomaa moottoripyörää... 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Ei mennyt kuin Strömsössä...  | 
| 
		 
			 
			#9  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Aivan perseestä tää nykyajan touhu. Eikös tämä Suomessa jo kaikissa asteissa kuopattu mutta nyt rahanahneet mulkvistit ajaa läpi tätä. Älytöntä rahastusta kuten koko katsastusjärjestelmä muutenkin. Tutkimuksilla 10 vuoden otannalla 3 tapauksessa onnettomuuksissa taisi olla tekninen vika osallisena kun puhutaan isoista moottoripyöristä. En katsasta vaikka tuliskin tämä, viekää kilvet ja kaikki, sitten se vasta kunnon outlaw meininkiä onkin PRKKL. 
		
		
		
		
		
		
		
		
			Pitkien pitäminen päällä MPllä on ihan jees koska pyörissä on niin surkeita valoja, nimerkillä pappa käänty suoraan eteen kun oli 60kmh vauhtia ja sit pamahti. Sen jälkeen laitoin xenoni valon pyörää mutta nyt se on taas pois kun ei meinaa ballastit ja releet mahtua mihinkään choppausten jälkeen. Tohon meluunkin voisi kommentoida että oma 1.9L V2 pitää aika pahaa ääntä vaikka olen jatkanut putkia ja huiluja puolisen metriä ja kokeillut varmaan 5 eri putkikombinaatiota mutta ei niitä vaan saa määräänsä hiljaisemmiksi. Viimeksi muokannut mikjus : 05.07.2013 09:55  | 
| 
		 
			 
			#10  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Pitkät valot saattaapi peittää vilkkujen näkyvyyden. Vastaan tuleva auto ei näe kuin auringon kirkkaudella loistavan ajovalon, eikä välttämättä huomaa jos motoristi on aikeissa kääntyä johonkin. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Esim. valkoinen kypärä näkyy paremmin liikenteessä, autoilijat ovat vieläpä varovaisia kun katsovat onko mp-poliisi.  
		 | 
| 
		 
			 
			#11  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
   sitte vielä ku pyöräki on valkonen tai sivulaukut ni avot. läpi menee kunnes on vierellä  
		 | 
| 
		 
			 
			#12  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 No, tuohan onkin oikein suuri ongelma; autoilija ei näe jossain valaistusolosuhteissa että moottoripyörä vilkuttaa.... ja meinaa kääntyä jonnekkin: siis autoilija joutuu odottamaan muutaman sekunnin ylimääräistä! Itsekkin olen muutaman kerran meinannut ajaa auton kanssa kolarin, ja naamanilmeistä päätellen autoilijat olettivat että tulen 40 km/h 80 tai 100km/h nopeusrajoituksella. -> ajan päivällä pitkät päällä ainakin 80 ja 100 rajoitukset (normaali H4-umpuo/poltin, xenonit on jo liikaa/provosointia) Ja ainakin minulla moottoripyörä on seisontavakuutuksessa talven.  | 
| 
		 
			 
			#13  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Omakohtaisia kokemuksia on tästä että autot tulee pikkuteiltä eteen joko sen takia ettei minua huomata tai pyörän mallin takia luullaan mopoksi ja nopeuteni arvioidaan puolet pienemmäksi. Sitten itse katsastuksesta. Ainakin minun tuntemat motoristit ovat aika viksua väkeä ja pyöriä pidetään kunnossa oman ja muiden turvallisuuden takia ihan vapaaehtoisesti. Enkä sano etteikö tämän takia koko maahan mahtuisi yhtään pyörää joka olisi huonossa kunnossa. Sitten taas tuntemani mopot ja kevarit on lähes poikkeuksetta melkoisia pommeja, ennemmin itse lisäisin niiden seurantaa. Jos katsastus saadaan viksusti toteutettua se ei olisi pyörälle monen minuutin juttu ja kuski saisi mielenrauhan että valtionkin mielestä ajokki on kunnossa. Enkä nyt ala kommentoimaan katsastuksen tasoa. Muutaman kympin lisäkustannushan tästä aina tulisi. 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Joop  | 
| 
		 
			 
			#14  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Kuinka monta meppiä tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu kattoon?
		 
		
		
		
		
		
		
			
		
		
		
		
		
	
	 | 
| 
		 
			 
			#15  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Täytyy kyllä sanoa että en ole pahoillani että osalle ryhmästä tulee ainakin ajoittain ylimääräistä pakoputki/änkkäri jumppaa! 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Tuossa naapurissa yksi suoraputki kyrpä kyllä osaa nillittää arkena naapuruston ruohonleikkaamisesta 0900, mutta jos itse tulee himaan jälkeen puolen yön, niin siltikin pitää tuossa suoralla vääntää pienellä vaihteella tuppi tappiin...  | 
| 
		 
			 
			#16  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			En kans tajuu mikä vitun järki eräillä on tunkee suorat pakoputket moottoripyörään,luulis pää halkeavan kun muutaman satakilsaa paahtaa menemään......jaa niin ei niillä niin pitkälle pääs kun ne keittää öljyt pihalle,veretään vaan korttelia ympäri läikä läikä läikä
		 
		
		
		
		
		
		
			
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/  | 
| 
		 
			 
			#17  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Ne vasta myöhemmin...  | 
| 
		 
			 
			#18  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Onhan tuo aika säälittävä selitys, että pyörät on hyvässä kunnossa kun on oma henki pelissä. (tarkottaako tuo toisella kädellä sitä, että autot on vielä paremmassa kun on oma ja muidenkin?) 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	En montaakaan pyörää tiedä joka on laillisessa kunnossa jos oikeen katsomaan ruvetaan. On tehoputkee yms. helevettiä jokasessa pyörässä. Nyt se sitten kaihertaa kun joudutaan kaikki kalliit laittomat acramoposobovivitz viritykset poistamaan kun tulee katsastus. Onhan se helevettos, että mun ja lapsieni henki on pelissä kun isot miehet ajaa 300 jollakin itse tuunaamalla keski-iän kriisissä hankkimalla jonkun muun käpälöimällä pyörällä. Ymmärrän sen, että on harrastajia jotka rakentaa, rassaa ja pitää pyöränsä kunnossa. Mutta väitän, että 80% pyöristä on talvet säilössä ja keväällä vaan otetaan taas tallista esiin, sen kummemmin rassaamatta. Eikä katsastuksen luulisi haittaavan niitä joiden pyörä tarinan mukaan on kunnossa? Eikös se ole muutaman kympin menetys ihan se ja sama? Jos se rahasta on kiinni niin ei sitten varmaan tuommosta huvittelulaitosta tarvi ostaakaan?  | 
| 
		 
			 
			#19  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Kyllä melkoista moottoripyörävihaa on tässä porukassa. 
		
		
		
		
		
		
			Itseänikin vituttaa kaiken maailman kevarit ja mopot, joissa on sellaisia pillejä että korvat särkyy. Ja ompa niitä enskoissakin, muoviluodeista puhumattakaan. Ja ai kamala kun joissakin vanhemmissa pyörissä ei ole äänenvaimennusta ollenkaan, ihan tehtaalta asti! Ketä tahansa ottaa päähän jos niitä huudatetaan lähistöllä silloin kun itse yrittää nukkua. Mutta ihan täysin päätöntä on väittää että ne vaarantavat turvallisuutta sen enempää kuin muutkaan, vitutukseen ei ole vielä kukaan todistettavasti kuollut. Kyllä se on ajajan käytös, mikä sen häiriön tekee, turha pistää moottoripyörän syyksi. Ja mitä tuohon katsastuspakkoon tulee, niin siinä ei ole oikeudenmukaisuuden hajuakaan nykysäädösten mukaan. Pyöriin kun et saa vaihtaa esim. pakoputkea edes hiljaisempaan tarvikeputkeen ilman muutoskatsastusta. Entäs autot? Monenko teistä autossa on kaikki alkuperäiset vaimentimet paikoillaan, ja sanotaanko siitä katsastuksessa? Tarvitseeko sitä muutoskatsastaa? Vai riittääkö, että siellä on edes jotain äänenvaimentimen tapaista että se hyväksytään ilman muita mutinoita? Ja itse en tunne yhtäkään motoristia, joka ei pitäisi pyöräänsä ihan aikuisten oikeasti viimeisen päälle kunnossa. Kyllä Hesellä oli pointti tuossa kommentissaan. Mopo- ja kevarijunnut ovat asia erikseen, pyörien kunnon lisäksi tarvitsisivat asennekasvatusta rankalla kädellä... 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke  | 
| 
		 
			 
			#20  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
 Sen sijaan joka ikinen teinipelle jolla on joku moposkootteri tai mikälie pikkumopo jossa on joku saatanan mehupilli mistä lähtee yliviritetyn moottorisahan ääni, ja niillä pyöritään ympyrää ja ilmeisesti aivan kiusallaan pidetään naapurustoa hereillä vituttaa niin, että tekisi mieli käydä kaatamassa jokaisen mopoon öljytilaan jotain lientä että leipoo kone kiinni. Pelkästään viime kesänä soitin viisi kertaa kytille kun 5-10 teinimopoilijan porukka tuossa parvekeen alla ajaa tietä edestakaisin, torvet soi jos ollaan paikallaan niin kauhea kahvan kääntö koko ajan päällä. En sentään ihan mennyt niin pitkälle kuin yksi naapurin ukko, joka paineli pesismaila kourassa niitä vähän kouluttamaan.. mieli on kyllä tehnyt. Lainaus: 
	
 Ja itse en tunne yhtäkään motoristia, joka ei pitäisi pyöräänsä ihan aikuisten oikeasti viimeisen päälle kunnossa. Kyllä Hesellä oli pointti tuossa kommentissaan. Mopo- ja kevarijunnut ovat asia erikseen, pyörien kunnon lisäksi tarvitsisivat asennekasvatusta rankalla kädellä...[/QUOTE] 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.  | 
| 
		 
			 
			#21  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Jaa jaa, mielenkiintoista huomata kuinka monella on jotain pieniä tai suurempia herneitä nenussa motoristeja kohtaan...pahaa ääntä pitävät ja saattanevat olla laittomassa kunnossakin, eli vähintään eukko ja mukulat kuolee kun joku motskarilla ajaa... 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Niinpä niin. Kuinkas monella on offiauto moitteettomassa kunnossa AINA kun se kadulla liikkuu? Ei liian suuria renkaita, epämääräisiä korotuksia, katkenneita pakoputkia tai sillä viimeviikonlopun safarilla siipeensä ottaneita ohjauksen osia joita pikkusen vinssillä oiottiin sunnuntai-iltana. Eipä sillä, rakennettu pyörä löytyy itseltäkin ja vielä suorilla putkilla ![]() Äänet on pahat ja varmasti ahdistaa jotakuta mut kelpas konttorilla kun muutoksessa aikanaan käytin. Sikäli perseestä tuo ajatus katsastuksesta aina saa pelätä miten suhtaudutaan jo rakennettuihin pyöriin. Ainakin itsestä tuntuu vaan turhalta rahan lypsämiseltä.  | 
| 
		 
			 
			#22  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Moottoripyörien ja mopojen äänitasojen valvonta kaipaa kyllä ihan oikeasti lisää huomiota. Kovimmat melut lähtee kyllä lähes yksinomaan kaksipyöräisistä.  Vakio-2-pyöräiset on ääniltään ok, mutta ne vakiosta muutetut...  
		
		
		
		
		
		
			![]() ![]() Miksi teho/paino-suhteeltaan muutenkin hyvään moottoriajoneuvoon pitää vaihtaa lisää ääntä tuottava pakoputki? 
				__________________ 
		
		
		
		
		
	
	Jukka  | 
| 
		 
			 
			#23  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
||||
		
		
  | 
||||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			Joo loppuu tuo pyörien rakennus näköjään.. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Aika perseestä, itse tykkään kyllä pyörien äänistä. En pienten kyllä niinkään. Mutta toisaalta, jos katsastus pysyisi asiallisena ja katsoisivat vain asiat jotka ovat vaaraksi hengelle niin saattaisi vaikka toimia.. Jos rupeavat e koodeja etsimään maskeista ja putkista ymym.. Menee homma kyllä aika pelleilyksi..  | 
| 
		 
			 
			#24  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 
			
			sinällään katsastusta vastaan mullakaan ei ole suuremmin mitään, muuta kuin rahanmeno ja aikaa  tärvääntyy, mutta tahtoisin sen ulottuvan myös mopoihin. Ainakin tässä meidän kylällä tuntuu jokunen pikkusuzuki olevan sellaisilla putkilla ja vauhdista päätellen vähintään 80cc pytyllä varustettuna, että turha koittaakaan nukkua räkänokkien notkuessa kaupannurkilla. Aina ihmetyttää se koneen vonguttaminen, mopo kun on parkissa. Enempi itselle koituu harmaitahiuksia mopo+teini yhdistelmästä, kuin aikuinen+moottoripyörä combosta. 
		
		
		
		
		
		
		
		
	
	Ja nopeesti on tullut havaittua se asennevamma usealla autoilijalla. Väittäisin että taajama-alueella 40 km/h rajoituksella kulkee kaksipyöräinen satavarmasti yhtälujaa, oli sitten mopo tai moottoripyörä. Eilen taas tällanen aivovammanen autoilija nakkas kolmiontakaa eteen. Katteli kyllä ensin oikealle ja vasemmalle, sitten taas oikealle ja 10 metriä ennen kuin olin risteyksessä kiilasi eteen, ja ihan tarkoituksella, nimittäin tuijotti kokoajan mua. Saatana että hapettaa. No rekiasterinhän saa ylös ja voipi käydä muistuttelemassa.  | 
| 
		 
			 
			#25  
			
			
			
			
			
		 
		
	 | 
|||
		
		
  | 
|||
| 
		
	
		
		
			
			 Lainaus: 
	
  | 
![]()  | 
	
	
		
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
		
  | 
			 
			Samanlaisia viestiketjuja
		 | 
	||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti | 
| Vuoden turhake. | Bruno | Chit-Chat | 26 | 10.12.2007 10:54 | 
| M: hj:n vakio alusta! mitsu L200 vakio alusta + | ALPO | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 9 | 07.02.2007 10:38 | 
| Vuoden moottoriurheilija | h-a-r-z-a | Chit-Chat | 51 | 01.12.2005 21:47 | 
| K:Ensi vuoden säännöt? | 4wdass | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 21.08.2004 18:57 | 
| Hands free pakolliseksi vuoden 2003 alusta | bono | This And That | 13 | 14.03.2003 20:41 |