|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
skodan/VW 2,0tdi vs 1,9tdiMoi! Eli käväisin eilen pikku koelenkillä Skoda farmarilla -08 110tkm lasissa, kun olis käyttiksen vaihto ajankohtainen. Onko 2,0tdi koneen normaalia käytöstä että kun koneen käydessä avaa oljyntäyttökorkin niin öljyt tulee naamalle? Eli roiskutaa ihan kiitettävästi niitä öljyjä korkista pihalle. Meillä on piha puolillaan nuita "bristish humor" autoja ja ei niistä yksikään ruiki mitää öljyjä vaikka korkin avaa koneen käydessä. Joskus takavuosina oli yks Toyota tollanen mutta siitä oli männänrenkaat menny! Oli onko VW osaajia jotka osais kertoa onko vika vai ominaisuus? //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 30.06.2013 18:25 Perustelu: otsikko vaihdettu asiaa hieman kuvaavammaksi |
#2
|
||||
|
||||
siinä ei taija olla sitä roiske levyä eli nokka akselin voitelu öljyt tulere naamalle jos avaa korkin mut on kyllä hyvä moottori
|
#3
|
||||
|
||||
2.0TDI hyvä moottori? Mistä lähtien?
1.9tdi oli hyvä kone, kaksilitrainen melkoinen susi...
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#4
|
|||
|
|||
X2
|
#5
|
||||
|
||||
eli mitä "melkoinen susi" pitää sisällään?
Mitähän uudempaa autoa (2000=>) "uskaltaa" enään ostaa?
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#6
|
||||
|
||||
olen ollu merkki korjaamossa aika monta vuotta helevetin hyväkone puoli miljoonaa kärsii rullata heleposti ja sillonki menee vaan
turbo rikki. sitte näissä lastutetuissa menee suuttimia yli luukutuksentakia sama on rs tehoversiossa |
#7
|
|||
|
|||
Mersukonsti, korkki auki mutta jättää paikalleen reiän päälle, jos ei pysy paikallaan niin huohotus on vika.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#8
|
|||
|
|||
Voihan rähmä.
Ei se mitään huohotusta ole sitä vain ei ole "roiskelevyä" siinä öljykorkin alla ja arvaahan sen mitä sieltä moottorin käydessä lentää. Taitaa olla parempi pysyä kaukana VW,stä jos ei tuota tiedä. |
#9
|
||||
|
||||
Suuttimet, öljypumppu, jakoketju, kampiakseli/kiertokanget, vauhtipyörä, ahdin sun muita pikkuvikoja. Eräänkin tällaisen moottorin omistavan auton omistajan taistelua sivusta seuranneena en kyllä itselle ostaisi, mutta totta kai jokainen tekee omat päätöksensä. Tästäkin koneesta on montaa eri versiota, mutta tuo 05-07 lienee pahalaatuisin.
Öljyä lentää korkin aukosta jos loiskelevyä ei ole, tämä nyt on selvää, mutta jos korkki aukaistaan ilman poisottamista ja se lentää omia aikojaan pois, niin kone huohottaa öljypohjaan päin (ohivuotoa).
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#10
|
|||
|
|||
Lainaus:
Montaako puolimiljoonaa ajettua olet huoltanu ? Pikaisella haulla Nettiautosta löytyi 3 volkkaria ja yksi audi jolla ajettu yli 400tkm kyseisellä 2.0 tdi koneella. En ole pahemmin kuullu että joku olis kehunu volkkarin uudemman sukupolven koneita. Mutta kaippa niilläkin ajelee kun tekee riittävästi vierailuja merkkikorjaamoon Viimeksi muokannut HV : 22.06.2013 12:29 |
#11
|
|||
|
|||
Lainaus:
x3 |
#12
|
||||
|
||||
Lainaus:
//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#13
|
||||
|
||||
Eikös ko värkissä ole hihna eikä ketjua...ainaskin huolto-ohjelmassa oli ko merkintä että vaihdettu justiinsa (100km sitten) vesipumpun kera!
//Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" |
#14
|
|||
|
|||
Toi jakoketju ongelma on tsi koneissa
|
#15
|
||||
|
||||
Sori, tarkoitin siis koneen sisällä olevaa ketjua (joka pyörittää öljypumppua). Joissain konetyypeissä tämä on ketjulla, toisissa rattailla. Jakopäästä en tiedä onko ketjulla vai hihnalla.
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#16
|
||||
|
||||
Perään vielä DSG vaihteisto niin kuuleman mukaan korjaamon miehet tulevat tutuiksi
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla. LaMaas ry www.lamaas.fi www.lamaas.1g.fi https://www.facebook.com/LaMaasRy |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Yrittäisitte vähän fokusoida tuota tietoa...melko karskia yleistämistä ja liioittelua. Ensinnäkin suuttimet ovat 90% tapauksissa "samat" kuin 1,9TDI ssä .....vain 170hv siemenssin suuttimissa ollut systemaattista vikaa (menee takuseen automaattisesti edelleen). Öljypumpussa ei ole mitään vikaa, mutta sen käyttövoiman antavassa ketjussa/tapissa on ollut vikoja. Tappivälitteiseen/hammasratasvälitteiseen saa uuden paremman karkaistun tapin marmorilta 9€, vaihtotyö toki jotain maksaa. Kampiakseli/kiertokankivioista kuulen ekakertaa, vaikka olen VAG:tä harrastanut jo 4v ja luen säännöllisesti alan foorumeita. Alakerta kestää n. 300hv/500NM ilman ongelmia. Vauhtipyörä on kaksoismassa, mikä on periaatteessa kuluva kuten kytkinkin. Jonkun verran ollut vikaa tai nopeahkoa kulumista. Mutta paljon myös tiedossa tapauksia missä on menty ilman ongelmia yli 200.000km ja vielä "viritettynä". Turbot eivät ole kovin pitkäikäisiä varsinkaan softaviritettynä ja äärimilleen rääkättynä. Uusia taitaa saada n. 700€ hintaan.
__________________
Todistetusti kohtuuton käyttäjä ja ylikuormittaja... |
#18
|
|||
|
|||
Ja noiden turbojen "meneminen" taitaa olla suurimmaksi osaksi vaan karstoittumista ja sitä myöten siipien jumimista. Merkkiliike vaihtaa uuden turbon ja tee se itse-mies ruuttaa egr:n putken lähdöstä mr.muscle uuninpuhdistus vaahdon sisään ja antaa sen vaikuttaa ja sitten vaan kenkää koneelle.
|
#19
|
|||
|
|||
Niinpä ja tuollainen 110tkm ajettu on melko varma laitos.
Olen kuullut naapurin kumminkaiman kälyn kaverilta kuulemma muissakin automerkeissä on jotain vikaa ilmennyt jopa ihan tehtaalta tullessaan eli miksi takertua lillukanvarsiin käy katsomassa toista saman tekniikan omavaa skoda ja tee "huohotus" diagnooseja ennnen ostoa. Autoja ne on vaan ei sen kummempia ja kalliimissa merkeissä puhutaan ominaisuuksista eikä vioista. |
#20
|
||||
|
||||
Lainaus:
Niin...onhan nuita britti-ihmeitä (LR) ollu jo pihas viimeiset 10v ja niistäkin sanotaan että hajoo käsiin ja saa olla yhtenään korjaamassa. toisaalta -99 discovery 2 400tkm ajettuna oli se vähävikaisin auto tontilla...paskin auto ollut Renaultin 2,2d Laguna farkku! kiitokset kommenteista! //Janne
__________________
discovery 1 -98 V8 projekti "Fenix" "".......British humour......!" Viimeksi muokannut lacrits68 : 22.06.2013 17:44 |
#21
|
|||
|
|||
Näin.
|
#22
|
|||
|
|||
Omastakin mielestä nuo pumppusuutin koneet on ihan yhtä vaihvoja kuin vanhat jakajapumpullisetkin. Kestää ajoa maailman tappiin jos vain öljyt vaihtaa ajallaan. Paljon tulee yli 400tkm ajettuja töissä vastaan.
|
#23
|
|||
|
|||
En ole koskaan omistanut yhtään VAG-autoa, mutta...Lainaus:
Paljonko k.o vauhtipyörä ja vaihto maksaa? siis sitä taustaa vasten, että öljynvaihtoja tehdään alta 10 kpl k.o ajolla, ja tuo 200tkm tulee osassa VAG:laisissa muutamassa vuodessa, siis kuulostaa aika suunnittelukukkaselta, jos pitää paikkaansa. Ja tuo öljypumpun käyttö ongelma; Jos kerran vika, niin miksi ei ole hoidettu kuntoon takaisinkutsuissa? vai onko samaa sarjaa kuin Toyota HDJ-80 kiertokangen laakeriongelmat; Jätetty hoitamatta/tulleet ilmi vasta sitten kun suurin osa? autoja ei käy merkkihuollossa? (Ainakin -80 luvulla tehtiin "Yön yli-" huoltoja, siis auto tuotiin /haettiin huoltoon iltapäivällä, ja luvattiin että on valmis viimmeistään puoliltapäivin, ja tehtiin sitten pikkasen isompi remontti asiakkaan tietämättä... ja tämä asentajan kertomus ei ollut VAG konsernin tuotteista) Omakohtaisesti olen todennut yhden VAG-erikoisuuden: nuo 1,9 ja 2,5 tdi koneet "syö" jakopään hihnapyöriä; kaikkein kurjimmat huhut kertoo, että jokaisessa remmin vaihdossa on uusittu joku pyörä, mutta kuulemma aivan normaalia, että joka toisessa taikka kolmannessa.... Ja nuo juuttuva geometristen ongelmat ovat tuttuja myös muilla, mutta enpä ole yllättynyt, sillä nuohan kait pitäisi puhdistua normaalisti 300km moottoritie osuuden aikana, siis parissa tunnissa, muutaman kerran vuodessa, niin hyvin että 200 tkm ajettuna ne voidaan paalata/myydä entiseen itäsaksaan, josta ne sitten myydään 100 tkm ajon jälkeen pohjoiseen 170tkm ajettuna.... |
#24
|
|||
|
|||
Lainaus:
|
#25
|
|||
|
|||
Lainaus:
Itellä kokemusta -11 vuosimallin transporter, jolla ajettu 57 tkm. Jakopään rattaat kaikki aivan ruosteessa, koska pinnote kulunut pois. Autolla rullattu kaikki kilometrit pohjois-pohjanmaan alueella. Kaverilla -10 mallin seat 2.0 koneella. 90 tkm rullattuna sama homma. ja nämä molemmat meni heti valmistajan takuuseen, ilman mitään nikottelua. Sai jopa vuokra-auton korjauksen ajaksi tilalle. Sit rouvalla -06 passatti 2.0 koneella, jossa nämä "vialliset" diesel suuttimet. Vuoden vaihteessa tullut merkkiliikkeeseen huolto-ohjelmaksi vaihtaa suuttimet valmistajan takuuseen uusiin. Eli takuuasiat ainaki toimii hyvin volkkarilla.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään vw transporter 4x4 98 2.5 tdi "power diesel" | toyota4x4 | O/M/V Ajoneuvot | 5 | 11.11.2010 12:03 |
Myyty /myös vaihtoa vw jetta "91" 1.8i flair | kaistapää | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 30.03.2010 14:20 |
2l- koneen huohotus | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 27.10.2007 23:05 | |
koneen huohotus pakoputkeen.... | lepoantti | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 25.04.2006 18:17 |