![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
Luonnollisesti tuon yhdistämisen mittasin niistä kahdesta johdosta mitkä anturissa on. On ne ainakin myyjän mukaan sopivia ja anturin valmistajalle lähetin postia missä oli linkki tuohon mittariin niin ei ainakaan sanonut ettei sopisi... toisaalta, eipä ole missään erikseen myöskään kerrottu millainen sen anturin pitäisi olla.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Joo anturi toimii vaan ilmeisesti yhdistävänä kun magneetti on lähellä. Jos sinne tosiaan ajaa plussan ja miinuksen niin varmaan mittari kärähtää. Saman lopputuloksen saa aikaa kun laittaa suoraan oranssin ja mustan kiinni toisiinsa. Luultavasti tuloksena mittari hajalla. Ite kokeilisin rehdisti sellaisen johdotuksen että laittaa siniseen toinen valkoinen anturin johto ja toinen maihin. Koska ainakin jotkin mittarit toimivat katkonaisella maa signaalilla. Mutta vastuuta en ota kytkennöistä. Mittaa vaan ettei se sininen puske plussaa pihalle ennenku kokeilee. Ja toi oranssi ja musta ovat varmaankin sellaiselle anturille mikä tarvitsee virran magnetoimiseen. Koska speed signal on juuri se mikä sen nopeus signaalin sinne mittariin ajaa.siis sama asia ku ottaisi autosta mittarinvaijerin irti mutta kytkisi mittariston valoihin sähköt. Eli unohda tuon anturin kohdalla se oranssi ja musta ja koita yhdistää maan kauta siniseen
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla Viimeksi muokannut vekkipappa : 03.06.2013 13:04 |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pahoitteluni, näin maanantaina luin tuota tekstiä hieman puusilmäisesti.
Tuossahan on nyt vaihtoehtoja mielestäni kaksi: 1.Miinus (maa) toiseen anturin johtoon (musta), ja toinen sitten mittarille sille tarkoitettuun liitäntään (sininen) 2.Plussa toiseen anturin johtoon (oranssi) ja toinen sitten mittarille sille tarkoitetuttuun liitäntään (sininen) Sen ei ole varmaankaan merkitystä kumpaan johtoon kytket plussan/maan. Aloita tuolla maadoituskytkennällä (ensimmäinen vaihtoehto), tuolloi anturi kytkee maata = pienempi mahdollisuus hajottaa mitään. Mikäli ei toimi noin niin luultavasti tarvitsee positiivisen trikkauksen jolloin versio 2. saattaa toimia. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Sen verran päivitystä tähän tilanteeseen että signaali saatiin jo mittarille asti.
Kytkennässä piti tosiaan käyttää sinistä ja mustaa. Eli signal inputtia ja maata. Vieläkään ei kunnolla rokkaa kun lukema heittelee +-15km/h lähes kokoajan. 60 ja 70 välillä pysyy lukema paikoillaan mutta tuosta kun nostaa tai laskee niin vaeltaminen alkaa. Pitää jatkaa selvittelyä jos sen vaikka jo loppukesästä saisi toimimaan toivotulla tavalla. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
^ Kerroit aiemmin että kehällä on 3 magneettia, onkohan ne varmasti tasavälein, luulis että tarttis olla? Tämä siis tuohon näytön vaeltamis ongelmaan.
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja pitäis toimii vaikka yks putois poiskin, tällöin tietty nopeus 1/3 perseellään. Mut se on mahdollista et ei aina lukis kaikkia magneetteja ja vaeltais sen takia. Herää vaan kysymys et miks se ei lukis 20 vauhdissa mut 60 sit taas lukis hyvin. Täytyy koittaa kalibroida vielä uudelleen ja kokeilla eri etäisyyksiä anturin ja magneettien väliin. Nyt oli aluksi n.5mm ja tiputin 3mm eikä mitään vaikutusta. Tuo oli siis ilmoitettu haarukka tuolle välille. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
siis nyt toimii jollain nopeudella?
Olisko sittenkin mahdollista, että anturi reagoisi erillä lailla, jos magneetti "lähetin" on "väärin päin pinnassa"? Siis jos on 3 magneettia kehällä, niin ota niistä 2 pois, ja jos näyttää noin 1/3 todellisesta nopeudesta, niin hyvä; pistä toinen magneetti toiselle puolen napaa, ja jos toimii kaikissa nopeuksissa noin 2/3 osaa näyttämällä, niin merkkaa tussilla navanpuoleinen pää. (kokeile toisinpäin, toimiiko samoin?) -> siis jos noiden pinnamagneetien s ja n napa vaihtelee, niin voi aiheuttaa ongelmia (toki harvinaista, mutta kun ei toimi...) P.s miksi noita pinnassa olevia kikkareita pitää olla 3 kpl? teoriassa se jakaa näytön 3:lla, ja siten myös maksimi pulssinopeuden?, siis yhdellä anturilla vois päästä suurempiin lukemiin? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Hiilidioksidipullo ja mittari | ajelija | O/M/V Muut | 6 | 06.06.2013 08:27 |
Myyty Laajakaistalambda Bosch ja mittari | KAS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 19.07.2011 20:06 |
Myydään Lämminvesivaraaja, kuppipenkki ja moottoripyörän takapäännostin | khp78 | O/M/V Muut | 3 | 24.05.2009 16:46 |
O: cooleri ja ahtopaine mittari | las-c | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.10.2006 18:57 |
Kyytiä tarvittais autolle ja kuskille | Palokärki | Chit-Chat | 0 | 10.08.2006 21:14 |