Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.06.2013, 10:22
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

En nopeasti saanut avausviestin linkistä selville ovatko nämä laitteet keskenään yhteensopivia?
Tuossahan voi olla muutamakin eri vaihtoehto miten mittari haluaa signaalinsa.

Itse kokeilisin ensin perinteisellä väri väriin menetelmällä, ehkäpä tuolla anturivalmistajalla on käynyt pikku ajatusvirhe tuon speed signal inputin suhteen.

Eli kytkisin nämä kaikki väri väriin mittarin ja anturin kesken.
Sininen= speed signal input
oranssi= speed sensor power
musta= speed sensor ground

Kirjoitit että anturi yhdistää kun magneetti on kohdalla, mistä johdosta tuota mittailit?

Vastuuta en kytkennöistä ota, mutta omasta mielestäni tuota kytkentää voi kokeilla aivan hyvillä mielin.

__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.06.2013, 12:22
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja zille2.5 Näytä viesti
En nopeasti saanut avausviestin linkistä selville ovatko nämä laitteet keskenään yhteensopivia?
Tuossahan voi olla muutamakin eri vaihtoehto miten mittari haluaa signaalinsa.

Itse kokeilisin ensin perinteisellä väri väriin menetelmällä, ehkäpä tuolla anturivalmistajalla on käynyt pikku ajatusvirhe tuon speed signal inputin suhteen.

Eli kytkisin nämä kaikki väri väriin mittarin ja anturin kesken.
Sininen= speed signal input
oranssi= speed sensor power
musta= speed sensor ground

Kirjoitit että anturi yhdistää kun magneetti on kohdalla, mistä johdosta tuota mittailit?

Vastuuta en kytkennöistä ota, mutta omasta mielestäni tuota kytkentää voi kokeilla aivan hyvillä mielin.
Ei onnistu väri väriin kun mittarissa on sininen, oranssi ja musta ja vastaavasti anturissa vain kaksi valkoista.

Luonnollisesti tuon yhdistämisen mittasin niistä kahdesta johdosta mitkä anturissa on.


On ne ainakin myyjän mukaan sopivia ja anturin valmistajalle lähetin postia missä oli linkki tuohon mittariin niin ei ainakaan sanonut ettei sopisi... toisaalta, eipä ole missään erikseen myöskään kerrottu millainen sen anturin pitäisi olla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2013, 12:55
vekkipappa vekkipappa ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.13
Sijainti: kankaanpää
Viestit: 623
Perusasetus

Joo anturi toimii vaan ilmeisesti yhdistävänä kun magneetti on lähellä. Jos sinne tosiaan ajaa plussan ja miinuksen niin varmaan mittari kärähtää. Saman lopputuloksen saa aikaa kun laittaa suoraan oranssin ja mustan kiinni toisiinsa. Luultavasti tuloksena mittari hajalla. Ite kokeilisin rehdisti sellaisen johdotuksen että laittaa siniseen toinen valkoinen anturin johto ja toinen maihin. Koska ainakin jotkin mittarit toimivat katkonaisella maa signaalilla. Mutta vastuuta en ota kytkennöistä. Mittaa vaan ettei se sininen puske plussaa pihalle ennenku kokeilee. Ja toi oranssi ja musta ovat varmaankin sellaiselle anturille mikä tarvitsee virran magnetoimiseen. Koska speed signal on juuri se mikä sen nopeus signaalin sinne mittariin ajaa.siis sama asia ku ottaisi autosta mittarinvaijerin irti mutta kytkisi mittariston valoihin sähköt. Eli unohda tuon anturin kohdalla se oranssi ja musta ja koita yhdistää maan kauta siniseen
__________________
Kyllä tosta pääsee,jos ei kävellen ni patrollilla

Viimeksi muokannut vekkipappa : 03.06.2013 13:04
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.06.2013, 14:42
zille2.5 zille2.5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 10.08.12
Sijainti: Seinäjoki
Viestit: 164
Perusasetus

Pahoitteluni, näin maanantaina luin tuota tekstiä hieman puusilmäisesti.

Tuossahan on nyt vaihtoehtoja mielestäni kaksi:

1.Miinus (maa) toiseen anturin johtoon (musta), ja toinen sitten mittarille sille tarkoitettuun liitäntään (sininen)

2.Plussa toiseen anturin johtoon (oranssi) ja toinen sitten mittarille sille tarkoitetuttuun liitäntään (sininen)

Sen ei ole varmaankaan merkitystä kumpaan johtoon kytket plussan/maan.

Aloita tuolla maadoituskytkennällä (ensimmäinen vaihtoehto), tuolloi anturi kytkee maata = pienempi mahdollisuus hajottaa mitään. Mikäli ei toimi noin niin luultavasti tarvitsee positiivisen trikkauksen jolloin versio 2. saattaa toimia.
__________________
-JosEtTeippaaEtVoiVoittaa-
King -87 4X4 TDIC

Rengastyöt Seinäjoella
zeck.fi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 08.06.2013, 14:33
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Sen verran päivitystä tähän tilanteeseen että signaali saatiin jo mittarille asti.
Kytkennässä piti tosiaan käyttää sinistä ja mustaa. Eli signal inputtia ja maata.

Vieläkään ei kunnolla rokkaa kun lukema heittelee +-15km/h lähes kokoajan.
60 ja 70 välillä pysyy lukema paikoillaan mutta tuosta kun nostaa tai laskee niin vaeltaminen alkaa.
Pitää jatkaa selvittelyä jos sen vaikka jo loppukesästä saisi toimimaan toivotulla tavalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 08.06.2013, 18:28
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 936
Perusasetus

^ Kerroit aiemmin että kehällä on 3 magneettia, onkohan ne varmasti tasavälein, luulis että tarttis olla? Tämä siis tuohon näytön vaeltamis ongelmaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 08.06.2013, 21:33
Rölli Rölli ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
^ Kerroit aiemmin että kehällä on 3 magneettia, onkohan ne varmasti tasavälein, luulis että tarttis olla? Tämä siis tuohon näytön vaeltamis ongelmaan.
Juu on tasavälein.
Ja pitäis toimii vaikka yks putois poiskin, tällöin tietty nopeus 1/3 perseellään.
Mut se on mahdollista et ei aina lukis kaikkia magneetteja ja vaeltais sen takia. Herää vaan kysymys et miks se ei lukis 20 vauhdissa mut 60 sit taas lukis hyvin.

Täytyy koittaa kalibroida vielä uudelleen ja kokeilla eri etäisyyksiä anturin ja magneettien väliin. Nyt oli aluksi n.5mm ja tiputin 3mm eikä mitään vaikutusta.
Tuo oli siis ilmoitettu haarukka tuolle välille.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hiilidioksidipullo ja mittari ajelija O/M/V Muut 6 06.06.2013 08:27
Myyty Laajakaistalambda Bosch ja mittari KAS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.07.2011 20:06
Myydään Lämminvesivaraaja, kuppipenkki ja moottoripyörän takapäännostin khp78 O/M/V Muut 3 24.05.2009 16:46
O: cooleri ja ahtopaine mittari las-c O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2006 18:57
Kyytiä tarvittais autolle ja kuskille Palokärki Chit-Chat 0 10.08.2006 21:14


Sivu luotu: 03:07 (GMT +2).