Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 08.06.2013, 18:28
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

^ Kerroit aiemmin että kehällä on 3 magneettia, onkohan ne varmasti tasavälein, luulis että tarttis olla? Tämä siis tuohon näytön vaeltamis ongelmaan.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 08.06.2013, 21:33
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AlluK Näytä viesti
^ Kerroit aiemmin että kehällä on 3 magneettia, onkohan ne varmasti tasavälein, luulis että tarttis olla? Tämä siis tuohon näytön vaeltamis ongelmaan.
Juu on tasavälein.
Ja pitäis toimii vaikka yks putois poiskin, tällöin tietty nopeus 1/3 perseellään.
Mut se on mahdollista et ei aina lukis kaikkia magneetteja ja vaeltais sen takia. Herää vaan kysymys et miks se ei lukis 20 vauhdissa mut 60 sit taas lukis hyvin.

Täytyy koittaa kalibroida vielä uudelleen ja kokeilla eri etäisyyksiä anturin ja magneettien väliin. Nyt oli aluksi n.5mm ja tiputin 3mm eikä mitään vaikutusta.
Tuo oli siis ilmoitettu haarukka tuolle välille.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 08.06.2013, 22:35
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

siis nyt toimii jollain nopeudella?

Olisko sittenkin mahdollista, että anturi reagoisi erillä lailla, jos magneetti "lähetin" on "väärin päin pinnassa"?

Siis jos on 3 magneettia kehällä, niin ota niistä 2 pois, ja jos näyttää noin 1/3 todellisesta nopeudesta, niin hyvä; pistä toinen magneetti toiselle puolen napaa, ja jos toimii kaikissa nopeuksissa noin 2/3 osaa näyttämällä, niin merkkaa tussilla navanpuoleinen pää. (kokeile toisinpäin, toimiiko samoin?)

-> siis jos noiden pinnamagneetien s ja n napa vaihtelee, niin voi aiheuttaa ongelmia (toki harvinaista, mutta kun ei toimi...)

P.s miksi noita pinnassa olevia kikkareita pitää olla 3 kpl? teoriassa se jakaa näytön 3:lla, ja siten myös maksimi pulssinopeuden?, siis yhdellä anturilla vois päästä suurempiin lukemiin?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 08.06.2013, 22:40
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Magneetit on liimalla kiinni et niitä ei enää saa irti.
Joo ton saisi toimimaan oikein jo kahdella magneetilla mut suositus oli käyttää kaikki kolme.

En usko et ois tossa napaisuudessa ongelmaa kun toimii kuitenkin hyvin tuossa 60 vaiheilla.

Ja kun pyöritin aikaisemmin käsissä noita palikoita niin tuntui piirin sulkevan oli magneetti miten päin vaan.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.06.2013, 15:58
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

jokunen mittari tullu aikanaan asennettua prätkiin, kosoja pääasiassa ja vaporin mittareita,

nyrkkisääntöhän on se että mitä enemmän magneetteja niin sitä tarkemmin ja paremmin se lukee, niitä magneetteja saa vaikka stormilta mun mielestä irto pussissa....


jännä homma että vaeltaa nopeus vain tuon tietyn nopeuden ylittyessä tai alittuessa.. mutta kannattaa lisätä niitä magneetteja jos vain mahdollista.

monesti piti kokeilla että toimiiko parittomalla määrällä mutta ei sitä ikinä muistanu...itte laittanu aina 4-6 magneettia,riippuen siitä että montako niitä on tullut mittarin mukana.
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 23.06.2013, 09:29
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Päivitellääs tätäkin taas...

Tilanne on taas se että mittari on mykkä. Pari sataa kilomeetriä tuli ajeltua niin että näytti noita sekavia ja pomppivia lukemia kunnes mykistyi kokonaan.

On koitettu kalibroida ja säädellä etäisyyttä magneetteihin mutta millään ei ollut mitään vaikutusta. Eilen sitten lopetti näyttämisen kokonaan ja näytöllä pysyy nolla kokoajan.

Oma toive/epäilys on että jos tuo anturi olisi jotenkin väärä tuohon.
Huonompi vaihtoehto on tietysti että mittari olisi ottanut siipeensä tuosta alun väärästä kytkennästä...

Pitää taas purkaa ja tutkia kun ehtii.

Onneksi ilman mittariakin voi ajella
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.06.2013, 20:59
Rölli Rölli on kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 20.11.04
Sijainti: Pöytyä
Viestit: 1.935
Perusasetus

Tää tais nyt viimein selvitä.

Vaihdoin anturin stormilta löytyvään KOSO:n passiiviseen joka kytketään 3 johdolla.
+, - ja signaali. Nyt rokkaa ainakin toistaiseksi hyvin eikä hypi tai vaeltele lukemat.

Eli toi alkujaan mittarin kanssa samasta paikasta liikkeen suosituksesta otettu anturi oli totaalisen väärä tähän.

Mut herkkiä tuntuu nuo anturit yleisesti olevan. Toi ensimmäinen toimi kokeilussa oli magneetit miten päin tahansa. Koso taas ei reagoinut noihin magneetteihin mitenkään, ja omistaankin oli tarkka että napaisuus oli oikein.

Mut nyt toimii eikä mittarikaan kärähtänyt kaikissa kokeiluissa
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Hiilidioksidipullo ja mittari ajelija O/M/V Muut 6 06.06.2013 08:27
Myyty Laajakaistalambda Bosch ja mittari KAS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 19.07.2011 20:06
Myydään Lämminvesivaraaja, kuppipenkki ja moottoripyörän takapäännostin khp78 O/M/V Muut 3 24.05.2009 16:46
O: cooleri ja ahtopaine mittari las-c O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.10.2006 18:57
Kyytiä tarvittais autolle ja kuskille Palokärki Chit-Chat 0 10.08.2006 21:14


Sivu luotu: 20:31 (GMT +2).