Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 01.06.2013, 10:47
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

pajeron tuplajakis


muistaakseni se oli näin jakolaatikon takapuolen koppa pois.ketju ja muut rojut eistä pois.sitä takaosan koppaa ei tarvita ennää.sitten siitä toisesta puolikkaasta.rälläkoidää etuvedon koppaa reilusti pois.tehdään tulppa siihen.kun se tullee kahella välilevyllä.niin akseli lyhennetää reilusti ja sovitetaan siihen etuvedon akseli tumppi.välilevyllä tulpataan jakis ja toinen välilevy takimmaiseen jakolaatikkoon kiinni.sittä pultataan yhteen.tieten välijakiksen vaihteen siirtäjiin muokkausta, ja lukitus että pyssyypi nopea tai hidas päällä.ei siis mittään laakeri pesiä tartte tehä.hankalin reiät välilaippoihin. tämä on vähän vaikee selittee.ei oo hankala tehä kun on parit laatikot ja toisen purkaa ja pyöritelöö hetken ni seleviää.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.06.2013, 17:32
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Oliko tuo jakis uudella ketjulla vai sellainen ettei kilometreistä ja nelivedon käytöstä tietoa?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.06.2013, 18:16
88sj 88sj ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 18.08.11
Sijainti: kontiolahti,suomi
Viestit: 186
Perusasetus

pajeron tuplajakis


ei ollu uusi ketju, käyttö oli karkeeta
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.01.2014, 20:20
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Tänään sitten tuli tuomio tuosta jakiksesta,välityksiä siihen ei kannata alkaa tekemään vähässä kummassa,välitystä ei juurikaan saa tiheämmäksi kuin tuo aussisarja,ja kestävyys tulisi olemaan suuri kysymysmerkki. Menisi kuulema akselit niin ohkasiksi. Taidanpa laittaa tuostakin säästyneet rahat sivuun ja lakaa etsimään uutta autoa,kun tää pajeron rakentaminen on vähän että turha työ menee aivan hukkaan.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.01.2014, 21:58
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nuhapumppu Näytä viesti
Tänään sitten tuli tuomio tuosta jakiksesta,välityksiä siihen ei kannata alkaa tekemään vähässä kummassa,välitystä ei juurikaan saa tiheämmäksi kuin tuo aussisarja,ja kestävyys tulisi olemaan suuri kysymysmerkki. Menisi kuulema akselit niin ohkasiksi. Taidanpa laittaa tuostakin säästyneet rahat sivuun ja lakaa etsimään uutta autoa,kun tää pajeron rakentaminen on vähän että turha työ menee aivan hukkaan.
Onko tuo aussisarja sitten liian pitkä vai? Paljonko olisi tullut homma maksamaan?
__________________
Huono tie, parempi mieli.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.01.2014, 22:05
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja khonkonen Näytä viesti
Onko tuo aussisarja sitten liian pitkä vai? Paljonko olisi tullut homma maksamaan?
Saman kuin tuo ostosarjan kanssa,eli ~1000€ se aussisarja on 2,8 joka mielestäni on ehkä liian pitkä vielä jos haluaa 35renkaat lyödä alle. kok välitys olisi n.55
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.05.2014, 20:27
Jartsa 74 Jartsa 74 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.11.11
Sijainti: Ylivieska
Viestit: 100
Perusasetus

Viimeinkin tuo tuplajakis homma otti askeleen eteenpäin.
Omassa käytössäni ei tarvi nopeaa puolta ollenkaan, tuo Pajeron hidas puolihan on riittävän nopea melkein kaikkeen muhun paitsi maantielle.
Paketista tuli 175mm pitkä ja kuiva paino 13,5kg. Rattaat Pajeron varaosa jakiksesta ja hieman laser leikattuja levyn paloja pari akselin pätkää. Välilaatikko pelkkä alennusvaihde, päälaatikkoa operoidaan tuon välilaatikon kautta.
Ihan hyvältä tuntui tuossa pihalla testaillessa mutta tosi testit jäävät ensiviikonlopun Raision trial-kisaan.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	Jakis 1.jpg‎
Views:	820
Size:	192,0 Kt
ID:	49344   Click image for larger version

Name:	Jakis 2.jpg‎
Views:	667
Size:	199,3 Kt
ID:	49345   Click image for larger version

Name:	Jakis 3.jpg‎
Views:	644
Size:	179,5 Kt
ID:	49346   Click image for larger version

Name:	Jakis 4.jpg‎
Views:	654
Size:	117,9 Kt
ID:	49347   Click image for larger version

Name:	Jakis 5.jpg‎
Views:	749
Size:	206,0 Kt
ID:	49348  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
ostettu KössiKenguru O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.12.2007 21:53
Hilux jakolaatikon välitys? Uusis Tekniikka & Jutustelu 3 11.06.2007 05:41
O: LJ-70 jakolaatikon välitys Oskulennu O/M/V Ajoneuvot 1 06.03.2007 07:56
Suzukin jakolaatikon välitys muutosta ? sako Tekniikka & Jutustelu 15 15.02.2007 15:15
Jakolaatikon välitys Antte Tekniikka & Jutustelu 10 10.01.2007 18:00


Sivu luotu: 20:08 (GMT +2).