Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2013, 16:52
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

http://www.ape-import.com/

Tuolta löytyy yhteystiedot, kysymällä selviää loput.

Edit: Ape-import on pystyssä, samaten ku kiinteistökin
Kolmen kuukauden irtisanomisaika kuulemma, eikä ollut ainakaan eilen irtisanomisilmoitusta tullut
Kannattaa soittaa ennen asiointia, ei ole säännöllisiä aukioloaikoja.

__________________
www.OFFROADOULU.com

Viimeksi muokannut Rak : 06.06.2013 22:01
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.05.2013, 20:40
Teme Teme ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 12.03.05
Sijainti: Oulunsalo
Viestit: 346
Perusasetus

Eikö nuo jarruputket/letkut, kannattas laittaa yhdellä letkulla murikan päälle ja siitä haaroitus..? Riittää yks pitkä letku
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2013, 22:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Kyllä tämä vielä tästä...


Kauheesti kaikkea pientä tuli värkättyä:
- akseli suoristettua
- tukivarret, iskarit, jouset ja panhardi pultattu kunnolla kiinni
- takajarruille putkia aloteltu
- etupanssaria ja lukon sylkyn suojaa rälläköity niin että sopivat molemmat olemaan
- etusatuloiden pölysuojia aloteltu vaihtamaan
- takaperään öljyt laitettuna
- etukardaanin ristikot ja liuku rasvattuna
ja varmaan jotain muutakin pientä mitä ei nyt muista...

Eli paljon pientä hierontaa muttei oikein mitään näkyvää.

Huomenna jos sais noita tankoja kateltua että saa ainesputkille vihdoin mitat ja putket sorvarille jenkoja varten.

Samoten noita jarruja vois hieroa eteenpäin sekä edessä että takana.

Tavotteena sunnuntaina pieni maastolenkki testimielessä että näkee miten nuo renkaat mahtuu olemaan ja elämään.
Samoten jos näkis mihin käännönrajotus kannattaa laittaa.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2013, 15:26
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Iltapäivän tuloksia...


Kääntövarret kävi metallipajalla ni ei tarttenu tehä hengenvaarallisia hitsausviritelmiä ja nyt on ackermankin oikein päin:

Click image for larger version

Name:	WP_20130531_002.jpg
Views:	694
Size:	94,3 Kt
ID:	37559Click image for larger version

Name:	WP_20130531_003.jpg
Views:	711
Size:	102,5 Kt
ID:	37560

Eli tällä mennään. Samoten kuvassa näkyykin nuo väliaikaiset raide- ja ohjaustangot tehtynä, piti tuollaset patentoida
että saa ainesputket oikeaan mittaan ja sorvarille.

Jos sitä tänään yrittäs vielä myöhäsellä illalla noiden jarrujen kimppuun käydä, aloittaen vaikka etujarruista tällä kertaa.

Jonninmoiset jarrut kun sais tekastua, vaseliinit ja öljyt joka paikkaan, paineilmalinjat lukoille ja ehkä käännönrajottimet tekastua niin sitä
voiskin yrittää mahuttaa autoa ulos tallista ja pikkasen venytellä ihan noin niinku koe mielessä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy

Viimeksi muokannut mparty : 31.05.2013 15:28
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 01.06.2013, 17:14
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Ja Jeeppi käynyt todistettavasti ulkona tallista...


Etuakseli tuli kasattua loppuun tuossa aamusella ja etujarrutkin putkitettua ja ilmattua. Tuota putkitusta ja letkun
sijoittelua pitää vielä parsia, mutta muuten mennään tuolla ratkasulla.

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_010.jpg
Views:	2951
Size:	86,1 Kt
ID:	37603

Hieman jäsympi raidetanko ja ohjausvarsikin saapui paikalle, vertailukohteena hodarin vakio raidetanko:

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_009.jpg
Views:	529
Size:	101,7 Kt
ID:	37604

Kääntöpäissä vaseliinit ja peräöljyt perissä, Jeeppi ulos tallista ja koevenytyksiä:

Click image for larger version

Name:	WP_20130601_001.jpg
Views:	697
Size:	122,8 Kt
ID:	37605Click image for larger version

Name:	WP_20130601_002.jpg
Views:	677
Size:	124,7 Kt
ID:	37606Click image for larger version

Name:	WP_20130601_003.jpg
Views:	739
Size:	108,2 Kt
ID:	37607Click image for larger version

Name:	WP_20130601_004.jpg
Views:	670
Size:	135,9 Kt
ID:	37608Click image for larger version

Name:	WP_20130601_005.jpg
Views:	666
Size:	131,3 Kt
ID:	37609

Takajarrut pitäs putkittaa, line lock asentaa samalla, ohjausta vielä säätää samalla kun vaihtaa nuo jäsymmät tangot paikoilleen,
parlokkeihin tehä vähän lisää tilaa taakse, sisäänjoustonrajottimia muokata edessä ja takana, paineilmatkin on vielä
tekemättä, jne. mutta tunnelinpäässä näkyy valoa jo
Nyt otan muutaman karhun ja kattelen joskos sitä malttas pitää vapaaillan
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 01.06.2013, 17:52
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus



Mitähän katsuri mahtaa tuumia jarruletkuista/putkista, kun eikös ylimääräisten liitoksien / jatkoksien teko ole kiellettyjen temppujen listalla, vaikkei tässä akseliväli muutukaan...?

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta
3 luku, Alustamuutokset
11 §, Akseliston muutokset
3. "...jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia..."


http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779

Melkoset venytykset tuolla näköjään irtoaa!
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 01.06.2013 18:07
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.06.2013, 19:36
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti

Mitähän katsuri mahtaa tuumia jarruletkuista/putkista, kun eikös ylimääräisten liitoksien / jatkoksien teko ole kiellettyjen temppujen listalla, vaikkei tässä akseliväli muutukaan...?

Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta
3 luku, Alustamuutokset
11 §, Akseliston muutokset
3. "...jarrujen voimansiirron laitteet muutettava siten, ettei aiheuteta ylimääräisiä liitoksia tai jatkoksia..."


http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779
Jarruputken jatkamisesta tuntuu olevan uusin huhu että se olis nykyään sallittu? -Matti osannee katsurina kertoa
tyhjentävästi mikä se on nykytilanne jos vain lukee tätä threadia?

Konttorillahan tuo viimeistään selviää, eikä ole mikään hullun suuri homma noita muuttaakaan jossain vaiheessa
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 20:49 (GMT +2).