![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Etujarruista...Etujarrujen putket ja letkut ajattelin tehdä niin että satulalta menee letkulla akseliin kiinnikkeeseen, siitä putkella iskaria myöten ylös korin tasalle, siihen jonninlainen kiinnike josta letkulla koriin ja alkuperäiseen putkeen kiinni. Näin minusta ei tartte sika pitkää letkua satulalta koriin ja joustot ei rajoitu. Samalla kaikki pitäs olla paremmin suojassa risuilta ja muilta haavereilta. Paintilla hahmoteltuna iän vanhaan kuvaan: Luulis että tuo kelpaa konttorillakin?
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ape importista teräspunosletkua niin ei tartte montaa liitosta tehdä.
ja onnistuu maastossa tehä uus letku jos letkua ja helmiä mukana. Edit. uskoisin että kuvatusti tehtynäkin on katsastuksen kannalta ok.
__________________
www.OFFROADOULU.com |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sehän oli siinä toppilassa siilojen vieressä ja oli joidenkin puheiden mukaan aikonut lopettaa, jos kiinteistö puretaan ja sehän on hakattu maan tasaan jo aikoja sitten...
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Itse joskus mietin että olisi laittanut menemään ylätukivarren päällä, ja pätkä teräspunosletkua sinne tukivarren korinpuoleiseen päähän ja siitä koria pitkin pääsylinterille. Niinhän se itse asiassa menee ainakin Grand Cherokeessa taka-akselilla ihan tehtaan jäljiltä. Tulee vähän pidemmät letkut edessä tuolleen, mutta onpahan pois tieltä enkä näe mitään haittaa kasvaneesta letkun/ putken pituudesta.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
http://www.ape-import.com/
Tuolta löytyy yhteystiedot, kysymällä selviää loput. Edit: Ape-import on pystyssä, samaten ku kiinteistökin ![]() Kolmen kuukauden irtisanomisaika kuulemma, eikä ollut ainakaan eilen irtisanomisilmoitusta tullut ![]() Kannattaa soittaa ennen asiointia, ei ole säännöllisiä aukioloaikoja.
__________________
www.OFFROADOULU.com Viimeksi muokannut Rak : 06.06.2013 22:01 |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eikö nuo jarruputket/letkut, kannattas laittaa yhdellä letkulla murikan päälle ja siitä haaroitus..? Riittää yks pitkä letku
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Kyllä tämä vielä tästä...
Kauheesti kaikkea pientä tuli värkättyä:
- akseli suoristettua - tukivarret, iskarit, jouset ja panhardi pultattu kunnolla kiinni - takajarruille putkia aloteltu - etupanssaria ja lukon sylkyn suojaa rälläköity niin että sopivat molemmat olemaan - etusatuloiden pölysuojia aloteltu vaihtamaan - takaperään öljyt laitettuna - etukardaanin ristikot ja liuku rasvattuna ja varmaan jotain muutakin pientä mitä ei nyt muista... ![]() Eli paljon pientä hierontaa muttei oikein mitään näkyvää. Huomenna jos sais noita tankoja kateltua että saa ainesputkille vihdoin mitat ja putket sorvarille jenkoja varten. Samoten noita jarruja vois hieroa eteenpäin sekä edessä että takana. Tavotteena sunnuntaina pieni maastolenkki testimielessä että näkee miten nuo renkaat mahtuu olemaan ja elämään. Samoten jos näkis mihin käännönrajotus kannattaa laittaa. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Iltapäivän tuloksia...
Kääntövarret kävi metallipajalla ni ei tarttenu tehä hengenvaarallisia hitsausviritelmiä ja nyt on ackermankin oikein päin:
Eli tällä mennään. Samoten kuvassa näkyykin nuo väliaikaiset raide- ja ohjaustangot tehtynä, piti tuollaset patentoida että saa ainesputket oikeaan mittaan ja sorvarille. Jos sitä tänään yrittäs vielä myöhäsellä illalla noiden jarrujen kimppuun käydä, aloittaen vaikka etujarruista tällä kertaa. Jonninmoiset jarrut kun sais tekastua, vaseliinit ja öljyt joka paikkaan, paineilmalinjat lukoille ja ehkä käännönrajottimet tekastua niin sitä voiskin yrittää mahuttaa autoa ulos tallista ja pikkasen venytellä ihan noin niinku koe mielessä... ![]() Viimeksi muokannut mparty : 31.05.2013 15:28 |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ja Jeeppi käynyt todistettavasti ulkona tallista...
Etuakseli tuli kasattua loppuun tuossa aamusella ja etujarrutkin putkitettua ja ilmattua. Tuota putkitusta ja letkun
sijoittelua pitää vielä parsia, mutta muuten mennään tuolla ratkasulla. Hieman jäsympi raidetanko ja ohjausvarsikin saapui paikalle, vertailukohteena hodarin vakio raidetanko: Kääntöpäissä vaseliinit ja peräöljyt perissä, Jeeppi ulos tallista ja koevenytyksiä: Takajarrut pitäs putkittaa, line lock asentaa samalla, ohjausta vielä säätää samalla kun vaihtaa nuo jäsymmät tangot paikoilleen, parlokkeihin tehä vähän lisää tilaa taakse, sisäänjoustonrajottimia muokata edessä ja takana, paineilmatkin on vielä tekemättä, jne. mutta tunnelinpäässä näkyy valoa jo ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nyt otan muutaman karhun ja kattelen joskos sitä malttas pitää vapaaillan ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 2 (0 jäsentä and 2 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |