Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.05.2013, 19:13
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Ei huonolla mallilla ollenkaan , 18 päivää aikaa reissuun

__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.05.2013, 20:18
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No vihdoin...


Hieman meinas vastustaa mutta sainpas etuperän välitykset kasaan

Click image for larger version

Name:	WP_20130528_001.jpg
Views:	302
Size:	81,7 Kt
ID:	37491Click image for larger version

Name:	WP_20130528_002.jpg
Views:	298
Size:	86,8 Kt
ID:	37492

Se perkeleen peltilätkä pinionin laakereiden välissä meinas vähän aiheuttaa harmia... Kasasin pinionin holkilla ja shimmeillä
varmaan sen kymmenen kertaa ja aina hammasvälystä säätäessä pinioni jotenkin löysty ja alko lonkkaseen... Meinas mennä
ihimettelyn puolelle ennen kuin tajusin että se perkeleen peltilätkä jonka on ilm. tarkoitus pitää osa öljystä pinionin yläpäässä ei
sovi paikoilleen tuon holkin kans vaan holkki aina kuroo ittensä siihen kiinni ja jonkin ajan päästä pelti antaa taas periks ja tilanne
muuttuu... Alkuperäinen krymppiholkki on niin paljon ohuempaa materiaalia että se mahtui tuon lätkän kans olemaan.
No, peltilätkä lähti aika nopeesti takavasemmalle kun hokasin sen syyllisyyden ja sen jälkeen tuo ei ollu ku säätää kohilleen.

Öljynviskoja on edelleen paikoillaan ja perät tulee joka tapauksessa hieman ylitäytettyä joten tuskin tuon lätkän puute aiheuttaa ongelmia.

Tuon murikan jos huomenillalla sais paikoilleen ja kardaaniin sovitelaipan prässättyä ristikkoon niin sais senkin kytkettyä.

Sitten taas etuakseli pukeille ja navat pois, ohjauksen ihmettelyä, akseli suoraan, lonkkarit paikoilleen, jarruja, jne.

Kunniahimoinen tavoite päästä testiajolle tällä viikolla vielä...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.05.2013, 21:47
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Meinas mennä
ihimettelyn puolelle ennen kuin tajusin että se perkeleen peltilätkä jonka on ilm. tarkoitus pitää osa öljystä pinionin yläpäässä ei
sovi paikoilleen tuon holkin kans vaan holkki aina kuroo ittensä siihen kiinni...

No, peltilätkä lähti aika nopeesti takavasemmalle kun hokasin sen syyllisyyden ja sen jälkeen tuo ei ollu ku säätää kohilleen.

Öljynviskoja on edelleen paikoillaan ja perät tulee joka tapauksessa hieman ylitäytettyä joten tuskin tuon lätkän puute aiheuttaa ongelmia.
Kuinkas paljon sulla tulee tuolla vermeellä maantiekilsoja? Jos on vielä akselia käännetty edessä niin että pinioni töröttää kohti jakoaskia (kuten pitäisi olla sikälimikäli sulla on tuplaristikollinen kardaani) -> pinionin öljynkierto taaemmalle laakerille muutenkin huono -> mahdollisia ongelmia voi tulla.

Kannattaa todellakin sitten täyttää vähän liikaa, ja toisaalta toivoa että ylitäytöstä ei toisaalta seuraa ongelmia. Jos vain mitenkään mahdollista niin kyllä se peltilätkä siellä kannattaisi high pinion akselissa pitää, varsinkin jos on alunperin sellainen siellä ollut. Ei tuo nyt välttämättä leivo kiinni, mutta vituttaa pikku lätkän takia alkaa laakereita ja mahdollisesti välitystä vaihtamaan kun pinioni kyrvähtää siinä laakerien palamisen yhteydessä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.05.2013, 22:09
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kuinkas paljon sulla tulee tuolla vermeellä maantiekilsoja? Jos on vielä akselia käännetty edessä niin että pinioni töröttää kohti jakoaskia (kuten pitäisi olla sikälimikäli sulla on tuplaristikollinen kardaani) -> pinionin öljynkierto taaemmalle laakerille muutenkin huono -> mahdollisia ongelmia voi tulla.

Kannattaa todellakin sitten täyttää vähän liikaa, ja toisaalta toivoa että ylitäytöstä ei toisaalta seuraa ongelmia. Jos vain mitenkään mahdollista niin kyllä se peltilätkä siellä kannattaisi high pinion akselissa pitää, varsinkin jos on alunperin sellainen siellä ollut. Ei tuo nyt välttämättä leivo kiinni, mutta vituttaa pikku lätkän takia alkaa laakereita ja mahdollisesti välitystä vaihtamaan kun pinioni kyrvähtää siinä laakerien palamisen yhteydessä.
Ei noita maantiekilsoja kauheasti kyllä vuodessa tule, sen verran mitä pelipaikoille siirtymiset nyt vuodessa vaatii.

HP Dana 30:sen vastaavan peltilätkän heitin mäkeen samasta syystä, sen kanssa ei ainakaan ollu ongelmia.
Ylitäyttöä on tullu harrastettua jo jonnin aikaa, vielä ainakin isommitta ongelmitta, mutta käytännössähän tuon nyt sitten näkee...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.05.2013, 23:03
Ewerglade:n Avatar
Ewerglade Ewerglade ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 17.02.12
Sijainti: Oulu
Viestit: 505
Perusasetus

Joskus koitin pienessä mielessä miettiä mitä haittaa tuosta ylitäytöstä on, epäonnistuin. Kertokaa nyt tyhmälläkkin mihin se voi johtaa?
__________________
Offroad Oulu Ry / Lakeuden Maastoautoilijat Ry
http://www.offroadoulu.com/ https://www.facebook.com/groups/LaMaas/

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞

Ei ole olemassa liian kireitä pultteja, ainoastaan liian lyhyitä jatkovarsia!

∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞∞
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.05.2013, 15:24
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

ainakin löytyy helpommin vuotavat stefat, se on tullu todettua
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.05.2013, 15:59
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ewerglade Näytä viesti
Joskus koitin pienessä mielessä miettiä mitä haittaa tuosta ylitäytöstä on, epäonnistuin. Kertokaa nyt tyhmälläkkin mihin se voi johtaa?
Öljy alkaa vaahtoamaan ja lämpeää normaalia enemmän.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.05.2013, 21:06
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Pikku hiljaa...


Ens hätään piti vielä tuota etulukon paineilmaohjausta herkistellä kun jäi eiliseltä vaivaamaan... No mutta nyt pelaa herkemmin.

Sitten pääsikin jo eteenpäin eli perämurikka paikoilleen banjoon. Siitä sitten Kardaanin etuosa irti ja sovitelaippa prässillä paikoilleen.
Kardaanin pätkä takas kohilleen ja eiku pultteja paikoilleen.

Click image for larger version

Name:	WP_20130529_002.jpg
Views:	275
Size:	65,6 Kt
ID:	37525Click image for larger version

Name:	WP_20130529_001.jpg
Views:	267
Size:	97,4 Kt
ID:	37524

Kuten kuvasta näkyy, panssarin kanssa on tuolla sylkyn suojalla ahdasta, pitää ottaa molemmista ylimääräset pois että mahtuu olemaan.

Tuota ohjausta ihmetellessä meni aika iso osa iltaa, eikä päätöksiä päässyt syntymään edelleenkään...

Mutta sitten pienenä iltapalana lonkkarit nippuun, vetarin stefat vaihtoon ja tikut paikoilleen. Samalla tuli uusittua kaikki muutkin tiivisteet.

Click image for larger version

Name:	WP_20130529_003.jpg
Views:	269
Size:	90,3 Kt
ID:	37526Click image for larger version

Name:	WP_20130529_004.jpg
Views:	279
Size:	89,9 Kt
ID:	37527Click image for larger version

Name:	WP_20130529_005.jpg
Views:	252
Size:	92,9 Kt
ID:	37528

Ja hoomenna jatkuu taas töitten jälkeen...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.05.2013, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Öljy alkaa vaahtoamaan ja lämpeää normaalia enemmän.
Juuri tämä. Liika on liikaa.. On se öljy sitten vaahtoa ja/ tai liian kuumaa, niin se ei voitele eikä suojaa oikein.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 4 (0 jäsentä and 4 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 02:25 (GMT +2).