![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Perjantai touhuilua...Pikkasen ehti etuakselia kasaileen, huomenna jos vähän noita joustonrajoituksia vielä virittelis ja pulttais sen jälkeen Jeepin alle että pääsee käyttämään etutassut pitkästä aikaa paikoillaan. Kuvissa alkuperäinen hodarin raidetanko kääntökäikäleisiin sovitettuna suunnittelua varten, aika hyvin nousee tuo raidetanko banjon ylälaidan tasolle suojaan. Samoten hyvin näyttäs mahtuvan olemaan käännön ääripäissäkin. Eli ei ota raidetanko etuperän panssariin tai jousipeteihin kiinni ![]() Jos sitä huomenna sais tuon eteen alle, vois takajarrut ja koko taka-akselin kasata peräöljyjä myöten nippuun. Samoten jos tuon raidetangon siirtäs akselin taakse ja lopulliset nivelet malliksi paikoilleen jokapaikkaan, pääsis mittomaan tarvittavan raidetangon ja ohjaustangon pituudet. Jossain vaiheessa pitäs katkoa nuo alkuperäiset raidetangon 'varret' tuolta kääntöpäiden takapuolelta pois kuleksimasta, mutta taidan odottaa että on lopulliset tangon paikoillaan ja näkee että kaikki varmasti pelaa...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
niin ymmärsinkö oikeen että meinaat jättä raidetangon etupuolelle noilla paikallaan olevilla kääntövarsilla jokka pyöräytetty ympäri? kuinkas se nyt sit menee, että kääntyykö sisempi pyörä enemmän?
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Mitäs varsia tuossa on pyöräytelty ympäriinsä?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei oo mitään varsia pyöräytelty ympäri
![]() Tuohon on nyt laitettu paikolleen sekä vasemmanpuolen ohjauksella olevan raidetanko/ohjaushärpäke JA oikeanpuolen ohjauksella olevan vastaava mutta peilikuva tuon alkuperäisen pelkän raidetangon varren tilalle ![]() (mikä tuon osan virallinen suomenkielinen nimi oikein on??) ympäri ja saan raidetangon eteen. Samoten raidetanko nousi ylemmäs ja lähemmäs suhteessa banjoon. En tiedä onko tuolla nyt vaikutusta ohjaukseen eli käykö tuossa samalla tavalla kuin jos olisin pyöräyttänyt nuo ympäri, mutta sen näkee sitten käytännössä... |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ennen aamupalaa jotain touhuttu...
Heti aamusta talliin ja sisäänjoustonrajoittimien tekoon etuakselille, mitat otin vanhasta akselista ja iskarin 'tornista'. Putkee muutama pätkä,
motonetin pohjaanlyöntikumit ja miggiliimaa + maalia ja tällaset tuli tällä kertaa eikä tällä kertaa tullu käytettyä jääkiekkoja apuna: Katotaan miten nuo toimii ja riittääkö tuo nyt isommilla renkailla, säädetään tarvittaessa rälläkällä ja sähköliimalla. Nyt tuo taitais olla valmis rullattavaks alle eikä sitä pitäs enää tarttea sieltä pois ottaa...? Käännönrajotukset teen kunhan saan ohjauksen kasaan ja Irokit eteenkin alle. Samaan nippuun sitten varmaan tuo ohjausiskari kun näkee tuon liikeradan ja muut. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
sitä aattelin että miten toi kuskinpuolen varsi on tehty kuu siinä on toi kynkkä eteenpäin, mutta oikeenpuoleisella ohjauksella olevasta mallistahan saa "sopivan".
juuri noita jounin tarkottamia ackerman kulmia meinasin että jos on raidetanko akselin takapuolella niin tarttee raidepäät olla kapeemmalla ku olka-akseli ja jos edessä niin tarvis olla leveemmällä... |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
No, pitää laittaa akseli alle ja ihimetellä joskos se raidetanko mahtus tuolla takana olemaan. Jos ei niin sitten joko annetaan olla tai pistetään mietintämyssy päähän seuraavaa ratkaisua ettimään... ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 6 (0 jäsentä and 6 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari | Mojoman | Maasturiprojektit | 19 | 08.12.2012 16:55 |
XJ Cherokeen tukivarret | P-KR#1 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 14.08.2009 19:41 |
xj cherokeen räjäytyskuvat | TEE-5 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 16.04.2009 22:05 |
O: xj cherokeen osia | mardu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 8 | 07.08.2007 08:29 |
xj cherokeen korkeus | mardu | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 26.02.2007 01:45 |