Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.05.2013, 20:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Tuli tuossa laserilla tuota banjoo kateltua eli ensin banjo vaakaan vatupassilla ja sitten ittetasaava laseri
sopivaan korkoon että linja osuu banjon päissä samoille korkeuksille.
Mittasin tälleen sekä edestä että yläpuolelta:

Click image for larger version

Name:	2013-05-21-518.jpg
Views:	889
Size:	62,4 Kt
ID:	37293Click image for larger version

Name:	2013-05-21-517.jpg
Views:	884
Size:	106,9 Kt
ID:	37294Click image for larger version

Name:	2013-05-21-521.jpg
Views:	894
Size:	71,9 Kt
ID:	37295Click image for larger version

Name:	2013-05-21-520.jpg
Views:	905
Size:	101,5 Kt
ID:	37296

Minusta tuo näyttää suoralta, tai ainakin tarpeeks suoralta?

Seuraavaks putsasin kääntöpäät enimmistä ruosteista rälläkän teräsharjalla ja maalia pintaan:

Click image for larger version

Name:	2013-05-21-522.jpg
Views:	409
Size:	168,8 Kt
ID:	37297Click image for larger version

Name:	2013-05-21-523.jpg
Views:	452
Size:	118,1 Kt
ID:	37298

Vielä illan päälle piti alotella vanhojen rasvojen ja ruosteiden putsaus noista irto-osista ja maalia pintaan:

Click image for larger version

Name:	2013-05-21-525.jpg
Views:	421
Size:	187,1 Kt
ID:	37299

Jos sitä huomenna sais vielä käytyä jarrusatulat ja navat läpi niin sitten ei tarttis kasatessa sotkia rasvasten ja ruosteisten osien kans

__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.05.2013, 21:19
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Tuli tuossa laserilla tuota banjoo kateltua eli ensin banjo vaakaan vatupassilla ja sitten ittetasaava laseri
sopivaan korkoon että linja osuu banjon päissä samoille korkeuksille.
Mittasin tälleen sekä edestä että yläpuolelta:

Liite 37293Liite 37294Liite 37295Liite 37296

Minusta tuo näyttää suoralta, tai ainakin tarpeeks suoralta?
Tai sitten se ollut alupitäen kiero ja oiennut kun olet sulattanut uutta rautaa siihen kiinni Ei kyllä paljoo suorempi varmaan vois olla.
Komian näköistä on,jospa sen kohta puoliin näkis livenäkin.
__________________
Kasataan pitkillä pulteilla ja isoilla rikoilla.
LaMaas ry
www.lamaas.fi
www.lamaas.1g.fi
https://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.05.2013, 20:11
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Nysväystä...


Hitaasti etenee, mutta sainpa nysvättyä jarrusatulat osiksi ja ikiruosteet pois.
Maalia päälle niin näyttää jo tuning härpäkkeen laitolta

Click image for larger version

Name:	2013-05-22-527.jpg
Views:	610
Size:	229,6 Kt
ID:	37317

Pitänee hommata korjaussarjat, näytti olevan mm. mäntien tiivisteet vähän heikolla hapella. Ei vaikuttanu edes maalilta suojata turhaan.
Samoten muutama palojen asennusosa oli sen verran ruosteessa että ei lähteny kuin rälläkällä eli menee nekin vaihtoon.
Voi olla että jarruletkutkin on joutuu vaihtamaan, eteen kyllä varmaan tartteekin pitemmät versiot jostain.

Jos sitä ehtis navat sitten huomenna tuhertaa niin pääsis sitten vloppuna kasaileen noita akseleita eteenpäin ja sais rojektin ehkä rullaamaan Irokeilla.
Pääsis myös raidetangon ja ohjauksen tangon mittomaan sorvaria varten...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 23.05.2013, 18:42
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No ny o navatkin maalissa


Loputkin nysvättävät osat nysvätty puhtaaks ja maaliin:

Click image for larger version

Name:	WP_20130523_002.jpg
Views:	344
Size:	136,0 Kt
ID:	37330

Jos sitä vloppuna ottas pari asennusolutta ja niputtas noita hiluja yhteen notta sais tuon vaikka tassuilleen...

Ens viikon alusta sitten etuperän välitysten shimmaus loppuun kun Nitron spesiaali laippa saapuu.
Oisko sitä sitten enää ohjauksen eri hilppeitä vaille + paineilmalinjat, rajotuksia sekä joustoihin että kääntöön.

Niin ja lopuks jossain vaiheessa nuo jarrut huoltaa ja kuntoon, sitten pääsis joustoja ja muuta testaileen ja selviää mitä
kaikkea pitää vielä muuttaa / korjata että Irokit mahtuu olemaan.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 24.05.2013, 21:30
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Perjantai touhuilua...


Pikkasen ehti etuakselia kasaileen, huomenna jos vähän noita joustonrajoituksia vielä virittelis ja pulttais
sen jälkeen Jeepin alle että pääsee käyttämään etutassut pitkästä aikaa paikoillaan.

Click image for larger version

Name:	WP_20130524_002.jpg
Views:	373
Size:	95,7 Kt
ID:	37341Click image for larger version

Name:	WP_20130524_003.jpg
Views:	373
Size:	100,1 Kt
ID:	37342Click image for larger version

Name:	WP_20130524_004.jpg
Views:	398
Size:	94,5 Kt
ID:	37343Click image for larger version

Name:	WP_20130524_005.jpg
Views:	365
Size:	100,6 Kt
ID:	37344

Kuvissa alkuperäinen hodarin raidetanko kääntökäikäleisiin sovitettuna suunnittelua varten, aika hyvin nousee tuo
raidetanko banjon ylälaidan tasolle suojaan. Samoten hyvin näyttäs mahtuvan olemaan käännön ääripäissäkin.
Eli ei ota raidetanko etuperän panssariin tai jousipeteihin kiinni

Jos sitä huomenna sais tuon eteen alle, vois takajarrut ja koko taka-akselin kasata peräöljyjä myöten nippuun.
Samoten jos tuon raidetangon siirtäs akselin taakse ja lopulliset nivelet malliksi paikoilleen jokapaikkaan,
pääsis mittomaan tarvittavan raidetangon ja ohjaustangon pituudet.

Jossain vaiheessa pitäs katkoa nuo alkuperäiset raidetangon 'varret' tuolta kääntöpäiden takapuolelta pois kuleksimasta,
mutta taidan odottaa että on lopulliset tangon paikoillaan ja näkee että kaikki varmasti pelaa...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.05.2013, 08:15
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.733
Perusasetus

niin ymmärsinkö oikeen että meinaat jättä raidetangon etupuolelle noilla paikallaan olevilla kääntövarsilla jokka pyöräytetty ympäri? kuinkas se nyt sit menee, että kääntyykö sisempi pyörä enemmän?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.05.2013, 08:29
Tollukka:n Avatar
Tollukka Tollukka ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.03
Sijainti: Leppävirran saarivaltion, mantereen puoli
Viestit: 427
Perusasetus

Mitäs varsia tuossa on pyöräytelty ympäriinsä?
__________________
Elämässä pitää olla luksusta, hiluksusta.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 01.01.2014, 19:57
kallo kallo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.12.12
Sijainti: Oulu, Suomi
Viestit: 278
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mparty Näytä viesti
Hitaasti etenee, mutta sainpa nysvättyä jarrusatulat osiksi ja ikiruosteet pois.
Maalia päälle niin näyttää jo tuning härpäkkeen laitolta

Liite 37317

Pitänee hommata korjaussarjat, näytti olevan mm. mäntien tiivisteet vähän heikolla hapella. Ei vaikuttanu edes maalilta suojata turhaan.
Samoten muutama palojen asennusosa oli sen verran ruosteessa että ei lähteny kuin rälläkällä eli menee nekin vaihtoon.
Voi olla että jarruletkutkin on joutuu vaihtamaan, eteen kyllä varmaan tartteekin pitemmät versiot jostain.

Jos sitä ehtis navat sitten huomenna tuhertaa niin pääsis sitten vloppuna kasaileen noita akseleita eteenpäin ja sais rojektin ehkä rullaamaan Irokeilla.
Pääsis myös raidetangon ja ohjauksen tangon mittomaan sorvaria varten...

Mitkä nuo etusatulat on? HDJ?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 01.01.2014, 20:17
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kallo Näytä viesti
Mitkä nuo etusatulat on? HDJ?
Jep, HDJ:n ne isommat satulat.
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 3 (0 jäsentä and 3 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 22:02 (GMT +2).