Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 13.05.2013, 12:56
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Mahtaa olla arvokkaita nuo läpivetävät sylinterit? Tässä tapauksessa kelpais ihan normaalit sylinteritkin, kunhan renkaat vaan saa kääntymään tasatahtia. Ei haittaa vaikka toiseen suuntaan kääntyis hivenen hitaammin, pyörittää vaan rattia lujempaa

Tuossa pitänee kaiketi olla jotain painekompensoituja venttiilejä, ettei painevaihtelut vaikuta virtauksen määrään?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 13.05.2013, 14:22
petroman petroman ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.09
Sijainti: askola
Viestit: 1.322
Perusasetus

..normaalissa sylinterissä ei ole voimaa yhtälailla molempiin suuntiin. Että läpivetävät melkkis ainoa vaihtoehto..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 13.05.2013, 14:54
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Sekin tiedossa.. Mutta jos normaali 2-toiminen ei jaksa kulkea tarpeeks niin miten läpivetävä jaksaa? Normaalissa 2-toimisessa on kuitenki enemmän voimaa sinne hitaampaan suuntaan kun läpivetävässä "samankokosessa".

Esimerkki: normaali 2-toiminen sylinteri. Männän halkasija 40mm ja varsi 20mm. Työpaine 150bar. Ulospäin voimaa on 1920kg ja sisäänpäin 1440kg. Luulis jaksavan kääntää Pajeron renkaita.

Ja mitä nyt tulee ton kokoseen sylinteriin niin tilavuuksien ero on niin pieni, että hyvä jos käännellessä edes huomaa olevan hitaampi toiseen suuntaan.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 13.05.2013, 15:10
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.256
Perusasetus

Tuosta hinnasta ei kannata jänkätä ennen kuin kysyt mitä semmonen maksaa...Se maksaa sen turpakappaleen verran enemmän plus työ jos ei sarjatuotanto osa ota sattuakseen.

Ite oon joskus pohtinu samaa ja oma versio perustuisi semmoseen ajatukseen että takapäätä ohataan sähköventtiilillä jota ohjaa mikrokytkyt mitkä nojaa esim sektorivarteen tms. ja siihen vielä joku vaijeri kylkiäisiksi mikä seuraa sitä takapään pyörien asentoa ja liikuttaa sitä käikälettä missä ne mikrot on kiinni.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.05.2013, 20:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Onko Villeri haudannu idean linkusta?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 13.05.2013, 21:09
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Onko Villeri haudannu idean linkusta?
emmä mutta miksei samalla tekis pajerostaki ketterämmän kun olis siihenki osat
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.05.2013, 22:03
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Mahtaa olla arvokkaita nuo läpivetävät sylinterit? Tässä tapauksessa kelpais ihan normaalit sylinteritkin, kunhan renkaat vaan saa kääntymään tasatahtia. Ei haittaa vaikka toiseen suuntaan kääntyis hivenen hitaammin, pyörittää vaan rattia lujempaa

Tuossa pitänee kaiketi olla jotain painekompensoituja venttiilejä, ettei painevaihtelut vaikuta virtauksen määrään?
Mä ostin omaan vekottimeeni pitkän yksipäisen sylinterin. Se maksoi uutena noin satasen. Kaveri koneisti sen läpivetäväksi. Kustannus siis oli satanen+ tiivisteet ja toisen pään holkki. Eli ei mitään älyttömän kallista...
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.05.2013, 23:20
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Mä ostin omaan vekottimeeni pitkän yksipäisen sylinterin. Se maksoi uutena noin satasen. Kaveri koneisti sen läpivetäväksi. Kustannus siis oli satanen+ tiivisteet ja toisen pään holkki. Eli ei mitään älyttömän kallista...
Okkeei.. ei sulla olis kuvaa siitä kun se on palasina?
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 14.05.2013, 06:25
Teme74:n Avatar
Teme74 Teme74 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 26.03.11
Sijainti: Salo/Pertteli
Viestit: 882
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Okkeei.. ei sulla olis kuvaa siitä kun se on palasina?
Ei valitettavasti ole kuvaa sylkystä palasina, tai koneistuksesta Käsittääkseni se on tehty siten, että pitkä varsi on katkaistu keskeltä kahtia ja mäntä istutettu siihen väliin. Sitten vaan sylinteriputki oikean mittaiseksi ja holkille sopivat kierteet päähän. Jotain sinne päin ect.
__________________
____________________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 14.05.2013, 06:36
Villeri:n Avatar
Villeri Villeri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 30.06.09
Sijainti: Karvia
Viestit: 612
Perusasetus

Se lähinnä kiinnostaiskin miten se mäntä on sielä varsien välissä.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 14.05.2013, 07:01
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.617
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Villeri Näytä viesti
Se lähinnä kiinnostaiskin miten se mäntä on sielä varsien välissä.
Jos siinä varressa riittää matsku, niin tekee sisäkierteen siihen. O-rengas on jo siellä toisella puolella mäntää niin sitäkään ei välttämättä tarvitse.

edit/ Mutta jos se varsi on halkaisijaltaan kovin pieni, niin sitten pitää tehdä sopiva sisäkierteellinen holkki (vrt. pitkä mutteri) millä ne varret yhdistää. Täytyy vaan muistaa lisätä sen holkin pituus putken pituuteen ettei isku jää vajaaksi. Tämä on parempi vaihtoehto verrattuna varren sisäkierteeseen, parempi ohjaus kappaleille ja tukevampi rakenne.
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96

Viimeksi muokannut HeikkiH : 14.05.2013 07:21
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 16.05.2013, 22:05
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Ääni linkulle ja kahdelle taka-aksulalle.
Säästyy murrosjumpalta ja saa vaikka kuinka pienen kääntöympyrän...
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 13.05.2013, 23:55
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Teme74 Näytä viesti
Mä ostin omaan vekottimeeni pitkän yksipäisen sylinterin. Se maksoi uutena noin satasen. Kaveri koneisti sen läpivetäväksi. Kustannus siis oli satanen+ tiivisteet ja toisen pään holkki. Eli ei mitään älyttömän kallista...
Pienemmillä sarjavalmisteisilla enemmän voimaa: pistä toinen vetämään ja toinen työntämään, tilavuus on sama, voimat on samat....

Minulla traktorissa uutena suuruusluokkaa sama ohjaussylinteri, nimenomaan EI läpimenevällä männällä, tienpäällä rattia saa pyörittää hiljalleen, kun nuo renkaat ei ole F1 tasoa.... lumihommissa ei haittaa, ainakaan niin paljon että häiritsisi, kaikki muu välys ja USSR hydrauliikka lohko vaatii kaiken huomion, mikä työskentelyalueesta jää yli, kun putsataan tuota pihaa/liittymiä...
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.05.2013, 01:01
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Niin, tuon läpivetävän voi korvata kahdella erillisellä jos niitä sattuu saamaan kovin edullisesti.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu ********* Päksi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 12.02.2012 22:42
Ostettu Kahden apparin istuttava penkki autoon Tumi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 26.04.2011 17:34
Vinssin ohjaaminen paineilmalla heimali Tekniikka & Jutustelu 16 23.10.2008 21:37
Kahden vaiheila Kupla Tekniikka & Jutustelu 19 26.06.2004 13:16


Sivu luotu: 17:19 (GMT +2).