Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 29.04.2013, 19:48
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti

Ja voi olla että vuotaminen johtuu kuluneista käännön laakereista,ne myös tulee mukana noissa kiteissä
Juuri näin ja samalla kun vaihtaa käännön laakerit, kannattaa shimmata se kääntövastus kohdilleen, sillai hieman -nahkeaksi- näppituntumalla. Tai jos oikein hifistelee, voi sen tehdä jollain kalapuntarilla mittamalla manuaalin arvoihin..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.04.2013, 06:21
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja armas Näytä viesti
Juuri näin ja samalla kun vaihtaa käännön laakerit, kannattaa shimmata se kääntövastus kohdilleen, sillai hieman -nahkeaksi- näppituntumalla. Tai jos oikein hifistelee, voi sen tehdä jollain kalapuntarilla mittamalla manuaalin arvoihin..
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.04.2013, 06:40
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.

Totta

En mä niitä olkalaakereita ala enää säätää, ku faija sen jo tehny ennen leimaa, mutta toi tiiviste hiukka tihkuu ja tiputtaa, niin meinasin sen vaihtaa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.04.2013, 06:46
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Totta

En mä niitä olkalaakereita ala enää säätää, ku faija sen jo tehny ennen leimaa, mutta toi tiiviste hiukka tihkuu ja tiputtaa, niin meinasin sen vaihtaa.
Eli purat ulkopään irti akselin laippaliitoksesta?Muuta kautta ei stefaa saa vaihdettua.
Hieman painava möntti käsitellä,mutta tehtävissä kyllä kun on varovainen ettei pudota sitä varpailleen
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 30.04.2013, 07:08
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Eli purat ulkopään irti akselin laippaliitoksesta?Muuta kautta ei stefaa saa vaihdettua.
Hieman painava möntti käsitellä,mutta tehtävissä kyllä kun on varovainen ettei pudota sitä varpailleen
Ei kai se niin paljon paina, ku mogin napa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 30.04.2013, 08:05
Td5:n Avatar
Td5 Td5 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 19.10.03
Sijainti: Vantaa, Suomi.
Viestit: 470
Perusasetus

Onkos muut huomannu et menee napojen "moly-svivel-grease" perään? Kun vaihdoin uudet vetoakselit & stefat, rasva kulkeutui perään. Tämän jälkeen käänsin nämä stefat toisinpäin ja laitoin vielä huohotinletkut napoihin. En ole saanut aikaseks koko systeemin pesua enkä ole varma vaeltaako voiteluaineet puolelta toiselle.
Yhdessä toisessa topicissa oli juttua toisenlaisista stefoista joita vois sit kokeilla.

Kannattaa olla tarkkana kun ostaa stefoja, olen saanut ihan zaissea kerran vaikka ostin OEM osia. Se hintaero on niin pieni verrattuna vaihtoon käytettävään aikaan.
__________________
Juha
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.04.2013, 08:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.391
Blog Entries: 5
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Td5 Näytä viesti
Onkos muut huomannu et menee napojen "moly-svivel-grease" perään? Kun vaihdoin uudet vetoakselit & stefat, rasva kulkeutui perään. Tämän jälkeen käänsin nämä stefat toisinpäin ja laitoin vielä huohotinletkut napoihin. En ole saanut aikaseks koko systeemin pesua enkä ole varma vaeltaako voiteluaineet puolelta toiselle.
On huomattu:

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaitsu67 Näytä viesti
Tossa on vielä niin, että jos ne akselin tiivarit ei pidä, niin peräöljyt huuhtelee niitä murroksen rasvoja, eli jos ne on väljät niin kannattaa vaihtaa. Jotkut tosin kuulemma jättää ne tarkoituksella jopa pois > kuulat ja perä lillii samassa ölpässä....tiedä sit onko se hyvä vai huono...
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
https://roverfriends.fi/palsta/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 30.04.2013, 11:47
armas:n Avatar
armas armas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 07.07.05
Sijainti: Etelä-Savo
Viestit: 481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Eli purat ulkopään irti akselin laippaliitoksesta?Muuta kautta ei stefaa saa vaihdettua.
Niin, ei sitä napaa tekemisen ilosta tarvi palastella.
Jos laakerit on kunnossa ja säädettynä, niin tekee kuten tuossa kuvattu; laipasta irti, stefa vaihtoon ja laippa kiinni.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.05.2013, 11:45
dirtydog dirtydog ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.05.13
Sijainti: kokkola
Viestit: 212
Perusasetus

..Eli mulla menossa tuo operaatio rangessa -79.
vuotaa öljyjä palloista, mut pallot on kirkkaat tosin... menis kai vaan tolla kitillä tuo remppa!? toisaalta jos pallot ei kalliit niin vois vaihtaa nekin... sais ainakin kerralla hyvät, laakeritkin tietty vielä päälle ni menis pitkään!!!
__________________
Mihin vain...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 30.04.2013, 06:42
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja maddis Näytä viesti
Ja näin se yksinkertainen kääntökuulien stefojen vaihto onkin laajentunut jo aika tavalla.
Ei se uusikaan stefa tiivisty,jos käännön laakerit on väljät.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu roverin 16" vanteet 8" tai 10" leveet POHTO O/M/V Renkaat ja vanteet 0 11.02.2013 21:21
Myyty 33"12,5"/15" tai 32"11,5/15" anssi80 O/M/V Renkaat ja vanteet 0 28.11.2012 17:32
3/4" unf tilalle 22x1,5mm kierre? Tollukka Tekniikka & Jutustelu 2 05.10.2010 20:15
Mistä 16" x 10"/12" teräsvanteita? 8x6,5" jaolla. veijon-esso Tekniikka & Jutustelu 12 14.03.2009 16:48
Myydään V: 33" 12,5" r15 Kromit / 37-35" 15- 13,5" r15 savlari O/M/V Renkaat ja vanteet 5 10.10.2008 16:03


Sivu luotu: 14:39 (GMT +2).