Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.04.2013, 18:21
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Tuosta hybridistä tulis parempi aksula kuin hj61:n kun olis vahvat nivelet ja iso murikka. Longfieldilla kustom mittaiset vetarit ei ole kalliita (tai siis lisähinta ei ole kova).

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.04.2013, 19:09
Jeeper:n Avatar
Jeeper Jeeper ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: PäHäMa/FJDC
Viestit: 4.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuosta hybridistä tulis parempi aksula kuin hj61:n kun olis vahvat nivelet ja iso murikka. Longfieldilla kustom mittaiset vetarit ei ole kalliita (tai siis lisähinta ei ole kova).
Itsekin tuollaista joskus mietin Comancheen, Mutta kun 8" kesti mun ajot
Ei tarvi custom vetareita, Paitsi jos haluaa pitkäboorisen orkkislukolle.
Tuossa yks toteutus, Tarvii semifloater akseliputken:

http://www.pirate4x4.com/forum/gener...-80-9-5-a.html
__________________
www.classicjeepparts.com
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.04.2013, 15:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

HDJ:n pitkäpoorinen etuvetotikku?


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuosta hybridistä tulis parempi aksula kuin hj61:n kun olis vahvat nivelet ja iso murikka. Longfieldilla kustom mittaiset vetarit ei ole kalliita (tai siis lisähinta ei ole kova).
Siis hodarissa paljon isommat vetonivelet kuin hj-61:ssä, ja vetoakselin poorit nivelessä erit; En ole koskaan törmännyt tuommoiseen custom-vetariin.
Ja tuo hdj:n takamurikka on aika lailla sama, kuin hj-61:n

Toki kaiken voi tehdä/teettää, mutta ei varmaan aivan halpaa, ainakaan teettää jenkeissä.

Toki voihan noita vetoakseleita tehdä vaikka itse, tuo minun tekemä bj-40/42:n etu lukkovetari kesti kevyesti viritettyä 5L kasia, raskasta kaasujalkaa ja 38" swamppereita aikansa, vaikka oli vain metritavarasta koneistettu.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.04.2013, 18:18
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Jep jep...


No ni, talvilomareissut on lusittu joten pääsee taas tätäkin puuhaamaan eteenpäin.

Noin niinku välipalana ajattelin tarkistaa Jeepin etuvetarit ja ristikot kun näytti jotenkin oudolta viime makkaranpaistoreissun jäljiltä ja kappas, kappas...

Click image for larger version

Name:	2013-04-15-267.jpg
Views:	646
Size:	1,16 Mt
ID:	35900

Niin se oli vain antautunut Yukonin elinikäisen takuun ristikon kuppi, ...kele.
Tämä vain jälleen vahvistaa tarpeen akselin vaihtoon, saa sitten nähä muuttuuko ristikko/vetari ongelmat murros murskaan...
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.04.2013, 18:40
veli-matti:n Avatar
veli-matti veli-matti ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.08.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 172
Perusasetus

Ei sillä kestä mikkään
__________________
veli-matti
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 20.04.2013, 10:07
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veli-matti Näytä viesti
Ei sillä kestä mikkään
Niinpä... No tuli tekastua väliaikainen patentti (uusia kuppeja ootellessa) eli kupin kansi paikoilleen, rikka perään ja heftillä kiinni ettei
karkaa (onneks tuo oli lähteny sisemmästä tikusta irti, sellanen takuu uus odotteleekin jo tuolla varastossa paikalleen vaihtoa joten heftit
ei haittaa). Rasvaa täyteen ja Jeeppi ulos että pääsee kunnolla Tojon aksuloiden kimppuun.

Click image for larger version

Name:	2013-04-19-271.jpg
Views:	550
Size:	89,9 Kt
ID:	36046Click image for larger version

Name:	2013-04-20-280.jpg
Views:	552
Size:	169,9 Kt
ID:	36047
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 20.04.2013, 10:23
mparty:n Avatar
mparty mparty ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: Tyrnävä
Viestit: 1.516
Perusasetus

No niin, taas ehti vähän puuhastelemaan.

Molemmat perät tuli purettua ja välitykset tulossa postissa joten sekin homma etenee. Periin tulee Nitron 4.88:t ja
krymppiholkit vaihtuu kiinteisiin, siinäpä isoimmat päivitykset stefojen ja muutamien laakerien lisäks.

Click image for larger version

Name:	2013-04-20-272.jpg
Views:	453
Size:	97,0 Kt
ID:	36048

Uudet välitykset kun saa paikoilleen niin vois puuhastella tuon lukkojen ohjauksen paineilmalle niin sittenpä murikat olis valmiit.

Pinnapultit on nyt siiretty uusille paikoilleen eli enää muutama proppu ja tuon putkipäätyn paikoilleen hitsaus ja murikka olis käännetty.

Click image for larger version

Name:	2013-04-20-279.jpg
Views:	404
Size:	93,7 Kt
ID:	36049

Kardaaninlaippojen sovitteet tuli, takaperän laippaan tarttee porata uudet reiät ja sillä selvä, etuperän laipan koko ei riittäny
uusille reiille vaan piti tilata valmiiks porattu uus laippa. Eli kardaanit pitäs nyt passata Jeepistä Tojon periin.

Click image for larger version

Name:	2013-04-20-275.jpg
Views:	413
Size:	88,9 Kt
ID:	36050Click image for larger version

Name:	2013-04-20-274.jpg
Views:	389
Size:	84,3 Kt
ID:	36051Click image for larger version

Name:	2013-04-20-278.jpg
Views:	345
Size:	84,3 Kt
ID:	36052

Jos sitä seuraavaks hitsais tuon etumurikan loppuun proppuineen ni sais senkin valmiiks.

Long Field Super Axlesin Super Set eli chromo tikut ja murrokset on menossa tilaukseen, saas nähä miten tuo setti sitten kestää meikäläisellä
__________________
Lakeuden Maastoautoilijat ry / LaMaas Offroad
http://www.facebook.com/LaMaasRy
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 20.04.2013, 10:46
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

> Eli kardaanit pitäs nyt passata Jeepistä Tojon periin

Oliko ne keskitykset justiinsa?

Vrt. Suzukin (Samurai) keskitykset on millin (halkaisija) isompia kuin tojotissa, pitää laittaa puolen millin soviterengas tai ratkaista asia jotenkin muuten, että kardaani varmastikeskittyy kunnolla laippaan.

Hyvä öljyntäyttöaukko? :-D (linkkinä eikä kuvana kun on muuten vähän iso...)

http://forums.offipalsta.com/attachm...chmentid=35375

Viimeksi muokannut Paavo : 20.04.2013 10:49
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Horny Hod Dog, eli kiimainen Hodari Mojoman Maasturiprojektit 19 08.12.2012 16:55
XJ Cherokeen tukivarret P-KR#1 Tekniikka & Jutustelu 7 14.08.2009 19:41
xj cherokeen räjäytyskuvat TEE-5 Tekniikka & Jutustelu 4 16.04.2009 22:05
O: xj cherokeen osia mardu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 8 07.08.2007 08:29
xj cherokeen korkeus mardu Tekniikka & Jutustelu 9 26.02.2007 01:45


Sivu luotu: 23:57 (GMT +2).