Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2013, 21:14
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Rengastouhuja


Launataina tuli talvisodassa päivä keikuttua apparina, niin tänään sunnuntaina pääsin jeeppiä rakenteleen!

Viimeviikonloppuna askartelin beatlock vanteet ja siirsin keskiöö tuuman. eli nyt on ET -20 noissa kymppileveissä pelleissä. Vanteet oli tullu maalarilta ja odottivat asentajaansa. Maalari oli kippaillu kaikki purkinjämät yhten ja tän näköset niistä sit tuli:


Tämmösiä kumirenkuloita tuli alkuviikosta haettu sarja parempaan talteen. Koossa 33x12,5x15":


Uudet rengasraudatkin tuli testattua ja eka gummi lopsahti paikalleen:


Sitten ruuvia perään, 24kpl M8x30mm uppokantapultteja 10.9 kovuudella ja sinkittynä:


Samalla kaavalla sit viä kolme muuta ja tämä on tulos:




Kyllä renkaat tekee auton!

Sit tää tarttis istuttaa tähän:


Aattelin ensin et teen oman remminsä tolle ahtimelle, mutta sit funtsin et vinssiä ja ahdinta tuskin kuormitetaan samaanaikaan kovin voimakkaasti, niin aattelin ensin kokeilla kytkee sen tohon jeepin omaan moniurahihnasysteemiin. Alkuviikosta rautakauppaan hakeen alumiinia ja sit lakki kourassa esittään koneistajalle ajatukseni...

Ja niitä ohjaussimpukan tiivisteitä ei kuulu vieläkään

__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2013, 21:33
nuti-90 nuti-90 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: haukipudas
Viestit: 493
Perusasetus

ja sit lakki kourassa esittään koneistajalle ajatukseni...

haha justiin noin.. aina kattovat kieroon kun itse on saanut jonkin tosi hyvän idean ja silmät kiiluen menee esittämään asiaa koneistajalle joka taas ei millään pääse samalle aaltopituudelle.. katselee vain sillä silmällä että tuo on kyllä ihan sekasin koko jätkä..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2013, 23:27
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Pikku päivitys tähänkin rojektiin.

Tossa edellisenä viikonloppuna tekasin ohjaussylinterin loppuun. Katkoin varret sopivasta kohtaa ja hitsasin pultinpätkät jatkoksi, mihin spi sit nuo pallonivelet. Saihan se sylinteri uuden värinkin niskaansa. On kyl viimenen kerta ku maalaan mitään Miranolilla, se myrkky ei kuivu millään edes pannuhuoneessa...


Tälläviikolla Fed Ex toi vihdoin kauan odotetut osat:


Tulihan samassa lähetyksessä myös o-remgassarja suuttimille, automaattiaskin öljynsuodatin ja tiiviste, ja sit viä virranjakajan pyörijä.

Sit pääsinkin asenteleen tiivisteitä. Perkeleesti niitä olikin pieneen lootaan ängetty


Simpukan sain kasaan muutaman tunnin temuamisella. Hiukan haastavia ne kuulat saada takas sinne kierteeseen... Muutama o-rengas jäi ylitten, kun en vaan löytäny niille paikkaa. otin vanhan tiivisteen pois ja pistin uuden tilalle, mut silti niitä oli liikaa...

Lauantaina olis tarkotus asennella hilppeet autioon ja sunnuntaina testaan Nokialle, et kääntyykö ne renkaat viä tän säätämisen jälkeen
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.03.2013, 20:03
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Sununtaina olin sit Nokialla pörräämässä, tosin ilma hydroassistanttia... Tarttee vielä tehä ohjausvarsi uusiksi, et mahtuu joka tilanteessa oleen, ku rupee tuota roipetta oleen akselilla.

Päivä meni muuten hyvin, taka-akselin traktionbar toimi ok, mut sit yhtäkkiä rupes kuuluun hirvee pärinä ja rapina konehuoneesta Viskon laakeri oli kaput ja päästi akslin tuleen niin paljo eteenpäin et ropelli otti kiinni syylärin ympäryspelteihin. Ilmeisesti laakeri oli lämmenny niin paljon et oli päässy tuleen pesästään pois. No tänään tuli irroteltua ko. osa:


huomenna metsästään uutta laakeria, kun koko tellinki näytti olevan melko arvokas...

Tämmöset tuli maanataina postista:


Mustangin suuttimet. Nelireikäset näyttäs olevan. 33% pinnaa enemmän tuottoja näin päissään laskettuna. Ei viitti hullutella suuttimien koolla et ecu pysyy viä järjissään sen ohjelmoitavan MAPin kanssa, kun saan aikaseks sen hommata. Rajottaa vaan tää opiskelu aika paljon rakentelua...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.03.2013, 22:49
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Sununtaina olin sit Nokialla pörräämässä, tosin ilma hydroassistanttia... Tarttee vielä tehä ohjausvarsi uusiksi, et mahtuu joka tilanteessa oleen, ku rupee tuota roipetta oleen akselilla.

Päivä meni muuten hyvin, taka-akselin traktionbar toimi ok, mut sit yhtäkkiä rupes kuuluun hirvee pärinä ja rapina konehuoneesta Viskon laakeri oli kaput ja päästi akslin tuleen niin paljo eteenpäin et ropelli otti kiinni syylärin ympäryspelteihin. Ilmeisesti laakeri oli lämmenny niin paljon et oli päässy tuleen pesästään pois. No tänään tuli irroteltua ko. osa:


huomenna metsästään uutta laakeria, kun koko tellinki näytti olevan melko arvokas...

Tämmöset tuli maanataina postista:


Mustangin suuttimet. Nelireikäset näyttäs olevan. 33% pinnaa enemmän tuottoja näin päissään laskettuna. Ei viitti hullutella suuttimien koolla et ecu pysyy viä järjissään sen ohjelmoitavan MAPin kanssa, kun saan aikaseks sen hommata. Rajottaa vaan tää opiskelu aika paljon rakentelua...

mä voin väliaikaisesti avuksi sponsoroida ton mappianturin jännitteen huijauslootan enneku saat sen ohjelmoitavan aikaseksi?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.03.2013, 23:29
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Täähän olikin mielenkiintoinen tarjous! Onko ton toimintatavasta mitään infoo? Eli siis mitä toi käytännössä sille singnaalille tekee?

Mitäs mieltä arvon raati on, pitäskö kaasuläppä olla enne ahdinta vai ahtimen jälkeen. Noissa jenkkien projekteissa se on pääsääntösesti ennen ahdinta. Kun taas esimerkiksi mun G60 Passatissa kaasuläppä on remmiahtimen jälkeen...

Onko tossa mitään taikaa???
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 30.03.2013, 00:35
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
Täähän olikin mielenkiintoinen tarjous! Onko ton toimintatavasta mitään infoo? Eli siis mitä toi käytännössä sille singnaalille tekee?

Mitäs mieltä arvon raati on, pitäskö kaasuläppä olla enne ahdinta vai ahtimen jälkeen. Noissa jenkkien projekteissa se on pääsääntösesti ennen ahdinta. Kun taas esimerkiksi mun G60 Passatissa kaasuläppä on remmiahtimen jälkeen...

Onko tossa mitään taikaa???
saat säädetty mappianturille sisään menevää jännitettä, = seosta open loopissa dinon jeep sivuillakohan siitä oli juttua paremmin
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.03.2013, 21:11
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tapsala Näytä viesti
. On kyl viimenen kerta ku maalaan mitään Miranolilla, se myrkky ei kuivu millään edes pannuhuoneessa...
Mä vetäsin kesällä suzukin pintaan ruiskulla valkoista miranoolia ja jätin pihalle katokseen kuivaan, seuraavana päivänä oli kuiva
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.03.2013, 21:19
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Mä vetäsin kesällä suzukin pintaan ruiskulla valkoista miranoolia ja jätin pihalle katokseen kuivaan, seuraavana päivänä oli kuiva
Toi ruisku tais olla se avainsana tos maalaamisessa. Ite tulee töhrittyä nää rakentelut ihan pensselillä...
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.03.2013, 18:03
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Dodii!

Nyt on se viskon laakeri korjattu. Se alkuperänen laakeri oli sit semmonen et sisäkooli on suoraan akselin pinnassa, eli uusiks meni. No osa kun oli melko kallis niin tartti soveltaa. Koneistaja teki uuden akselin johon laitoin kolme tollasta pientä kuulalaakeria. Ulkohalkasija sama kuin alkuperäsessäkin laakerissa. Laakerilukitteen kera naputtelin paikalleen.

http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=126661

Huomenna Nokialle testaan et pysyykö se siä paikallaan
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta
Etsi tästä viestiketjusta:

Tarkennettu haku
Näkymä

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään 1994 Jeep grand cherokee unlimited 5.2 puretaan kkari O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 6 23.04.2014 07:37
Myydään Jeep Cherokee 3,7 Limited 2002 mbakiepo O/M/V Ajoneuvot 1 20.09.2011 10:32
Myydään Grand Cherokee Limited jappe O/M/V Ajoneuvot 2 25.07.2009 23:22
Myydään Jeep Grand Cherokee 4.0 Limited Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 16.06.2009 14:59
M:JEEP CHEROKEE -90 LIMITED V.A.PAHTAJA O/M/V Ajoneuvot 2 01.08.2007 19:09


Sivu luotu: 07:38 (GMT +2).